Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
Kakemonsteret86 skrev (På 6.1.2022 den 0.15):

Kjenner dere noen ungdommer/barn som blir påvirket av Sophie Elise? 

Altså akkurat henne, ikke influencere?

Jeg spør fordi mine elever (ungdomsskole), vet nesten ikke hvem dama er. De er mer opptatt av TikTok. Og hvis jeg viser bilder av SE, syns de umiddelbart at hun ser unaturlig og alt for operert ut. Ingen ønsker å likne på henne. 

Så, jeg lurer, siden det stadig påstås her: kjenner du noen som ønsker å operere seg pga Sophie Elise?

Og for all del: jeg er meget kritisk til både bedriften som her diskuteres, og hele influencer-industrien. 

Endret av Nasse Nøff ❤
redigert/komprimert
Skrevet
Ost skrev (52 minutter siden):

Hvis jeg kunne ha valgt om dattera mi hadde fulgt SE eller vært på Tiktok hadde jeg selvsagt valgt at hun fulgte SE. Det meste er bedre enn at dattera er på Tiktok. Det unge jenter (og gutter) blir eksponert for på Tiktok kan umulig være noe som helst annet enn direkte skadelig.

Det blir en annen diskusjon, jeg kunne lett skrevet en lang avhandling om hva jeg mener om TikTok og dens negative påvirkning på ungdom. Poenget mitt var at jeg er om ikke annet lettet over at de ikke ser opp til disse operasjonskasusene i tillegg til alt mulig annet crap de påvirkes av.

• Liker 7
Skrevet

Jeg tenker at kanskje det ikke er rart folk blir påvirket med alders hysteri når det er feil å kalle SE ung jente? 
hun er vel fortsatt ung jente? Hun er ikke ungdom lenger,men hun er svært ung fortsatt slik jeg ser det. 

Er selv eldre enn henne, men trodde at jeg fortsatt bare var ung jenta?😅

ikke ung jenta som 20 åring lenger men jaaa…☺️

Ungdommer er vel folk fra 12-13 til 16-17 ? Ung jenta eller ung gutten kan jo like gjerne (for min del) være  noen på 28. 
Åsså er det jo veldig forskjell på mennesker. Noen er mer moden og har en mer voksen stil generelt og noen har etablert seg tidlig i livet med barn hus mann osv og noen lever ung voksen perioden ut til de grader med singel liv , dating, styling , uteliv , tatoveringer , konserter reiser osv 😆

Er ikke bare ungdommene som eventuelt følger henne,men mennesker i alle aldre. Jeg syntes det mest triste er  hvis ungdommer følger henne fordi de er ekstra(!!) utsatte og det er i hovedsak det som provoserer meg mest med henne. Vet om en del damer som er langt over 30 år som faktisk har følt seg gammel selv bare av å se på SE.

Ville bare si at det er trist uansett hvem som blir påvirket og trist at samfunnet og landet godtar litt i overkant mye fra jenta. Det er jo heller ikke særlig bedre med ex on The Beach og paradise hotel og tik tok ect

Syntes heller ikke noe om at selv damer på 60 bruker filter på Facebook. Filter her og filter der ,og mange skal late som de har et liv de ikke har. Forskjellige statuser og bilder der alt er perfeksjonert ble jeg så lei av at jeg meldte meg UT av Facebook!!

Er nok ikke bare SE man bør ‘’frykte’’ som influenser for det er mange som fungerer som nettopp det ,men uten å vite det eller få penger for det.  

Nå ser SE 5-10 år eldre ut pågrunn av alt hun har gjort så heldigvis : EN person MINDRE å bli påvirket av når det kommer til alders hysteri. Da tenker jeg på at rynker,henge pupper, heng over øynene, viker på hodet osv er heeelt forferdelig og tilsier at man ikke er ung mer. 

men se så mye oppmerksomhet man gir henne ? Og vi er i alle aldere her inne😅

(selvfølgelig av forskjellige grunner så ikke misforstå ) 

jeg var innom denne tråden i Novemver /Desember  tror jeg (kommenterte da åsså ) å nå har jeg fått varslinger fra denne tråden MER enn noen annen tråd jeg har vært på 😂 har gått i ett kjør daglig både dag og natt😂 SE flirer vel av oss alle  grunnet all oppmerksomheten hun får. 

• Liker 4
Skrevet
Littlekolibri skrev (25 minutter siden):

Jeg tenker at kanskje det ikke er rart folk blir påvirket med alders hysteri når det er feil å kalle SE ung jente? 
hun er vel fortsatt ung jente? Hun er ikke ungdom lenger,men hun er svært ung fortsatt slik jeg ser det. 

Er selv eldre enn henne, men trodde at jeg fortsatt bare var ung jenta?😅

ikke ung jenta som 20 åring lenger men jaaa…☺️

Ungdommer er vel folk fra 12-13 til 16-17 ? Ung jenta eller ung gutten kan jo like gjerne (for min del) være  noen på 28. 
Åsså er det jo veldig forskjell på mennesker. Noen er mer moden og har en mer voksen stil generelt og noen har etablert seg tidlig i livet med barn hus mann osv og noen lever ung voksen perioden ut til de grader med singel liv , dating, styling , uteliv , tatoveringer , konserter reiser osv 😆

Er ikke bare ungdommene som eventuelt følger henne,men mennesker i alle aldre. Jeg syntes det mest triste er  hvis ungdommer følger henne fordi de er ekstra(!!) utsatte og det er i hovedsak det som provoserer meg mest med henne. Vet om en del damer som er langt over 30 år som faktisk har følt seg gammel selv bare av å se på SE.

Ville bare si at det er trist uansett hvem som blir påvirket og trist at samfunnet og landet godtar litt i overkant mye fra jenta. Det er jo heller ikke særlig bedre med ex on The Beach og paradise hotel og tik tok ect

Syntes heller ikke noe om at selv damer på 60 bruker filter på Facebook. Filter her og filter der ,og mange skal late som de har et liv de ikke har. Forskjellige statuser og bilder der alt er perfeksjonert ble jeg så lei av at jeg meldte meg UT av Facebook!!

Er nok ikke bare SE man bør ‘’frykte’’ som influenser for det er mange som fungerer som nettopp det ,men uten å vite det eller få penger for det.  

Nå ser SE 5-10 år eldre ut pågrunn av alt hun har gjort så heldigvis : EN person MINDRE å bli påvirket av når det kommer til alders hysteri. Da tenker jeg på at rynker,henge pupper, heng over øynene, viker på hodet osv er heeelt forferdelig og tilsier at man ikke er ung mer. 

men se så mye oppmerksomhet man gir henne ? Og vi er i alle aldere her inne😅

(selvfølgelig av forskjellige grunner så ikke misforstå ) 

jeg var innom denne tråden i Novemver /Desember  tror jeg (kommenterte da åsså ) å nå har jeg fått varslinger fra denne tråden MER enn noen annen tråd jeg har vært på 😂 har gått i ett kjør daglig både dag og natt😂 SE flirer vel av oss alle  grunnet all oppmerksomheten hun får. 

Hun er ingen ung jente. Hun er en kvinne på 27 år,

• Liker 34
Skrevet

Lurer på hva Dorthe Skappel tenker. Hun var vel den som oppmuntret SE til å fjerne silikonen i utgangspunktet. Det var jo bare for en kort periode, og nå er det verre enn noen gang.

• Liker 21
Skrevet
Aricia skrev (2 timer siden):

For det første:  TV2 er ikke en person, men en TV-kanal. Den kan hverken pålegges eller føle skyld og skam. Please.

For det andre: TV2 har tilsluttet seg Vær Varsom-plakaten og Redaktørplakaten - som alle seriøse medieaktører. Selvsagt har de redaktøransvar for hva de velger å fronte, og for personene de velger å fronte.

For det tredje: TV2 er ikke bare en kommersiell kanal som lever av seertall alene, slik du antyder i resonnementet ditt, men også en kanal med betydelig statsstøtte, begrunnet med at kanalen skal forvalte en rolle som allmennkringkaster. TV2 fikk fornyet avtalen sin med staten om dette i 2018, og fikk en bevilling fra Regjeringen på 700 mill for å fortsette å oppfylle sin funksjon som allmennkringkaster i Norge.

På denne bakgrunnen påhviler det TV2 et særlig ansvar i forhold til andre kommersielle medier for hva de velger å bruke sendeflatene sine på, og hvordan de forvalter medieetikk og samfunnsansvaret som de får godt betalt for. TV2 besvarer ironisk nok dette med å muligens være den ALLER VERSTE medieaktøren i Norge mht å ukritisk og skamløst fronte og sko seg på influencere, med nettopp Sofie Isaksen i en særstilling.

Jeg laget en tråd om dette for et par år siden: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1311208-influencere-i-redaksjonelle-medier-nøkkelaktøren-tv2/#comments

Dessverre har den ikke blitt fulgt opp noe særlig det siste året, men diskusjonen er ikke blitt mindre aktuell enn den var i 2019.

For det første, har jeg påstått at tv2 er en person? Om du puster med magen og leser innlegget du siterte vil du se at jeg skriver at tv2 er et mediekonsern.

Du tillegger meg også å ha antydet at tv2 lever av seertall alene. Hvor har skrevet eller antydet det? Absolutt ingen steder. Igjen, les innlegget du siterte. Jeg skrev derimot at tv2 er et mediekonsern som ønsker seere til alle sine plattformer, noe som igjen gir penger på konto. 

Du må gjerne dosere om statsstøtte, etikk og samfunnsansvar. Faktum er at tv2, og andre kanaler gir influensere skjermtid fordi de tiltrekker seere. Noe de er avhengig av statsstøtte eller ei. Om seertallene på disse programmene stuper vil de heller ikke få skjermtid.

Så hvem er det da som opprettholder fokuset på Sofie Steen Isachsen og hennes influenser kollegaer? 

• Liker 3
Skrevet
ignore skrev (6 minutter siden):

Lurer på hva Dorthe Skappel tenker. Hun var vel den som oppmuntret SE til å fjerne silikonen i utgangspunktet. Det var jo bare for en kort periode, og nå er det verre enn noen gang.

Haha, jeg tenkte det samme! Er det sånn at når de møtes igjen etter lang tid "Oi, nå var du "fin"! Har du gjort noe annerledes?". For man ser tydelig forskjell.

SE ser så veldig oppblåst ut i ansiktet og så utrolig stram rundt øynene der nå at dette er noe av det mest ekstreme jeg har sett i Norge av de som har tatt plastisk kirurgi.

• Liker 20
Skrevet
10ur skrev (20 timer siden):

Syns ikke hun har fått opp selvtilliten noe mer etter å ha sett henne på videosnutter etter operasjonen, hun vil liksom kun syntes fra en vinkel.  kan banne på at hun ikke er fornøyd og gjør om på litt her og der om en stund. 

Hvor ser du video av henne?

• Liker 4
Skrevet
Kakemonsteret86 skrev (18 timer siden):

Jeg spør fordi mine elever (ungdomsskole), vet nesten ikke hvem dama er. De er mer opptatt av TikTok. Og hvis jeg viser bilder av SE, syns de umiddelbart at hun ser unaturlig og alt for operert ut. Ingen ønsker å likne på henne. 

Så, jeg lurer, siden det stadig påstås her: kjenner du noen som ønsker å operere seg pga Sophie Elise?

Og for all del: jeg er meget kritisk til både bedriften som her diskuteres, og hele influencer-industrien. 

Jeg har kollegaer i 20-30 årene som forguder henne. 

• Liker 5
Skrevet
Gasellen skrev (8 timer siden):

Jeg tror egentlig at hun har gjort såpass mange inngrep nå at de færreste følgerne hennes misunner henne det lenger. Jeg tror ikke mange ser bildene av rumpa til SE og tenker "ååå hun har så fin rumpe! Skulle ønske jeg hadde sånn!"

Jeg tror de aller fleste som følger henne synes det har gått for langt. Hvis det er slik at de som er 16 og nedover ikke vet hvem hun er så betyr det at nedslagsfeltet hennes endelig begynner å synke. Nå pusher hun 30 og det sier seg selv at de som er 17-18 ikke gidder å følge noen som er så mye gamlere enn henne. De usikre tenåringsjentene som fulgte henne før har kommet godt inn i tjueåra og begynner å skjønne at silikon og restylane ikke gjør susen. 

Hvis noen misunner henne noe så er det nok heller inntekten hennes og kjendisstatusen. Det er jo veldig mange som bare vil bli kjendis for å være kjendis.

Nå er svære kunstige rumper normalisert så jo jeg tror mange fjortiser ønsker seg slik rumpe. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
Oida skrev (22 minutter siden):

For det første, har jeg påstått at tv2 er en person? Om du puster med magen og leser innlegget du siterte vil du se at jeg skriver at tv2 er et mediekonsern.

Du tillegger meg også å ha antydet at tv2 lever av seertall alene. Hvor har skrevet eller antydet det? Absolutt ingen steder. Igjen, les innlegget du siterte. Jeg skrev derimot at tv2 er et mediekonsern som ønsker seere til alle sine plattformer, noe som igjen gir penger på konto. 

Du må gjerne dosere om statsstøtte, etikk og samfunnsansvar. Faktum er at tv2, og andre kanaler gir influensere skjermtid fordi de tiltrekker seere. Noe de er avhengig av statsstøtte eller ei. Om seertallene på disse programmene stuper vil de heller ikke få skjermtid.

Så hvem er det da som opprettholder fokuset på Sofie Steen Isachsen og hennes influenser kollegaer? 

Begreper som "skam" og "skyld" kan bare brukes om individer.

Det kommersielle som argument fulgte av resonnementet ditt, der du uvisst av hvilken grunn brukte det til å unndra TV2 for ansvar som medieaktør. Jeg kom med tre ulike grunner til at det rett og slett ikke holder - på langt nær. 

Synd at du øyensynlig forsøker å overse poengene mine ved å stemple meg som en som "doserer" - men siden selve saken her er viktig skal jeg ikke gå videre på den.

Diskusjonen om Sophie Elise burde henge tett sammen med en diskusjon om TV2s rolle for å hype henne. Dette bør man spørre seg om TV2 rett og slett får statsstøtte til, siden (dersom du leste tråden jeg lenket til) TV2s statsstøtte blant annet henger sammen med kravet om at de skal produsere en viss prosentandel norskspråklige programmer. En slik programserie på TV2 er Farmen kjendis. Og da hjelper det i siste instans ikke om du eller jeg slår av TVen når Sophie Elise dukker opp i dette programmet, for da har vi begge antakelig vært med på å finansiere det over skatteseddelen.

En offentlig debatt om TV2s rolle for å legitimere og fronte influencere er dermed etter mitt syn helt sentral og nødvendig, og jeg fatter ikke hvorfor kanalen ikke får mer offentlig pes for rollen sin og ansvaret sitt i dette bildet. Måten du argumenterer på er dermed som du ser stikk i strid med det som har vært mitt syn på denne saken i flere år, så da jeg leste det kunne jeg rett og slett ikke la det stå uimotsagt.

Endret av Aricia
  • Liker 15
Skrevet
Kakemonsteret86 skrev (18 timer siden):

Ja, mine to søstre. Hun ene går i 9. Klasse og hun andre går 1 vgs. De synes hun er SÅ fin, selv om jeg og mamma forteller dem at hun er ihjelopperert så fortsetter de å følge henne på SOME og nevne trekk de synes er fint med henne. Og dette er smarte, snille, ressurssterke jenter med gode ambisjoner i livet. 

• Liker 11
Gjest Finlay
Skrevet
Tran09 skrev (3 minutter siden):

Ja, mine to søstre. Hun ene går i 9. Klasse og hun andre går 1 vgs. De synes hun er SÅ fin, selv om jeg og mamma forteller dem at hun er ihjelopperert så fortsetter de å følge henne på SOME og nevne trekk de synes er fint med henne. Og dette er smarte, snille, ressurssterke jenter med gode ambisjoner i livet. 

Hun er nok en person ungdom vet hvem er, og noen blir nok negativt påvirket dessverre. Hun vant jo Gullbarbie for bare et år siden, med en overveldende andel av stemmene. 

- Barn og unge har gjennom stemmene de har avgitt i årets kampanje sagt tydelig ifra om at det unødvendige fokuset på seksualisering og kropp i reklameinnhold fra Sophie Elise AS de siste årene har vært skadelig for barn og unges psykiske helse, sier Lea Mariero, leder i Press – Redd Barna Ungdom.

https://press.no/sophie-elise-as-vinner-arets-gullbarbie/

Så helt utdatert er hun tydeligvis ikke.

Gjest Finlay
Skrevet (endret)
Oida skrev (33 minutter siden):

Faktum er at tv2, og andre kanaler gir influensere skjermtid fordi de tiltrekker seere. Noe de er avhengig av statsstøtte eller ei. Om seertallene på disse programmene stuper vil de heller ikke få skjermtid.

Tja.

Man kan jo si at TV2 gir enkelte influencere skjermtid fordi de har mange følgere, ergo blir programmene de er med i seersuksesser. Om seertallene skal stupe, må følgertallene i SoMe stupe først. Ingenting som tyder på at det vil skje med det første.

Tør forresten vedde på at kommende sesong av Farmen kjendis blir tidenes mest sette. Ganske enkelt fordi Sophie Elise er med.

Endret av Finlay
Skrevet

Må si jeg føler meg oppriktig bekymret nå.

Sofie er kun 27 år. Ja, ‘kun’ - selv om hun er en voksen kvinne, har hun også et langt liv foran seg. Men har alt gjennomført langt flere plastiske operasjoner enn hva selv veldig utseendefokuserte 50-60 åringer kjører på med i forsøk på å bevare ungdommen.

Og hun har kjørt dette sirkuset mens kroppen ennå er ungdommelig og flott. 

Hvor skal dette ende? Når skal hun klare å stoppe?

Det er lenge siden dette begynte å bli bare trist :( 

Det har vel ingen hensikt å håpe på at hun heller søker hjelp for psyken og hjelp til å bygge trygghet i seg selv. For det burde jo skjedd for mange år siden.

• Liker 25
Skrevet
Finlay skrev (1 minutt siden):

Tja.

Man kan jo si at TV2 gir enkelte influencere skjermtid fordi de har mange følgere, ergo blir programmene de er med i seersuksesser. Om seertallene skal stupe, må følgertallene i SoMe stupe først. Ingenting som tyder på at det vil skje med det første.

Tør forresten vedde på at kommende sesong av Farmen kjendis blir tidenes mest sette. Ganske enkelt fordi Sophie Elise er med.

Ja selv min bestemor på 90 år følger med farmen hvert år og kommenterte her om dagen at SE skulle være med og at det kunne jo bli spennende 😂😂 sier mye egentlig ? når selv en dame som bare mangler 10 år fra 100 år gammel følger med den jenta og hun fulgte åsså med henne på bloggerne på tv en stund 

• Liker 4
Skrevet
Eveliina skrev (9 minutter siden):

Sofie er kun 27 år. Ja, ‘kun’ - selv om hun er en voksen kvinne, har hun også et langt liv foran seg. Men har alt gjennomført langt flere plastiske operasjoner enn hva selv veldig utseendefokuserte 50-60 åringer kjører på med i forsøk på å bevare ungdommen.

Det har vel ingen hensikt å håpe på at hun heller søker hjelp for psyken og hjelp til å bygge trygghet i seg selv. For det burde jo skjedd for mange år siden.

Skulle virkelig ønske hun søkte hjelp fordi det egentlig er veldig synd i henne. Det ser så ubehagelig ut og ikke få puste i seg selv å lide seg igjennom så mye 😞 enig i at det burde vært tatt tak i for lenge siden. 

tenk hvis hun hadde gjort dette etter fylte 50-60 ialefall…det hadde vært LITT bedre ,men selv da hadde jeg fått vondt i meg for mennesket. 

Fornuftig sakt med at hun ikke er super ung men heller ikke blitt en eldre person.

Mange på 45 vil jo se på henne som en ung jente som ødelegger alt hun har og ‘’sine beste år utseendemessig’’ . 

• Liker 8
Skrevet
Eveliina skrev (12 minutter siden):

Jeg deler din bekymring. 

Hun har utført langt flere plastiske operasjoner enn hva eldre kvinner gjør i sine forsøk på å få tilbake et mer ungdommelig utseende. Hvordan kommer hun til å takle å bli 40? 50? 60? Det er vel ikke mulig å operere mer når "de tidene" kommer. 

De siste bildene av fjeset hennes nå er bare trist. 

• Liker 21
Skrevet
Isild skrev (55 minutter siden):

Jeg deler din bekymring. 

Hun har utført langt flere plastiske operasjoner enn hva eldre kvinner gjør i sine forsøk på å få tilbake et mer ungdommelig utseende. Hvordan kommer hun til å takle å bli 40? 50? 60? Det er vel ikke mulig å operere mer når "de tidene" kommer. 

De siste bildene av fjeset hennes nå er bare trist. 

Jeg deler din bekymring. Er også redd for at hun har utsatt kroppen sin for ALT for mye i form av operasjoner, og at den neste kan ende på tragisk vis. Som flere har nevnt så er ikke narkose risikofritt, og når man har lagt seg under kniven så mange ganger som SE så er det nærliggende å anta, uten at jeg vet om det er korrekt, at risikoen øker. 

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...