Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, korallrev skrev:

Selv om det er en sang behøver man ikke å synes at teksten er bra likevel; det blir i tillegg ekstra teit når SE selv skal forklare/gjøre den dypere enn den er. I mine øyne er teksten utrolig banal, og det må være lov å synes det. At det i tillegg knapt går an å skjønne hva hun sier i sangen gjør det ikke noe bedre.

Nei, herlighet, det er det vel ingen som argumenterer for. Syntes også det var vittig at hun skrev et blogginnlegg om at hun ikke vil forklare hva sangen betyr for henne for hun vil at andre skal gjøre seg opp sin egen mening, hvorpå hun i neste avsnitt forklarer detaljert hva sangen betyr for henne.

Helt enig at teksten er banal og diksjonen helt forferdelig, sier bare at hvis man skal tolke sanger så bokstavelig som det gjøres av enkelte her i tråden så beveger vi oss over i autismespekteret...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

28 minutter siden, Puny skrev:

Nei, herlighet, det er det vel ingen som argumenterer for. Syntes også det var vittig at hun skrev et blogginnlegg om at hun ikke vil forklare hva sangen betyr for henne for hun vil at andre skal gjøre seg opp sin egen mening, hvorpå hun i neste avsnitt forklarer detaljert hva sangen betyr for henne.

Helt enig at teksten er banal og diksjonen helt forferdelig, sier bare at hvis man skal tolke sanger så bokstavelig som det gjøres av enkelte her i tråden så beveger vi oss over i autismespekteret...

Jeg formulerte meg dårlig i den første setningen; poenget mitt var i hovedsak "bortforklaringen" hennes, når teksten er som den er. For all del, jeg er veldig fan av å leke med ord, men her treffer ikke SE blink, slik jeg og flere ser det. Er helt enig i at man ikke skal tolke f.eks. sangtekster bokstavelig, på linje med dikt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, smalls skrev:

Når kommer neste sang da eller album? Eller er det kun denne sangen her og nå er hun ferdig som "artist"?

Hun sa i en livestream at hun har kontrakt på 5 sanger med Universal. Så kommer vel flere etterhvert. Er mer interessert i om hun skal ta artistgreia så seriøst at hun faktisk skal opptre live jeg 😅

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2017 den 13.34, Rosalie skrev:

Og det er at s.k. seriøse medier kaster seg på slikt, som gjør at jeg får veldig vondt smak i munnen min. Det er da virkelig ikke i allmennhetens interesse at hun er innlagt, med mindre hun har et svært smittsomt virus.

Hadde jeg vært SE, hadde jeg vært suverent fornøyd med oppslag og plassering i nettutgavene av VG og DB. Masse gratis PR! 

Hun ligger forts inne jmf snap i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, K91 skrev:

Hun sa i en livestream at hun har kontrakt på 5 sanger med Universal. Så kommer vel flere etterhvert. Er mer interessert i om hun skal ta artistgreia så seriøst at hun faktisk skal opptre live jeg 😅

Skal man være artist, så må man opptre live. Ellers blir det teit. Hun fremførte ikke sangene forrige gang, så får se om hun gjør det denne gangen.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Viking-girl skrev:

Hun ligger forts inne jmf snap i dag. 

Hennes nyrebekkenbetennelse elns har fortsatt null interesse for allmennheten..

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Rosalie skrev:

Enig. Orker aldri trykke meg inn på slike nyhetssaker 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomineB
5 timer siden, Rosalie skrev:

Hva er den mest vanlige årsaken til nyrebekkenbetennelse? Jo, urinveisinfeksjon som igjen kommer vanligst ved samleie. Gøy å ha i media 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, justcurious skrev:

Wow, har hun sex? :hakeslepp: for en skandale!

Passivt-aggressivt forsøk på ironisk / sarkastisk humor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.8.2017 den 11.32, Puny skrev:

Media har selvsagt lov å lage ramaskrik over hva de vil, men det ER bare en sang. Media laget ramaskrik over at Eminem rappet om å drepe sin ekskone også, men så lenge man to jerneceller så skjønner man at det ikke skal tolkes helt bokstavelig. Ville jo i så tilfelle være dumt å skrive en sang om det først:fnise:

Det betyr ikke at hun bokstavelig talt er ute etter å ligge med folk. ( det kan det jo være hun er, men sangen er bare en sang). Man har da lov til å ta seg visse friheter når man skriver sanger. Alt er ikke selvopplevd og 100% sannhet selv om det er skrevet i en sang. 

Nå er jeg ganske sikker på at jeg ikke har noen jerneceller i det hele tatt :laugh: men, diskusjonen dreier seg ikke (såvidt jeg forstått) om hvorvidt teksten skal forstås bokstavelig, at hun skal k* alle vennene hans, - men om formuleringen i det hele tatt kan gi rom for flere tolkninger. Det betyr at det er en språkfaglig diskusjon, ikke en diskusjon om SEs personlige ønske om å gjøre noe konkret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, orfeus skrev:

Nå er jeg ganske sikker på at jeg ikke har noen jerneceller i det hele tatt :laugh: men, diskusjonen dreier seg ikke (såvidt jeg forstått) om hvorvidt teksten skal forstås bokstavelig, at hun skal k* alle vennene hans, - men om formuleringen i det hele tatt kan gi rom for flere tolkninger. Det betyr at det er en språkfaglig diskusjon, ikke en diskusjon om SEs personlige ønske om å gjøre noe konkret. 

Flere her har tolket det helt bokstavelig...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest justcurious
4 timer siden, orfeus skrev:

Passivt-aggressivt forsøk på ironisk / sarkastisk humor?

Lol. Var noen som kommenterte at hun mest sannsynlig har fått nyrebekkenbetennelse av å ha samleie og at det må være flaut for henne om dette kommer frem i media. Synes ikke det er noe å skjemmes over akkurat. Og jeg tviler på at mediene lager en sak ut av dette. Da har de virkelig lite å skrive om :legrine:" fins verre ting som har vært skrevet om henne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...