hvalstad45 Skrevet 16. april 2022 #28021 Skrevet 16. april 2022 Lett off topic, men Spania er et virkelig dårlig land når det kommer til dyrevelferd. Var et sted hvor de hadde store, vakre rovfugler lenket fast i en park! Gjorde meg så forbanna og trist. 6 4
Frøkenfryden Skrevet 16. april 2022 #28022 Skrevet 16. april 2022 Zenhouse skrev (1 time siden): I akkurat dette tilfellet tror jeg det er god, gammel SE-strategi : : «oj, det kom noen kjedelige tilbakemeldinger på heste-storyene. Her må fokus skiftes- fort. Så kan heller folk snakke om rumpen min i stedet for hester som ikke så friske ut.» ØSå kynisk og kalkulerende er hun. Og det funket jo til en viss grad. Er glad for at @Finlay fulgte opp med beskjed til Dyrevernalliansen! SE er IKKE en dyreverner. Herregud så ulik jobb man kan ha. Lurer på om det hadde funket i min jobb. Sykehuset legger om journalsystemet vårt i mai og det er MYE som må skrives før det. i tillegg til alt annet som må gjøres pga at psykisk helse hos barn og unge ikke går så bra etter covid.. Tenk om jeg bare kunne si.. shiit er så mye å gjøre, rekker ikke, kanskje jeg bare kan dra ned buksa og vise rompa mi til det hele?😂 15
AntiBullshit Skrevet 16. april 2022 #28023 Skrevet 16. april 2022 totti_1 skrev (12 timer siden): Ærlig spørsmål. Må hun bytte ut rompa eller er de implantantene ment for å vare evig? Ingenting varer evig, heller ikke implantater. Brystimplantater anbefales å byttes hver 10. år ca. Jeg regner med det er noe lignende for rumpeimplantater, men rumpeimplantater er en relativt "ny" kirurgisk trend så det kan godt være at anbefalingene som gjelder i dag ser annerledes ut om noen år. 9 1
Missy1 Skrevet 16. april 2022 #28024 Skrevet 16. april 2022 AntiBullshit skrev (4 minutter siden): Ingenting varer evig, heller ikke implantater. Brystimplantater anbefales å byttes hver 10. år ca. Jeg regner med det er noe lignende for rumpeimplantater, men rumpeimplantater er en relativt "ny" kirurgisk trend så det kan godt være at anbefalingene som gjelder i dag ser annerledes ut om noen år. Rumpeimplantater får mye mer juling enn brystimplantater. Det er greit å ta med i beregningen. Man kan unngå å ligge på magen, men man kan ikke unngå å sitte på rumpa 15 1
Frøkenfryden Skrevet 16. april 2022 #28025 Skrevet 16. april 2022 Missy1 skrev (24 minutter siden): Rumpeimplantater får mye mer juling enn brystimplantater. Det er greit å ta med i beregningen. Man kan unngå å ligge på magen, men man kan ikke unngå å sitte på rumpa Sant, og hun fikk vel faktisk puppeimplantater i rumpa? Mener å huske både hun og Raad fikk det.
Linebekk Skrevet 16. april 2022 #28026 Skrevet 16. april 2022 At hun har draget på menn er jo en gåte. Hun er jo helt ødelagt av operasjoner, som hun kunne unngått ved å søke psykisk helsehjelp. 7
Velinda Skrevet 16. april 2022 #28027 Skrevet 16. april 2022 Linebekk skrev (8 minutter siden): At hun har draget på menn er jo en gåte. Hun er jo helt ødelagt av operasjoner, som hun kunne unngått ved å søke psykisk helsehjelp. Det må jo være menn som ikke går etter utseende,og det er jo en bra ting egentlig🤷♂️men hun virker jo ikke så veldig smart heller så gud vet....kan jo være det er pengene som trekker mannfolk🙈 6
Justlooking Skrevet 16. april 2022 #28028 Skrevet 16. april 2022 Frøkenfryden skrev (26 minutter siden): Sant, og hun fikk vel faktisk puppeimplantater i rumpa? Mener å huske både hun og Raad fikk det. De har hun byttet ut med noen større og fikk bredere hofter i samme slengen. 7
Frøkenfryden Skrevet 16. april 2022 #28029 Skrevet 16. april 2022 Justlooking skrev (22 minutter siden): De har hun byttet ut med noen større og fikk bredere hofter i samme slengen. Sånn var det ja🤪 3
Populært innlegg ziljemor Skrevet 16. april 2022 Populært innlegg #28030 Skrevet 16. april 2022 Dette hesteopplegget hennes provoserer meg veldig, kjenner jeg. Egentlig hele situasjonen rundt hvordan SE har brukt «kjærlighet for dyr» og dyrevern som en del av egen merkevarebygging, innholdsproduksjon og måte å øke engasjement og popularitet på. All ære til de av dere som har tatt til motmæle, og satt både SE og diverse organisasjoner til ansvar! Dyrevern for meg (og MANGE andre) kommer fra genuine holdninger og verdier vi har i oss, som styrer hva vi tenker om andre levende vesen i forhold til vår egen menneskelighet. Det handler om å sette seg inn i artsspesifikke behov, hva som styrer trivsel, velvære og helse, best mulige levekår, og for tamdyr: hvordan vi mennesker kan forholde oss til dyrene på best mulig måte, med minst mulig inngripen, og minst mulig risiko for skade. Så finnes det selvfølgelig litt ulike synspunkt og grader, og hvilke teorier eller kunnskaper man som dyrevenn holder høyest (både veganere og jakt/fangstfolk kan være gode eller dårlige dyrevenner/dyrevernere) - livet på jorda er kompleks, og alle våre valg som mennesker har konsekvenser. Som en som har vokst opp og levd nesten hele sitt liv blant hunder og hester provoserer informasjonen som fremkommer på de siste sidene i denne tråden ganske mye. Jeg blir provosert av alle kjente profiler som gjennom egne kanaler promoterer turistaktiviteter som åpenbart ikke tar vare på dyrene (blant hesteaktivitet gjelder dette ganske mange, om ikke de fleste). Jeg blir provosert av såkalte «dyreelskere» som bruker dyr som rekvisitter. Det er noe veldig kvalmende ved å bruke en hest for å posere «sexy». Dyr og seksualisert adferd hos mennesker passer ikke sammen, hverken estetisk eller etisk (sex med dyr er ulovlig, og kan være skadelig). Det er provoserende at SE ikke evner å se dyr som selvstendige individ med autonomi og behov, men heller velger å menneskeliggjøre dem (hvis en hest oppfattes som grinete så er det alltid en grunn for det. Jeg forstår at hestemiljøet fortsatt har mye å lære og det er en trend med bruk av makt og tvang som fortsatt må snues, men selv en del «semierfarne» hestefolk i dag vet at uønsket adferd har en årsak). Til sist så er det dobbeltmoralismen til Dyrevernalliansen som provoserer… Jeg skjønner at store profiler som SE kan generere mye økonomiske midler og støtte til organisasjoner, men det var det med troverdighet og «live as you preach». Å hjertekommentere et innlegg av ei som seksualiserer en hest som selv ikke-hestefolk ser at er ukomfortabel i eget skinn, tynn og ser lite ut som en Happy athlete vitner om alvorlig mangel på kunnskap om hest - av en dyrevernsorganisasjon. Å komme med et tilsvar som velger å fokusere på at de har god relasjon til SE fordi hun blir så glad av dyr (AV, merk dere ordlyden. Forskjell på glad AV og glad I…) vitner om at det ikke er dyrene, eller i dette tilfellet hesten, som er i fokus, det er fortsatt SE, og det menneskelige perspektivet. Det er helt greit å bli glad av dyr, å være nær dyr har påvist positiv effekt på mange menneskers psykiske helse, men det skal alltid komme i andre rekke. Dyrs velferd skal alltid komme først, og IHVERTFALL fra dyrevernsorganisasjoner og deres medlemmer… 🤦🏼♀️ 60 6 15
reiseglad Skrevet 16. april 2022 #28031 Skrevet 16. april 2022 ziljemor skrev (2 minutter siden): Dette hesteopplegget hennes provoserer meg veldig, kjenner jeg. Egentlig hele situasjonen rundt hvordan SE har brukt «kjærlighet for dyr» og dyrevern som en del av egen merkevarebygging, innholdsproduksjon og måte å øke engasjement og popularitet på. All ære til de av dere som har tatt til motmæle, og satt både SE og diverse organisasjoner til ansvar! Dyrevern for meg (og MANGE andre) kommer fra genuine holdninger og verdier vi har i oss, som styrer hva vi tenker om andre levende vesen i forhold til vår egen menneskelighet. Det handler om å sette seg inn i artsspesifikke behov, hva som styrer trivsel, velvære og helse, best mulige levekår, og for tamdyr: hvordan vi mennesker kan forholde oss til dyrene på best mulig måte, med minst mulig inngripen, og minst mulig risiko for skade. Så finnes det selvfølgelig litt ulike synspunkt og grader, og hvilke teorier eller kunnskaper man som dyrevenn holder høyest (både veganere og jakt/fangstfolk kan være gode eller dårlige dyrevenner/dyrevernere) - livet på jorda er kompleks, og alle våre valg som mennesker har konsekvenser. Som en som har vokst opp og levd nesten hele sitt liv blant hunder og hester provoserer informasjonen som fremkommer på de siste sidene i denne tråden ganske mye. Jeg blir provosert av alle kjente profiler som gjennom egne kanaler promoterer turistaktiviteter som åpenbart ikke tar vare på dyrene (blant hesteaktivitet gjelder dette ganske mange, om ikke de fleste). Jeg blir provosert av såkalte «dyreelskere» som bruker dyr som rekvisitter. Det er noe veldig kvalmende ved å bruke en hest for å posere «sexy». Dyr og seksualisert adferd hos mennesker passer ikke sammen, hverken estetisk eller etisk (sex med dyr er ulovlig, og kan være skadelig). Det er provoserende at SE ikke evner å se dyr som selvstendige individ med autonomi og behov, men heller velger å menneskeliggjøre dem (hvis en hest oppfattes som grinete så er det alltid en grunn for det. Jeg forstår at hestemiljøet fortsatt har mye å lære og det er en trend med bruk av makt og tvang som fortsatt må snues, men selv en del «semierfarne» hestefolk i dag vet at uønsket adferd har en årsak). Til sist så er det dobbeltmoralismen til Dyrevernalliansen som provoserer… Jeg skjønner at store profiler som SE kan generere mye økonomiske midler og støtte til organisasjoner, men det var det med troverdighet og «live as you preach». Å hjertekommentere et innlegg av ei som seksualiserer en hest som selv ikke-hestefolk ser at er ukomfortabel i eget skinn, tynn og ser lite ut som en Happy athlete vitner om alvorlig mangel på kunnskap om hest - av en dyrevernsorganisasjon. Å komme med et tilsvar som velger å fokusere på at de har god relasjon til SE fordi hun blir så glad av dyr (AV, merk dere ordlyden. Forskjell på glad AV og glad I…) vitner om at det ikke er dyrene, eller i dette tilfellet hesten, som er i fokus, det er fortsatt SE, og det menneskelige perspektivet. Det er helt greit å bli glad av dyr, å være nær dyr har påvist positiv effekt på mange menneskers psykiske helse, men det skal alltid komme i andre rekke. Dyrs velferd skal alltid komme først, og IHVERTFALL fra dyrevernsorganisasjoner og deres medlemmer… 🤦🏼♀️ Amen! 8 1
ziljemor Skrevet 16. april 2022 #28032 Skrevet 16. april 2022 reiseglad skrev (14 minutter siden): Amen! Sjelden jeg gidder å fyre meg opp over en influencer, men nå måtte det tydeligvis ut 😅 Det er ikke all oppførsel og adferd som skal unnskyldes, SE har som alle oss andre valg i sin profesjonelle fremtredelse. Det irriterer meg at denne bransjen ikke får til å etablere gode etiske retningslinjer, og bedre organ som kan gripe inn når de gang på gang går over streken i det i deler, manglende reklame-merking, forherligelse av kosmetiske operasjoner eller pro-ana/thinspo, eller seksualisert innhold. Og det irriterer meg at etablerte bedrifter står bak dem og betaler dem for oppdragene de lever av. 23 1 1
elskermenn Skrevet 16. april 2022 #28033 Skrevet 16. april 2022 Linebekk skrev (1 time siden): At hun har draget på menn er jo en gåte. Hun er jo helt ødelagt av operasjoner, som hun kunne unngått ved å søke psykisk helsehjelp. Mange menn har bimbo fetish. De fleste menn har slike fantasier til tider. 4
Linebekk Skrevet 16. april 2022 #28034 Skrevet 16. april 2022 elskermenn skrev (1 minutt siden): Mange menn har bimbo fetish. De fleste menn har slike fantasier til tider. Man klarer vel fint å være bimbo uten å operere seg.
elskermenn Skrevet 16. april 2022 #28035 Skrevet 16. april 2022 (endret) Linebekk skrev (4 minutter siden): Man klarer vel fint å være bimbo uten å operere seg. Nei, bimbofication er en look og det kan være snakk om bare små brystimplantater eller det veldig ekstreme der man har mange operasjoner og sliter med å bevege seg Endret 16. april 2022 av elskermenn 1
Littlekolibri Skrevet 16. april 2022 #28036 Skrevet 16. april 2022 reiseglad skrev (46 minutter siden): Amen! Amen må nesten jeg åsså si ! Veldig bra skrevet og så enig som man kan bli. Godt formulert og nyttig info 👍 5
Honey Dew Skrevet 16. april 2022 #28037 Skrevet 16. april 2022 Isild skrev (3 timer siden): Når det kommer til dyr og dyrs rettigheter, så er hun først og fremst en posør. Det ser fint ut på "CV`n" å være dyreelsker, og det blir sexy fotoshoots. Jeg tror det stopper der. Hun liker nok dyr, men hun er også en av få jeg faktisk oppriktig mener at bare "tuller" med/rundt dyr. Hun har ikke ansvarsfølelse som varer, og ingen evne til å gi de det de trenger. Alle hun skaffer blir omplassert. Hun er ikke en dyreverner hun bare liker å skrive om det litt innimellom, så hun scorer poeng. Også liker hun å klappe dyr og ta bilder med dem. Helt utrolig at Dyrevernalliansen er så imponert over hvordan hun har brukt stemmen sin. Er det da hun trippet rundt i blondekjole og klappet griser de mener? I stedet for å vise seg frem på de stakkars hestene og bruke dem som staffasje for "sexy" bilder, burde hun heller satt fokus på dyrs lidelser. De stakkars hestene har gitt opp livet og hun bruker dem som pynt. Skam på henne 😠 27
Brumundaline Skrevet 16. april 2022 #28038 Skrevet 16. april 2022 elskermenn skrev (På 4/13/2022 den 21.44): Beklager. Jeg tok feil. Nesen til søsteren hennes er likere min, ikke SEs. Men hun hadde litt stor nesetipp, men søsteren har større da. Jeg syns synd i deg. Bestill deg en time til psykolog istedet. Jeg er sikker på at nesen din passer ansiktet ditt, og at du er fin som du er❤ 16 1
Gjest Ludder Skrevet 16. april 2022 #28039 Skrevet 16. april 2022 Finlay skrev (12 timer siden): Som du ser av screenshot så har de slettet kommentaren. Har også støttet dem i mange år, men vil gi bidrag til andre dyrevern-organisasjoner fra nå av. Send dem gjerne noen ord om hva du tenker, du også👍 Tusen takk for info, og supert at du sa ifra! Ser de skriver at SE taler dyrenes sak, lurer på om de vet hvor skinnhellig hu faktisk er... Igjen, takk for info, jeg fyrer avgårde en e-post i morgen!
Populært innlegg bedora Skrevet 16. april 2022 Populært innlegg #28040 Skrevet 16. april 2022 Inspirert av @Finlaysendte jeg følgende melding til Dyrevernalliansen 38 2 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå