Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Era Vulgaris skrev (28 minutter siden):

Har SE foretatt enda flere inngrep eller fillers i ansiktet nå? Jeg syntes hun så så oppblåst ut i ansiktet da jeg så henne på GKN. Ikke for å diskutere utseendet hennes, men jeg ble bare nysgjerrig på om hun har gjort enda mer med det stakkars ansiktet. 

Det er konstant, og hun kommer aldri til å stoppe. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Era Vulgaris skrev (8 timer siden):

Har SE foretatt enda flere inngrep eller fillers i ansiktet nå? Jeg syntes hun så så oppblåst ut i ansiktet da jeg så henne på GKN. Ikke for å diskutere utseendet hennes, men jeg ble bare nysgjerrig på om hun har gjort enda mer med det stakkars ansiktet. 

"Ikke for å diskutere utseende", men det er nøyaktig det du gjør. Til syvende og sist så er det hennes ansikt, hennes valg. Man kan diskutere bedrift, men synes man skal spare seg for å snakke om utseende til folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

n_97 skrev (På 14.10.2021 den 16.09):

Det er en grunn til at man ikke skal diagnostisere seg selv. Jeg tviler på at hun har blitt utredet ordentlig på en dps eller liknende. Hun har gått privat virker det som og byttet så ofte at behandlingen neppe har hatt effekt. Dessuten er de ofte ikke så grundige i det private som det offentlige. Litt "kunden har rett" tankegang. Flere av de som har møtt henne, har fortalt om hvor lite omgjengelig hun har vært. Men så kan man jo også si at psykisk syke som går ubehandlet i årevis gjerne blir ytterst usympatiske. Så syk at hun virkelig burde fått hjelp, samtidig så frisk at hun kan jobbe 14 timer i døgnet. Jeg vet andre av den typen og det er ingen god kombinasjon. Uten at jeg skal diagnostisere SE på noe vis. 

Hadde vært flott om du ikke setter alle psykiske syke i samme bås takk! 

Skrekkelig at du kan lire av deg den setningen der og gå rundt å tro slik om alle som sliter med psyken. Finnes mange psykisk syke som har gått ubehandlet leeenge som fortsatt eier empati og sympati. Folke er ulike. 

Kleint når noen kommer slike kommentarer som deg.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Sofie som gjest i Gjett hvem på tv Norge.. snakk om å være selvsentrert , rett og slett pinlig. Det var hun + 3 gjester til i studio, hvor hun skulle gjette hvem flest hadde hørt om, og S gjettet selvfølgelig seg selv. Det viste seg at det var Solveig Kloppen 🙈🙈

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sh999 skrev (1 time siden):

Så Sofie som gjest i Gjett hvem på tv Norge.. snakk om å være selvsentrert , rett og slett pinlig. Det var hun + 3 gjester til i studio, hvor hun skulle gjette hvem flest hadde hørt om, og S gjettet selvfølgelig seg selv. Det viste seg at det var Solveig Kloppen 🙈🙈

Kjenner jeg blir kvalm av hvordan de behandler henne som en verdig diva. Både på Gjett Hvem (som er et dumt kjedelig konsept) og Else Kåss sitt show. Nå som hun er singel og nyoperert, gidder jo mennene å flørte mer med henne i det offentlige. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hunteragain skrev (6 minutter siden):

Kjenner jeg blir kvalm av hvordan de behandler henne som en verdig diva. Både på Gjett Hvem (som er et dumt kjedelig konsept) og Else Kåss sitt show. Nå som hun er singel og nyoperert, gidder jo mennene å flørte mer med henne i det offentlige. 

Ja, begriper ikke helt hva som tiltaler disse mennene egentlig, totalt blottet for sjarm og personlighet 😔 ikke fint av meg å skrive, hun er jo sikkert en grei jente på bunn, men den hun er blitt er dessverre vanskelig å like.. Solveig Kloppen kom jo med et stikk i siden til SE også, når SE sa hun ikke kunne koke pasta , sier Kloppen noe ala : det burde du vel fortelle til han der oppe i Bodø eller i Finnmark 🙈

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sh999 skrev (9 timer siden):

Ja, begriper ikke helt hva som tiltaler disse mennene egentlig, totalt blottet for sjarm og personlighet 😔 ikke fint av meg å skrive, hun er jo sikkert en grei jente på bunn, men den hun er blitt er dessverre vanskelig å like.. Solveig Kloppen kom jo med et stikk i siden til SE også, når SE sa hun ikke kunne koke pasta , sier Kloppen noe ala : det burde du vel fortelle til han der oppe i Bodø eller i Finnmark 🙈

Sa hun det???? HAHAHHA 😅😂👏🏼👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sh999 skrev (11 timer siden):

Flaut!

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så rart så anderledes hun ser ut i ansiktet når hun ikke filmer seg seg på snapchat eller har redigerte bilder. 

Akkurat samme med Kylie Jenner. Når det er "uretusjert" på tv er de mye mer oppblåste i leppene, dobbelthake og glinsende med kraftige kinn. 
Det er mye mer inngrep ut rett og slett.

Jeg blir litt sånn.. "Hvem tror dere at dere lurer? Ser dere ikke at det er nok?) 

SE og Kylie Jenner (feks) ser ut som to vidt forskjellige personer IRL og på snapchat/reklameplakater. Det er nesten litt ekkelt, for personen på SC eller reklameposteren eksisterer jo på en måte ikke 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til det blir lovpålagt å merke all reklame der modellen er retusjert/bildemanipulert. Ikke at det hjelper mot utenlandske kontoer, men de norske influenserne må forholde seg til norsk lov, og da skal det merkes. De er jo så flinke til å merke reklameinnlegg, så det blir nok bra. 🙄

Men hva skal FT gjøre med alle influenserne, SE spesielt, som er grundig manipulert før bildene tas? Bør ikke disse merkes også? For hvis målet er å advare unge mennesker mot at det de ser på insta o.l. ikke er virkelighet, at modellene ikke ser slik ut, så bør man kanskje ha en advarsel på alle kontoer der eieren har endret på eget utseende? SE ligner ikke på Sofie, det finnes kanskje ikke annet enn fargen på øynene igjen av Sofie, for SE er en konstruert figur, konstruert for å ligne noe som er poppis i influensermiljøer. De er skremmende lik hverandre på bilder, og det er jo det de etterstreber. Den som ser influenserne IRL og uten sminke, vil jo se at de lyver på nettet, men de fleste følgerne ser jo bare bildene og sitter igjen med en idè om at det er slik de ser ut.

Det er forresten merkverdig hvor annerledes SE ser ut når hun ikke kan kontrollere resultatet, bare sjekk GKN. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (19 timer siden):

Jeg gleder meg til det blir lovpålagt å merke all reklame der modellen er retusjert/bildemanipulert. Ikke at det hjelper mot utenlandske kontoer, men de norske influenserne må forholde seg til norsk lov, og da skal det merkes. De er jo så flinke til å merke reklameinnlegg, så det blir nok bra. 🙄

Men hva skal FT gjøre med alle influenserne, SE spesielt, som er grundig manipulert før bildene tas? Bør ikke disse merkes også? For hvis målet er å advare unge mennesker mot at det de ser på insta o.l. ikke er virkelighet, at modellene ikke ser slik ut, så bør man kanskje ha en advarsel på alle kontoer der eieren har endret på eget utseende? SE ligner ikke på Sofie, det finnes kanskje ikke annet enn fargen på øynene igjen av Sofie, for SE er en konstruert figur, konstruert for å ligne noe som er poppis i influensermiljøer. De er skremmende lik hverandre på bilder, og det er jo det de etterstreber. Den som ser influenserne IRL og uten sminke, vil jo se at de lyver på nettet, men de fleste følgerne ser jo bare bildene og sitter igjen med en idè om at det er slik de ser ut.

Det er forresten merkverdig hvor annerledes SE ser ut når hun ikke kan kontrollere resultatet, bare sjekk GKN. 

Tankevekkende poeng! Hjelper nok unge lesere lite om SE merker ett og annet bilde med #filter, når det som du sier bare er øyenfargen igjen av Sofie (når hun ikke bruker fargede linser vel og merke) 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BK89 skrev (På 26.10.2021 den 6.35):

"Ikke for å diskutere utseende", men det er nøyaktig det du gjør. Til syvende og sist så er det hennes ansikt, hennes valg. Man kan diskutere bedrift, men synes man skal spare seg for å snakke om utseende til folk. 

Det hele er litt vanskelig. SE lever av å posere på nettet. ALT handler om utseendet i reklame og salg. Og når utseendet er konstruert og modellert etter alle kunstens regler FOR å selge - så vet jeg ikke helt om det er helt uhørt å kommentere ? Men måten man gjør det på kan man tenke over. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (På 6.10.2021 den 13.39):

Det er jeg helt uenig i. Hvis bøtene ikke svir, blir det aldri slutt på det systematisk planlagte jukset alle disse folka driver med. Det er en uetisk bransje, rett og slett. På tide at noen tar grep for forbrukerne. 

