Gjest Finlay Skrevet 28. april 2022 #28081 Skrevet 28. april 2022 "Det er vanskelig å rope ut om likestilling når vi bruker mer tid på å bli sett enn hørt". Må bare dele denne glimrende kronikken, som passer som hånd i hanske til "feministen" Sophie Elise (og mange andre.) https://www.nrk.no/ytring/stivpynta-feminister-1.15923091
alli634 Skrevet 28. april 2022 #28082 Skrevet 28. april 2022 Finlay skrev (5 minutter siden): "Det er vanskelig å rope ut om likestilling når vi bruker mer tid på å bli sett enn hørt". Må bare dele denne glimrende kronikken, som passer som hånd i hanske til "feministen" Sophie Elise (og mange andre.) https://www.nrk.no/ytring/stivpynta-feminister-1.15923091 Sitat Vi må tillate kvinner å ikke se pene ut. Skjønnhet gir deg kun en midlertidig makt over andre kvinner. Du oppnår ikke noe som helst i forhold til systemene som aktivt jobber mot din egen frigjøring. Godt skrevet, men jeg blir litt trist av siste avsnittet hennes da. "Vi må tillate kvinner å ikke se pene ut". Hva menes med dette? Er ikke kvinner uten sminke, fillers og glatte legger pene? 2
elskermenn Skrevet 28. april 2022 #28083 Skrevet 28. april 2022 alli634 skrev (Akkurat nå): Godt skrevet, men jeg blir litt trist av siste avsnittet hennes da. "Vi må tillate kvinner å ikke se pene ut". Hva menes med dette? Er ikke kvinner uten sminke, fillers og glatte legger pene? Ikke for å være frekk, men ja, har du ikke fått det med deg? Mange kvinner trenger sminke. Jeg kan aldri gå i offentlighet uten sminke og til og med da ser jeg utselt ut.
alli634 Skrevet 28. april 2022 #28084 Skrevet 28. april 2022 elskermenn skrev (6 minutter siden): Ikke for å være frekk, men ja, har du ikke fått det med deg? Mange kvinner trenger sminke. Jeg kan aldri gå i offentlighet uten sminke og til og med da ser jeg utselt ut. Joda, jeg vet jo at mange synes de er stygge uten sminke. Synes bare det er trist at det er slik, og lurer på hvordan vi skal få vridd idéen om skjønnhet over til noe mer naturlig og oppnåelig for alle. Hvordan havnet vi der at skjønnhet er lange vipper, store lepper og photoshoppet hud 20 1
Isild Skrevet 28. april 2022 #28085 Skrevet 28. april 2022 alli634 skrev (11 minutter siden): Godt skrevet, men jeg blir litt trist av siste avsnittet hennes da. "Vi må tillate kvinner å ikke se pene ut". Hva menes med dette? Er ikke kvinner uten sminke, fillers og glatte legger pene? Der hadde hun en uheldig formulering syns jeg også. "Vi må tillate kvinner å ikke alltid være pyntet og striglet" hadde vært mye bedre. 12
Gjest Finlay Skrevet 28. april 2022 #28086 Skrevet 28. april 2022 alli634 skrev (1 minutt siden): Godt skrevet, men jeg blir litt trist av siste avsnittet hennes da. "Vi må tillate kvinner å ikke se pene ut". Hva menes med dette? Er ikke kvinner uten sminke, fillers og glatte legger pene? Vil tro hun mener "ikke se pene ut" på den måten at ....trøsten vi får er overfladisk nok at «alle kvinner er vakre». Alt vi får ut av det, er at det framfor noe annet forventes at kvinner ser bra ut. Og at man faktisk ikke trenger - 7-stegs hudpleierutiner og ansiktskonturering til man er ugjenkjennelig. At det er godt nok å se ut som den man faktisk er😊
Isild Skrevet 28. april 2022 #28087 Skrevet 28. april 2022 elskermenn skrev (14 minutter siden): Ikke for å være frekk, men ja, har du ikke fått det med deg? Mange kvinner trenger sminke. Jeg kan aldri gå i offentlighet uten sminke og til og med da ser jeg utselt ut. Lei for at du føler det sånn. Jeg følte det sånn selv før - i mange, mange år. Helt uaktuellt å vise meg uten sminke, ikke en gang kjæresten fikk seg meg uten. Følte jeg var stygg. Men så en dag - ble jeg mindre opptatt av om folk syns jeg var pen eller stygg. Jeg ble trygg på meg selv i jobb og i sosiale sammenhenger. Jeg ble sett for den jeg er og hva jeg kan, ikke hvordan jeg ser ut. Nå har jeg mer eller mindre sluttet helt med sminke, blitt mer sånn at jeg føler meg som en klovn MED sminke. Det eneste som har skjedd etter at jeg begynte å gå ut offentlig uten sminke er den gode følelsen av å gi faen, og være den man er. En annen ting som gikk opp for meg var at alle andre nemlig alltid har gitt faen i om jeg går med sminke eller ikke. Kjæresten også.. Ingen kvinner TRENGER sminke. Ikke egentlig.. 29 2
elskermenn Skrevet 28. april 2022 #28088 Skrevet 28. april 2022 Lol det hun tror er "preppy" musikk. Blir flau av dette temaet 10
elskermenn Skrevet 28. april 2022 #28089 Skrevet 28. april 2022 Kan hende jeg er masete, men jeg forstår ikke hvorfor jeg blir flau av å lese slike innlegg. Noen andre som synes det er rart? 15
Tripptrapp1 Skrevet 28. april 2022 #28090 Skrevet 28. april 2022 alli634 skrev (2 timer siden): Joda, jeg vet jo at mange synes de er stygge uten sminke. Synes bare det er trist at det er slik, og lurer på hvordan vi skal få vridd idéen om skjønnhet over til noe mer naturlig og oppnåelig for alle. Hvordan havnet vi der at skjønnhet er lange vipper, store lepper og photoshoppet hud Det er en større trend å være naturlig, enn det er å være åpenbart og overdrevet «fiksa på» nå. Riktig nok ikke ekte naturlig, men inngrepene/botoxen/fillersene er mye mere diskret enn den overdrevne bruken som mellom annet the Kardashians (og SE) lenge har frontet. Utover det så syns jeg absolutt at sminke i utgangspunktet er positivt og gjør folk penere i den forstand at det gir en muligheten til å fremheve og forsterke de positive attributtene man har. På den annen side kan man også bruke den til å forandre hele fjeset sitt, og det er ikke positivt. Alt med måte osv. 1
Lilje blomst Skrevet 28. april 2022 #28091 Skrevet 28. april 2022 Tripptrapp1 skrev (19 timer siden): Trenger du en kilde for å skjønne at etikk ikke henger sammen med nivået man rir/konkurrerer på? Du kan google litt selv hvis du betviler det brukeren over skriver. Senest under OL tidligere i år var det minst en stygg sak hvor trener Mark Todd denger en hest med en grein fordi den ikke vil gå ut i vannet på terrengbanen. Det ble filmet og lagt ut på tiktok, men er tatt ned nå. En er temmelig naiv hvis man tror at det var første og eneste gang noe sånt skjedde. Jeg tror ikke at man begynner å ta i bruk slike virkemidler under en stor konkurranse, det der har han gjort før. Todd har beklaget, men det gjør alle i en sånn situasjon. Et betimelig spørsmål er hva han beklager mest; oppførselen eller at han ble tatt på fersken. Under forrige OL var det en stor sak om ene utøveren i femkamp som straffet hesten med gjentatt pisking under sprangkonkurransen fordi den ikke ville hoppe. Etter det var det oppe til diskusjon om hvorvidt ridning burde være en del av femkamp i det hele tatt siden utøverne tydelig manglet trening i det de holdt på med. Følger man med i medier som følger hestesport med et halv øye så er det ikke vanskelig å finne saker hvor utøvere på høyt nivå kritiseres og diskvalifiseres pga uetisk oppførsel, mellom annet i form av fysisk avstraffing eller uetiske treningsmetoder som rollkür (dressur). Det er veldig mye penger involvert, og presset for å prestere på det nivået er kjempehøyt. En del faller da for fristelsen med å bruke de virkemidlene de har tilgjengelige uten tanke for hestens langsiktige psykiske/fysiske helse. Det skal presteres, og det skal presteres nå. For å være ærlig så bryr jeg meg nada om det dere diskuterer (altså hester). Bare utrolig lett å valse ut med påstander uten å verifisere hvor det faktisk kommer fra. Så nei, det er ikke «bare» å google. Skal alle påstander som hives ut her bare taes for god fisk da…? Derfor jeg kommenterte. Forøvrig godt formulert svar fra deg til de som evt. måtte være interessert i temaet.
Heisann1234 Skrevet 28. april 2022 #28092 Skrevet 28. april 2022 elskermenn skrev (25 minutter siden): Kan hende jeg er masete, men jeg forstår ikke hvorfor jeg blir flau av å lese slike innlegg. Noen andre som synes det er rart? Ja, hun virker veldig umoden.. 29 1
Hjertestein Skrevet 28. april 2022 #28093 Skrevet 28. april 2022 elskermenn skrev (3 timer siden): Ikke for å være frekk, men ja, har du ikke fått det med deg? Mange kvinner trenger sminke. Jeg kan aldri gå i offentlighet uten sminke og til og med da ser jeg utselt ut. Det er nok fordi du ikke har lært å elske deg selv for den du er, 100%. Du er vel oppvokst med en mor som måtte sminke seg før jobb eller ordne seg før hun gikk ut. Eller venninner som alltid må sminke seg til skole/jobb/fest. Du er sikkert oppvokst med media der man ser at sminke er noe som «må» til for å føle seg fin. Man blir manipulert på en skjult måte gjennom oppvekst, media og mennesker rundt oss. Jeg forstår det veldig godt. Jeg selv har alltid syntes jeg så ut som et «takras» og må dekke over kviser og blåe flekker ved øyekroken. Farge håret for å skjule grå hår og prøve se fin ut. Men for noen år siden da jeg fylte 36år og jeg fikk mitt første barn, da skjedde det noe. Jeg lot de grå hårene vokse ut og jeg sluttet å bruke sminke. Jeg har nå grått hår nedforbi skuldrene, ser ut som jeg har stripet det. Kjempe fint. Og jeg begynte like huden min. Det er min hun. Det var slik jeg så ut. Jeg får en kvise her og der og jeg har røde «flekker» i ansiktet. Jeg har normale poser under øynene og er litt blå i øyekroken. Men det er slik jeg er. Det er meg. Og jeg elsker meg. Og jeg er pen. Og får så mye komplimenter av menn. Ikke unge menn (gutter?) men voksne menn. Man må like den man er. Sminke og filter skal ikke definere utsende vårt, for det er ikke et normalt utsende. 15 2 3
Gjest Finlay Skrevet 28. april 2022 #28094 Skrevet 28. april 2022 Heisann1234 skrev (43 minutter siden): Ja, hun virker veldig umoden.. Det understrekes også ved alle postene der hun kliner med venninnene sine, og mer enn antyder at de har sex. Hva får en kvinne på snart 30 til å tenke at dette er noe hun må dele med omverdenen? Er fullstendig klar over at hun påstår hun er bifil, men disse postene får meg til å tvile. Nettopp fordi det er så viktig for henne at det dokumenteres på SoMe. Venninneklining var jo ellers veldig populært - og kontroversielt - på 90-tallet. Blant 16 åringer.
bedora Skrevet 28. april 2022 #28095 Skrevet 28. april 2022 Om Isaks bok Sitat Forlaget skrøt av et forhåndssalg på over tusen eksemplarer av boken til realitykjendisen, men etter det har boken solgt svært lite og er for lengst ute av bestselgerlistene. https://www.vg.no/rampelys/bok/i/7dv5M4/isak-dreyer-sliter-med-boksalget-ikke-overrasket 13 2
elskermenn Skrevet 28. april 2022 #28096 Skrevet 28. april 2022 bedora skrev (15 minutter siden): Om Isaks bok https://www.vg.no/rampelys/bok/i/7dv5M4/isak-dreyer-sliter-med-boksalget-ikke-overrasket Hehe jeg hadde glemt helt av at han var aktuell : P 14 1
AntiBullshit Skrevet 28. april 2022 #28097 Skrevet 28. april 2022 elskermenn skrev (5 timer siden): Lol det hun tror er "preppy" musikk. Blir flau av dette temaet Kan se ut som pappa-Jan Olav betaler spotify? 12
Populært innlegg AntiBullshit Skrevet 28. april 2022 Populært innlegg #28098 Skrevet 28. april 2022 elskermenn skrev (5 timer siden): Kan hende jeg er masete, men jeg forstår ikke hvorfor jeg blir flau av å lese slike innlegg. Noen andre som synes det er rart? Det virker seriøst som hun har stagnert mentalt, dette er jo samme "revlusjonerende" tanker hun delte som 16-åring. Såå fasinert og inspirert av damer som prøver å kombinere imaget som "hore/babe" og "smart, snill, ambasisøs", skal ikke mer til enn å være lettkledd og sminket samtidig som man gir tommel opp til dyrs rettigheter før man er et fantastisk menneske i SEs øyne. Rene lavterskeltilbudet. Man kan jo lure på hvorfor hun deler dette, det gir henne ingen direkte økonomiske gevinster å slikke ræva til amerikanske kjendiser så da regner jeg med hun prøver å bygge seg image som "kvinne som støtter andre kvinner" - det er jo tross alt veldig i tiden og politisk korrekt. Problemet er bare at det er så lett gjennomskuelig at hun virkelig ikke bryr seg om andre kvinner. For de eneste hun bruker tid på å hedre er damer hun klarer å se seg selv i, de kvinnene som mottar ca samme kritikk som henne selv slik at hun kan understreke og "vise" hvorfor disse kritiserte dame ikke bør kritiseres, men hedres for å klare å kombinere rollene som babe og dyrevenn - akkurat som hun selv gjør. Alt SE publiserer som ikke er reklame er i en eller annen grad et forsøk på sette seg selv i et mer flatterende lys og det begynner å bli pinlig repetativt. 45 8
Isild Skrevet 29. april 2022 #28099 Skrevet 29. april 2022 elskermenn skrev (10 timer siden): Kan hende jeg er masete, men jeg forstår ikke hvorfor jeg blir flau av å lese slike innlegg. Noen andre som synes det er rart? Sammenligner tydeligvis sin egen rolle i offentligheten med Pamela Anderssons. Det blir i beste fall bare komisk. Vi som var unge på 90-tallet vet da at Pam i aller høyeste grad ble tatt seriøst. Looken hennes ble ikonisk, og hun bøy på mer enn å bare posere "slutty" på bilder (slik SE gjør. Slutty er ord hun selv har brukt om noen av sine fotoshoots). Det skinner igjennom igjen at SE har så veldig lyst til å være noe(n) hun ikke er. 42
Gjest Finlay Skrevet 29. april 2022 #28100 Skrevet 29. april 2022 Isild skrev (2 timer siden): Sammenligner tydeligvis sin egen rolle i offentligheten med Pamela Anderssons. Det blir i beste fall bare komisk. Vi som var unge på 90-tallet vet da at Pam i aller høyeste grad ble tatt seriøst. Looken hennes ble ikonisk, og hun bøy på mer enn å bare posere "slutty" på bilder (slik SE gjør. Slutty er ord hun selv har brukt om noen av sine fotoshoots). Det skinner igjennom igjen at SE har så veldig lyst til å være noe(n) hun ikke er. Det er sånn SE selv vil bli sett på. Dette har vi jo lest i utallige blogginnlegg og intervjuer når hun beskriver seg selv, og de utfordringene hun møter pga av imaget hun har valgt. "Aldri forandret på den hun er for å bli tatt seriøst, liker å være babe, men er smart snill og ambisiøs. Første store kjendisen som sto opp for dyrs rettigheter( har hun virkelig aldri hørt om Brigitte Bardot??) Må forsvare seg gang på gang fordi hun ser ut som en “hore”.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå