Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Hulderen skrev (1 time siden):

Så utrolig lite sympatisk Øyunn fremstod i det klippet! Så bedrevitende, og avbrøt hun andre, selv når hun andre hadde ordet og hadde fått mikrofonen for å kunne uttale seg. Det er jo flott at Øyunn har god selvtilitt. Men det er jo merkelig å sitte der og snakke om hvor mange fordeler hun får på grunn av utseendet sitt, når hun ser helt alminnelig og gjennomsnittlig ut. 

Hun har tydeligvis ikke så god selvtillit, når hun må pumpe fjeset fullt av fillers og botox etter at en bemerket at hun så eldre ut enn mannen sin i et kommentarfelt..

Men hun er ekstremt selvopptatt.

Edit: Selvfølelse er vel et mer riktig ord. Hun har lav selvfølelse.Så du har rett @Hulderen

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da var det påan igjen med reklame på hårvitaminer(med håret fullt i extensions).

og selvfølgelig ut å drikke alkohol, ikke en dag uten! For det er nettopp det en gjør etter rehab..

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shavasa skrev (8 timer siden):

da var det påan igjen med reklame på hårvitaminer(med håret fullt i extensions).

og selvfølgelig ut å drikke alkohol, ikke en dag uten! For det er nettopp det en gjør etter rehab..

SE må ha Norges kjipeste hår. Hennes ekte hår har vel aldri vokst nedenfor skuldrene, og det ikke fordi det er noe galt med det (som gjør at hun trenger alle hårvitaminer som finnes) - det er nok fordi det aldri får fred. Det er tøft for håret å leve med extentions i 15 år, samt tøffe fargebehandlinger flere ganger i året. 

Men hårvitaminene hun reklamerer for selger nok uansett fordi HUN reklamerer for de, og sier at de er så bra. Verden har blitt rar.

I dag foretrekker "vi" forbilder som lyver for å få oss til å kjøpe "ræl". Vi beundrer hva de har `oppnådd` (tjene mange penger) -  selv om de har droppet utdanning. Vi lukker øynene for at de har rusproblemer, og vi stiller ingen spørsmål ved at de blir kalt feminister når de viser seksualiserte bilder av den opererte kroppen for å få oppmerksomhet. 

Når jeg skriver "vi" så mener jeg SoMe og media. 

TAKK for trådene her på rampelys! 

• Liker 25
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shavasa skrev (11 timer siden):

Den hårreklamen er jo artig da, og ikke minst troverdig😂Håret ble jo fikset det, mens Noras story forteller noe annet.

CFC8490E-FCF8-46CF-B6F6-33E0124218DD.jpeg

C4BB8759-B20A-4F46-BDAA-AC26ACE43B0A.jpeg

31C84E48-772F-4F93-9E25-1205D734F252.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (12 timer siden):

SE må ha Norges kjipeste hår. Hennes ekte hår har vel aldri vokst nedenfor skuldrene, og det ikke fordi det er noe galt med det (som gjør at hun trenger alle hårvitaminer som finnes) - det er nok fordi det aldri får fred. Det er tøft for håret å leve med extentions i 15 år, samt tøffe fargebehandlinger flere ganger i året. 

Men hårvitaminene hun reklamerer for selger nok uansett fordi HUN reklamerer for de, og sier at de er så bra. Verden har blitt rar.

I dag foretrekker "vi" forbilder som lyver for å få oss til å kjøpe "ræl". Vi beundrer hva de har `oppnådd` (tjene mange penger) -  selv om de har droppet utdanning. Vi lukker øynene for at de har rusproblemer, og vi stiller ingen spørsmål ved at de blir kalt feminister når de viser seksualiserte bilder av den opererte kroppen for å få oppmerksomhet. 

Når jeg skriver "vi" så mener jeg SoMe og media. 

TAKK for trådene her på rampelys! 

Kan ikke skjønne at noen fortsatt går på dette 😂 Trodde det var noen år siden hun hadde de sykeste reklamene for hår og vipper (som alle vet er extensions) og hud (som alle visste hun gikk på sterke medikamenter for). Er vi tilbake der altså? Eller mulig hun alltid har holdt på, har ikke fulgt henne siden bloggen. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shavasa skrev (22 timer siden):

Influensere reklamerer jo for rått og røti så lenge de får penger for det. Om man ikke bor under en stein, burde man ha fått med seg at alle «vindunderpiller», uansett hva de liksom skal fikse, er bare humbug. 

Og at SE svinger vinglasset på snap, og sier at det ikke er en dag uten, viser bare at rehab også var løgn og fanteri. Rus er rus, enten det er vin, piller eller annet dop. Hun drikker altså alkohol daglig, selv etter rehab. «Forbilde».

• Liker 20
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest rains of castamere
Justlooking skrev (2 timer siden):

Kan ikke skjønne at noen fortsatt går på dette 😂 Trodde det var noen år siden hun hadde de sykeste reklamene for hår og vipper (som alle vet er extensions) og hud (som alle visste hun gikk på sterke medikamenter for). Er vi tilbake der altså? Eller mulig hun alltid har holdt på, har ikke fulgt henne siden bloggen. 

Off topic, men dette minnet meg på en reklame for hår-piller eller sjampo som skulle få håret til å vokse fortere, som brukte en eller annen influenser. Hun skrøt over at håret hadde vokst typ tre centimeter på tre måneder…… 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rains of castamere skrev (3 timer siden):

Off topic, men dette minnet meg på en reklame for hår-piller eller sjampo som skulle få håret til å vokse fortere, som brukte en eller annen influenser. Hun skrøt over at håret hadde vokst typ tre centimeter på tre måneder…… 😂

Håret vokser ca 1 cm i mnd så det stemmer jo det.  Hun har veldig tynt og kort hår og jeg skjønner ikke hvordan hårrøttene hennes tåler løshår etter så mange år. Rart hun ikke har fått skallede flekker. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne også reklamert for de dumme tingene om det var godt betalt. Men jeg vil ikke fremstå som dum og uvitende og jeg vil ikke lure folk. Håret mitt vokser fordi jeg aldri ødelegger det ved å bleke det o.l. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En digresjon igjen, men allikevel relevant. Jeg så på Debatten. Nrk. Dessverre... Men ville gjerne ha med meg den.

Der kunne medieforsker Elisabeth Staksrud komme med en gladmelding mente hun, og viste til en undersøkelse som slår fast at norske barn faktisk ble lykkeligere jo mer skjermtid de hadde!
Hmm, tenkte jeg. Det var besynderlig. All forskning jeg har lest antyder det absolutt motsatte. Så viser det seg at denne undersøkelsen ble gjort i 2018. for snart 5 år siden. Barna som var mellom 9 og 17 år ble intervjuet i perioden juni-oktober, altså i sommerferien. I 2018 var vi i startfasen vel, når det gjelder innføring av ipads i grunnskolen? 

Undersøkelsen  viser en store kjønnsforskjeller når det gjelder bruk av sosiale medier.

* "Jenter rapporterer noe mer bruk enn guttene, og tid brukt på Internett øker med alder, og fordobles om man       sammenlikner 9-10-åringene med 15-17-åringene."

*"Jenter rapporterer at de oftere er pålogget på mobiltelefonen «hele tiden»"

*"Det er store kjønnsforskjeller når det gjelder daglig tilgang til nettet via spillkonsoller – 45 % av guttene mot 6 % av jentene oppgir å bruke spillkonsoller for nettilgang daglig.

29% svarer at de synes det er lettere å være seg selv på nett enn når de er sammen med andre ansikt til ansikt

Jeg synes ikke dette er positivt i det hele tatt. Og undersøkelsen er gammel! Hvorfor ha med dette i debatten? 
Hva tenker dere andre?

Link til undersøkelsen:

https://www.uio.no/english/research/strategic-research-areas/nordic/research/research-groups/living-the-nordic-model/news/eu-kids-online-hovedrapport-for-norge-2019.pdf

https://www.hf.uio.no/imk/forskning/prosjekter/eu-kids-iv/rapporter/

Endret av IreneV
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering av dagens podepisode, som jeg ikke orket å høre ferdig;

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha, latterkrampe på steroider, inkludert noe sexprat ofcourse.

De har det tydeligvis veldig gøyalt i studio, men det er ikke normalt å gapskratte absolutt hele tiden, uansett hva som blir sagt. Ikke er det spesielt underholdende heller. Det er bare slitsomt å høre på.

Takk for meg, Sofie og Fetisha!

• Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sprite skrev (39 minutter siden):

Storyen på insta, er 100% fyll. Og dette fra en som kommer ifra rehab. Normalt. 

Da er hun blitt alkoholiker istedet for pillemisbruker da. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (13 minutter siden):

Det er jo ikke uvanlig å erstatte en avhengighet med en annen. Lastenes sum er konstante. 

På snap så det ut som om det var mer som var fylt opp enn glasset…Litt fyll her, og litt fillers der. Blir så flott, atte. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anki Gerhardsen har en flott kronikk i Aftenposten i dag. Der hun stiller spørsmål om hvorfor mediehusene engasjerer og lønner influensere som har andre agendaer enn bare engasjementet. Jfr. Sophie Elise og Ingeborg Senneset blant annet. https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/VPGr6l/kan-man-vaere-journalist-og-influencer-samtidig?fbclid=IwAR116jOdVQ0DT5ry5a2D_Mivl5akSi-4SkaQMTgYjS0QcQtRdV8YHg0YFAU

Dessuten så jeg dokumentaren om Pamela Anderson i dag. Dette er altså det største forbildet til Sophie Elise. Snakk om å romantisere et tragisk liv! Fikk likevel sans for Pamela anno 2023. Hun stilte usminket til intervjuene. Overrasket, men så bra!

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser i linken over at Senneset omtales som en meningssterk stemme i kampen mot skjønnhetsindustrien. Sist jeg så hun i et klipp fra noe blogg awards som nylig var så kjente jeg hun ikke igjen, trodde hun var en fillers og sminkedame fra paradise hotell!

Jeg følger ikke denne dama så vet ikke når endringen har skjedd, men at hun er motstander at skjønnhetsindustrien blir hvertfall feil når hun så tydelig er en del av det problemet ved å bli en av dem..

Sorry vet at denne tråden ikke handler om henne men.. Trist å se til og med voksne kvinner som er bevisste på problemet selv blir påvirket av de usunne influencerne og ender med å fronte samme ideal.. Det sier mye om hvor stor påvirkningskraften er!

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (35 minutter siden):

Ifølge seg selv hadde hun et alkoholproblem for flere år siden og ville på rehabilitering.

https://www.seher.no/kjendis/sophie-elise-ville-sjekke-inn-pa-rehab-etter-stort-alkoholbruk/66583377

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprite skrev (8 timer siden):

Storyen på insta, er 100% fyll. Og dette fra en som kommer ifra rehab. Normalt. 

Mer og mer merkelig at NRK tør å si at de satser på SE for å nå ut til unge jenter ned til 15 års alder. De syns hun gjør så mye bra. 

Det eneste man ser henne gjøre er å bytte ut en rusavhengighet med en annen, posere sexy i basseng og hoppe fra forhold til forhold. Hvor mener NRK man kan se/lese om alt det hun gjør som er så meningsfyllt og flott? 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havnefogden skrev (7 timer siden):

Anki Gerhardsen har en flott kronikk i Aftenposten i dag. Der hun stiller spørsmål om hvorfor mediehusene engasjerer og lønner influensere som har andre agendaer enn bare engasjementet. Jfr. Sophie Elise og Ingeborg Senneset blant annet. https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/VPGr6l/kan-man-vaere-journalist-og-influencer-samtidig?fbclid=IwAR116jOdVQ0DT5ry5a2D_Mivl5akSi-4SkaQMTgYjS0QcQtRdV8YHg0YFAU

Dessuten så jeg dokumentaren om Pamela Anderson i dag. Dette er altså det største forbildet til Sophie Elise. Snakk om å romantisere et tragisk liv! Fikk likevel sans for Pamela anno 2023. Hun stilte usminket til intervjuene. Overrasket, men så bra!

Det er nok utseendemessig SE har Pamela som forbilde vil jeg tro. Forskjellen er at Pamela (med unntak av hårbleking og brystimplantater) hadde sitt naturlige utseende. SE har nok den type utseende som mal når hun utfører sine titalls operasjoner. Noe som er bare sykt. 

Hun blir på en måte en litt skremmende imitator. `Sophie Elise` er en slags avatar hun har modellert og øvd inn, og jeg tror nok hun selv håper den har blitt en Pamela. 

Ellers enig i at det var fint å se en usminket Pamela i 2023. Usminket og ærlig om at livet har vært mest dritt. Vi som er gamle nok til å huske hennes storhetstid trodde nok at hun var den heldigste kvinnen i verden (da var vi noen-og-tyve) - det var hun virkelig ikke. Håper hun får det godt videre i livet nå. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...