83 likes på denne og 3 likes på mitt innlegg om at straffen var for brutal. Interessant. Det tyder på at straffeutmålingen ligger på et nivå som har støtte blant folk flest.  Jeg lurer på om små selvstendig næringsdrivende også er enige, fordi det er den gruppen som må passe seg for ikke å tråkke feil. Jeg er heldigvis ferdig med å være selvstendig næringsdrivende, så jeg blir aldri tatt :)  :) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Grosny skrev (18 minutter siden):

83 likes på denne og 3 likes på mitt innlegg om at straffen var for brutal. Interessant. Det tyder på at straffeutmålingen ligger på et nivå som har støtte blant folk flest.  Jeg lurer på om små selvstendig næringsdrivende også er enige, fordi det er den gruppen som må passe seg for ikke å tråkke feil. Jeg er heldigvis ferdig med å være selvstendig næringsdrivende, så jeg blir aldri tatt :)  :) :) 

"Folk flest" og selvstendig næringsdrivende generellt  er nok forsvinnende lite engasjert i influenserbransjen. KG-debattanter på rampelys derimot, har lenge etterlyst konsekvenser for brudd på markedsføringsloven -for influenserne som debatteres.

Gebyret er viktig og riktig for influenserbransjen  (som driver med systematisk juks og skjult reklame - på tross av uvisst antall brev fra forbrukertilsynet) 

Endret av Isild
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke denne tråden. 24694 innlegg om Sophie Elise, og det ser ut som de fleste er negative. Ikke koselig. Jeg tror hun er ei jente som er ute etter "likes", som ønsker å vise seg fram fin, og til og med gjør rare ting for å se fin ut. Takken hun får her på KG er ikke positiv. Ingen grunn til å være misunnelig på henne. De aller fleste her føler seg fine uten så mye som fillers og botox, ja til og med uten neglelakk. Det er hun som kan være misunnelig på oss.

Vi kan mene hva vi vil om uhensiktsmessige gjøre-fin-triks, men vi bør være store nok til å støtte de som trenger komplimenter og trenger å bli sett og beundret.

Dette "være fin -konseptet" kan svekkes med alderen. SE trenger å finne en ny måte å skinne på.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (2 timer siden):

Det hele er litt vanskelig. SE lever av å posere på nettet. ALT handler om utseendet i reklame og salg. Og når utseendet er konstruert og modellert etter alle kunstens regler FOR å selge - så vet jeg ikke helt om det er helt uhørt å kommentere ? Men måten man gjør det på kan man tenke over. 

Det var jeg som kommenterte ansiktet hennes, og jeg tenkte meg om en gang eller to før jeg postet. I mitt hode handlet spørsmålet mer om ansiktet hennes faktisk ser annerledes ut på tv enn på Insta/snap, eller om det er jeg som ser feil. Sånn sett snakker jeg ikke direkte om utseendet hennes i negativ/positiv forstand, men om ansiktet kan få et rundere utseende om man bruker fillers eller hva det måtte være. Jeg har null peiling på sånne skjønnhetsbehandlinger.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
I Grosny skrev (29 minutter siden):

Jeg liker ikke denne tråden. 24694 innlegg om Sophie Elise, og det ser ut som de fleste er negative. Ikke koselig. Jeg tror hun er ei jente som er ute etter "likes", som ønsker å vise seg fram fin, og til og med gjør rare ting for å se fin ut. Takken hun får her på KG er ikke positiv. Ingen grunn til å være misunnelig på henne. De aller fleste her føler seg fine uten så mye som fillers og botox, ja til og med uten neglelakk. Det er hun som kan være misunnelig på oss.

Vi kan mene hva vi vil om uhensiktsmessige gjøre-fin-triks, men vi bør være store nok til å støtte de som trenger komplimenter og trenger å bli sett og beundret.

Dette "være fin -konseptet" kan svekkes med alderen. SE trenger å finne en ny måte å skinne på.

Jeg vet ikke om du har misforstått tråden, eller om du prøver å forsvare SE her. Jeg får ikke helt tak i budskapet ditt. Om jeg ikke tar helt feil, er vi mange voksne damer som kommenterer i denne tråden, og kan i hvert fall på egne vegne, si med kategorisk sikkerhet at min kritikk av denne bedriften overhodet ikke handler om misunnelse. Hva baserer du det utsagnet på? Hva skal vi misunne?

Jeg kommenterer når jeg mener at SE opptrer uetisk, uredelig, og løgnaktig. Fordi jeg mener det er viktig å sette søkelys på hennes forretningsetikk og ansvar overfor publikum. Hun er, i mine øyne, Norges farligste forbilde, med måten hun glorifiserer plastisk kirurgi og overdrevne/unødvendige behandlinger. Dama er 26 år, og har allerede operert omtrent det som kan opereres, og dette skal være et forbilde for unge, sårbare jenter. Hun hevder å ha en smørbrødliste med ulike diagnoser, men handlingene hennes sammenfaller overhodet ikke med diagnosene. Det er med på å undergrave seriøsiteten omkring sykdom og diagnoser.

Forretningsdriften hennes er helt på kanten, og noen ganger over kanten, juridisk sett. Og dette skal hun tjene millioner på. Det strider mot alle mine verdier å mene at noe av dette er positivt på noen som helst måte. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (7 minutter siden):

Det var jeg som kommenterte ansiktet hennes, og jeg tenkte meg om en gang eller to før jeg postet. I mitt hode handlet spørsmålet mer om ansiktet hennes faktisk ser annerledes ut på tv enn på Insta/snap, eller om det er jeg som ser feil. Sånn sett snakker jeg ikke direkte om utseendet hennes i negativ/positiv forstand, men om ansiktet kan få et rundere utseende om man bruker fillers eller hva det måtte være. Jeg har null peiling på sånne skjønnhetsbehandlinger.

Jeg syns også hun ser helt annerledes ut i andre kanaler enn i egne. Og tenker at det er helt innafor å spørre om hvorfor. Nå som det vil komme nye bestemmelser som pålegger å merke redigerte bilder, så blir det jo faktisk helt riktig å påpeke når det er helt tydelig "er noe rart". 

Sophie Elise live på TV ser helt annerledes ut enn hun på bildene på IG. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (44 minutter siden):

Jeg har en datter som blir 10 år straks.
Jeg er mer bekymret for at hun skal finne SE på SoMe enn at hun skal bli mobbet/plaget/utsatt for noe på skolen. 

Det er all grunn til å være kritisk til et menneske som har hele sin eksistens forbundet opp mot et skjønnhetsideal som ikke er realistisk - og som skaper helt skeive materalistiske ønsker hos barn. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era Vulgaris skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke om du har misforstått tråden, eller om du prøver å forsvare SE her. Jeg får ikke helt tak i budskapet ditt. Om jeg ikke tar helt feil, er vi mange voksne damer som kommenterer i denne tråden, og kan i hvert fall på egne vegne, si med kategorisk sikkerhet at min kritikk av denne bedriften overhodet ikke handler om misunnelse. Hva baserer du det utsagnet på? Hva skal vi misunne?

Jeg kommenterer når jeg mener at SE opptrer uetisk, uredelig, og løgnaktig. Fordi jeg mener det er viktig å sette søkelys på hennes forretningsetikk og ansvar overfor publikum. Hun er, i mine øyne, Norges farligste forbilde, med måten hun glorifiserer plastisk kirurgi og overdrevne/unødvendige behandlinger. Dama er 26 år, og har allerede operert omtrent det som kan opereres, og dette skal være et forbilde for unge, sårbare jenter. Hun hevder å ha en smørbrødliste med ulike diagnoser, men handlingene hennes sammenfaller overhodet ikke med diagnosene. Det er med på å undergrave seriøsiteten omkring sykdom og diagnoser.

Forretningsdriften hennes er helt på kanten, og noen ganger over kanten, juridisk sett. Og dette skal hun tjene millioner på. Det strider mot alle mine verdier å mene at noe av dette er positivt på noen som helst måte. 

Jeg har ikke lest mange innlegg i tråden, og det med misunnelse er et inntrykk basert på stemning i innleggene slik JEG leser de. Er hun bare 26? 

Angående forbilde. Det er ingen som har ansatt henne som forbilde. Vi kan selvfølgelig ønske at alle er forbilder (helst gratis), men det er absolutt ikke noe hun får betalt for å være. Hun lever av oppmerksomhet og gjør det hun tror er riktig for å generere oppmerksomhet.   I følge regnskapet så fungerer det.

Jeg har selv prøvd å drive bedrift ærlig redelig og etisk. Det ga for lite penger, så jeg sluttet med næringsdrift.  Jeg håper det er rom for gode verdier og etisk drift og håper det kommer høyetiske influensere og konkurrerer bort de lavetiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...