Gjest TomineB Skrevet 7. august 2017 #4801 Del Skrevet 7. august 2017 13 minutter siden, icock skrev: Kommentarene er en ting, men antall likes på flere av disse er mere bekymringsfullt. Skulle nesten tro det var organisert. Man kan faktisk lure🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 7. august 2017 #4802 Del Skrevet 7. august 2017 3 timer siden, NoDiggity skrev: Et utvalg av kommentarene fra yt-videoen: "why would you touch a monkey" "Why are Scandi women so intent on throwing away and destroying their genes? No more blonde hair, no more blue eyes. Just brown skinned, brown haired, brown eyed mixed African children, is this what these women want?" "Kill yourself, you fucking trashy degenerate whore." "apekatta høre ikkje heime i norsk natur" "Norwegian women are next into the gas chamber. Hitler was right. Himmler was right. Everyone was right. We need to end Western civilisation and start again." "Whores are ruining society." "Holy fuck this girl is so ugly, the fuck she do to her face?" Det er ikke ofte jeg ser så mye hate på en musikkvideo... Og det meste er utenlandsk Fy f... Så et par min av videoen nå og det eneste jeg var imponert over var naturen og fysikken til mannen i videoen. Ikke mye annet å juble over. Patetisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest orfeus Skrevet 7. august 2017 #4803 Del Skrevet 7. august 2017 4 minutter siden, TomineB skrev: Den er litt større, men gropen har alltid vært der My bad. Den har kun blitt tydeligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentefranorge Skrevet 7. august 2017 #4804 Del Skrevet 7. august 2017 Hun tjener jo penger på de rasist kommentarene... folk klikker seg inn og hun får flere views på YouTube... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruJohansen Skrevet 7. august 2017 #4805 Del Skrevet 7. august 2017 1 time siden, CecilieX skrev: Kan ikke slette det, er du gal. Dette gav jo ytterligere publisitet og sikkert sympati også. Forøvrig: Det Jostein Pedersen gjør er akkurat det samme som Sophie Elise er ekspert på. Han har en mening om noe aktuelt, smeller på noen gloser for å provosere litt, får publisitet. Slik funker medieverden ;,Sophie Elise havnet på forsiden av VG.no nok en gang og Universal får valuta for pengene sine akkurat som forventet. Ja, ja. Sitatet fra SE om "vår kjærlighet" tok kaka for min del. Får litt vondt av å si det, men jeg tenkte i samme baner som den første setningen din der. Aldri så galt, osv.. (Og den siste...) Jeg kritiserte SE for det hun formidler i sangen sin, hun har "makt" fordi hun har noe mellom beina som andre enn kjæresten vil ha, og hun kunne gitt det bort utelukkende for å være jævlig hvis hun ville. Jeg syns ikke noe særlig om det budskapet - men det fortjener ikke det som kommer fram på youtube, det er hårreisende og veldig, veldig trist! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 7. august 2017 #4806 Del Skrevet 7. august 2017 54 minutter siden, orfeus skrev: Tabloidavisene har forresten ikke nevnt noe om kvaliteten på hverken musikk eller video .... Nei, selvsagt har de ikke det Det hopper de elegant over og går rett til rasistiskkommentarene 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandin Skrevet 7. august 2017 #4807 Del Skrevet 7. august 2017 Hun er og blir utspekulert, og elsker oppmerksomhet, særlig når det er medynk å få. Det er ikke noe stakkars SE her, er det noen det er synd på så er det vel han. Det kan umulig komme som noen overraskelse at det blir reaksjoner på en mørkhudet mann. En del av de som leser (jeg mener ser på) Sophie Elise sin blogg er nok menn. Hun er onanimateriale. En del menn med interesser for "den slags type jenter" er også noe enkle sjeler fra livets harde skole, og når de ser at en mørk mann tafser på fantasien deres, ja så rakner det vel litt da. Ja, nå var jeg svært generaliserende. Slett ikke bare menn som lirer av seg slikt piss, men en overvekt av det tror jeg. Og at mange av de har gått på livets harde skole er ikke jeg i tvil om etter å ha fulgt litt med i kommentarfelt der man benytter facebookprofilen sin for å svare. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
365vinter Skrevet 7. august 2017 #4808 Del Skrevet 7. august 2017 Uavhengig av hva jeg ellers måtte mene om Sophie Elises oppførsel, så syns jeg faktisk det står respekt av måten hun står opp mot rasisme på. Innlegget hun har skrevet på facebook er ærlig, viktig og riktig. Det er heller ikke første gangen hun har skrevet om rasisme, og i et debattklima hvor hatet herjer er det ikke akkurat lett å stå støtt som en klippe og gjøre det som er riktig. Denne siden av henne skulle jeg gjerne sett mer av. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking-girl Skrevet 7. august 2017 #4809 Del Skrevet 7. august 2017 På 4.8.2017 den 14.55, MinniMiMy skrev: (Verse)I'm doing shots before I meet youCan't be sober when I greet youYou drink tequila by the literAnd I'm just following the leaderAnd I can ? but I can't winI'm a ? your a husbandAnd this time you getting biggerGotta moving ? with youYou know(Pre-chorus) This ain't a stand-up showWhat would you laughing forNothing, only but the way you make me feelThis ain't like pianoI'm gonna do you wrongThink it's funny maybe you should wait and see(Chorus)Fuck all your friendsNo, really, I'm gonna fuck all your friendsFuck all your friends yeah uhFuck all your friendsNo baby I'm gonna fuck all your friendsFuck all your friends yeah ah ahFuck all your friendsNo really I'm gonna fuck all your friendsFuck all your friends yeah (Verse)I think ? ? old habitGot addicted to the tragicAnd I know you wanna play toughSo loving you is gonna be roughYou used to have it all togetherYou and me that could be cleverI always think about you undressedI really wish that I could care less but I'm not(Pre-chorus)This ain't a stand-up showWhat would you laughing forNothing, only but the way you make me feelThis ain't like pianoI'm gonna do you wrongThink it's funny maybe you should wait and see(Chorus)Fuck all your friendsNo, really, I'm gonna fuck all your friendsFuck all your friends yeahReally I'm gonna fuck all your friendsFuck all your friendsNo baby I'm gonna fuck all your friendsFuck all your friends yeahFuck all your friendsNo, really, I'm gonna fuck all your friendsFuck all your friends yeah? ? think about it all the timeand know that you don't think about me at all(Chorus)Fuck all your friendsNo, really, I'm gonna fuck all your friendsFuck all your friends yeahReally I'm gonna fuck all your friendsFuck all your friendsNo baby I'm gonna fuck all your friendsFuck all your friends yeah ah ahFuck all your friendsNo, really, I'm gonna fuck all your friendsFuck all your friends yeah ah ah Teksteb til sangen hennes, hørte den en gang nå og kan ikke si at det er noe jeg kommer til og høre på igjen. Synger fuck all your friends er så og si hele teksten. Og dessuten tror jeg ikke stemmen hennes er så "bra" som i sangen. Kan tenke meg at det er en del autotune inn i bildet her. Forstår ikke hvorfor hun skal prøve seg som artist? Håper hun på en karriere innenfor musikk for og droppe rosabloggen. Hehe jaja Read more: https://www.letssingit.com/sophie-elise-lyrics-all-your-friends-t1gf82v#ixzz4on4Wzfyf LetsSingIt - Your favorite Music Community HELT tydelig en sang til/om Thodesen. "This aint'a stand up show. What would you laughing for".... Syns den var helt Ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarese Skrevet 7. august 2017 #4810 Del Skrevet 7. august 2017 47 minutter siden, 365vinter skrev: Uavhengig av hva jeg ellers måtte mene om Sophie Elises oppførsel, så syns jeg faktisk det står respekt av måten hun står opp mot rasisme på. Innlegget hun har skrevet på facebook er ærlig, viktig og riktig. Det er heller ikke første gangen hun har skrevet om rasisme, og i et debattklima hvor hatet herjer er det ikke akkurat lett å stå støtt som en klippe og gjøre det som er riktig. Denne siden av henne skulle jeg gjerne sett mer av. Jeg er enig i at det var et bra innlegg hun la ut. Men jeg kjøper ikke det hun sier om at det overrasker henne at det finnes slikt hat når hun tidligere nettopp har skrevet om rasisme og hvor utbredt det e i landet vårt. Nå vinkler hun det slik at hun er en liten jente fra Nord-Norge som aldri har opplevd slik før. Det har hun i følge tidligere innlegg. Rasisme er og forblir motbydelig; jeg liker bare ikke at dette vinkles til "stakkers SE" som bare helt naivt la ut en video uten å vite at det ville bli reaksjoner. Alt SE gjør skaper reaksjoner og det har det alltid gjort. Den delen er ikke ny. Den eneste jeg egentlig ønsker å høre fra her er den personen som faktisk blir rammet av rasismen og det er den mannlige skuespilleren i videoen samt andre som har opplevd slike kommentarer. Det er en utrolig viktig sak som jeg ikke ønsker at skal forbindes med SE da hun også med tidligere såkalte hjertesaker har hatt egen agenda og gevinst opp i det hele. Rasisme er usmakelig men det er enda mer usmakelig å gjøre business på det. Når det er sagt så tror jeg selvsagt ikke SE ønsket slike kommentarer på videoen men det at de fortsetter å la kommentarfeltet stå oppe og hun løpet til alle aviser og snakker om det bedrer ikke min mening om henne som kynisk buisenessdame. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
365vinter Skrevet 7. august 2017 #4811 Del Skrevet 7. august 2017 12 minutter siden, Tarese skrev: Jeg er enig i at det var et bra innlegg hun la ut. Men jeg kjøper ikke det hun sier om at det overrasker henne at det finnes slikt hat når hun tidligere nettopp har skrevet om rasisme og hvor utbredt det e i landet vårt. Nå vinkler hun det slik at hun er en liten jente fra Nord-Norge som aldri har opplevd slik før. Det har hun i følge tidligere innlegg. Rasisme er og forblir motbydelig; jeg liker bare ikke at dette vinkles til "stakkers SE" som bare helt naivt la ut en video uten å vite at det ville bli reaksjoner. Alt SE gjør skaper reaksjoner og det har det alltid gjort. Den delen er ikke ny. Den eneste jeg egentlig ønsker å høre fra her er den personen som faktisk blir rammet av rasismen og det er den mannlige skuespilleren i videoen samt andre som har opplevd slike kommentarer. Det er en utrolig viktig sak som jeg ikke ønsker at skal forbindes med SE da hun også med tidligere såkalte hjertesaker har hatt egen agenda og gevinst opp i det hele. Rasisme er usmakelig men det er enda mer usmakelig å gjøre business på det. Når det er sagt så tror jeg selvsagt ikke SE ønsket slike kommentarer på videoen men det at de fortsetter å la kommentarfeltet stå oppe og hun løpet til alle aviser og snakker om det bedrer ikke min mening om henne som kynisk buisenessdame. Jeg forstår hva du mener og er enig i det du sier angående tidligere hjertesaker, men jeg syns ikke det virker som om hun gjør noen som helst business ut av dette nå. Ja, hun kunne slettet kommentarene, men å la de stå betyr samtidig at man lar verden se at disse holdningene finnes og at det ikke er så rent få av dem. Jeg syns heller ikke at dette trenger å handle om Sophie Elise, men erfaringsmessig så er det vanskelig å uttale seg om så betente temaer offentlig, og (dessverre) særlig hvis man er en ung kvinne. Det utløser gjerne et skred av hat fra kjellerleilighetene, gjerne supplert av dødstrusler og voldtektstrusler. Dette har skremt mange fra å uttale seg og delta i den offentlige debatten, og det er et demokratisk problem. Å ikke la seg skremme av dette krever faktisk en god del guts, og det syns jeg Sophie Elise viser at hun har. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sassenach Skrevet 7. august 2017 #4812 Del Skrevet 7. august 2017 På 5.8.2017 den 13.44, elisaday skrev: Ok. Det hjelper virkelig på helhetsinntrykket 👍 + som jeg skrev har jeg bare lest teksten. Den gjør henne tydeligvis ingen tjenester. ++ "Boy, what you're laughing for Nothing, only by the way you make me feel" Henger forøvrig heller ikke på greip. Ser dets sneik seg inn en "'re" for mye i første setning og har nå endret "by" til "about" i setning to (klarer fortsatt ikke høre at det er det hun synger, men Universals offisielle versjon av teksten sier så). Ga allerede mye bedre mening enn "but I'm not", og med den endelige versjonen er det jo en helt fin flyt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 7. august 2017 #4813 Del Skrevet 7. august 2017 En hvit,priviligert jente snakker om rasistiske uttalelser hun selv aldri har og aldri kommer til å måtte kjenne på kroppen selv. Helt enig i at rasisme er en styggedom som burde vært en ikke-sak i 2017! Men igjen vinkler hun hele problemet over på seg selv og egen "uvitenhet",akkurat som hun gjorde første gangen hun blogget om hverdagsrasisme.. Alltid skal alt dreie seg rundt henne uansett hva det enn måtte være snakk om. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeilaS Skrevet 7. august 2017 #4814 Del Skrevet 7. august 2017 (endret) 34 minutter siden, J.. skrev: En hvit,priviligert jente snakker om rasistiske uttalelser hun selv aldri har og aldri kommer til å måtte kjenne på kroppen selv. Helt enig i at rasisme er en styggedom som burde vært en ikke-sak i 2017! Men igjen vinkler hun hele problemet over på seg selv og egen "uvitenhet",akkurat som hun gjorde første gangen hun blogget om hverdagsrasisme.. Alltid skal alt dreie seg rundt henne uansett hva det enn måtte være snakk om. Enig. Begynner å bli drittlei det. Skulle ønske vi kunne høre hva han mannlige skuespilleren i videoen har å si og ikke SE. Det er tross alt han det dreier seg om, men avisene tenker jo bare cash og klikk Endret 7. august 2017 av LeilaS 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 7. august 2017 #4815 Del Skrevet 7. august 2017 25 minutter siden, J.. skrev: En hvit,priviligert jente snakker om rasistiske uttalelser hun selv aldri har og aldri kommer til å måtte kjenne på kroppen selv. Helt enig i at rasisme er en styggedom som burde vært en ikke-sak i 2017! Men igjen vinkler hun hele problemet over på seg selv og egen "uvitenhet",akkurat som hun gjorde første gangen hun blogget om hverdagsrasisme.. Alltid skal alt dreie seg rundt henne uansett hva det enn måtte være snakk om. Enig i dette. Og helt ærlig - den som ikke har fått med seg at det finnes slikt hat i dagens samfunn, har ligget under en stein mesteparten av livet. Er f.eks. ikke mange dagene det var nazimarsj i Oslo. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
XbellaX Skrevet 7. august 2017 #4816 Del Skrevet 7. august 2017 1 time siden, Tarese skrev: Jeg er enig i at det var et bra innlegg hun la ut. Men jeg kjøper ikke det hun sier om at det overrasker henne at det finnes slikt hat når hun tidligere nettopp har skrevet om rasisme og hvor utbredt det e i landet vårt. Nå vinkler hun det slik at hun er en liten jente fra Nord-Norge som aldri har opplevd slik før. Det har hun i følge tidligere innlegg. Rasisme er og forblir motbydelig; jeg liker bare ikke at dette vinkles til "stakkers SE" som bare helt naivt la ut en video uten å vite at det ville bli reaksjoner. Alt SE gjør skaper reaksjoner og det har det alltid gjort. Den delen er ikke ny. Den eneste jeg egentlig ønsker å høre fra her er den personen som faktisk blir rammet av rasismen og det er den mannlige skuespilleren i videoen samt andre som har opplevd slike kommentarer. Det er en utrolig viktig sak som jeg ikke ønsker at skal forbindes med SE da hun også med tidligere såkalte hjertesaker har hatt egen agenda og gevinst opp i det hele. Rasisme er usmakelig men det er enda mer usmakelig å gjøre business på det. Når det er sagt så tror jeg selvsagt ikke SE ønsket slike kommentarer på videoen men det at de fortsetter å la kommentarfeltet stå oppe og hun løpet til alle aviser og snakker om det bedrer ikke min mening om henne som kynisk buisenessdame. Å lukke kommentarfeltet lurer jeg på om er så smart. Rasisme forsvinner ikke ved å ignorere det. Hva motivene til SE er skal jeg ikke uttale meg om men jeg liker faktisk at hun er med på å ta tak i problemet. Dessuten handler ikke kommentarene kun om rasisme, mange av dem er direkte rettet mot henne som person, ala "gullkornet": fenrisvargenFor 4 timer siden Ville vært mer realistisk om Sophie Elise ble voldtatt i musikk-videon. Det er så stygt og forkastelig at jeg har virkelig ikke ord. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloggleseren Skrevet 7. august 2017 #4817 Del Skrevet 7. august 2017 Se der har SE skutt gullfuglen igjen. Nå har hun prøvd seg frem med litt forskjellig kontroversielt - fuck fuck fuck her, mixed race relationship der - for å se om hun kunne skape en overskrift, og jammen traff hun ikke blink. Tilfeldigvis står hun klar med talen om stakkars lille meg fra Nord-Norge som er så naiv og aldri har opplevd rasehat og krig og sånn, og ante ikke at det skulle bli noe kontrovers om denne videoen. Det var heelt tilfeldig at det var med en svart mann, hun ville jo bare fortelle "vår kjærlighetshistorie" og trengte en danser med god kroppskontroll. For det er klart at det er spesielt viktig med god kroppskontroll for å illustrere Thodesen. For øvrig interessant hvor raskt den videoen ble plukket opp av diverse hatsamfunn i utlandet når en tenker på hvor lite kjent SE er utenfor Norges grenser. 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
korallrev Skrevet 7. august 2017 #4818 Del Skrevet 7. august 2017 1 minutt siden, Bloggleseren skrev: Se der har SE skutt gullfuglen igjen. Nå har hun prøvd seg frem med litt forskjellig kontroversielt - fuck fuck fuck her, mixed race relationship der - for å se om hun kunne skape en overskrift, og jammen traff hun ikke blink. Tilfeldigvis står hun klar med talen om stakkars lille meg fra Nord-Norge som er så naiv og aldri har opplevd rasehat og krig og sånn, og ante ikke at det skulle bli noe kontrovers om denne videoen. Det var heelt tilfeldig at det var med en svart mann, hun ville jo bare fortelle "vår kjærlighetshistorie" og trengte en danser med god kroppskontroll. For det er klart at det er spesielt viktig med god kroppskontroll for å illustrere Thodesen. For øvrig interessant hvor raskt den videoen ble plukket opp av diverse hatsamfunn i utlandet når en tenker på hvor lite kjent SE er utenfor Norges grenser. Helt spot on! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spenol Skrevet 7. august 2017 #4819 Del Skrevet 7. august 2017 Kan noen forklare meg hva som er greia mellom SE og Thodesen? Noe som har stått i se & hør liksom? 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athleisure Skrevet 7. august 2017 #4820 Del Skrevet 7. august 2017 Grusom musikk fra Sophie Elise. Uabsett sjokkerende å lese alle de stygge, rasistiske kommentarene under videoen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå