Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Gjest medeus
29 minutter siden, Puny skrev:

Akkurat det har du jo ikke noen mulighet til å vite noe om. Hva hun forstår og ikke blir en litt meningsløs diskusjon, men jeg er helt enig i at mange av innleggene hennes ikke bærer preg av feminisme. 

Sånn tenker jeg det er med mange ting, jeg tror på klimaendringene, men jeg greier dessverre ikke å leve uten et karbonavtrykk. Jeg påberoper meg  retten til å si at jeg støtter klimatiltak, selv om jeg ikke er vegetarianer. Det er ikke alltid her i livet at det er så lett å leve etter egne prinsipper, men det betyr ikke at man ikke står for verdiene.

Nei, det har jeg ikke, ikke annet enn hva jeg kan se ut fra blogg og instagram, og det er det hun publiserer som er handlingen jeg må forholde meg til, og som jeg tolker hennes feminisme-forståelse ut fra. 

Takk for diskusjonen, som har vært real. Det er ikke alle tråder som er like siviliserte :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 19.7.2016 at 18.52, tweet skrev:

Ingen (det finnes unntak) fortjener hat og å bli snakket stygt om, mener jeg. Konstruktiv kritikk og saklig diskusjon er greit, men det er ikke måte på hva enkelte lirket av seg her, helt unødvendig. Og av det jeg har lest, så føler jeg at hun har vært ærlig, men så har ikke jeg fulgt henne så lenge at det gjør noe heller. Jeg er ikke like besatt som enkelte kan virke. Bryr meg ikke noe om fortiden og hva hun har gjort feil før, for alle gjør feil og jeg gidder ikke bruke tiden min på å følge med på alt drama hele tiden.
Jeg liker det jeg leser, hvertfall. Jeg liker temaer hun tar opp, selv om ikke alt interesserer meg like mye. I tillegg virker hun veldig ekte i måten hun skriver på, og faktisk morsom! Jepp, jeg synes hun er morsom. 
Jeg mener å ha lest at hun ikke lenger vil snakke om operasjonene sine, fordi hun rett og slett var syk på den tiden. Jeg tolker det som at hun angrer. Bare sånn for å få sagt det óg liksom.
Poenget mitt er bare at ingen tjener en dritt på å være frekk og gjøre narr av folk, kun fordi de ikke liker det de driver med.

Nei, du har åpenbart ikke fulgt med noe særlig. Så hva med å la være å kommentere og syte over andres kritikk av denne personen frem til du faktisk vet litt om hva det handler om?

Du er ekstremt lettlurt hvis du synes hun virker ekte.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, jabx skrev:

Nei, du har åpenbart ikke fulgt med noe særlig. Så hva med å la være å kommentere og syte over andres kritikk av denne personen frem til du faktisk vet litt om hva det handler om?

Kunne ikke vært mer enig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.7.2016 at 13.27, Birdo skrev:

:klappe:

Men dessverre så er det lite vits å bruke tid på å skrive noe positivt om henne her inne, for samme hva hun gjør eller sier så finner de fleste her inne noe å plukke på😉

Så du mener også at løgn, bedrag, uærlighet, dobbeltmoral, hykleri, selvmotsigelser, m.m. er bra?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.7.2016 at 15.01, Puny skrev:

Jeg må si me litt enig med Roxane Gay her, det settes nærmest umenneskelige krav til det å skulle være feminist. Hvis man ikke lever livet sitt 100% etter gitte normer så kan man ikke kalle seg feminist?

Det er ikke et umenneskelig krav å forvente et minimum av sammenheng mellom ord og gjerning.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, jabx skrev:

Oh lord :P For meg er det bare tom underholdning å lese bloggen hennes, og jeg står på mitt når jeg sier at jeg ikke synes noe om at folk er direkte slem. Det er unødvendig, men go ahead om det gir deg glede! Jeg ser ikke hvorfor noen som hater henne så sterkt gidder å følge med på livet hennes. Hun kommer ikke til å forandre seg uansett hvor mye folk klager. 

Sånn går no dagan. Skal ikke syte mer, jeg ;) 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å bruke ordet "slem" og "hater" om kritikere rundt en blogger med et konstruert narrativ er veldig emosjonelt og tyder på at noen kan ha misforstått st SE er en mediebedrift gitt mye makt på grunnlag av dobbeltmoral og løgn publisert gjennom bloggen.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, jabx skrev:

Det er ikke et umenneskelig krav å forvente et minimum av sammenheng mellom ord og gjerning.

Nei det er det ikke, men det er jo heller ikke en problemstilling. Du er veldig karikert og uttrykker deg i rimelige ekstreme ordlag, så jeg ser ikke helt hvordan jeg kunne fått en fruktbar debatt med deg. Jeg har sagt min mening om tema.

Endret av Puny
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Puny skrev:

Nei det er det ikke, men det er jo heller ikke en problemstilling. Du er veldig karikert og trykker deg i rimelige ekstreme ordlag, så jeg ser ikke helt hvordan jeg kunne fått en fruktbar debatt med deg. Jeg har sagt min mening om tema.

Det er jo en problemstilling med denne bloggeren.

Og du påstår at jeg er ekstrem? Har du fått med deg hvordan denne bloggeren holder på eller? Du eier jo ikke sans for proporsjoner.

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sobril
1 minutt siden, Salka skrev:

:hoho::hoho: Fantastisk! Digger Tegnehanne! :skratte: 

Hehehe. Lurer på om de den er myntet på faktisk leser den. Håper det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, ikke så mye tvil om hvilken blogger Tegnehanne hadde i tankene der, nei.:fnise:

Dette passer ikke like godt på "alle". Er det noen andre bloggere enn SE som legger seg i seksualisert stilling på bordet mens hun legger ut om krig og fred og sånn, og flaunter rumpa mens hun skriver om homofili?

Godt å se at det er flere som reagerer på denne bloggeren.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tegnehanne har jeg alltid likt, har boka hennes og følger henne på sosiale medier. Idag fikk jeg bekreftet once again hvorfor jeg digger henne. SÅ SPOT ON!!! Tegnehanne 4 president 😆

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off-topic, kanskje, men i det siste innlegget hennes skriver hun at venninnen ble nektet adgang til utesteder fordi hun er afro-amerikansk (hennes uthevning). Er det ikke litt feil å kalle en mørkhudet nordmann som er oppvokst i Norge for afro-amerikansk, da dette antyder at de er født/og-eller/oppvokst i Amerika? Jeg husker første gangen jeg hadde en amerikaner på besøk her i Norge og hun påpekte av vi hadde mange afro-amerikanere her, før hun rettet på seg selv og omtalte dem som "afro-europeans". De er jo ikke amerikanske - hvorfor tillegge dem enda en kontinentsidentitet. Var ikke to/tre nok? 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, lenebu skrev:

Litt off-topic, kanskje, men i det siste innlegget hennes skriver hun at venninnen ble nektet adgang til utesteder fordi hun er afro-amerikansk (hennes uthevning). Er det ikke litt feil å kalle en mørkhudet nordmann som er oppvokst i Norge for afro-amerikansk, da dette antyder at de er født/og-eller/oppvokst i Amerika? Jeg husker første gangen jeg hadde en amerikaner på besøk her i Norge og hun påpekte av vi hadde mange afro-amerikanere her, før hun rettet på seg selv og omtalte dem som "afro-europeans". De er jo ikke amerikanske - hvorfor tillegge dem enda en kontinentsidentitet. Var ikke to/tre nok? 

Helt riktig. Mørkhudet er vel det gangbare ordet her på berget. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, lenebu skrev:

Ifølge fb er venninnen fra Miami, så da blir det jo riktig å si likevel :)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...