Linazer Skrevet 15. februar 2023 #32681 Del Skrevet 15. februar 2023 Frisk Frosk skrev (12 minutter siden): Det er helt klart at Nrk har mulighet til å kvitte seg med SE. Før denne siste saken har de bl.a. brukt som argument for å gi SE friheter ingen andre ansatte/medarbeidere i Nrk har, at hun er hanket inn på oppdrag og kontrakt og at det er gjort et unntak for SE. Men Nrk har ikke vært like tydelige på å fortelle hva som står i Nrks etikkhåndbok: (Dette er Vær Varsom Plakaten, med Nrks presiseringer mtp. etiske retningslinjer for Nrk og de som jobber i og for Nrk.) https://fido.nrk.no/1b0f0c22d96e2c72078fc36a7fb9a1d42b38c13bc643cce400daf96a16cf1c12/nrk_redaksjonell_etikkhandbok_2016_v3.pdf "De etiske reglene gjelder også for redaksjonelle oppdragstakere og midlertidig ansatte i det tidsrommet de er tilknyttet NRK. Dette skal nedfelles i avtalen NRK inngår med oppdragstakere og midlertidig ansatte." (understrekinger gjort av meg) Her står det klart og tydelig at de etiske reglene også SKAL følges av oppdragstakere og at det SKAL nedfelles i avtalen Nrk inngår med oppdragstaker. VVP 1.4 sier "Det er pressens rett å informere om det som skjer i samfunnet og avdekke kritikkverdige forhold. Det er pressens plikt å sette et kritisk søkelys på hvordan mediene selv fyller sin samfunnsrolle." Her har Nrk feilet stort! Istedenfor å sette kritisk søkelys på en bedrift som opererer svært kritikkverdig på en slik måte at det åpenbart påfører unge problemer, og at bedriften i årevis har frontet svært kritikkverdige holdninger og adferd. Hva gjør Nrk? Istedenfor å la utdannede og dyktige journalister få jobbe med et virkelig dypdykk i hva SE og andre influencere som driver lignende praksis som SE faktisk holder på med og følgene for de som dessverre blir negativt påvirket og i mange tilfeller også skadet av virksomheten(e) - så velger Nrk å "legalisere" denne praksisen ved å ta SE inn i varmen og gi henne fritt leide til å fronte sin bedrift, spre rundt seg med helsefarlige uttalelser og fronte svært kritikkverdige holdninger som forskning viser er skadelig for unge mennesker. Og ikke bare inviterer Nrk SE inn, de velger i tillegg å gi henne i oppgave å "treffe" unge jenter og kvinner i aldersgruppen 15-30 år. Jeg mener dette er så alvorlig brist på Nrks samfunnsansvar at hoder bør rulle, det inkluderer etter min mening de som inngikk denne avtalen med SE og de som har gått ut og forsvart praksisen og fungerende redaktør i Nrk Underholdning, Christina Rezk Resar, som i går gikk ut og sa: "Vi har i dag snakket med Sophie Elise. Det aktuelle bildet er ikke tatt i NRK-sammenheng eller postet på noen av NRKs plattformer, så det blir ikke riktig at vi skal kommentere det, sier fungerende redaktør i NRK Underholdning, Christina Rezk Resar, i en e-post. – Gitt de opplysningene Sophie Elise har gitt oss, så får ikke dette konsekvenser for samarbeidet mellom henne og NRK, og podkasten kommer som planlagt på torsdag." "2.2.I NRKs redaksjonelle medarbeidere skal i privat sammenheng alltid utvise stor varsomhet når det gjelder ytringer som kan sette medarbeiderens faglige integritet i fare. Varsomhetsreglene i Vær varsom-plakaten og i NRKs tilsettingsvilkår gjelder også ved privat bruk av sosiale medier. Redaksjonelle ledere kan innskrenke medarbeideres arbeidsområde hvis aktivitet på sosiale medier påvirker medarbeidernes uavhengighet og troverdighet." Her er privat bruk av sosiale medier tydelig regulert av Nrks egen etiske håndbok. Og her er de som har forsvart bruken av SE i Nrks kanaler helt på kollisjonskurs med både samfunnsansvar og etiske regler. Redaktøren har også et ansvar: "Kommer redaktøren i uløselig konflikt med utgivergrunnlaget, plikter han/hun å trekke seg fra sin stilling." https://www.nored.no/Redaktoeransvar/Redaktoerplakaten I denne saken valgte fungerende redaktør i Nrk Underholdning, Christina Rezk Resar, å se helt bort fra Nrks etiske håndbok og avfeie at det SE har gjort får konsekvenser - og la i tillegg til når neste podkast kommer. Her tenker jeg CRR bør ta sin hatt og gå, sammen med ev. andre som har vært involvert i å hanke inn SE og å forsvare det å gi henne tid på statskanalen til å fremme holdninger som er skadelige for den aldersgruppen hun skal "treffe". Via VVP har Nrk også et ansvar for å beskytte enkeltpersoner mot seg selv. Her valgte de å inngå et svært kontroversielt samarbeid med en omstridt incluencer som hadde et stort rusproblem, og ga henne til og med tid i beste sendetid fredag for å fortelle at hun var blitt frisk etter få uker med rehabilitering - for å samtidig presentere podkasten som skulle starte. Dette her har vært en salig sammenrøring og ignorering av både enkeltpersonens eget beste og Nrks ansvar for oppdragstakere, og ikke minst Nrks plikt til å forholde seg til VVP og egen etikkhåndbok! Noen må stilles til ansvar for dette i Nrk! VVP sier også: "2.6. Svekk aldri det klare skillet mellom journalistikk og reklame. Det skal være åpenbart for publikum hva som er kommersielt innhold. Skillet skal være tydelig også ved lenking eller andre koblinger. Avvis kommersielt innhold som kan forveksles med det enkelte mediums journalistiske presentasjon." SE er riktignok på oppdrag for Underholdningsavdelingen i Nrk, men de er fremdeles forpliktet av VVP. Hvor er skillet mellom hva som er reklame og ikke når de gir en bedrifts avatar i oppdrag å "være seg selv" og snakke om "sitt eget liv", når det er umulig å skille avataren og bedriftseier i måten hun legger opp programmet? Slik det er lagt opp er det umulig å skille, fordi hele podkasten er en eneste lang reklame for bedriften Sophie Elise. " 2.8 Skjult reklame er uforenlig med god presseskikk. Kommersielle interesser skal ikke ha innflytelse på journalistisk virksomhet, innhold eller presentasjon. Hvis redaksjonelt stoff er sponset, eller et program har produktplasseringer, skal dette være åpenbart for publikum. Sponsing skal alltid være tydelig merket. Sponsing eller produktplassering i nyhets- og aktualitetsjournalistikk eller journalistikk rettet mot barn, er uforenlig med god presseskikk. " "Ord og bilder er mektige våpen. Misbruk dem ikke!" Dette siste er det altfor mange i Nrk som ikke har husket. Det å hanke inn bedriften SE som oppdragstaker hos Nrk viser at ikke en gang Nrk greier å skille bedriften Sophie Elise fra privatpersonen Sophie. Flere personer har vært involvert med å diskutere om de skulle gjør en avtale med SE, og tydeligvis var flere for enn mot. Så viktig mente disse i tillegg at det var å hanke inn SE at de valgte å gå mot både VVP og Nrks egen etiske håndbok og gi SE unntak fra de retningslinjene Nrk og deres medarbeidere og oppdragstakere er forpliktet å følge. Og ikke bare det, til tross for at SE er en av de farligste norske influencerne mtp. skadelige virkninger for unge, så har samme ledere i Nrk valgt å gi SE i oppdrag å "treffe" jenter og kvinner 15-30 år. Det til tross for at Nrk har et særskilt ansvar i å skåne barn og unge. Og tross gjentatte lovbrudd SE har frontet på sin bedriftskonto siden hun begynte med podkasten, så fortsetter Nrk å forsvare alt hun gjør og fortsetter samarbeidet som om ingenting galt skjer, men lar SE fortsette å spre skadelig innhold via statskanalen. Hoder bør rulle i Nrk etter at SE er fjernet fra statskanalen! 👏👏👏 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 15. februar 2023 #32682 Del Skrevet 15. februar 2023 (endret) Carrie_S skrev (4 timer siden): Jeg synes man skal være forsiktig med å spre konspirasjonsteorier. I forhold til NRK er det nok veldig enkelt: podkasten har ligget jevnt på topplisten siden den ble lansert, noe NRK tjener gode penger på. Og pengene rår: det er ikke så enkelt å legge ned en podkast som bidrar med svært gode lyttertall inn. Det blir vanskelig å komme med anonyme påstander enig der. Men det er beviselig slik at NRK har servert kokain på interne fester, det ble mediasak av det. Og nå avdøde Hans -Erik Dyvik Husby skrev vel også om dette i en bok, hvordan journalister ba han ta med "noe gøy" til dem, han utleverte både seg selv og andre, og fikk mye dritt for det, han ble vel nærmest utstøtt en stund. Men hva og hvem blir bare spekulasjoner. Det er allikevel verdt å ta med hvor utbredt en slik ukultur er, i mediabransjen. Det var nylig en stygg voldtekstsak, der en journalist i TV2 ble dømt for voldtekt av en kollega. Denne saken ble nesten ikke skrevet om den heller, og anklagene ble forsøkt dysset ned av ledelsen. TV 2-reporter Lars Joakim Skarvøy vitnet i saken og beskrev et «grenseløst» miljø i nyhetsredaksjonen, preget av hard festing og et temmelig liberalt forhold til sex. Endret 15. februar 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 15. februar 2023 #32683 Del Skrevet 15. februar 2023 diam0nd skrev (4 timer siden): Føler det kanskje er noe ære i det å holde på SE i NRK. kanskje det er uhyre vanskelig for dem å si vi tok feil, for det var jo et rabalder fra første sekund når hun ble leid inn, sant? De vil bevise at de gjorde et riktig valg med SE. De synes nok det er enda jævligere bare tanken av at mediekollegaer kan si "hva var det vi sa", hvis de må kansellere kontrakten hennes. Hadde de det gjelder vært sitt og Nrks samfunnsansvar bevisst og holdt seg til Nrks etikkhåndbok, så hadde de aldri hyret inn SE. Det at de heller ikke avsluttet kontrakten med henne med det samme protestene kom når det ble offentliggjort at hun skulle komme med podkasten, samt det at de har bagatellisert og bortforklart alt som har skjedd underveis, det gjør at dette nå har gått så langt at Nrk i realiteten har få andre muligheter enn til å la hoder rulle. Der er minst en fungerende redaktør som også bør ta sin hatt og gå, mulig flere ledere. 11 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glufseguri Skrevet 15. februar 2023 #32684 Del Skrevet 15. februar 2023 Viki6 skrev (26 minutter siden): Og at kronprinsparet beordrer full ransaking av boligen Marius låner på Skaugum. DETTE! Da var jo tross alt en beboer som holdt en pose en mulig tvilsomt innhold. 14 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 15. februar 2023 #32685 Del Skrevet 15. februar 2023 Blir ikke overrasket om SE går ut i podcasten i morgen med at hun/de trekker seg fra samarbeidet med NRK. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cancelled Skrevet 15. februar 2023 #32686 Del Skrevet 15. februar 2023 Finlay skrev (3 minutter siden): Blir ikke overrasket om SE går ut i podcasten i morgen med at hun/de trekker seg fra samarbeidet med NRK. Snortfie kommer aldri til å gjøre det. Hun kommer til å riste litt på puppene og rumpen sin, mens hun påminner alle om at hun er en sexy liten jente lizzom og at det er hele samfunnets feil at det skjedde og at ingen tåler humoren hennes, for hun kødda jo daaah!!! lol 32 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Letharia Skrevet 15. februar 2023 #32687 Del Skrevet 15. februar 2023 Finlay skrev (7 minutter siden): Blir ikke overrasket om SE går ut i podcasten i morgen med at hun/de trekker seg fra samarbeidet med NRK. Ro ro ro din båt, som SE og Fetisha synger i podcasten sin. Veldig spent på hvordan hun skal ro seg ut av denne. Tror virkelig ikke dette er slutten på denne dama, hun har for mye makt i media så det skal nok mye mer til enn denne tabben dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet 15. februar 2023 #32688 Del Skrevet 15. februar 2023 Finlay skrev (13 minutter siden): Blir ikke overrasket om SE går ut i podcasten i morgen med at hun/de trekker seg fra samarbeidet med NRK. Optimist… Folk uten innsikt pleier ikke å gjøre sånt, i alle fall ikke før noen «voksne» forteller dem at nå er det dags. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 15. februar 2023 #32689 Del Skrevet 15. februar 2023 Felis skrev (2 timer siden): Jeg foreslår at du puster med magen og leser det første innlegget mitt en gang til. I det innlegget drar JEG paralleller til andre mediehus. Klokka 9 i dag tidlig var det antallet klager hovedoppslag, eller stort oppslag, hos de fleste andre aviser, mens det ikke ble nevnt et ord om saken hos NRK. Da argumenterte du at saken var tatt opp i NRK nyheter og på radio(?). Men det var altså, på det tidspunktet, ikke tatt opp på nettavisen deres... Jeg står ved at NRKs dekning av saken er av langt lavere intensitet og grundighet enn andre kanaler, som ikke har binding til Sophie Elise og ikke får 6 milliarder av statskassa. De ønsker åpenbart at saken skal dø ut. Å ikke melde nyheter er også en form for nyhetsformidling. Hva du mener om NRKs dekning kontra andre mediehus vet jeg ingenting om. Jeg har spurt, og du svarer ikke. Og det er jo synd, for det var hele essensen i innlegget mitt. Innlegget du altså svarte på... Du virker mest interessert i å irettesette meg, og det er synd, for diskusjonen blir ca en milliard ganger morsommere hvis du holder deg til sak og ikke person. Jeg er enig med deg. Hvordan Nrk har valgt å vinkle denne saken er påfallende. Det er helt tydelig at det må ha vært en eller annen form for redaktørpåvirkning i det som skrives. Man vet jo hvor kritisk store deler av Nrks utdannede, seriøse og hardtarbeidende journalister har vært til det at Nrk valgte å inngå kontrakt med SE og å la henne få særfordeler som Nrks etikkhåndbok ikke åpner for skal skje. Selv med en journalistisk saklig vinkling i denne saken ville det trolig vært en annen og tydeligere vinkling enn hva det som er skrevet på Nrk hittil om saken har vist. Det at det i Nrks kanaler blir valgt en nedtoningstaktikk tyder på at dette er redaksjonelt bestemt. 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 15. februar 2023 #32690 Del Skrevet 15. februar 2023 Callisto83 skrev (1 time siden): Det sørgelige med Sophie Elise, er ikke egentlig Sophie Elise. Hun må gjerne sniffe så mye pulver som er smuglet gjennom endetarmer som bare det, eller operere seg helt til hun ser ut som en slags Pokemon, men at NRK (og mange unge) synes dette er inspirerende, er en tragedie. Dette!!!! Det er mannfolkene i nrk som ønsker at hun blir ansatt, skjønner du 😉 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tove77 Skrevet 15. februar 2023 #32691 Del Skrevet 15. februar 2023 Biscuit Vælruni skrev (12 minutter siden): Snortfie kommer aldri til å gjøre det. Hun kommer til å riste litt på puppene og rumpen sin, mens hun påminner alle om at hun er en sexy liten jente lizzom og at det er hele samfunnets feil at det skjedde og at ingen tåler humoren hennes, for hun kødda jo daaah!!! lol Her er essensen av det hele. Og likevel har SE hele pressen i sin hule hånd og hun må aldri noensinne svare for noe av det hun gjør eller stå til ansvar for noe som helst. For hun er bare liten og søt og uskyldig, stakkars henne. Det er ubegripelig. Jeg blir kvalm av NRK. Helt fra de hyret henne har jeg følt man liksom gikk over en grense, nå kunne «alt» skje. Hadde det vært Dagbladet hadde jeg jo ikke reagert…men at oppegående mennesker man hadde en slags tillit til og trodde tok ansvar, viser seg å bare være kyniske og ikke særlig oppegående, i alle fall ikke på den rette måten… Jeg ble satt ut, og har fortsatt å bli det, i hele denne NRK + SE-sagaen. Og nå toppet det seg. Det SE gjør er forkastelig nok (kalkulert eller ikke) men det er NRKs reaksjon som gjør meg så forbannet. Vi kan ikke ha det sånn, at de tror vi er idioter og at de slipper unna med tåpelige bortforklaringer. Har følt meg litt maktesløs siden NRK hyret henne, for å nå unge jenter (jeg begynner nesten å gråte ved tanken) men nå skjer det i alle fall noe. Jeg har sendt klage, fortsett å gjøre det alle sammen. Over 1000 klager nå, keep ‘em coming! 34 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cancelled Skrevet 15. februar 2023 #32692 Del Skrevet 15. februar 2023 Honey Dew skrev (2 minutter siden): Det er mannfolkene i nrk som ønsker at hun blir ansatt, skjønner du 😉 De tenner på ihjel-opererte eldre kvinner som prøver å cosplaye som en sexy liten jentunge med pupper og rumpe, som har ikke peiling på noe som helst her i verden, men som alltid er kåt og klar for deg og som er villig til å lære opp sine yngre "søstre" til å være like frekk og sexy som dem... 13 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tove77 Skrevet 15. februar 2023 #32693 Del Skrevet 15. februar 2023 Honey Dew skrev (6 minutter siden): Det er mannfolkene i nrk som ønsker at hun blir ansatt, skjønner du 😉 De mannfolkene i NRK som påstår at de ikke er de mennene i dress og hatt på 1960-tallet som satt og bestemte hva folk skulle se på, uten å ha peil… Selvinnsikt, much! 24 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MFO Skrevet 15. februar 2023 #32694 Del Skrevet 15. februar 2023 Spanky skrev (2 timer siden): Hva synes dere om denne da? https://www.vg.no/rampelys/i/q1mxaz/sophie-elises-redaktoervenn-danby-choi-hun-skal-taale-mye «Om de hadde kvittet seg med alle som har prøvd narkotika, ville det vært tidenes nedbemanning av offentlig sektor, sier Danby Choi (29).» Herlig innsiktsfull kommentar her. Hvis alle offentlige ansatte mottok sin lønn for å dele private ting på nett og være et godt for barn og unge så ville denne sammenligningen vært reel. Han burde nok ta noen kurs på BI, for her fremstår han som en lettvekter(ref reklamen til BI). At Vg velger å gi spalteplass til sånt er jo en annen sak.. 36 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissCoverdale Skrevet 15. februar 2023 #32695 Del Skrevet 15. februar 2023 Othelia08 skrev (5 timer siden): Er det sånn at nettavisene kan bli "straffet" av kongehuset på noe slags vis, siden de holder NH utenfor dette? Hun er jo den som faktisk holder posen, og i tillegg er hun vel en influencer og en offentlig person ? Bør ikke hun få refs på lik linje med SE? SE skal slippe konsekvenser fordi hun ikke holder posen, og NH blir holdt utenfor fordi hun ikke posta bildet, hvor er logikken? NH har ikke postet bildet selv, og det er tross alt hun som holder en pose med det som ser ut som ulovlige rusmidler. Vil tro de må trå varsomt med et slikt bilde. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 15. februar 2023 #32696 Del Skrevet 15. februar 2023 tove77 skrev (1 minutt siden): Her er essensen av det hele. Og likevel har SE hele pressen i sin hule hånd og hun må aldri noensinne svare for noe av det hun gjør eller stå til ansvar for noe som helst. For hun er bare liten og søt og uskyldig, stakkars henne. Det er ubegripelig. Jeg blir kvalm av NRK. Helt fra de hyret henne har jeg følt man liksom gikk over en grense, nå kunne «alt» skje. Hadde det vært Dagbladet hadde jeg jo ikke reagert…men at oppegående mennesker man hadde en slags tillit til og trodde tok ansvar, viser seg å bare være kyniske og ikke særlig oppegående, i alle fall ikke på den rette måten… Jeg ble satt ut, og har fortsatt å bli det, i hele denne NRK + SE-sagaen. Og nå toppet det seg. Det SE gjør er forkastelig nok (kalkulert eller ikke) men det er NRKs reaksjon som gjør meg så forbannet. Vi kan ikke ha det sånn, at de tror vi er idioter og at de slipper unna med tåpelige bortforklaringer. Har følt meg litt maktesløs siden NRK hyret henne, for å nå unge jenter (jeg begynner nesten å gråte ved tanken) men nå skjer det i alle fall noe. Jeg har sendt klage, fortsett å gjøre det alle sammen. Over 1000 klager nå, keep ‘em coming! Jeg håper at dette kan være starten på en stor motkultur som kommer fra ungdom selv, og som kanskje også kan få med seg mange av de mannfolka som hittil har brukt SEs kanaler til regelmessig runking. Ungdom i dag er i hovedsak langt mer fornuftig enn hva nesten 30 år gamle Sophie Elise er! Jeg tenker at om det én gang hadde vært på sin plass med cancel culture og blokkering og ignorering så er det nå, for å få stoppet den bedriften som så kynisk utnytter andre og skader andre. Hun spiller på sex og det å få andre til å føle seg mislykket. Og nå er det nærmere 600 000 personer som følger henne på sosiale medier. Det er på tide å få til en så stor motreaksjon at antall følgere faller fortere enn SE kan telle! 