Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Gjest Stringfellow1

jeg skjønner heller ikke hvorfor dere velger å klikke på denne bloggen hennes?

dere belønner vel på en måte denne bloggen - som dere kritiserer, og mener er helt elendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

VG+ kjører nå en sak om norske toppbloggere ang at de reklamerer for ulovlige produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, LilleSnupp skrev:

VG+ kjører nå en sak om norske toppbloggere ang at de reklamerer for ulovlige produkter.

Saken ligger på Nettavisen og Aftenposten uten abonnement. Gjorde i alle fall det tidligere i dag.

Oppsummert: De reklamerer for produkter de ikke har kjennskap til og gir råd de ikke har kunnskap eller lov til å gi. Selskapene sier at produktene ikke er farlige, så det hele kommer vel ned til hvordan bloggerne ordlegger seg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, naivsuper skrev:

Dobbeltmoralisten SE. Dette ble slettet forrige gang jeg skrev det, og skjønner ikke hvorfor.

Alt jeg skrev var at i goodie bagen hun gir bort nå er det Quest barer. De inneholder palmeolje. Bare å lese på innholdsbetegnelsen. 

Huff. Alt det hun liksom ikke vil støtte og være en forkjemper for det og det. Hun er såååå imot palmeolje, men likevel reklamerer hun for ting som inneholder palmeolje? :sprettoy: WTF? Ser hun ikke selv hvor dumt det blir? Hun er en dyrevenn, men hun bruker sminke som er testet på dyr og nærmest kjefter på de som spiser kjøtt. Igjen, WTF?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Milio skrev:

Saken ligger på Nettavisen og Aftenposten uten abonnement. Gjorde i alle fall det tidligere i dag.

Oppsummert: De reklamerer for produkter de ikke har kjennskap til og gir råd de ikke har kunnskap eller lov til å gi. Selskapene sier at produktene ikke er farlige, så det hele kommer vel ned til hvordan bloggerne ordlegger seg. 

Litt annet enn kosttilskudd altså, men en annen ting jeg reagerer på er når bloggere "reklamerer" for eller anbefaler fargelinser. Forteller leserne hvor de kan kjøpes osv, men glemmer å nevne hvor viktig det er å ha undersøkelse og tilpassning hos optiker før man begynner med linser. Det er kjempe skummelt å bare kjøpe seg linser på nett f.eks uten å vite at de passer og at øynene tåler det. SE skrev om fargelinser for noen uker siden og da presterte hun i tillegg å fortelle leserne at linsene kan brukes i 3mnd- jeg har brukt linser i 17-18år og aldri hørt om linser med så lang holdbarhet. Man skal være forsiktig når det gjelder øynene. Feilbruk kan føre til store skader, i verste fall at man blir blind

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Missy1 skrev:

Litt annet enn kosttilskudd altså, men en annen ting jeg reagerer på er når bloggere "reklamerer" for eller anbefaler fargelinser. Forteller leserne hvor de kan kjøpes osv, men glemmer å nevne hvor viktig det er å ha undersøkelse og tilpassning hos optiker før man begynner med linser. Det er kjempe skummelt å bare kjøpe seg linser på nett f.eks uten å vite at de passer og at øynene tåler det. SE skrev om fargelinser for noen uker siden og da presterte hun i tillegg å fortelle leserne at linsene kan brukes i 3mnd- jeg har brukt linser i 17-18år og aldri hørt om linser med så lang holdbarhet. Man skal være forsiktig når det gjelder øynene. Feilbruk kan føre til store skader, i verste fall at man blir blind

Det finnes linser som kan brukes så lenge som 6 måneder, har brukt det selv. Men det gjelder neppe de man kjøper på ebay... Synes også det er uforsvarlig å skrive sånt, uten å opplyse om at man bør undersøke hos optiker jevnlig om man skal bruke linser. Skjønner heller ikke at folk vil ha ting på øynene kjøpt på ebay.. men jeg er kanskje veldig forsiktig... SE har jo tatt barbiedop også (hun har skrevet om det på blogg og sagt det til aviser, ikke spekulasjon) så hun har ikke så god track record på å være forsiktig med egen helse. Burde iallfall klare å gi bedre råd til leserene enn hva hun gjør selv.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, SoftKitty skrev:

Det finnes linser som kan brukes så lenge som 6 måneder, har brukt det selv. Men det gjelder neppe de man kjøper på ebay... Synes også det er uforsvarlig å skrive sånt, uten å opplyse om at man bør undersøke hos optiker jevnlig om man skal bruke linser. Skjønner heller ikke at folk vil ha ting på øynene kjøpt på ebay.. men jeg er kanskje veldig forsiktig... SE har jo tatt barbiedop også (hun har skrevet om det på blogg og sagt det til aviser, ikke spekulasjon) så hun har ikke så god track record på å være forsiktig med egen helse. Burde iallfall klare å gi bedre råd til leserene enn hva hun gjør selv.

Du får ikke linser som kan brukes i 3 eller 6mnd hos optiker iallefall. Eneste linsene jeg klarer å finne som det sies at kan brukes så lenge er såkalte "partylinser" med syke mønstre osv + linser fra eBay-Kina. Og disse folkene som selger de linsene er ikke optikere eller øyeleger og har mest sannsynlig null peiling.

jeg tenker at det er viktig å handle linser fra kjente produsenter og at man bør ha kontroll før man begynner med linser slik at man får riktig type- vet hvilken type man skal bestille. Selv kjøper jeg linser på nett (kjente nettbutikker med kjente merker) men går alltid igjennom optiker om jeg skal bytte type/merke

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Missy1 skrev:

Du får ikke linser som kan brukes i 3 eller 6mnd hos optiker iallefall.

Jeg fikk via spesialist - men det er mange år siden og uannsett irrelevant for diskusjonen, for der er jeg helt enig med deg i at det er idiotisk at SE i det hele tatt uttaler seg om dette uten å anbefale leserene å gå til en optiker, eller kjøpe kjente merker.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SoftKitty skrev:

Jeg fikk via spesialist - men det er mange år siden og uannsett irrelevant for diskusjonen, for der er jeg helt enig med deg i at det er idiotisk at SE i det hele tatt uttaler seg om dette uten å anbefale leserene å gå til en optiker, eller kjøpe kjente merker.

OK :) mente at jeg aldri har sett det i vanlig handel. 

Tenker det er skummelt å reklamere for sånt uansett, spesielt på den måten SE gjorde, for det appellerer jo veldig til ungjentene og de tenker nok ikke så mye over at man må være litt kritisk når man skal kjøpe sånt. Det er jo ikke som å kjøpe en ny kjole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Lise T Fjell skrev:

Hvorfor kan ikke alle vi som har fått nok av henne bare boichotte bloggen hennes? Jo mer vi går innom bloggen og irriterer oss over alt hun lyver om, jo mer tjener hun... og slipper unna med det gjør hun og. Hun blir rik pga oss lesere, for så å skrive innlegg på innlegg der hun fremstiller seg som bedre og viktigere enn oss. Ikke har hun jobbet hardt for å komme seg dit heller spør du meg. Å skape skandaler og provosere i media samt legge ut lettkledde bilder er ikke å jobbe hardt. Føler ikke noe av det hun har oppnådd til nå er fortjent, rett og slett. 

Så man skal bare kutte ut all kritikk mener du?

Hun får ikke særlig mye trafikk ved at noen kritiserer henne uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for diskusjon rundt kropp, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

Edit: Tråden har blitt på nytt ryddet for diskusjon rundt kropp, samt svar til dette.

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser hun har spørsmålsrunde med åpent kommmentarfelt nå. Er spent på om hun kommer til å svare på spørsmålene om rumpa - det er omtrent halvparten av spørsmålene som er kommet inn. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Daudaferd skrev:

Ser hun har spørsmålsrunde med åpent kommmentarfelt nå. Er spent på om hun kommer til å svare på spørsmålene om rumpa - det er omtrent halvparten av spørsmålene som er kommet inn. 

Ser ikke ut til at hun kommer til å svare. Noe som er rart, hadde hun ikke operert den ville det jo vært null stress å bare inkludere spørsmålet og si nei?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.6.2016 at 15.53, Missy1 skrev:

OK :) mente at jeg aldri har sett det i vanlig handel. 

Tenker det er skummelt å reklamere for sånt uansett, spesielt på den måten SE gjorde, for det appellerer jo veldig til ungjentene og de tenker nok ikke så mye over at man må være litt kritisk når man skal kjøpe sånt. Det er jo ikke som å kjøpe en ny kjole

Muligens helt urelevant, men halvårslinser og helårslinser finnes til dem med veldig høy styrke :) Iallfall fantes det for noen år siden, har ikke hørt eller sett slike på lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
7 timer siden, Radon skrev:

Muligens helt urelevant, men halvårslinser og helårslinser finnes til dem med veldig høy styrke :) Iallfall fantes det for noen år siden, har ikke hørt eller sett slike på lenge. 

Det er mye mulig, men tviler sterkt på at man får fargelinser som holder så lenge. Jeg har ikke så mye peil altså, men vet at fargelinser med mye farge (sånne heldekkende crazylinser) ikke bør brukes i mange timer om gangen også, sikkert fordi de slipper inn lite oksygen når de er såpass mye farget. 

Uansett, i vanlig handel finnes det ikke linser med holdbarhet (brukstid) mer enn 1mnd som jeg har sett. Så dumt av SE å anbefale linser og fortelle hvor tøft det er, uten å informere om viktigheten av tilpasning og kontroll hos optiker og samtidig påstå at de kan brukes i 3mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
11 timer siden, Mellifluous skrev:

Ikke noe svar på spørsmålene ang. rumpa, nei. 

Jeg er usikker på hvordan man skal tolke dette. Det er rart at hun ikke adresserer spørsmålet, det er mange som spør om dette. Har hun operert den, så kan hun jo ikke lyve slik at det står der svart på hvitt. Har hun ikke operert den, så burde hun jo kunne svare. Kan være at den store interessen rundt dette gjør at hun velger å ikke svare, spekulasjon er jo med på å holde oppe interessen. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, CecilieX skrev:

Jeg er usikker på hvordan man skal tolke dette. Det er rart at hun ikke adresserer spørsmålet, det er mange som spør om dette. Har hun operert den, så kan hun jo ikke lyve slik at det står der svart på hvitt. Har hun ikke operert den, så burde hun jo kunne svare. Kan være at den store interessen rundt dette gjør at hun velger å ikke svare, spekulasjon er jo med på å holde oppe interessen. 

Hun svarer ikke pga hun vil folk skal spekulere. Synes det begynner å bli gammelt. Kan hun ikke bare si ja eller nei?! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CecilieX skrev:

Tror hun prøver å avfeie rumpespørsmålene med samlespørsmålet "Alle spørsmål om neseoperasjon, silikon osv", hvor hun sier noe sånt som at hun ikke gidder å svare, for det er så lenge siden. Men samtidig kan hun ikke nevne rumpa spesifikt i overskriften, for det er ikke lenge siden i det hele tatt. I så fall ville hun lyve svart på hvitt, og det er hun nok redd for. Blir så pinlig hvis noen greier å fremskaffe bevis for operasjonen og publiserer dem. Det er samme ulla fra hennes side, med ulne, tvetydige svar og misvisende uttrykk som er laget for at folk skal misforstå, og mange av leserne hennes velger å la tvilen komme henne til gode igjen.

He he, må le, halvparten av spørsmålene i kommentarfeltet hennes handler om rumpeoperasjon. Det må være verdens største hvite elefant i rommet hun prøver å snakke bort der. Lykke til! Hun har gravd sin egen grav med den usympatiske oppførselen sin. Jeg hadde aldri diskutert rumpeoperasjonen på KG hvis hun ikke hadde hengt ut Isabel Raad samtidig som hun selv opererte seg.

Endret av Bloggleseren
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...