Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Pust skrev (52 minutter siden):

Joakim Kleven: «Du må slutte før du ser ut som en katt i motvind!» 

Vet ikke når han sa dette? Men synd hun ikke hørte på han.. 

For nå ser hun desverre ut som nettopp det. Hun har fåt det hovne "draget" alle som har tatt for mye av med lift og fillers får. De ligner etterhvert hverandre, får like trekk, det ser nesten ut som om de har et "syndrom". 

Det erskremmende å tenke på at hun har gjort alt dette her mens hun er midt i 20-årene, og virkelig skremmende å tenke på hvordan hun kommer til å takle å eldes med dette her, det kommer ikke til å være særlig pent. Antagelig kommer det ikke til å fungere å fylle på/fjerne mer i 30-40-50 årene uten å bli seende ut som noe fra en skrekkfilm. 

Endret av Isild
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det aller verste for min del er å ikke kunne si: "Dette trengte du ikke, men jeg skjønner hvorfor du gjorde det". Jeg kan faktisk ikke si noe som helst, for uansett hva, vil resultatet av det jeg sier være negativt i ytterste konsekvens. Det eneste jeg kan si, er at ingen blir penere av å operere seg ihjel for å se pen ut på Instagram.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor mange det er som fikser på utseendet for å ligne de manipulerte bildene de ser av andre på SoMe. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (36 minutter siden):

For nå ser hun desverre ut som nettopp det. Hun har fåt det hovne "draget" alle som har tatt for mye av med lift og fillers får. De ligner etterhvert hverandre, får like trekk, det ser nesten ut som om de har et "syndrom". 

Det erskremmende å tenke på at hun har gjort alt dette her mens hun er midt i 20-årene, og virkelig skremmende å tenke på hvordan hun kommer til å takle å eldes med dette her, det kommer ikke til å være særlig pent. Antagelig kommer det ikke til å fungere å fylle på/fjerne mer i 30-40-50 årene uten å bli seende ut som noe fra en skrekkfilm. 

Det var i serien «Sophie Elise», om jeg ikke husker feil. Jeg har bare sett klipp fra serien og der var det vist.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (3 minutter siden):

Det var i serien «Sophie Elise», om jeg ikke husker feil. Jeg har bare sett klipp fra serien og der var det vist.

Husker at jeg har sett/hørt det før jeg også. Trist at hun ikke engang hører på sine nærmeste venner - som antagelig bare virkelig vil henne det aller beste. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (3 minutter siden):

Husker at jeg har sett/hørt det før jeg også. Trist at hun ikke engang hører på sine nærmeste venner - som antagelig bare virkelig vil henne det aller beste. 

Det er så trist og så forkastelig med alle de unødvendige inngrepene. Kanskje aller mest trist. Tenk å bruke så mye energi og ressurser på å forvandle seg til noe man bare kan se på bilder som er manipulert. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (56 minutter siden):

Fant klippet. Joakim ca 1 min inn i videoen.

https://youtu.be/7LxH-onLm8c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (2 timer siden):

Nærmer seg faretruende det punktet nå…

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuglen skrev (27 minutter siden):

Hvordan kan hun fremdeles tro at hun ikke er et dårlig forbilde for unge jenter? Hørte nettopp på episoden hun er med i i podcasten "Hvorfor det?" og der fraskriver hun seg alt ansvar. Hun sier hun selv blir "glad" av å se lettkledde, pene kvinner på Instagram, men at hun ikke blir påvirket av disse kvinnene og ikke sammenligner seg selv med dem. Noe som er ment å rettferdiggjøre at hun viser den opererte kroppen sin på sosiale medier, at dette burde ikke direkte føre til at unge jenter blir usikker på sin egen kropp. Hun sier hun ikke lenger er usikker på seg selv og at hun endelig er fornøyd med utseendet sitt nå (etter x antall operasjoner, så dette er jo en diskusjon i seg selv). Men så drar hun rett til LA og fikser på ansiktet sitt?! Dette bekrefter jo bare hvor mye slike bilder faktisk påvirker! Og at hun lyver!

Og det at faren hennes sier at hun kan sammenlignes med band som The Beatles og Nirvana, at det er ikke bandets feil at kulturen rundt dem kan ses som kritikkverdig og at folk ikke "forstår" dem. Altså, jeg kan forstå at faren vil trøste datteren sin, men dette er jo en helt søkt sammenligning. Det er jo ting hun gjør direkte som er kritikkverdige her.

Etter å ha hørt episoden skjønner jeg ikke hvorfor programlederen ikke presser mer på det negative rundt Gullbarbie-prisen hun fikk, siden episoden faktisk heter "Hvorfor fikk SE årets Gullbarbie?" De gikk så vidt inn på hvorfor seksualisering i reklame er feil, og SE forsvarte seg med at hun ikke kunne selge undertøy med klær på. Men hva med alle de andre produktene hun reklamerer for? De ble ikke nevnt. Hvorfor ble ikke for eksempel bildene av henne liggende på stranden med rumpa i fokus i reklamen til EF språkreiser (som er rettet mot nettopp barn og unge mennesker) tatt opp? Jeg synes programlederen kunne vært mye tøffere og mer direkte når SE har vunnet en slik "pris" og det er nettopp det de skal diskutere. Blir så oppgitt over at hun ble behandlet med silkehansker. Igjen.

SE sa hun var redd for å bli kansellert og miste muligheten til å leve av bedriften sin, jeg tenker at det viser jo bare at hun innerst inne vet at det hun driver med er kritikkverdig...

Det der blir faen meg for dumt altså 🤦🏼‍♀️ Hun har jo faen meg operert alt som opereres kan… og er tydeligvis fortsatt ikke fornøyd. 
Tviler på at hun hadde sagt det samme før hun begynte å operere seg… og det er jo åpenlyst at bilder av slike damer er årsak til hennes egne usikkerheter, og årsak til at hun har operert seg til det ugjenkjennelige. 

Og at hun har så stort behov for å eksponere sin nakne opererte kropp ved enhver anledning, tyder på at hun har et stort behov for bekreftelse, og fortsatt er usikker på seg selv. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missy1 skrev (2 timer siden):

Det der blir faen meg for dumt altså 🤦🏼‍♀️ Hun har jo faen meg operert alt som opereres kan… og er tydeligvis fortsatt ikke fornøyd. 
Tviler på at hun hadde sagt det samme før hun begynte å operere seg… og det er jo åpenlyst at bilder av slike damer er årsak til hennes egne usikkerheter, og årsak til at hun har operert seg til det ugjenkjennelige. 

Og at hun har så stort behov for å eksponere sin nakne opererte kropp ved enhver anledning, tyder på at hun har et stort behov for bekreftelse, og fortsatt er usikker på seg selv. 

I første sesong av Bloggerne sier hun,ordrett,at hun ikke kan legge ut stygge bilder av seg selv på SoMe,i tilfelle kjæresten hennes scroller,ser det,scroller videre og så ser en "deilig jente"..

Så jada, "eksponerings terapien"  (som hun kaller det i podde ,har nevnt det før i tråden..) hun utsetter seg for virker jo kjempeba,siden ingenting er endret på 8 år..

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så akkurat en reklame på FB fra Vita og med den nye parfymen hennes. Kjente henne nesten ikke igjen. Så utrolig trist at hun har dette behovet for å endre på seg selv. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Boblerone skrev (18 timer siden):

Noen har gjort noe igjen….

7E941088-9CA7-4BE5-8F53-38B35C971DB7.png

Lorieen skrev (15 timer siden):

Oi, hun har definitivt gjort noe drastisk i øyeområdet.

Pust skrev (14 timer siden):

Ser ut som hun har tatt det som kalles Cat eye surgery som er en moderne variasjon av vanlig øyelokkirurgi. Illustrasjonsbilde av annen pasient:

afa27015-6f26-4150-a03a-4e223068d574.jpg

Endret av Kaur
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaur skrev (2 timer siden):

Ser ut som hun har tatt det som kalles Cat eye surgery som er en moderne variasjon av vanlig øyelokkirurgi. Illustrasjonsbilde:

afa27015-6f26-4150-a03a-4e223068d574.jpg

Shiiit!🥵😱🤯 nei nei nei, hun trenger hjelp, asap🥵

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulderen skrev (På 1.12.2021 den 1.42):

Hvordan vet dere at hun er i LA?

hun sa det selv på snapchat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Smurfii skrev (5 timer siden):

Shiiit!🥵😱🤯 nei nei nei, hun trenger hjelp, asap🥵

Enig. Man kan ikke lenger la være å si fra at dette er sykdom. For det er det! Det er ikke "mobbing" å si det høyt. Det er viktig mtp følgerne hennes. 

Jeg er godt voksen og kunne aldri tenkt tanken om å gjøre noen inngrep selv, men selv jeg tar meg i å google de forskjellige inngrepene av nysgjerrighet, og da kan jeg bare tenke meg hvor kort veien er for unge usikre jenter som ønsker å se ut som SE. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 time siden):

Enig. Man kan ikke lenger la være å si fra at dette er sykdom. For det er det! Det er ikke "mobbing" å si det høyt. Det er viktig mtp følgerne hennes. 

Det ideelle hadde vært om SE gikk ut med at hun lider av Body Dysmorphic Disorder. 

Pr i dag er fokus hos både henne og media all suksess hun har som influencer, forfatter, founder av div produkter, og ikke minst fokus fra omgivelsene på hvor vakker hun er. 

Hvorfor går hun ikke ut med dette, hvorfor konfronterer ikke media henne? Er lidelsen alt for lite sexy? Hun har jo vært åpen om alle tenkelige diagnoser ellers.

Den mest alvorlige lidelsen hun har, og den eneste lidelsen hun har som faktisk kan skade andre, det ties det om. Hun HAR jo skrevet om det selv, for 8 år siden. Er det helt glemt?

2013 altså:

-Jeg brukte timer på å studere kjendiser, så studere meg selv. Kanskje jeg trengte å løfte øyenbrynene litt? Farge håret? Begynne på melanotan igjen? Slanke meg? Få større rumpe? Kan man i det hele tatt få rumpeimplanter i norge, eller må jeg til USA? Skal jeg gjøre puppene mindre? Større? Hvordan får jeg smalere midje? Kan man operere det i Europa? Hmm, hvem kan jeg få med meg til ett annet land å passe på meg mens jeg gjør operasjonen? Man blir helt SYK i hodet.

-Jeg ble så forbanna da Linnea Myhre, forfatteren av “evig søndag” ble kåret til norges mest sexy og var på forsiden av “MANN” uten at noen heiset ett øyenbryn engang. Hun er syk. Spiseforstyrrelse. Men ett godt forbilde fordi hun er åpen om det..?

-Jeg er nå fornøyd med mitt eget utseende, og snart har jeg ikke mer restylane i leppene heller og synes selv jeg ligner på hvordan jeg så ut før jeg fiklet på noe. Jeg angrer ikke operasjonene fordi jeg klarte å holde meg fast når jeg egentlig bare ville endre alt, så jeg står for det jeg har gjort 100%. Jeg tenkte bare dere skulle vite dette, jeg er hverken naiv eller fjern, og er klar over hvor nært jeg var den grensa over til det ekstreme.

https://sophieelise.blogg.no/1382452032_22102013.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Finlay said:

Det ideelle hadde vært om SE gikk ut med at hun lider av Body Dysmorphic Disorder. 

Pr i dag er fokus hos både henne og media all suksess hun har som influencer, forfatter, founder av div produkter, og ikke minst fokus fra omgivelsene på hvor vakker hun er. 

Hvorfor går hun ikke ut med dette, hvorfor konfronterer ikke media henne? Er lidelsen alt for lite sexy? Hun har jo vært åpen om alle tenkelige diagnoser ellers.

Den mest alvorlige lidelsen hun har, og den eneste lidelsen hun har som faktisk kan skade andre, det ties det om. Hun HAR jo skrevet om det selv, for 8 år siden. Er det helt glemt?

2013 altså:

-Jeg brukte timer på å studere kjendiser, så studere meg selv. Kanskje jeg trengte å løfte øyenbrynene litt? Farge håret? Begynne på melanotan igjen? Slanke meg? Få større rumpe? Kan man i det hele tatt få rumpeimplanter i norge, eller må jeg til USA? Skal jeg gjøre puppene mindre? Større? Hvordan får jeg smalere midje? Kan man operere det i Europa? Hmm, hvem kan jeg få med meg til ett annet land å passe på meg mens jeg gjør operasjonen? Man blir helt SYK i hodet.

-Jeg ble så forbanna da Linnea Myhre, forfatteren av “evig søndag” ble kåret til norges mest sexy og var på forsiden av “MANN” uten at noen heiset ett øyenbryn engang. Hun er syk. Spiseforstyrrelse. Men ett godt forbilde fordi hun er åpen om det..?

-Jeg er nå fornøyd med mitt eget utseende, og snart har jeg ikke mer restylane i leppene heller og synes selv jeg ligner på hvordan jeg så ut før jeg fiklet på noe. Jeg angrer ikke operasjonene fordi jeg klarte å holde meg fast når jeg egentlig bare ville endre alt, så jeg står for det jeg har gjort 100%. Jeg tenkte bare dere skulle vite dette, jeg er hverken naiv eller fjern, og er klar over hvor nært jeg var den grensa over til det ekstreme.

https://sophieelise.blogg.no/1382452032_22102013.html

På den ene siden er jeg enig med deg. 

Gitt at SE faktisk hadde denne diagnosen, og hun anvendte sine plattformer til å opplyse om det og ga følgerne et innblikk i terapien (selv om det ikke er en "one-size fits all").

Men dette er også en særs smal knivsegg å balansere på, og derfor er jeg på den andre siden ikke enig. Ved en slik diagnose ville SE også hatt et carte blanche til å operere seg ad nauseam. "Jeg kan ikke annet" ville med ett bli hennes forklaring og unnskyldning. 

Av erfaring vet man at hos SE er det sjeldent overensstemmelse mellom ord og handling. Og jeg tror ikke hun ville vært i stand til å utvise den objektiviteten og modenheten det fordrer å stå frem med en slik diagnose, langt mindre det ansvaret som medfølger. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (10 minutter siden):

På den ene siden er jeg enig med deg. 

Gitt at SE faktisk hadde denne diagnosen, og hun anvendte sine plattformer til å opplyse om det og ga følgerne et innblikk i terapien (selv om det ikke er en "one-size fits all").

Men dette er også en særs smal knivsegg å balansere på, og derfor er jeg på den andre siden ikke enig. Ved en slik diagnose ville SE også hatt et carte blanche til å operere seg ad nauseam. "Jeg kan ikke annet" ville med ett bli hennes forklaring og unnskyldning. 

Av erfaring vet man at hos SE er det sjeldent overensstemmelse mellom ord og handling. Og jeg tror ikke hun ville vært i stand til å utvise den objektiviteten og modenheten det fordrer å stå frem med en slik diagnose, langt mindre det ansvaret som medfølger. 

Ser den.

Samtidig tenker jeg det ville vært positivt at hun erkjente at det er en psykisk lidelse, kombinert med god økonomi, som er selve årsaken til at hun ser ut som hun gjør.

Og som du sier, gi følgerne et innblikk i terapien. Forutsetningen er naturligvis at hun erkjenner behov for behandling.

Men hun er nok ikke der. Det fokuseres heller på enklere "løsninger" som manifestering og meditasjon, noe som åpenbart ikke er nok til å slukke brannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...