Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Fizzypo skrev (2 timer siden):

Vil ikke si at hun livnærer seg av å vise seg frem lettkledd eller i utfordrende og seksualiserte positurer. 

Ok.

Screenshot_20210729-172411_Snapchat.jpg

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok jeg vet dette er pirk men blir så irritert over at hun (hun er ikke den eneste influenceren som gjør det da, ser det stadig vekk) alltid runder opp når hun snakker om tid. Hun skriver nå på insta at det var første tur til utlandet på 2 år. Men hun var i utlandet i februar 2020. Det er juli 2021. Det er IKKE 2 år siden februar 2020, det er 1 år og 5-6 måneder....

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J.. skrev (5 minutter siden):

Ok.

Screenshot_20210729-172411_Snapchat.jpg

Å livnære seg av det betyr ikke at hun ikke legger ut slike bilder, det er jeg fullstendig klar over at hun gjør, men da burde det jo være en enkel sak for alle å bare kaste klærne og se millionene rulle inn. Eller hva tror du? Man kan mislike en person og være dypt uenig i det hen står for, men man behøver ikke å devaluere absolutt alt de har oppnådd. Nevner nok en gang at etableringen av Glöd var et bra sjakktrekk. Husk å lese hele innlegget neste gang før du svarer.

Jeg tror simpelthen at det er en kombinasjon av flere ting som holder henne i rampelyset og som genererer inntekter, jeg gjentar: provokasjon (via slike bilder og diverse drøye uttalelser), drama og personlige affærer. Eksempelvis begynte hennes følgertall å stige kraftig da nyheten om at hun og Kasper hadde slått opp var ute og ryktene om en ny romanse hadde begynt å blomstre. Denne tråden var relativt vakant frem til da, men stod i fyr og flamme i dagesvis. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fizzypo skrev (2 minutter siden):

Å livnære seg av det betyr ikke at hun ikke legger ut slike bilder, det er jeg fullstendig klar over at hun gjør, men da burde det jo være en enkel sak for alle å bare kaste klærne og se millionene rulle inn. Eller hva tror du? Man kan mislike en person og være dypt uenig i det hen står for, men man behøver ikke å devaluere absolutt alt de har oppnådd. Nevner nok en gang at etableringen av Glöd var et bra sjakktrekk. Husk å lese hele innlegget neste gang før du svarer.

Jeg tror simpelthen at det er en kombinasjon av flere ting som holder henne i rampelyset og som genererer inntekter, jeg gjentar: provokasjon (via slike bilder og diverse drøye uttalelser), drama og personlige affærer. Eksempelvis begynte hennes følgertall å stige kraftig da nyheten om at hun og Kasper hadde slått opp var ute og ryktene om en ny romanse hadde begynt å blomstre. Denne tråden var relativt vakant frem til da, men stod i fyr og flamme i dagesvis. 

Poenget er vel at de fleste ikke er interessert i å kaste klærne for hele verden å se, for å tjene penger på det. 

Du, og resten av oss, hadde ikke visst hvem hun var om ikke hun hadde kastet klær og vist fram operert kropp i tide og utide, så jo, hun livnærer seg av det. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robin666
Fizzypo skrev (8 minutter siden):

Nevner nok en gang at etableringen av Glöd var et bra sjakktrekk. Husk å lese hele innlegget neste gang før du svarer.

Du forstår tydeligvis ikke rekkefølgen i i hvordan ting gjøres. 

Man skaper seg et navn, for det meste ved operasjoner, løgn og utfordrende bilder. Når mange nok følger med tropper de store selskapene opp, feks Elle Basic, og lager et produkt som du fronter. 

Sophie Elise AS har aldri funnet på noenting selv, bortsett fra å være lettkledd og lyve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fizzypo skrev (2 timer siden):

Jeg har sett IG kontoen, ikke Snapchat og er klar over at det går altfor mye i det. Men hvis vi ser på en annen som gjør mye av det samme, la oss ta Melina Johansen som et eksempel, så er hun på langt nær like økonomisk vellykket. Det skal mer til enn bare en lettkledd kropp og kosmetisk kirurgi for å tjene penger. Jeg mener at dette er agn som brukes aktivt for å skape blest og oppmerksomhet rundt seg. Denne oppmerksomheten går ikke usett hos sponsorene og gir henne muligheter til å bygge egenkapital f.eks til å starte sitt eget selvbruningsmerke som er en mer langsiktig investering.

SE var tidlig ute med bloggen sin, lenge før Melina Johansen og alle andre paradise-deltagere osv. som dessverre tjener penger på sosiale medier. (Dette blir bare mer og mer utbredt. Tilslutt sitter vi igjen med en haug av kvinner med null utdanning. Går vi tilbake i tid?)

Poenget mitt var at SE ikke nødvendigvis har gjort ting så riktig og bra, men hun var tidlig ute som en som sjokkerte som få andre gjorde, og har derfor blitt værende. Tror jeg.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Robin666 skrev (31 minutter siden):

Du forstår tydeligvis ikke rekkefølgen i i hvordan ting gjøres. 

Man skaper seg et navn, for det meste ved operasjoner, løgn og utfordrende bilder. Når mange nok følger med tropper de store selskapene opp, feks Elle Basic, og lager et produkt som du fronter. 

Sophie Elise AS har aldri funnet på noenting selv, bortsett fra å være lettkledd og lyve. 

Jeg forstår utmerket godt, men jeg ser at du strever med å lese tekst før du uttaler deg. Det du skriver har jeg allerede nevnt, faktisk i mitt første innlegg i denne tråden i dag og i innlegget 1 svar lenger opp for din. Ber deg gå tilbake og lese. Avviser ikke at hun ikke får oppmerksomhet for å kle av seg, langt ifra, men det er blir for enkelt å si at det er den eneste grunnen til at hun holder interessen til følgerne sine.

Endret av Fizzypo
Lagt til « og i innlegget 1 svar lenger opp for din»
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amanda28 skrev (16 minutter siden):

SE var tidlig ute med bloggen sin, lenge før Melina Johansen og alle andre paradise-deltagere osv. som dessverre tjener penger på sosiale medier. (Dette blir bare mer og mer utbredt. Tilslutt sitter vi igjen med en haug av kvinner med null utdanning. Går vi tilbake i tid?)

Poenget mitt var at SE ikke nødvendigvis har gjort ting så riktig og bra, men hun var tidlig ute som en som sjokkerte som få andre gjorde, og har derfor blitt værende. Tror jeg.

Vanlig argument som jeg hadde vært enig i for 10 år siden, men jeg mener at er for enkelt. Det forklarer dessuten ikke hvorfor nyere influencere som Isabel Raad som hadde lignende fremgangsmåte som SE også har gjort økonomisk suksess, men ikke f.eks Melina Johansen. Som nevnt virker nøkkel til økt følgerskare å være en kombinasjon av provoserende innlegg av typen som nevnes her + clickbaits i form av vlogs som antyder drama, krangling og uenighet med andre influencere, turbulent kjærlighetsliv osv. Det ligner på taktikken til Kardashianfamilien når det begynner å stilne rundt dem - plutselig kommer det en sjokkerende nyhet eller et innlegg som setter hele internett i kok.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (27 minutter siden):

Only fans next :flau:

mine innlegg ble fjernet for å skrive det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fizzypo skrev (27 minutter siden):

Vanlig argument som jeg hadde vært enig i for 10 år siden, men jeg mener at er for enkelt. Det forklarer dessuten ikke hvorfor nyere influencere som Isabel Raad som hadde lignende fremgangsmåte som SE også har gjort økonomisk suksess, men ikke f.eks Melina Johansen. Som nevnt virker nøkkel til økt følgerskare å være en kombinasjon av provoserende innlegg av typen som nevnes her + clickbaits i form av vlogs som antyder drama, krangling og uenighet med andre influencere, turbulent kjærlighetsliv osv. Det ligner på taktikken til Kardashianfamilien når det begynner å stilne rundt dem - plutselig kommer det en sjokkerende nyhet eller et innlegg som setter hele internett i kok.

Raad er ikke så veldig ny da, hun begynte å blogge i 2012. Uansett, så er det nok en kombinasjon av tidlig ute med bloggen og punktene du nevner her. (Ikke noe å vært videre stolt over). Hvis disse punktene er malen for å bli en suksessfull forretningskvinne, så er jeg bekymret for fremtiden. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amanda28 skrev (9 minutter siden):

Raad er ikke så veldig ny da, hun begynte å blogge i 2012. Uansett, så er det nok en kombinasjon av tidlig ute med bloggen og punktene du nevner her. (Ikke noe å vært videre stolt over). Hvis disse punktene er malen for å bli en suksessfull forretningskvinne, så er jeg bekymret for fremtiden. 

Stemmer at hun begynte å blogge da, men ingen visste om henne før 2015 etter PH deltagelsen så sånn sett anser jeg hun litt nyere. Ellers enig i at strategien de begge bruker ikke er å anbefale, men for de som ikke bryr seg om rykte, verdighet og i tillegg er klare for å tåle mye kritikk og hetsing, så kan det være en plausibel løsning hvis rosinen i pølsa er et AS som drar inn 8,6 millioner på ett år..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fizzypo skrev (1 minutt siden):

Stemmer at hun begynte å blogge da, men ingen visste om henne før 2015 etter PH deltagelsen så sånn sett anser jeg hun litt nyere. Ellers enig i at strategien de begge bruker ikke er å anbefale, men for de som ikke bryr seg om rykte, verdighet og i tillegg er klare for å tåle mye kritikk og hetsing, så kan det være en plausibel løsning hvis rosinen i pølsa er et AS som drar inn 8,6 millioner på ett år..

Enig i det. Det er bare så tragisk at noen frivillig lar seg synke så lavt for å tjene lette penger. En bekjent av meg har alene klart å bygge seg opp flere nettsider over noen år, og tjener nå 300 000 hver måned. Og det helt uten å vise verken rumpe eller bryst. Slike mennesker burde fått prisen som årets forretningskvinne eller mann. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vun tjener jo ikke penger på å legge ut undertøysbilder. (Med mindre det er reklame for undertøyet hun har på seg)

Hun får følgere og likes pga undertøysbildene.

Det hun har tjent mye penger på de siste årene er brunkrem, kleskolleksjoner med Skappel, My Muse osv, Tv-serier, bøker og div sammarbeid (bokklubb, salg av sminke/rabattkoder etc)

Hun HAR jo veldig mye eiendeler, men det er viktig å huske at SE FÅR veldig mye greier i gaver. Hun bruker nok ikke mye penger på å kjøpe kosmetikk, klær, hudpleie, interiør etc fordi hun får ting gratis eller til reduserte priser. 

Hun har gode penger inn, og lite penger ut. (Når hun ikke kjøper dyre klokker, leiligheter og biler)

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvordan man vrir å vender på det finnes det mange influencere i Norge som har sunket mye lavere enn SE.

SE bruker kroppen sin og spiller på sex i reklame. Men mange influencere i norge bruker BARNA sine i reklame... Barn ned i barnehagealder.

Det er vel og merke en annen diskusjon.

For meg virker SE ille. Men langt ifra verst. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasellen skrev (29 minutter siden):

Vun tjener jo ikke penger på å legge ut undertøysbilder.

Og det er nettopp denne sammemhengen som gjør at hun tjener store penger.

Ergo,å spille på kropp og sex er hennes inntektskilde.

Ingen følgere = ingen å påvirke til å kjøpe all dritten hennes.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gasellen skrev (32 minutter siden):

Vun tjener jo ikke penger på å legge ut undertøysbilder. (Med mindre det er reklame for undertøyet hun har på seg)

Det hun har tjent mye penger på de siste årene er brunkrem, kleskolleksjoner med Skappel, My Muse osv, Tv-serier, bøker og div sammarbeid (bokklubb, salg av sminke/rabattkoder etc)

Hun HAR jo veldig mye eiendeler, men det er viktig å huske at SE FÅR veldig mye greier i gaver. Hun bruker nok ikke mye penger på å kjøpe kosmetikk, klær, hudpleie, interiør etc fordi hun får ting gratis eller til reduserte priser. 

Hun har gode penger inn, og lite penger ut. (Når hun ikke kjøper dyre klokker, leiligheter og biler)

Hun er jo halvnaken uansett hva hun selger. Og hva fokuserer serien hennes på? Jo at hun operer rumpa. Hun bokstavelig talt lever av å kle av seg, ettersom hun er avhengig av oppmerksomhet og engasjement i sosiale medier og hun fisker etter respons ved å flashe pupper på restaurant, rumpe på ikea osv. Hun kler av seg for oppmerksomhet til daglig på IG og i majoriteten av reklame-kampanjer, selv når det ikke faller seg naturlig (som ullgenser, språkreise og bøker). 

Endret av AntiBullshit
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt rart at Nasjonalmuseet følger SE på IG? Jeg anser det som en støtteerklæring.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD
AntiBullshit skrev (6 timer siden):

Er det ikke litt rart at Nasjonalmuseet følger SE på IG? Jeg anser det som en støtteerklæring.

Jeg anser det som komplett idioti og trist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD

Veldig rart at enkelte Kan si at hun ikke bruker sex og kropp som et salgstriks , hun som sto på slottstrappen med rumpa bar,hun som bretter opp genseren på restaurant og flasher de som måtte se hennes vei i det blitzen går av…

Jeg skjønner virkelig ikke at det går an

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...