Gå til innhold

Sophie Elise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser Sophie Elise sammenlignes med Knausgård:

https://www.smp.no/ntb/innenriks/2019/09/12/Sophie-Elise-sammenlignes-med-Knausgård-19925755.ece

En god sammenligning, synes jeg :)

Dreier seg naturligvis om de selvbiografiske bøkene, hvor begge kan være brutalt ærlige  om diverse som man normalt ville holdt for seg selv, og hvor det viser seg at mange lesere kjenner seg igjen i det som beskrives, både hendelser men kanskje mest tanker/følelser :)

Sophie Elise når selvsagt ikke helt opp til den prisvinnende Knausgård i sjangeren, men hennes bøker var absolutt langt bedre enn forventet for min del i hvert fall :)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
22 timer siden, Hedersbrukeren skrev:

https://www.smp.no/ntb/innenriks/2019/09/12/Sophie-Elise-sammenlignes-med-Knausgård-19925755.ece

Dreier seg naturligvis om de selvbiografiske bøkene, hvor begge kan være brutalt ærlige  om diverse som man normalt ville holdt for seg selv, og hvor det viser seg at mange lesere kjenner seg igjen i det som beskrives, både hendelser men kanskje mest tanker/følelser :)

Sophie Elise når selvsagt ikke helt opp til den prisvinnende Knausgård i sjangeren, men hennes bøker var absolutt langt bedre enn forventet for min del i hvert fall :)

Ja, hadde hun bare holdt seg til bøker. Jeg har selvsagt lest dem i en forelsket tilstand, og syntes de var knallbra på den tiden. Når jeg nå ser akkurat hvem hun er , falskheten, manipuleringen, løgnene etc, ville jeg absolutt ikke kjøpt en eneste bok av henne . Uansett hvor bra de er kommer jeg ikke til å støtte Sofie i det hele tatt. Bøkene er kasta i søppla. Ute av syne, ute av sinn. 

• Liker 10
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
På 13.9.2019 den 15.55, Hedersbrukeren skrev:

Både Knausgård og SE mangler filter, så definitivt samme referanseramme der. SE har ikke skrevet disse bøkene på egenhånd men fått mye hjelp, ganske sikker på at det ikke gjelder knausgård. 

Skrevet
13 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Både Knausgård og SE mangler filter, så definitivt samme referanseramme der. SE har ikke skrevet disse bøkene på egenhånd men fått mye hjelp, ganske sikker på at det ikke gjelder knausgård. 

Stemmer nok, men Sophie Elise selv er den eneste som kjenner sine egne innerste tanker :) 

Men meget mulig hun er blitt tipset om å legge seg på «Knausgård-linja» for å oppnå mest mulig blest, samt fått bistand ellers :)

Gjest lillesnøfnugg
Skrevet
7 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Stemmer nok, men Sophie Elise selv er den eneste som kjenner sine egne innerste tanker :) 

Men meget mulig hun er blitt tipset om å legge seg på «Knausgård-linja» for å oppnå mest mulig blest, samt fått bistand ellers :)

Ja det kan jeg faktisk tenke meg at hun har, det selger. 

Skrevet
41 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Enig👏👏

Skrevet
På 13.9.2019 den 14.05, J.. skrev:

Å bo ett sted ca 50% for så flyt tur/retur er ikke akkurat miljøvennlig..

Nei, det er ikke det. Det blir veldig dobbeltmoralsk når man går hardt ut mot andre og er verre selv. Går høyt ut om klima og miljø men selv ikke er så nøye. Litt som Gunhild Stordalen, uten sammenligning forøvrig; Gjør som jeg sier men ikke som jeg gjør 😊

• Liker 5
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
38 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Den youtube videoen "mine upopulære meninger, som FAKTISK er upopulære" . Fysj for et stygt menneske hun egentlig er. Å ha upopulære meninger har jo mange... men hun fremstår så "Jeg er så mye bedre enn deg så hold kjeft" og "Alt jeg sier er langt over hva andre mennesker sier, så hør bare på meg". Aldri sett henne så ufyselig før og innsett hvor usyfselig hun egentlig er, for hun er jo det i mange settinger. Det er bare så lett å ignorere. Får helt avsmak på hele dama, selv om at jeg ikke hadde så høye tanker om hun fra før heller.

Den med det å spise dyr provoserer meg ganske mye egentlig. At jeg spiser kjøtt fordi jeg ikke er glad i dyr. Jeg spiser kjøtt fordi kroppen trenger det! Det er fakta at man blir syke på et veganskkosthold over lengre tid. Mange kan nok leve godt i noen år, før kroppen begynner å forfalle. Det er fakta, uavhengig av hvor høyt disse veganerne roper om piller og "kroppen trenger det ikke". Jo kjære deg, kroppen trenger kjøtt for å fungere optimalt! Jeg setter ikke min helse på spill, bare for å fremstå som et snilt menneske.  De eneste som sier at veganske kosthold er bra og ufarlig, er veganere. Alle andre ekspertene sier det motsatte. 
Piller kan noen ganger erstatte det de ikke får via kosthold, men ikke alltid. Og kilden til de viktige proteinene, vitaminene og mineralene er så å si alltid bedre enn piller. 
Så den provoserer meg så inni helvete at jeg klikket tommel ned på videoen tre ganger. Bare fordi det føles bedre enn å gjøre det bare en gang. 

At SE er en bastant hykler uten selvinnsikt er ikke noe nytt. Men wow så stiv hun er rundt øynene! Hun fremstår jo helt apatisk når hun snakker 

• Liker 20
Skrevet

Syns det var mer idiotisk i nevnte video at hun nå går tilbake på egne veskekjøp.

Tidligere kjøpe hun jo skinnvesker fordi 

1. dyret blir slaktet uansett,så hvorfor ikke bruke hele dyret

2. Evt fremtidig barn kan arve

(hennes argumenter der altså)

Mens i dagens video sier hun veldig kort at hun ikke kjøper ekte skinnprodukter lenger pga dyrevelferd,at det hun allerede har er kjøpt for "flere år siden" (som alt annet "feil" hun gjør),

men å innrømme hvor dumt tidligere uttalelser har vært,hopper hun kjapt over..

• Liker 14
Skrevet

Huff, alt som kommer ut av munnen hennes 🙈🙈 Den jenta har virkelig NULL selvinnsikt og fremstår så umoden. 

• Liker 19
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Måne, admin.

Skrevet

Jeg lurer også på om man ELSKER dyr når man bruker produkter som er dyretestet? Særlig unødvendige skjønnhetsprodukter, så som sminke, parfyme og lignende. 

• Liker 35
Skrevet
2 timer siden, korallrev skrev:

Jeg lurer også på om man ELSKER dyr når man bruker produkter som er dyretestet? Særlig unødvendige skjønnhetsprodukter, så som sminke, parfyme og lignende. 

Svaret er enkelt, NEI!

• Liker 10
Skrevet

Har ikke sett videoen men leste at hun ikke alltid vasker hendene etter å ha vært på do... Det er noe selv små barn lærer og at en voksen dame ikke alltid gjør det er bare merkelig og veldig ekkelt! Og med de lange neglene i tillegg .. Det er skikkelig ÆSJ ☹️

• Liker 24
Skrevet
57 minutter siden, Justlooking skrev:

Har ikke sett videoen men leste at hun ikke alltid vasker hendene etter å ha vært på do... Det er noe selv små barn lærer og at en voksen dame ikke alltid gjør det er bare merkelig og veldig ekkelt! Og med de lange neglene i tillegg .. Det er skikkelig ÆSJ ☹️

Jeg virkelig grøsser over de som har lange negler og tenker på alle bakteriene som samler seg under neglene  :haar:🤮🤮

• Liker 14
Skrevet

Hun sier hun har så mye empati, men har selv uttalt at hun har vanskelig for å sette seg inn i andre sin situsjon, at hun har lært seg å smile når folk sier noe som man burde bli glad for, og å se lei seg ut når noen er trist. Dett er sosiopattrekk, og vitner IKKE om empati. For alle normale folk så kommer det naturlig å bli glad når noen forteller gode nyheter, og å bli lei seg om noen har det vondt. Man trenger ikke å lære seg disse reaksjonene. 

I forhold til videoen hun la ut, så er det tusen ting der som er helt idiotisk. Spesielt opphenget hun har i at folk skal være så pene. "Alle er ikke vakre og pene, og det er helt greit", var tydeligvis kke helt greit for deg å være normalt-pen.

• Liker 26
Skrevet (endret)
19 timer siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Den youtube videoen "mine upopulære meninger, som FAKTISK er upopulære" . Fysj for et stygt menneske hun egentlig er. Å ha upopulære meninger har jo mange... men hun fremstår så "Jeg er så mye bedre enn deg så hold kjeft" og "Alt jeg sier er langt over hva andre mennesker sier, så hør bare på meg". Aldri sett henne så ufyselig før og innsett hvor usyfselig hun egentlig er, for hun er jo det i mange settinger. Det er bare så lett å ignorere. Får helt avsmak på hele dama, selv om at jeg ikke hadde så høye tanker om hun fra før heller.

Den med det å spise dyr provoserer meg ganske mye egentlig. At jeg spiser kjøtt fordi jeg ikke er glad i dyr. Jeg spiser kjøtt fordi kroppen trenger det! Det er fakta at man blir syke på et veganskkosthold over lengre tid. Mange kan nok leve godt i noen år, før kroppen begynner å forfalle. Det er fakta, uavhengig av hvor høyt disse veganerne roper om piller og "kroppen trenger det ikke". Jo kjære deg, kroppen trenger kjøtt for å fungere optimalt! Jeg setter ikke min helse på spill, bare for å fremstå som et snilt menneske.  De eneste som sier at veganske kosthold er bra og ufarlig, er veganere. Alle andre ekspertene sier det motsatte. 
Piller kan noen ganger erstatte det de ikke får via kosthold, men ikke alltid. Og kilden til de viktige proteinene, vitaminene og mineralene er så å si alltid bedre enn piller. 
Så den provoserer meg så inni helvete at jeg klikket tommel ned på videoen tre ganger. Bare fordi det føles bedre enn å gjøre det bare en gang. 

Pleier å være enig i mye du skriver, men det er faktisk absolutt ikke "fakta" at man blir syk på vegansk kosthold, og at kroppen trenger kjøtt. Jeg har en bestemor som er gammel hippie og har vært veganer i over 50 år, og har selv vokst opp i et hjem hvor jeg har spist mest vegansk, da mor har vært vegetarianer hele livet og hadde en bror med alvorlig melkeallergi. Det står til og med på helsenorge sine hjemmesider at vegetarkost ikke er skadelig, og at det er forbundet med lavere risiko for hjerte og karsykdommer, kreft og diabetes.  https://helsenorge.no/kosthold-og-ernaring/vegetarisk-kosthold/naringsrik-vegetarkost

Men syns dog hun er utrolig hyklersk som skriker at alle skal bli veganere ellers elsker de ikke dyr, når hun selv bruker skinnvesker og kjøper og REKLAMERER for dyretestede produkter.

Endret av deedee_
  • Liker 29
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
deedee_ skrev (På 16.9.2019 den 9.11):

Pleier å være enig i mye du skriver, men det er faktisk absolutt ikke "fakta" at man blir syk på vegansk kosthold, og at kroppen trenger kjøtt. Jeg har en bestemor som er gammel hippie og har vært veganer i over 50 år, og har selv vokst opp i et hjem hvor jeg har spist mest vegansk, da mor har vært vegetarianer hele livet og hadde en bror med alvorlig melkeallergi. Det står til og med på helsenorge sine hjemmesider at vegetarkost ikke er skadelig, og at det er forbundet med lavere risiko for hjerte og karsykdommer, kreft og diabetes.  https://helsenorge.no/kosthold-og-ernaring/vegetarisk-kosthold/naringsrik-vegetarkost

Men syns dog hun er utrolig hyklersk som skriker at alle skal bli veganere ellers elsker de ikke dyr, når hun selv bruker skinnvesker og kjøper og REKLAMERER for dyretestede produkter.

.

Endret av Nasse Nøff ❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...