Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet
Gulvplanke skrev (6 minutter siden):

Nabohuset hadde 3 soverom + omkledningsrom og i tillegg et vaskerom, så det var bedre utnyttet. Ja, jeg vet det gikk for 5 mill. Det var 500k over prisantydning, så rekkehusene har egentlig ligget til salg for under 5 mill der nå i våres. 

At huset blir solgt tviler jeg ikke på. Men man kjenner ikke markedet spesielt godt hvis man gir 7,5 million for dette.

Selvfølgelig kan en megler la kjøper bestemme hvis kjøper allerde er fast bestemt på en pris. Det er ikke akkurat en beskyttet yrkestittel å være eiendomegler. Megleren tror kanskje prisen er mulig også fordi hun får markedsført leiligheten til alle følgerne sine. 

Det er bare å kverulere videre, men jeg viser bare at denne prisen ikke gjenspeiler markedet. 

Du får nesten hoste opp dokumentasjon 

Skrevet
Maydis8 skrev (48 minutter siden):

Ganske spekulativt å mene at SE har bestemt prisen. Ærlig talt. Ingen meglere går med på å sette en pris som ikke matcher markedet. 

Ok? Hvor mange boliger har du solgt, eller hvor mange kjenner du som har solgt?  En bekjent har solgt tre boliger oppigjennom, og har satt prisen selv. Alle tre ble solgt til den prisen selv om det var høyere pris enn naboeiendommene.

• Liker 3
Skrevet

Sikkert status for enkelte og overta bolig etter selveste SE, men å betale 2,5 mill mer for det???

• Liker 10
Skrevet (endret)
43 minutter siden, Maydis8 said:

Du får nesten hoste opp dokumentasjon 

Alt ligger på Finn.

Regner med den du siterer viser til denne: https://www.finn.no/214617279. Det er bare å se på hva boligen er solgt for tidligere, via annonsen, ble tinglyst i juli for 5 010 000.

Sofies ligger i innerste rekken (altså ingen med innsyn på én side) og er også på enden (større hage og én side uten naboer). Jeg synes prisen er stiv, for området, men den har bedre intern beliggenhet. 

Edit: Så godt mulig prisen er realistisk. Til sammenligning er det for øvrig (små) eneboliger som ikke ligger så langt unna som gikk for 6 millioner i vinter, så hvem vet 🤷🏾‍♀️

Endret av Imsen
  • Liker 4
Skrevet

Spesielt å se SE snakke om å få barn med K i dagens Bloggerne når man vet hun kastet alt det på båten for en annen…. Æsj… stakkars K

Skrevet
Maydis8 skrev (16 timer siden):

Nettopp. Folk bryr seg ikke om tapet og maling. Og romløsningen er da helt normal. 

For min del så synes jeg det er vanskelig å se for seg hvordan det blir (er på leting selv så ser på boliger daglig) med så mye innredning. Det hadde gjort seg å få ut litt ting, nøytralisere fargene litt for å få en bedre følelse av størrelsen synes jeg i alle fall. Akkurat nå ser det overfylt og rotete ut. Det er ikke akkurat uvanlig å ta ut litt møbler før man tar bilder til annonse i dag. 

• Liker 18
Skrevet
Maydis8 skrev (21 timer siden):

Folk som går på visning bruker ikke tid på å se etter alle personlige spor. Det vil nok uansett bli fjernet før visning. Jeg tenker man kan kritisere SE for mye. Men, hvordan boligen hennes ser ut - det er bare lavmål. Man innreder hjemmet sitt etter hva man synes er fint selv. Det gjør alle her inne også. Hvor man kjøper bolig er også noe man velger selv. Jeg kunne lett ha kjøpt boligen hennes hadde jeg hatt så mye penger. SE tjente gode penger på den første leiligheten hun kjøpte i Oslo. Hun gjorde et kupp med det huset her, og vil tjene på det. Og hun har investert i stor leilighet vest i Oslo. Hun har vært smart på boligmarkedet. 

Hvorfor siterer du meg så aggressivt når alt jeg skrev var at jeg trodde det var vanlig å fjerne personlige duppeditter, for så å presisere hva jeg mente med personlige duppeditter. Jeg krangler ikke med deg. Stilte bare et enkelt spørsmål. Du trenger ikke hisse deg opp :) 

• Liker 11
Skrevet

Angåede pris, så lette jeg opp takstrapporten på leiligheten til SE. Til min forundring stod det ikke pris der. Nå er det blitt en del år siden sist vi solgte og kjøpte bolig. Men den gangen var det takstmannen som satte prisen. Megleren kunne komme med en vurdering, men det var taksten som var fasit. Det har kanskje forandret seg nå? Men det var noe annet interesant i taksten. Det var Sophie Elise Isaksen som var oppført som eier, ikke Sofie Steen Isaksen. Det må vel bety at det er firmaet som eier leiligheten, ikke privatpersonen Sofie.

• Liker 23
Skrevet
Hulderen skrev (1 time siden):

Angåede pris, så lette jeg opp takstrapporten på leiligheten til SE. Til min forundring stod det ikke pris der. Nå er det blitt en del år siden sist vi solgte og kjøpte bolig. Men den gangen var det takstmannen som satte prisen. Megleren kunne komme med en vurdering, men det var taksten som var fasit. Det har kanskje forandret seg nå? Men det var noe annet interesant i taksten. Det var Sophie Elise Isaksen som var oppført som eier, ikke Sofie Steen Isaksen. Det må vel bety at det er firmaet som eier leiligheten, ikke privatpersonen Sofie.

Min venninne som solgte hus fikk satt pris anbefalt av megler. Altfor høy selvfølgelig så den gikk med tap. Tror ikke takst er fasit. I familien var et hus taksert til 2 mill, men ble lagt ut for 2,8 mill. 🤷🏻‍♀️ Hvem vet. 

• Liker 4
Skrevet
2 hours ago, Hulderen said:

Ja.

Tradisjonelt var det kun takstmenn som satte takst (også kalt verditakst) på en eiendom. En verditakst fra en takstperson baserer seg på en kyndig vurdering av bygningens og eiendommens tekniske verdi, i tillegg til beliggenhet, utsikt, kommunikasjon og nærhet til fasiliteter som butikker, skole etc. Statistikk og erfaringer fra andre omsetninger i området spiller også inn.

Etter 2016 kan også meglere sette takst ved å utarbeide en e-takst. En e-takst baserer seg på mye av det samme som en verditakst fra takstmann, men en viktig forskjell er at e-taksten ikke gir en vurdering av bygningens tekniske tilstand – slik verditakst gjør.

https://eiendomsmegler.no/e-takst

Også verdt å merke seg:

Prisantydningen er den summen som megler mener det er mulig å få for boligen i samsvar med selgers ønsker. E-taksten er meglers vurdering av hva man relativt sikkert får for boligen med tanke på at banken som utlåner skal forholde seg til dette.

https://www.meglersmart.no/guide/verdivurdering

• Liker 3
Skrevet
allesote skrev (23 timer siden):

Hvorfor siterer du meg så aggressivt når alt jeg skrev var at jeg trodde det var vanlig å fjerne personlige duppeditter, for så å presisere hva jeg mente med personlige duppeditter. Jeg krangler ikke med deg. Stilte bare et enkelt spørsmål. Du trenger ikke hisse deg opp :) 

Ja, jeg er kjempe sint🙄🤦🏼‍♀️

• Liker 1
Skrevet

opererte ikke hun ut brystprotesene for en stund siden?🤔

• Liker 6
Skrevet
kalini skrev (7 timer siden):

De kom inn igjen! 

Skrevet
kalini skrev (8 timer siden):

Det er faktisk 2 brystoperasjoner siden nå.

Sier jo litt.

• Liker 21
Skrevet (endret)
J.. skrev (2 timer siden):

Det er faktisk 2 brystoperasjoner siden nå.

Sier jo litt.

oi, det har ikke jeg fått med meg🙄hvor har hun delt dette?

Endret av kalini
  • Liker 1
Skrevet
kalini skrev (25 minutter siden):

oi, det har ikke jeg fått med meg🙄hvor har hun delt dette?

Blogg/IG.

Først "små" innlegg,og nå tilbake til typ 4-500 CC.

• Liker 5
Skrevet
J.. skrev (1 time siden):

Blogg/IG.

Først "små" innlegg,og nå tilbake til typ 4-500 CC.

trodde ikke hun hadde blogg lenger🤔

• Liker 1
Skrevet (endret)
kalini skrev (39 minutter siden):

trodde ikke hun hadde blogg lenger🤔

Første operasjon etter å ha fjernet de ble bekreftet på bloggen,før den ble lagt ned.

Den har ikke vært død så lenge,akkurat.

Også har hun i snitt 2-3 operasjoner per år..

Fjernet silikonen i januar 2019 - https://730.no/sophie-elise-tar-farvel-med-silikonpuppene-for-denne-gang/

La den inn igjen sommeren 2019 - https://sophieelise.blogg.no/svar-pa-en-stor-qa-silikon-barn-kjott-og-politikk.html

Endret av J..
  • Liker 10
Skrevet

Hva er denne deigingen foran kamera? Er hun dypt forelsket i seg selv? Tror virkelig hun er Kylie Jenners største fan. Ser de ikke hvor teite de fremstiller seg selv??

• Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...