Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Gjest Heartgirl
Skrevet
Million skrev (47 minutter siden):

Noen som vet hvorfor hun har foretatt en omskrivning av fornavnet sitt og lagt til et navn, helt uten videre? Hun heter jo Sofie med "f" (ikke ph) og hun heter egentlig ikke Elise til mellomnavn heller. Det er noe hun har funnet på selv.

Er det bare noe hun synes var kult i tenårene, og så har det blitt hengende ved henne?

Har hun skrevet og fortalt det selv og hvor har hun fortalt det?

Jeg kjenner 1 jente til som skriver navnet Sophie med ph. Det er nok ikke uvanlig å skrive det med ph som utales som f.  

Skrevet
Heartgirl skrev (1 minutt siden):

Har hun skrevet og fortalt det selv og hvor har hun fortalt det?

Jeg kjenner 1 jente til som skriver navnet Sophie med ph. Det er nok ikke uvanlig å skrive det med ph som utales som f.  

Jeg leste det i en artikkel i en nettavis for noen dager siden. Der sto det;

"Selv om hun for hele Norge er kjent som Sophie Elise, er ikke dette hennes egentlige navn. Det er nemlig Sofie Steen Isachsen."

• Liker 9
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Noen som vet hvorfor hun har foretatt en omskrivning av fornavnet sitt og lagt til et navn, helt uten videre? Hun heter jo Sofie med "f" (ikke ph) og hun heter egentlig ikke Elise til mellomnavn heller. Det er noe hun har funnet på selv.

Er det bare noe hun synes var kult i tenårene, og så har det blitt hengende ved henne?

Det er vel i så måte ett "stage name",som feks strippere bruker.

En form for alias.

Det hørtes vel finere ut.

• Liker 21
Skrevet (endret)
Million skrev (1 time siden):

Stort sett alle av kjente fjes har en alias navn når det kommer til det offentligheten. Noen får et kallenavn av media og lever opp til det, mens andre lager seg et for å skille seg litt mer ut. Men det er mer normalt i amerika å gå under et nick name enn å bruke sitt ekte, Så hun har nok blitt inspirert derfra. 

Er bare å ta Kim Kardashian som et eksempel; Hennes fulle navn er Kimberly Noel Kardashian West. Finnes drøssevis av eksempler på dette når det kommer til bloggere, influencere og kjendiser.

Her forklare hun navnet sitt;

https://sophieelise.blogg.no/1488814042_mitt_egentlige_navn_min_hemmelige_jobb_og_min_crush_.html

Endret av MaleficentAurora
Vedlagt link til dokumentasjoner via bloggen
  • Liker 2
Skrevet
MaleficentAurora skrev (Akkurat nå):

Stort sett alle av kjente fjes har en alias navn når det kommer til det offentligheten. Noen får et kallenavn av media og lever opp til det, mens andre lager seg et for å skille seg litt mer ut. Men det er mer normalt i amerika å gå under et nick name enn å bruke sitt ekte, Så hun har nok blitt inspirert derfra. 

Er bare å ta Kim Kardashian som et eksempel; Hennes fulle navn er Kimberly Noel Kardashian West. Finnes drøssevis av eksempler på dette når det kommer til bloggere, influencere og kjendiser.

Ja, men hun har jo vært blogger siden hun var 14...? Det var vel på den tiden hun tok navnet, var det ikke? I tenårene?

Skulle hun begynt som blogger i dag, eller "influenser" rettere sagt, så hadde hun kanskje ikke fjollet til navnet sitt sånn og også lagt til ett navn.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Million skrev (3 minutter siden):

Ja, men hun har jo vært blogger siden hun var 14...? Det var vel på den tiden hun tok navnet, var det ikke? I tenårene?

Skulle hun begynt som blogger i dag, eller "influenser" rettere sagt, så hadde hun kanskje ikke fjollet til navnet sitt sånn og også lagt til ett navn.

Jeg har vedlagt link til bloggen hennes i kommentaren min om navnet hennes.

Hun står ikke offentlig på folkeregisteret med Sophie Elise. Det er kun et blogg alias som hun har markedsført med tiden ettersom det er et navn som kan uttales på alle språk.

Endret av MaleficentAurora
Skrevet
MaleficentAurora skrev (2 minutter siden):

Jeg har vedlagt link til bloggen hennes i kommentaren min om navnet hennes.

Hun står ikke offentlig på folkeregisteret med Sophie Elise. Det er kun et blogg alias som hun har markedsført med tiden ettersom det er navn som kan uttales på alle språk.

Hm. I den blogglinken der hun "forklarer" navnet sitt, påstår hun jo at hun faktisk heter Sophie Elise. Det gjør hun ikke i offentlige registere. 

• Liker 10
Skrevet
Million skrev (Akkurat nå):

Hm. I den blogglinken der hun "forklarer" navnet sitt, påstår hun jo at hun faktisk heter Sophie Elise. Det gjør hun ikke i offentlige registere. 

Ja hun har påstått og løyet hundrevis av ganger opp i mellom.  

• Liker 16
Skrevet
Million skrev (1 minutt siden):

Ja hun  både påstår og lyver i det blogg innlegget. Men det var det eneste offentlige dokumentasjon jeg fikk linket til her i tråden. I sin helhet så skiller hun seg ikke ut i influencere verden. For det er er drøssevis av utenlandske influencere som heter det samme som henne. Så valget hennes er ikke noe "unikt" sånn sett. Men her i lille Norge så skiller navnet hennes seg betraktelig ut.

• Liker 4
Skrevet

Det er igrunn ikke noe vits å diskutere seg grønt på navnet til SE. Hun er en influencere som har løyet fra dag en og forsetter dessverre med det. Hun har bygd sitt levebrød på og lyve, manipulert seg fram til millioner på kontoen. Man ser tidligere bloggere som startet lenge før henne som ikke eier samme sum av inntekt slik som SE gjør. De har måtte ta den tunge og harde veien til få sine millioner på kontoene sin. Emilie aka Voe startet å blogget lenge før SE, men hun har man ikke sett at hun selger seg slik som SE gjør. 

• Liker 13
Skrevet (endret)
Peonjenta skrev (14 minutter siden):

Ja hun har påstått og løyet hundrevis av ganger opp i mellom.  

MaleficentAurora skrev (10 minutter siden):

Ja hun  både påstår og lyver i det blogg innlegget. Men det var det eneste offentlige dokumentasjon jeg fikk linket til her i tråden. I sin helhet så skiller hun seg ikke ut i influencere verden. For det er er drøssevis av utenlandske influencere som heter det samme som henne. Så valget hennes er ikke noe "unikt" sånn sett. Men her i lille Norge så skiller navnet hennes seg betraktelig ut.

Skjønner ærlig talt ikke hvorfor hun ikke bare logger seg på hos Skatteetaten og søker om en offentlig godkjent endring av fornavnet sitt. Det er gjort på et par minutter, og ville sannsynligvis blitt godkjent i løpet av et døgn.

Hvis hun absolutt skal påstå i full offentlighet på bloggen og ellers at hennes virkelige navn er Sophie Elise, får hun da skifte til det navnet i offentlige registre også da? For meg høres det ut som en naturlig ting å gjøre.

Men ok. Nok om det. Jeg driter vel egentlig i det hun heter. Jeg bare hang meg litt opp i det da jeg leste den artikkelen i Dagbladet her om dagen.

Endret av Million
  • Liker 12
Skrevet
Million skrev (1 minutt siden):

Skjønner ærlig talt ikke hvorfor hun ikke bare logger seg på hos Skatteetaten og søker om en offentlig godkjent endring av fornavnet sitt. Det er gjort på et par minutter, og ville sannsynligvis blitt godkjent i løpet av et døgn.

Hvis hun absolutt skal påstå i full offentlighet på bloggen og ellers at hennes virkelige navn er Sophie Elise, får hun da skifte til det navnet i offentlige registre også da? For meg høres det ut som en naturlig ting å gjøre.

Kan ha noe med at hun ikke føler at det er hennes fødte identitet men kun et offentlig skjold, slik at når hun er hjemme i nord-norge så kan hun koble av influencer Sophie Elise, og bare være Sofie med familien sin. Om du har sett serien hennes så høre man at ingen av vennene hennes sier Sophie Elise direkte til henne, men de omtaler henne som Sophie Elise. Og DET er en stor forskjell. 

• Liker 5
Skrevet
Era Vulgaris skrev (8 timer siden):

Jeg tror mye av årsaken til at vi ser mer og mer kropp, seksualiserte bilder, og selvdigging i monitor, er at hun har brukt alle sine formende år i en rosa bloggboble, og at hun nå - 10 år senere, ikke aner hvem hun er eller hva hun har å by på. Da blir det kropp, "sensuelle" bilder, vrikking foran speil og kamera, og en søken etter bekreftelser gjennom likes og kommentarer. Hun er fortsatt "bare en liten jente som prøver å finne sin vei", og den enkleste veien for å holde seg relevant, er kropp, kropp, kropp. 

Det er selvfølgelig vondt og trist at et såpass langt forhold er over, og det er godt mulig K holdt henne litt jordet. Hun har vel heller ingen virkelige venner, bare bekjente, hvor det blir en slags gjensidig utnyttelse for at begge parter skal holde seg relevante. Men hun har jo Tv2 i ryggen, så hun lander nok godt på beina denne gangen også. Hvert fall for en stund. Jeg er ikke målgruppen, men slik jeg ser situasjonen hennes nå, står hun ved et veiskille. Skal hun - som 26 åring - fortsette i samme spor med kropp og nakenhet for å holde seg relevant, eller klarer hun å fronte seg som en person med mer substans?

Jeg tenker det samme - at hun aldersmessig nå egentlig står ved et veiskille. Hun burde velge hvem hun vil være videre, frem til nå har hun vært "all over the place". Hvem er hun egentlig? Hun har ytret behov for både å kle av seg og å slutte å kle av seg. Hun har fortalt oss at det er empowering å vise kropp, men hun har også fortalt oss at hun ikke lenger ønsker å spille på kropp og kun være kjent som "hun som viser kropp". 

Hun hevder å være opptatt av meditasjon, indre ro og styrke, og positive affirmasjoner osv, men viser oss at hun blir fort furt, sur og oppfarende (ref f.eks Gullbarbie) 

Hun bytter venner, miljø, kroppsfasong, stil, verdier og interesser svært ofte. Alt ettersom hvem hun vil tekkes har jeg inntrykk av,  og hva hun ønsker oppmerksom het på. Bekreftelser og likes er nok som dop. 

Jeg tror virkelig ikke hun aner hvem hun er eller vil være. Det virker som hun spiller en rolle. "Sophie Elise" er en karakter, og nå er det sesong nr ørten. 

• Liker 24
Skrevet
Isild skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker det samme - at hun aldersmessig nå egentlig står ved et veiskille. Hun burde velge hvem hun vil være videre, frem til nå har hun vært "all over the place". Hvem er hun egentlig? Hun har ytret behov for både å kle av seg og å slutte å kle av seg. Hun har fortalt oss at det er empowering å vise kropp, men hun har også fortalt oss at hun ikke lenger ønsker å spille på kropp og kun være kjent som "hun som viser kropp". 

Hun hevder å være opptatt av meditasjon, indre ro og styrke, og positive affirmasjoner osv, men viser oss at hun blir fort furt, sur og oppfarende (ref f.eks Gullbarbie) 

Hun bytter venner, miljø, kroppsfasong, stil, verdier og interesser svært ofte. Alt ettersom hvem hun vil tekkes har jeg inntrykk av,  og hva hun ønsker oppmerksom het på. Bekreftelser og likes er nok som dop. 

Jeg tror virkelig ikke hun aner hvem hun er eller vil være. Det virker som hun spiller en rolle. "Sophie Elise" er en karakter, og nå er det sesong nr ørten. 

Meget godt oppsummert, og det uthevede tror jeg blir enda mer framtredende videre framover. Bruddet med kjæresten kan hende viser seg å være avgjørende for hvilken karakter hun blir nå. 

• Liker 7
Annonse
Skrevet

Navnet er ikke ekte, håret er ikke ekte, rumpa er ikke ekte, puppene er ikke ekte, leppene er ikke ekte, brynene er ikke ekte, øyevippene er ikke ekte, håret bak ørene er ikke ekte, neglene er ikke ekte, fitta er ikke ekte, brunfargen er ikke ekte........... 

• Liker 41
Skrevet
Gasellen skrev (2 minutter siden):

Navnet er ikke ekte, håret er ikke ekte, rumpa er ikke ekte, puppene er ikke ekte, leppene er ikke ekte, brynene er ikke ekte, øyevippene er ikke ekte, håret bak ørene er ikke ekte, neglene er ikke ekte, fitta er ikke ekte, brunfargen er ikke ekte........... 

Du glemte haka, tennene og øynene.

• Liker 34
Gjest BethD
Skrevet
IKC skrev (7 timer siden):

Uten å mene noe om SE sin seksualisert fremtoning synes jeg en skal være forsiktig med å rettferdiggjøre menns objektivisering av kvinner uansett kontekst. Ingen menn skal noen sinne se på kvinner som objekt eller ett produkt, og når det blir gjort skal ALLTID ansvaret ligge hos de mennene som gjør det. Dog kan en absolutt diskutere hvilke kvinnesyn SE er med på konstruere, men det å si at det er hennes feil at menn objektiviserer henne er en farlig ansvarsfraskrivelse hos menn med dårlig kvinnesyn.

Jeg kjenner jeg blir litt provosert at av du beskytter henne på denne måten,når hun så AVGJORT vil bli sett på som et objekt? Altså, jeg skjønner hva du mener og kampen du kjemper her! Respekterer det også. Men jeg må bare si at den dagen det menneske satt på restaurant å drog opp genseren å flasha tittsa, DA slutta jeg å syns synd på henne. Denne dama er KLIN KOKOS og setter alle andre damer og kampen du kjemper her flere titalls år tilbake i tid. Ååååbjwg kjenner det koker. Hun gjør det samme idag forresten,bare ikke på en restaurant. Eller hva vet jeg, aner ikke hvor hun er for det er bare bryst i monitor. 
Er det mulig altså. Og dette skal min datter se opp til en dag… kjenner jeg spyr 

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for ryktespredning og kommentarer til moderering.

Sol, admin.

Endret av Sol Rampelyset

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...