23 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 15. februar 2023 #32697 Del Skrevet 15. februar 2023 J.. skrev (7 timer siden): Den lille bruksdosen på bilde er såpass liten at den åpenbart er til eget bruk og er såpass lite at det,som jusproffessoren sier,knapt gir en bot. For å ende i razzia som du nevner så må det være bevis/mistanke om distrubisjon,ikke en personlig 2 splits dose.. Er feil og ulovlig på mange måter,men straffen er mindre enn enn fartsbot. Vil man få det på rullebladet? Altså hvis de stopper henne, og kroppsvisiterer feks, og finner 2 gram. Det vil jo være en vekker. Ingen reiser til USA fremover da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest IreneV Skrevet 15. februar 2023 #32698 Del Skrevet 15. februar 2023 (endret) Frisk Frosk skrev (12 minutter siden): Jeg håper at dette kan være starten på en stor motkultur som kommer fra ungdom selv, og som kanskje også kan få med seg mange av de mannfolka som hittil har brukt SEs kanaler til regelmessig runking. Ungdom i dag er i hovedsak langt mer fornuftig enn hva nesten 30 år gamle Sophie Elise er! Jeg tenker at om det én gang hadde vært på sin plass med cancel culture og blokkering og ignorering så er det nå, for å få stoppet den bedriften som så kynisk utnytter andre og skader andre. Hun spiller på sex og det å få andre til å føle seg mislykket. Og nå er det nærmere 600 000 personer som følger henne på sosiale medier. Det er på tide å få til en så stor motreaksjon at antall følgere faller fortere enn SE kan telle! Heldigvis er ungdom flest mer oppegående, og skjønner at SE er en bløff. Men, det er jo de ressurssvake jeg tenker på, eller de yngste, og de som sliter med psyke, spiseforstyrrelser eller lignende. Og som følger SE, kanskje først og fremst for sitt miljøengasjement, men som så lar seg påvirke. SE reklamerer aggressivt for plastisk kirurgi, botox, fillers osv, som koster masse penger. Og hun selger kroppen sin, i bunn og grunn. Ungdom har nå begynt å selge nakenbilder, for å finansiere en lignende livsstil. Dette er så mørkt og trist. Endret 15. februar 2023 av IreneV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 15. februar 2023 #32699 Del Skrevet 15. februar 2023 IreneV skrev (1 minutt siden): Vil man få det på rullebladet? Altså hvis de stopper henne, og kroppsvisiterer feks, og finner 2 gram. Det vil jo være en vekker. Ingen reiser til USA fremover da. Det ville blitt krise; både pga ingen norsk plastisk kirurg med æren i behold ville operert mere på Sofie. I tillegg så husker jeg at hun skrev at hun må til kirurgen i USA regelmessig for å vedlikeholde nesen etter forrige korrigering. Noe med en sprøyte som må settes. Hun har jo en permanent tråd inni nesen som holder den stabil (hun kommenterte på et bilde at hun hadde ikke en buse som var synlig, men det var knuten på en tråd som måtte være der som man kunne skimte) Husker det var krise for henne under pandemien da USA stengte grensene, og de var knapt åpnet opp igjen før hun dro over dammen 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrie_S Skrevet 15. februar 2023 #32700 Del Skrevet 15. februar 2023 15 minutter siden, tove77 said: Her er essensen av det hele. Og likevel har SE hele pressen i sin hule hånd og hun må aldri noensinne svare for noe av det hun gjør eller stå til ansvar for noe som helst. For hun er bare liten og søt og uskyldig, stakkars henne. Det er ubegripelig. Hadde hun "hatt pressen i sin hule hånd" ville de ikke skrevet sak om henne i utgangspunktet. Synes både VG og Dagbladet har brakt frem mye kritikk mot henne i denne saken, for ikke å snakke om redaktøren i Nettavisen. Når det gjelder NRK mener jeg at dette ikke er forenelig med hennes rolle der, og at det burde fått konsekvenser. Jeg tror, som skrevet tidligere, at de ikke vil la henne gå fordi podden ligger på topplisten. Min erfaring er at i den bransjen, og mange andre, er det pengene og berømmelsen som rår. Man kan tillate seg mer når man er et stort navn som en kanal eller et medie ikke vil miste - dessverre. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå