Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Jeg får faktisk helt vondt av å se høyre øyet hennes her. Det ser jo så vondt ut, strekkes så utrolig mye bare ved å se ned. Må jo kunne stå i fare for å skade øyet i lengden?

8D2F94E8-9387-4894-882E-D34027D0E547.jpeg

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Scutum skrev (5 minutter siden):

Jeg får faktisk helt vondt av å se høyre øyet hennes her. Det ser jo så vondt ut, strekkes så utrolig mye bare ved å se ned. Må jo kunne stå i fare for å skade øyet i lengden?

Hun ser sånn kronisk sjokkert ut.  Utrykket minner om noen som blir skremt eller som får seg en overraskelse og er et utrykk vi naturlig sjelden har. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scutum skrev (47 minutter siden):

Bare jeg som syns det ser creepy ut?😨 ser jo ut som øynene er vid åpne selv når hun ser ned..

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (4 timer siden):

Begreper som "skam" og "skyld" kan bare brukes om individer.

Det kommersielle som argument fulgte av resonnementet ditt, der du uvisst av hvilken grunn brukte det til å unndra TV2 for ansvar som medieaktør. Jeg kom med tre ulike grunner til at det rett og slett ikke holder - på langt nær. 

Synd at du øyensynlig forsøker å overse poengene mine ved å stemple meg som en som "doserer" - men siden selve saken her er viktig skal jeg ikke gå videre på den.

Diskusjonen om Sophie Elise burde henge tett sammen med en diskusjon om TV2s rolle for å hype henne. Dette bør man spørre seg om TV2 rett og slett får statsstøtte til, siden (dersom du leste tråden jeg lenket til) TV2s statsstøtte blant annet henger sammen med kravet om at de skal produsere en viss prosentandel norskspråklige programmer. En slik programserie på TV2 er Farmen kjendis. Og da hjelper det i siste instans ikke om du eller jeg slår av TVen når Sophie Elise dukker opp i dette programmet, for da har vi begge antakelig vært med på å finansiere det over skatteseddelen.

En offentlig debatt om TV2s rolle for å legitimere og fronte influencere er dermed etter mitt syn helt sentral og nødvendig, og jeg fatter ikke hvorfor kanalen ikke får mer offentlig pes for rollen sin og ansvaret sitt i dette bildet. Måten du argumenterer på er dermed som du ser stikk i strid med det som har vært mitt syn på denne saken i flere år, så da jeg leste det kunne jeg rett og slett ikke la det stå uimotsagt.

At du har et annet syn og mening enn meg har jeg ingen problemer med.

Det jeg derimot har problemer med, og korrigerte deg på, er at du tillegger meg utsagn og påstander jeg overhodet ikke har skrevet. Forøvrig brukte jeg ordet "skam" om tv2 fordi jeg siterte en bruker som brukte dette ordet i sin omtale av tv2. Så kanskje en idé å ikke dra ordbruken ut av kontekst? 

Finlay skrev (4 timer siden):

Tja.

Man kan jo si at TV2 gir enkelte influencere skjermtid fordi de har mange følgere, ergo blir programmene de er med i seersuksesser. Om seertallene skal stupe, må følgertallene i SoMe stupe først. Ingenting som tyder på at det vil skje med det første.

Tør forresten vedde på at kommende sesong av Farmen kjendis blir tidenes mest sette. Ganske enkelt fordi Sophie Elise er med.

Som er det jeg har poengtert til det kjedsommelige. Sofie Steen Isachsen er en gullgruve for tv2 nettopp på grunn av at hun trekker seere. Dessverre!

Endret av Oida
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scutum skrev (7 timer siden):

Den siste operasjonen har gitt diskutabelt resultat og sjokkerende endring. Håper som jeg har nevnt at hun selv er veldig fornøyd, for jeg tør nesten ikke å tenke på hvordan hun har det hvis hun selv også føler at det gikk "overboard" denne gangen. Det er ikke så mye som en milimeter igjen av hud å ta av eller nese å fjerne i det fjeset, og utseendet hun har kjøpt seg nå er nok irreversibelt. 

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay

Slettet sitat fjernet. Sol, admin.

De inngrepene hun har gjort før har jo delvis blitt unnskyldt med helsemessige årsaker. Greit nok at hun ville ha silikonpupper da hun ble 18, hun måtte ta dem ut da innleggene kapslet seg osv osv. Rumpeoperasjonen da hun "var bare 19, ung og dum" måtte byttes da det var brystimplantater osv osv. Nesen hadde skjev skillevegg, måtte rettes opp, det ble ikke bra, nye operasjoner måtte til. Kjeveoperasjonen, kjønnsleppene….små og større endringer over mange år, de fleste noe bare følgerne på SoMe har fått med seg.

Nå er hun også programleder, og har fått et nytt publikum i tillegg. Hun er mer profilert enn noensinne, nå også i Farmen kjendis. Og BAM!- så dukker hun opp med et splitternytt, mildt sagt oppsiktsvekkende utseende, som ikke kan forklares på annen måte enn at hun har ønsket disse skjeve øynene og høye “kinnbeina”.

Det blir lagt merke til på en helt annen måte, og av flere. Jeg tror dessverre det blir vanskeligere for henne å bli tatt på alvor etter dette. Det er egentlig beklagelig, for man kan selvsagt ha mye fornuftig å komme med, uansett hva man har gjort med ansikt og kropp. Men tipper hun blir sett på på en annen måte framover.

Endret av Sol Rampelyset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finlay skrev (18 minutter siden):

Jeg tenker kanskje også at denne siste operasjonen er et slags vendepunkt.

De inngrepene hun har gjort før har jo delvis blitt unnskyldt med helsemessige årsaker. Greit nok at hun ville ha silikonpupper da hun ble 18, hun måtte ta dem ut da innleggene kapslet seg osv osv. Rumpeoperasjonen da hun "var bare 19, ung og dum" måtte byttes da det var brystimplantater osv osv. Nesen hadde skjev skillevegg, måtte rettes opp, det ble ikke bra, nye operasjoner måtte til. Kjeveoperasjonen, kjønnsleppene….små og større endringer over mange år, de fleste noe bare følgerne på SoMe har fått med seg.

Nå er hun også programleder, og har fått et nytt publikum i tillegg. Hun er mer profilert enn noensinne, nå også i Farmen kjendis. Og BAM!- så dukker hun opp med et splitternytt, mildt sagt oppsiktsvekkende utseende, som ikke kan forklares på annen måte enn at hun har ønsket disse skjeve øynene og høye “kinnbeina”.

Det blir lagt merke til på en helt annen måte, og av flere. Jeg tror dessverre det blir vanskeligere for henne å bli tatt på alvor etter dette. Det er egentlig beklagelig, for man kan selvsagt ha mye fornuftig å komme med, uansett hva man har gjort med ansikt og kropp. Men tipper hun blir sett på på en annen måte framover.

Jeg er redd tabloid-mediene kommer til å gi henne mer plass for hvert inngrep hun utsetter seg for. GKN får flere seere fordi den ene programlederen ser annerledes ut og skaper debatt: Hurra! Dagbladet og VG kan skaffe seg flere klikk og reklamepenger fordi de kan vise bilder av nyoperert SE knyttet til en kryptisk heading, etc. Publikum elsker alt som smaker skandale eller gir et lite grøss, og det vet tabloidmediene - som igjen er avhengige av reklamepenger (= klikk). Vedder på at Farmen kjendis kommer til å ha mange seere i starten, fordi folk vil se på SEs opererte fjes og kropp, og fordi publikum har blitt lovet litt skandalesex. 

Personlig dras jeg mellom å synes synd på henne, fordi det er helt klart at det hun gjør ikke er ok, og å tenke at hun er kynisk som går til slike ytterpunkter for å få oppmerksomhet, noe som vel også er en grunn til å synes synd på henne, - og å legge skylden på tabloidmediene som utnytter henne. TV2 har mer eller mindre skapt «SophieElise», gitt henne en rolle som sexy småpike uten ansvar for egne handlinger, og gir henne mer og mer plass i egne kanaler - i håp om seertall og reklamekroner. 

Endret av Pust
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (6 timer siden):

Den siste operasjonen har gitt diskutabelt resultat og sjokkerende endring. Håper som jeg har nevnt at hun selv er veldig fornøyd, for jeg tør nesten ikke å tenke på hvordan hun har det hvis hun selv også føler at det gikk "overboard" denne gangen. Det er ikke så mye som en milimeter igjen av hud å ta av eller nese å fjerne i det fjeset, og utseendet hun har kjøpt seg nå er nok irreversibelt. 

Jeg tror hun er veldig fornøyd. Nå er hun mer lik de fruene hun har sagt hun elsker å se på tv. Hun liker jo det stramme utrykket, el katt i motvind-looken. Jeg tror nok noe av det faller litt mer på «plass» etterhvert ( forhåpentligvis) for det ser ikke helt godt ut å være så stram. Men det er dette hun liker. 
Men hun nærmer seg faretruende et stort, stort stopp-skilt, hun er nok der allerede. Dette er litt som russisk rulett, det går bra, helt til det ikke går bra lenger. 
Pixie Fox, den svenske unge damen, som hadde uttallige operasjoner bak seg, ble avvist av leger i USA  fordi det var for farlig å utføre mer på henne, endte opp i koma i Tyrkia, da fettceller havnet i blodet under en operasjon. Ble vel en blodpropp tror jeg og surstoffmangel som førte til  hjerneskade. 
Men hva hjelper det med skremselshistorier når «kicket» av forandring er så stort? 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis livet består av å studere eget speilbilde, vil man alltid finne noe som ikke er akkurat slik man skulle ønske der og da, og så lenge kirurger ikke sier nei vil hun bare fortsette og fortsette. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det hun driver å gjør med hånden hele tiden? Hun virker jo helt besatt av å studere seg selv 24/7. La merke til hvor mange speil hun hadde i rekkehuset hun bodde i. Tenk å være så ekkelt forelsket i seg selv da? Det virker som hun fra tid til annen prøver å ligne på noen andre. Skremmende. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakemonsteret86 skrev (På 6.1.2022 den 0.15):

Kjenner dere noen ungdommer/barn som blir påvirket av Sophie Elise? 

Altså akkurat henne, ikke influencere?

Jeg spør fordi mine elever (ungdomsskole), vet nesten ikke hvem dama er. De er mer opptatt av TikTok. Og hvis jeg viser bilder av SE, syns de umiddelbart at hun ser unaturlig og alt for operert ut. Ingen ønsker å likne på henne. 

Så, jeg lurer, siden det stadig påstås her: kjenner du noen som ønsker å operere seg pga Sophie Elise?

Og for all del: jeg er meget kritisk til både bedriften som her diskuteres, og hele influencer-industrien. 

Jeg har samme inntrykk som deg. De ungdommene jeg er i kontakt med vet omtrent ikke hvem hun er, alternativt har hørt navnet, men klarer ikke å plassere nøyaktig. De som er under 18 i dag og mest sårbare for denne typen påvirkning er mest på TikTok og YouTube og der er det andre influensere som er mye større enn SE. 

Men samtidig så vil jeg likevel påstå at SE påvirker langt utover rekkevidden av egne følgere. Hun har vært veldig lenge i influenserbransjen og har vært med på å sette standarden, både når det kommer til kosmetiske operasjoner, men også andre ting. Jeg synes tydelig at mange yngre influensere ser ut til å være påvirket av henne og dette gir jo også ringvirkninger videre til følgerene deres. Sant å sies så er jo mye av det SE en kopi av f.eks. Kardashians, både når det gjelder utseende og livsstil, men i Norsk sammenheng har hun vært en av de største og første.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaiks, nå ser hun på ingen måte ut som en Kardashian lenger, men som hun der Kattekvinnen😳 Men dette er vel ikke operasjoner slik noen skriver over her? Ser bare ut som fillers og Botox. Får en sånn oppblåst look liksom 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har tidligere innrømmet å ha tatt fox eye lift,dette siste brynstuntet kommer oppå dette igjen.

Ikke rart hun ikke kan lukke øynene..

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MFO skrev (1 time siden):

Men slike øyebryn kan man også oppnå med bruk av Botox, kan man ikke det da? Det er vel noe de fleste kjendiser bruker..

Man drar ikke til LA for å ta botox, og må til Harstad for rekonvalesens etterpå. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/7/2022 at 5:42 AM, Isild said:

OM hun har tilstanden BDD så leste jeg at kun 10% blir fornøyde etter operasjon. Sjansen for flere operasjoner er veeeeldig stor. Hun vil nok fint finne en kirurg som er villig til å operere henne. 

Endret av n_97
Skrivefeil
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brudd på regler om opphavsrett, latterliggjøring og krenkende innlegg.

Sol, admin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Finlay skrev (På 6.1.2022 den 16.04):

Ja det er en enorm forskjell på hennes egne bilder, og de bildene som siver ut i andres kanaler.

1116A061-E7F9-48DD-AD81-21AD4B8A7ADA.jpeg

Kan de ikke heller få Tonje tilbake, hun var så naturlig og sjarmerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (34 minutter siden):

Det ser faktisk ut som hun har fått ett lite, og ett større øye etter siste inngrep. Ett skrått,og ett mer rundt. Ser det på alle bilder og filmer, og er vel grunnen til at hun unngår å bli filmet/fotografert rett forfra, og at hun delvis holder mobilen foran ett øye på mange av selfiene. Triste greier.

Ja, la merke til det nå! 

Hun la også ut dette på Insta-story. Er vel litt på kanten vil jeg si.. Driver hun ikke med OnlyFans? Slikt innhold hører vel mer til der enn på Insta.

Skjermbilde 2022-01-07 kl. 20.24.21.png

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...