Gjest Keikolina Skrevet 3. september 2016 #1881 Skrevet 3. september 2016 (endret) Ble egentlig skuffet over henne. Fikk et bra inntrykk av henne på God Morgen Norge og palmeoljesaken. Etter det har det gått nedover. Bare enda en dårlig rosablogger. Bare et dårlig pr stunt som kunne ha blitt gjort bedre av en 14 åring. Endret 3. september 2016 av Keikolina
Gjest medeus Skrevet 4. september 2016 #1882 Skrevet 4. september 2016 9 timer siden, Aintnofun skrev: Jeg er på ingen måte noen tilhenger av Sophie. Men jeg tror faktisk at hun er en god person. Alle serverer noen hvite løgner her og der, og jeg tror at når man er en så stor blogger så blir det vanskelig å ikke gjøre det. Det beste er selvfølgelig å aldri lyve, men det tror jeg det er få som kan. Nå kommer hun sikkert til å få kritikk for at hun "skryter" over å tilbringt tid med en gammel dame. For, neida, hun trengte selvfølgelig ikke å legge det ut på bloggen. Men kan det ikke være positivt at hun oppfordrer andre til å gjøre det samme, isteden for at man legger vekt på det faktum at hun søker oppmerksomhet? Dersom hun gjorde det fordi det var noe hun ville selv, er det greit, men hvorfor skryte av det? "Se på meg! Jeg er så snill at jeg snakker med andre mennesker på hotellet der jeg bor! Til og med en gammel dame!" Det er ikke hendelsen i seg selv jeg stusser over, det er SE sin måte å få det til å handle om SE og at hun er snill, sånn egentlig. På en annen side tror jeg ikke lenger på at hun gjør noe som helst uten å få betalt. Og har hun ikke fått betalt håper jeg hun har fått en skriftlig tillatelse til å utlevere/publisere navn og bilde.
Niennas Skrevet 4. september 2016 #1883 Skrevet 4. september 2016 Hun lever jo av å publisere livet sitt, og skriver jo ofte om ting som ikke skjer hver dag, som f.eks. Mennesker hun møter tilfeldig. Selvsagt er det skrevet for å vinne noen godhetspoeng, men synes likevel det er innafor. 13
Gjest medeus Skrevet 4. september 2016 #1884 Skrevet 4. september 2016 1 time siden, Niennas skrev: Hun lever jo av å publisere livet sitt, og skriver jo ofte om ting som ikke skjer hver dag, som f.eks. Mennesker hun møter tilfeldig. Selvsagt er det skrevet for å vinne noen godhetspoeng, men synes likevel det er innafor. Her forteller hun om noen som sitter i timesvis, alene, i en hotellobby og ser på TV, selv om hun bor like ved. Jeg mener det er en smule over kanten og utleverer en gammel dames ensomhet. Derfor tror jeg SE har en agenda her, at det er sponset. Hvis ikke, tja, så syns jeg det er litt guffent og håper hun har fått skriftlig tillatelse til å henge ut den gamle damen.
Birdo Skrevet 4. september 2016 #1885 Skrevet 4. september 2016 1 time siden, Niennas skrev: Hun lever jo av å publisere livet sitt, og skriver jo ofte om ting som ikke skjer hver dag, som f.eks. Mennesker hun møter tilfeldig. Selvsagt er det skrevet for å vinne noen godhetspoeng, men synes likevel det er innafor. Det å gi skryt til SE her inne, uavhengig av hvorfor, er dødfødt. Folk vrir absolutt alt til noe negativt når det kommer til den jenta der. 13
Gjest medeus Skrevet 4. september 2016 #1886 Skrevet 4. september 2016 1 time siden, Birdo skrev: Det der var ikke skryt, det var ganske bittert og syrlig. Vanligvis så får jeg mark av at folk roper ut om misunnelse så fort det er negativt om kjendiser, men akkurat her hørtes du faktisk litt bitter og misunnelig ut. Virkeligheten er ofte litt bitter. Det må ikke forveksles med at den som påpeker sannheten er bitter. Jeg har ingen grunn til å hverken misunne eller være bitter overfor SE, men det er tendenser til religiøs idoldyrkelse blant fansen og da bør man jo peke på noen åpenbare sannheter. Min mangel på evne til å gå rundt grøten er selvsagt beklagelig, men de fleste av rosabloggerne har altså fulgt samme oppskrift for å få oppmerksomhet i jakten på å bli kjent. Skulle ønske de hadde brukt like mye krefter på skolearbeid og refleksjon ...
Monky Skrevet 4. september 2016 #1887 Skrevet 4. september 2016 Hun sier skin repair har gjort huden hennes så fin... https://www.instagram.com/p/BJqrz2xBnWB/ http://sophieelise.blogg.no/1430850818_eneste_som_hjelper_nr.html Det er jo fullstendig bullcrap! Hu gikk på isotretinoin i fjor!😡😡😡 24
Rosalie Skrevet 4. september 2016 #1888 Skrevet 4. september 2016 Så henne på "Folkeopplysningen" på NRK. Hun var på lag med Erlend Elias i en fondskonkurranse. Erlend Elias, som jo er ganske så morsom, sto for all snakkinga, mens hun stort sett bare var enig, smålo litt og virket litt kort og/eller kjedelig. Så særlig TV-personlighet virket hun ikke som. 2
Gjest Koy Skrevet 4. september 2016 #1889 Skrevet 4. september 2016 Jeg er ikke en sånn som "vrir alt hun gjør til noe negativt", men jeg synes det var litt mye informasjon å utlevere på nett om en gammel dame.. Kunne hun ikke bare vært hyggelig og grei uten å legge ut bilde og skrive at hun drar dit for å føle seg mindre ensom osv. Historien hadde vært like koselig om hun ikke slengte ved et bilde, men om teksten ble godkjent av damen (noe jeg tviler på at den ble) er det jo greit.
Gjest Cement Skrevet 4. september 2016 #1890 Skrevet 4. september 2016 Selv reagerer jeg på at resepsjonisten har gitt SE personlige opplysninger om damen. At damen er gammel betyr ikke at verdigheten og retten til personvern er utgått på dato. Det burde forsåvidt SE også tenke litt på, sånn apropos medmenneskelighet og omtanke.
Luxor Skrevet 4. september 2016 #1891 Skrevet 4. september 2016 1 time siden, Capri skrev: Selv reagerer jeg på at resepsjonisten har gitt SE personlige opplysninger om damen. At damen er gammel betyr ikke at verdigheten og retten til personvern er utgått på dato. Det burde forsåvidt SE også tenke litt på, sånn apropos medmenneskelighet og omtanke. Nå har jeg ikke lest innlegget det er snakk om, men hvis det stemmer at resepsjonisten har utlevert personlige opplysninger så er ikke dette greit i det hele tatt. Jeg jobber selv i resepsjon/ på sentralbord, og det kunne ikke falle meg inn i halvsøvne å utgi opplysninger om de som har lagt igjen sensitiv informasjon hos meg. Overhodet! 8
Birdo Skrevet 4. september 2016 #1892 Skrevet 4. september 2016 14 minutter siden, Luxor skrev: Nå har jeg ikke lest innlegget det er snakk om, men hvis det stemmer at resepsjonisten har utlevert personlige opplysninger så er ikke dette greit i det hele tatt. Jeg jobber selv i resepsjon/ på sentralbord, og det kunne ikke falle meg inn i halvsøvne å utgi opplysninger om de som har lagt igjen sensitiv informasjon hos meg. Overhodet! Det eneste resepsjonisten hadde sagt var at damen bor i nærheten og at hun kom ofte dit, hun trodde det var fordi hun var ensom. 1
Gjest Cement Skrevet 5. september 2016 #1893 Skrevet 5. september 2016 Nettopp @birdo En resepsjonist skal ikke fortelle denne typen ting. Det er ikke opp til oss og resepsjonisten og bedømme hvilke personopplysninger som er greit å dele. Selv ville jeg overhodet ikke satt pris på at en resepsjonist opplyste til sine gjester at jeg bodde alene, og ikke nok med det, men angitt i nærheten av hotellet samt mine rutiner. Kombiner disse opplysningene med at vi her blir presentert for en gammel dame som vi også får vite at ikke har mye kontakt med andre (trolig ensom iflg resepsjonisten), så har du hele bildet. Deretter sprer SE opplysningene til sine titusner av lesere - nå også med bilde. Hvis folk ikke forstår at dette ikke er ok må jeg si jeg lurer på om folk leser nyheter eller på annen måte er helt frakoblet. Og som sagt. Det er uansett ikke opp til den enkelte å bestemme hva slags personopplysninger som er greit å dele ut. Denne eldre damen skjønner garantert ikke hva SEs blogg går ut på, hvor mange lesere den har og hvordan sosiale medier sprer rykter som ild i tørt gress, men det burde kanskje denne resepsjonisten tenkt på.
Blyant1 Skrevet 5. september 2016 #1894 Skrevet 5. september 2016 25 minutter siden, Capri skrev: Nettopp @birdo En resepsjonist skal ikke fortelle denne typen ting. Det er ikke opp til oss og resepsjonisten og bedømme hvilke personopplysninger som er greit å dele. Selv ville jeg overhodet ikke satt pris på at en resepsjonist opplyste til sine gjester at jeg bodde alene, og ikke nok med det, men angitt i nærheten av hotellet samt mine rutiner. Kombiner disse opplysningene med at vi her blir presentert for en gammel dame som vi også får vite at ikke har mye kontakt med andre (trolig ensom iflg resepsjonisten), så har du hele bildet. Deretter sprer SE opplysningene til sine titusner av lesere - nå også med bilde. Hvis folk ikke forstår at dette ikke er ok må jeg si jeg lurer på om folk leser nyheter eller på annen måte er helt frakoblet. Og som sagt. Det er uansett ikke opp til den enkelte å bestemme hva slags personopplysninger som er greit å dele ut. Denne eldre damen skjønner garantert ikke hva SEs blogg går ut på, hvor mange lesere den har og hvordan sosiale medier sprer rykter som ild i tørt gress, men det burde kanskje denne resepsjonisten tenkt på. Dette var helt sikkert tenkt som en fin gjest fra SE sine side å skrive om den gamle damen..dog lite gjennomtenkt av både hun og resepsjonisten. Tenkte de ikke på at disse eldreranere nå har både bilde og opplysning om hennes daglige rutiner? Hun er utsatt da hun blir omtalt som en ensom eldre dame. Eneste bekymring jeg har i forhold til denne saken. 3
Gjest Cement Skrevet 5. september 2016 #1895 Skrevet 5. september 2016 Et øyeblikk siden, Blyant1 skrev: Dette var helt sikkert tenkt som en fin gjest fra SE sine side å skrive om den gamle damen..dog lite gjennomtenkt av både hun og resepsjonisten. Tenkte de ikke på at disse eldreranere nå har både bilde og opplysning om hennes daglige rutiner? Hun er utsatt da hun blir omtalt som en ensom eldre dame. Eneste bekymring jeg har i forhold til denne saken. De samme tankene slår meg også @Blyant1 At hun er utsatt er ingen overdrivelse og gir grunn til bekymring. I tillegg er det nå engang sånn at du, jeg og gamle ensomme damer eier retten til opplysninger om oss selv. Det er dessuten ekstra grunn til å være varsom med personvernet til mennesker uten samme forutsetning for å forstå hva en blogg er og hvor mange den når ut til. Barn og eldre er typisk sårbare grupper i så måte. Her er det bloggeren som har all makt over informasjonsflyten, og som må opptre som den ansvarsbevisste. Tankeløshet på dette nivået er egentlig ikke lov når man er en voksen kvinne som har blogget profesjonelt i årevis.
Pås Skrevet 5. september 2016 #1896 Skrevet 5. september 2016 Hun kunne helt fint skrevet innlegget uten å legge ved navn og bilde av den gamle damen, innholdet hadde vært det samme! 2
Kragebein Skrevet 5. september 2016 #1898 Skrevet 5. september 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner, personangrep og brukerdebatt. Kragebein, mod
Bloggleseren Skrevet 5. september 2016 #1899 Skrevet 5. september 2016 5 timer siden, Capri skrev: De samme tankene slår meg også @Blyant1 At hun er utsatt er ingen overdrivelse og gir grunn til bekymring. I tillegg er det nå engang sånn at du, jeg og gamle ensomme damer eier retten til opplysninger om oss selv. Det er dessuten ekstra grunn til å være varsom med personvernet til mennesker uten samme forutsetning for å forstå hva en blogg er og hvor mange den når ut til. Barn og eldre er typisk sårbare grupper i så måte. Her er det bloggeren som har all makt over informasjonsflyten, og som må opptre som den ansvarsbevisste. Tankeløshet på dette nivået er egentlig ikke lov når man er en voksen kvinne som har blogget profesjonelt i årevis. Gode poenger. Håper det ikke skjer noe med denne gamle damen som resultat av dette. Sophie Elise har dessverre ingen kontroll over hvem som leser bloggen hennes til enhver tid. 2
jabx Skrevet 5. september 2016 #1900 Skrevet 5. september 2016 Den 4.9.2016 at 12.12, Birdo skrev: Det å gi skryt til SE her inne, uavhengig av hvorfor, er dødfødt. Folk vrir absolutt alt til noe negativt når det kommer til den jenta der. Rettelse: Det er SE selv som gjør det negativt på grunn av oppførselen sin. 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå