Brighton Skrevet 8. august 2019 #13601 Del Skrevet 8. august 2019 1 minutt siden, Emmy_H skrev: Jeg håper at folk med fobier får god og profesjonell hjelp istedenfor å legge det ut på nett, slik nevnte blogger gjør. Det er bra at det finnes hjelp for dette. Jeg håper også det, men samtidig håper jeg det er rom for folk som ønsker å være åpen om sine psykiske lidelser, slik at folk som føler seg annerledes, misforstått og alene kan finne ett fellesskap i åpenheten, og for at åpenhet også kan vise at det finnes en potensiell løsning på problemet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 8. august 2019 #13602 Del Skrevet 8. august 2019 3 minutter siden, CecilieX skrev: Ditt første argument er at hun kan ha blitt kurert og at man dermed ikke kan ta henne i løgn. Nja, hun skriver altså i 2017 at hun har forsøkt terapi og at det overhodet ikke fungerte. https://sophieelise.blogg.no/1495391423_min_verste_fobi_som_faktisk_er_alvorlig.html Se der ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 8. august 2019 #13603 Del Skrevet 8. august 2019 Akkurat nå, Brighton skrev: Jeg håper også det, men samtidig håper jeg det er rom for folk som ønsker å være åpen om sine psykiske lidelser, slik at folk som føler seg annerledes, misforstått og alene kan finne ett fellesskap i åpenheten, og for at åpenhet også kan vise at det finnes en potensiell løsning på problemet. Mener du at SE hjelper på denne åpenheten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brighton Skrevet 8. august 2019 #13604 Del Skrevet 8. august 2019 4 minutter siden, CecilieX skrev: Ditt første argument er at hun kan ha blitt kurert og at man dermed ikke kan ta henne i løgn. Nja, hun skriver altså i 2017 at hun har forsøkt terapi og at det overhodet ikke fungerte. https://sophieelise.blogg.no/1495391423_min_verste_fobi_som_faktisk_er_alvorlig.html At hun nevner i ett blogginnlegg at hun har prøvd å få behandling og at det ikke fungerte, trenger ikke å bety at hun har gitt opp og aldri kommer til å prøve igjen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 8. august 2019 #13605 Del Skrevet 8. august 2019 5 minutter siden, Lumberjack skrev: Jeg reagerer på det siste innlegget på Instagram der Sophie Elise skriver at dette er første gang hun har hatt en ordentlig ferie siden 2011. Nå har hun en hobby hun har tjent penger på, og som noen anser som en jobb. Hun har aldri hatt en ordentlig jobb og reiser utenlands flere ganger i året i privat sammenheng for så og blogge om det. Hvordan er det jobb, spør jeg meg. At hun hadde bloggingen som hobby fra 2011 er ikke det samme som å ha jobbet fulltid siden 2011, så det at hun påstår dette synes jeg er direkte uhøflig med tanke på de som faktisk jobber og står på. Tanker om dette? At hun,som alle andre bloggere,ikke har kontakt med virkeligheten. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brighton Skrevet 8. august 2019 #13606 Del Skrevet 8. august 2019 1 minutt siden, Emmy_H skrev: Mener du at SE hjelper på denne åpenheten? Nei, langt i fra. Personlig synes jeg hun slenger rundt seg med alvorlige diagnoser altfor lett, og at hun bagatelliserer diagnoser som kan være livsødeleggende for andre. Alt jeg sier er at å kalle henne en løgner ikke hjelper noen. Det hjelper ikke henne, og det hjelper i hvertfall ikke de som sliter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 8. august 2019 #13607 Del Skrevet 8. august 2019 (endret) 10 minutter siden, Brighton skrev: Jeg håper også det, men samtidig håper jeg det er rom for folk som ønsker å være åpen om sine psykiske lidelser, slik at folk som føler seg annerledes, misforstått og alene kan finne ett fellesskap i åpenheten, og for at åpenhet også kan vise at det finnes en potensiell løsning på problemet. Ok, dette har jeg sikkert skrevet 100 ganger før. Ja, det kan være positivt og gjøre at du ikke føler deg så alene MEN Det er problematisk at fungeringen som SE viser i forhold til sine mange psykiske plager vil gjøre at andre med samme diagnose men mye dårligere fungering vil føle seg mislykket. Dessuten hjelper det ikke mot stigmaet rundt psykiske lidelser som jo går på at «det bare er å ta seg sammen». Fordi SE er jo overalt og greier det meste, så da bør vel alle andre psykisk syke klare det. Og da er du tilbake til å føle deg rimelig alene med din psykiske tilstand. Endret 8. august 2019 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 8. august 2019 #13608 Del Skrevet 8. august 2019 5 minutter siden, Brighton skrev: At hun nevner i ett blogginnlegg at hun har prøvd å få behandling og at det ikke fungerte, trenger ikke å bety at hun har gitt opp og aldri kommer til å prøve igjen. Men dette blir «hvis-om-at» og det mangler du jo faktisk belegg for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brighton Skrevet 8. august 2019 #13609 Del Skrevet 8. august 2019 1 minutt siden, CecilieX skrev: Ok, dette har jeg sikkert skrevet 100 ganger før. Ja, det kan være positivt og gjøre at du ikke føler deg så alene MEN Det er problematisk at fungeringen som SE viser i forhold til sine mange psykiske plager vil gjøre at andre med samme diagnose men mye dårligere fungering vil føle seg mislykket. Dessuten hjelper det ikke mot stigmaet rundt psykiske lidelser som jo går på at «det bare er å ta seg sammen». Fordi SE er jo overalt og greier det meste, så da bør vel alle andre psykisk syke klare det. Og da er du tilbake til å føle deg rimelig alene med din psykiske tilstand. Ja, absolutt, kunne ikke vært mer enig. Det er også derfor jeg sa i innlegget over her at jeg personlig synes hun slenger rundt seg med alvorlige diagnoser altfor lett, og at hun bagatelliserer diagnoser som kan være livsødeleggende for andre. Et samfunn som romantiserer eller bagatelliserer psykiske lidelser, kan være veldig skadelig for alle som faktisk sliter. Det er nettopp den problemstillingen som er så interessant når det kommer til åpenhet rundt psykiske lidelser. Hvor går grensene? Hva kan være til hjelp? Hva kan være skadelig? Å kritisere Sophies åpenhet rundt diagnoser og psykisk helse er kjempeviktig, og jeg heier på det. Men hjelper det å kalle henne en løgner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sool Skrevet 8. august 2019 #13610 Del Skrevet 8. august 2019 Hun har endelig fått ferie etter 8-9 år tydeligvis som det står under det nye innlegget på Instagram. Syns hun har ferie hele tiden jeg da😆 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brighton Skrevet 8. august 2019 #13611 Del Skrevet 8. august 2019 (endret) 9 minutter siden, CecilieX skrev: Men dette blir «hvis-om-at» og det mangler du jo faktisk belegg for. Nettopp! Utgangspunktet for denne diskusjonen var en påstand om at Sophie er en løgner fordi hun hevder hun har papirfobi. Jeg har ikke belegg for å si at diagnostiseringen er reell, men det betyr vel også at ingen andre har belegg for å si at det ikke er en reell diagnose heller. Alt vi vet er at hun påstår at hun har papirfobi, og hun sier at hun har prøvd behandling for det. Alt utover dette blir ren spekulasjon utfra de observasjonene vi gjør basert på hva hun velger å eksponere. Endret 8. august 2019 av Brighton 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 8. august 2019 #13612 Del Skrevet 8. august 2019 1 minutt siden, Sool skrev: Hun har endelig fått ferie etter 8-9 år tydeligvis som det står under det nye innlegget på Instagram. Syns hun har ferie hele tiden jeg da😆 Det som gjør meg mest nysgjerrig på det utsagnet er hva hun legger i og ha ferie, når hun er hele tiden koblet opp til sosiale medier. Og til stadighet legger ut bilder av seg etc.. For meg er ikke det og si at man har ferie hvertfall. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sool Skrevet 8. august 2019 #13613 Del Skrevet 8. august 2019 1 minutt siden, Uglesjel skrev: Det som gjør meg mest nysgjerrig på det utsagnet er hva hun legger i og ha ferie, når hun er hele tiden koblet opp til sosiale medier. Og til stadighet legger ut bilder av seg etc.. For meg er ikke det og si at man har ferie hvertfall. Hun har fått flere negative kommentarer som påpeker at hun stadig vekk er på ferie. Men hun har svart dem at hun aldri har hatt ordentlig fri. Hun har alltid jobbet på reise og dette er første ferien siden hun startet bloggen hvor hun har helt fri visst. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmy_H Skrevet 8. august 2019 #13614 Del Skrevet 8. august 2019 8 minutter siden, Brighton skrev: Nettopp! Utgangspunktet for denne diskusjonen var en påstand om at Sophie er en løgner fordi hun hevder hun har papirfobi. Jeg har ikke belegg for å si at diagnostiseringen er reell, men det betyr vel også at ingen andre har belegg for å si at det ikke er en reell diagnose heller. Alt vi vet er at hun påstår at hun har papirfobi, og hun sier at hun har prøvd behandling for det. Alt utover dette blir ren spekulasjon utfra de observasjonene vi gjør basert på hva hun velger å eksponere. Problemet er at dette er et retorisk spørsmål og ingen vet svaret så lenge man ikke er i bloggerens hode/følelsesliv. Bloggomtoppbloggere hadde et godt innlegg om dette men jeg finner det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 8. august 2019 #13615 Del Skrevet 8. august 2019 Akkurat nå, Sool skrev: Hun har fått flere negative kommentarer som påpeker at hun stadig vekk er på ferie. Men hun har svart dem at hun aldri har hatt ordentlig fri. Hun har alltid jobbet på reise og dette er første ferien siden hun startet bloggen hvor hun har helt fri visst. Tror ikke hun vet hva hun sier ang det. For når man har ferie så er man ikke koblet opp til sosiale medier slik som hun er. Er man på ferie så legger man bort tlf og pc i så mange timer og så titte innom igjen ut på kvelden. Jeg følger mange som er større enn henne. Og dem har ikke vært så på nettet og synelig når dem har vært på ferie. At dem har lagt ut en liten vidoe eller bildet fra stedet er ikke feil. Å promotere undertøy og reklamere rabatter etc, er ikke og være på ferie men på jobb. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brighton Skrevet 8. august 2019 #13616 Del Skrevet 8. august 2019 2 minutter siden, Emmy_H skrev: Problemet er at dette er et retorisk spørsmål og ingen vet svaret så lenge man ikke er i bloggerens hode/følelsesliv. Bloggomtoppbloggere hadde et godt innlegg om dette men jeg finner det ikke. Ja. Det er også det som har vært poenget mitt siden starten av denne diskusjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
korallrev Skrevet 8. august 2019 #13617 Del Skrevet 8. august 2019 Angående papirfobi som inkluderer pocketbøker: https://www.instagram.com/s/aGlnaGxpZ2h0OjE4MDM2NjU4OTg3MTg4MTc5?igshid=mfoewpnnic0a Åja. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 8. august 2019 #13618 Del Skrevet 8. august 2019 17 minutter siden, Brighton skrev: Nettopp! Utgangspunktet for denne diskusjonen var en påstand om at Sophie er en løgner fordi hun hevder hun har papirfobi. Jeg har ikke belegg for å si at diagnostiseringen er reell, men det betyr vel også at ingen andre har belegg for å si at det ikke er en reell diagnose heller. Alt vi vet er at hun påstår at hun har papirfobi, og hun sier at hun har prøvd behandling for det. Alt utover dette blir ren spekulasjon utfra de observasjonene vi gjør basert på hva hun velger å eksponere. Blir litt pussig å kritisere andre for å komme med påstander de ikke har belegg for men samtidig argumentere selv med påstander du ikke har belegg for. Men ja, til spørsmålet ditt om det hjelper å kalle henne en løgner. Jeg mener at det er viktig å bevisstgjøre alle på at det ikke er samsvar mellom påstander om diagnoser og hva som ellers vises på bloggen. Nettopp da unngår vi at stigmaet rundt psykiske lidelser forsterkes, og at folk uten samme fungering opplever å føle seg mislykket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
korallrev Skrevet 8. august 2019 #13619 Del Skrevet 8. august 2019 Angående (etterlengtet) ferie: det er da lagt ut to annonseinnlegg allerede på IG, ikke inkludert story (ikke oversikt), et rent annonseinnlegg på bloggen + reklame/annonselenker i alle andre innlegg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 8. august 2019 #13620 Del Skrevet 8. august 2019 2 minutter siden, korallrev skrev: Angående (etterlengtet) ferie: det er da lagt ut to annonseinnlegg allerede på IG, ikke inkludert story (ikke oversikt), et rent annonseinnlegg på bloggen + reklame/annonselenker i alle andre innlegg. Og,hun har selv skrevet at hun har lagt av 2t pr dag til jobb,selv på ferie.. (antageligvis nevnte annonseinnlegg.) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå