Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

Den 27. april 2016 at 18.55, Tapas skrev:

Det som er så synd er at SE egentlig er en intelligent person med total mangel på selvinnsikt. En person med selvinnsikt hadde prøvd å ta tak i sine indre demoner og prøvd aktivt å forbedre seg. Hun gjemmer sine mangler ved å argumentere og finne grunner til hvorfor hun har blitt sånn. Hvor lenge skal hun syte over at mobbing og dette overfladiske samfunnet har gjort henne til den hun er? Nå er hun såpass gammel at ingenting kan brukes som unnskyldning lengre. Det er feigt av henne å prøve å rasjonalisere sin lave selvtillit og henge med folk som godtar og støtter hennes BS prat. Det hjelper heller ikke at respekterte navn blir lurt trill rundt av hennes tragiske poesi. Offerrollen er ond sirkel som kun de sterkeste klarer å komme ut av. Jeg tviler på at hun er en av dem. 

Hva er det som gjør at en del beskriver SE som intelligent? Jeg får ikke inntrykk av at hun er spesielt oppegåend verken på bloggen eller i media ellers...?

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Ferny skrev:

Hva er det som gjør at en del beskriver SE som intelligent? Jeg får ikke inntrykk av at hun er spesielt oppegåend verken på bloggen eller i media ellers...?

Syns det blir litt feil å si at hun er så intelligent bare fordi hun har engasjert seg politisk og i noen saker som har havnet i media. Jeg vil tro hun er på akkurat samme nivå som de fleste andre på hennes alder. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest medeus
24 minutter siden, Adelia skrev:

Ilammi er dialekt for å være sammen :) "sammen med"

Jeg vet da det, dette var et forsøk på spøk med språk. 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Ferny skrev:

Muligens på grunn av at hun har talent for å skrive på en engasjerende og ekte måte; en egenskap som (overraskende nok) mangler hos en del andre toppbloggere. Tradisjonelle medier er i tillegg kjente for å stryke disse bloggerne medhårs av redsel for å være grunnen til at de legger seg i fosterstilling og gråter. Samtidig så tror jeg de fleste faktisk blir svært overrasket og imponert de gangene det kommer et tankevekkende og engasjert innlegg fra en ung kvinne som, pardon my french, har et svært lite intellektuelt utseende.

Endret av Ultiva
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Ultiva skrev:

Muligens på grunn av at hun har talent for å skrive på en engasjerende og ekte måte; en egenskap som (overraskende nok) mangler hos en del andre toppbloggere. Tradisjonelle medier er i tillegg kjente for å stryke disse bloggerne medhårs av redsel for å være grunnen til at de legger seg i fosterstilling og gråter. Samtidig så tror jeg de fleste faktisk blir svært overrasket og imponert de gangene det kommer et tankevekkende og engasjert innlegg fra en ung kvinne som, pardon my french, har et svært lite intellektuelt utseende.

Hun er intelligent fordi hun klarer å skrive en tekst der patos er dominerende? Personlig synes jeg ikke å engasjere småjenter når det kommer til både hudproblemer, normalisering av plastikk kirurgi eller flyktningskrisen viser spesielt intellekt. 

Sosial intelligens har hun nok med tanke på alle kontaktene hun har. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Fredsmegleren skrev:

Hun er intelligent fordi hun klarer å skrive en tekst der patos er dominerende? Personlig synes jeg ikke å engasjere småjenter når det kommer til både hudproblemer, normalisering av plastikk kirurgi eller flyktningskrisen viser spesielt intellekt. 

Sosial intelligens har hun nok med tanke på alle kontaktene hun har. 

Jeg skriver ikke at hun ER intelligent. Jeg reflekterer over grunner til hvorfor en del andre syns hun er det. Hun utviser såpass mye dobbeltmoral at jeg ikke blir å finne i fanklubben med det første. Jeg har likevel ikke noe problem med å innrømme at jeg syns hun skriver gode innlegg innimellom.

Endret av Ultiva
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ultiva skrev:

Tradisjonelle medier er i tillegg kjente for å stryke disse bloggerne medhårs av redsel for å være grunnen til at de legger seg i fosterstilling og gråter.

Det er vel sjeldent "tradisjonelle medier" skriver om bloggerne om du tenker på nyhetsavdelinger  til aviser og TV. Det er jo kjendisavdelingene som skriver, ser man på artiklene om Sophie i Dagbladet så ligger de på kjendis.no og hos VG er de merket med "Rampelys". Det er ikke ment å være seriøs journalistikk, det er det samme som Se og Hør.

Grunnen til at de stryker kjendisene medhårs for å lett få intervjuer og bilder som de jo tjener penger på. Det er jo noe en nyhetsavdeling ikke kunne gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun liker å si at hun er smart. Hun minner meg litt på det ordtaket om at dess smartere du er dess dummere tror du at du er, fordi du er smart nok til å forstå hvor mye du ikke kan og vet.. :) 

Hun får nok ofte høre at hun er smart, fordi folk har så lave forventninger til intellektet hennes, igjen fordi hun er en rosablogger med et veldig bimbo type utseende. Hun tenker jo også veldig mye ifølge seg selv og tror at de "filosofiske" tankene hennes gjør henne veldig dyp og spesiell... Akkurat som at ikke andre folk også tenker og filosoferer, det er nok vanligere enn hun tror. Jeg kjenner ikke SE personlig men basert på blogg og tvpersonlighet så var de fleste jeg kjente i tidlig 20årene smartere enn henne, fordi jeg var i et miljø der de fleste vennene mine gikk på høyere utdannelse og var litt "nerdete". Man måler seg jo sikkert også etter folk rundt seg. Ingenting slemt mot mediefolk men jeg tror ikke blogg- og D-kjendisverdenen florerer av mensamedlemmer.

(Mener ikke å høres nedlatende ut, har ingen illusjoner om at jeg er supersmart selv og tror som sagt SE er helt gjennomsnittlig + definitivt smart og flink på noen områder som det å utnytte muligheter, skaffe kontakter, få gjennomslag for ting osv.)

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Summers skrev:

Det er vel sjeldent "tradisjonelle medier" skriver om bloggerne om du tenker på nyhetsavdelinger  til aviser og TV. Det er jo kjendisavdelingene som skriver, ser man på artiklene om Sophie i Dagbladet så ligger de på kjendis.no og hos VG er de merket med "Rampelys". Det er ikke ment å være seriøs journalistikk, det er det samme som Se og Hør.

Grunnen til at de stryker kjendisene medhårs for å lett få intervjuer og bilder som de jo tjener penger på. Det er jo noe en nyhetsavdeling ikke kunne gjort.

"Sosiale medier er en kommunikasjonsform der innholdet i stor grad skapes av brukerne selv. Dette er en viktig forskjell fra tradisjonelle medier der journalister og egne redaksjonelle ansatte skaper og/eller bearbeider innholdet."

Link:

https://helselosen.no/nettkurs/sosiale-medier-for-helsepersonell/introduksjon-til-sosiale-medier/definisjon-av-sosiale-medier

Kjendisavdelingene til DN, VG osv er like mye tradisjonelle medier som f eks utenriksavdelingene deres. De er underlagt både markedsføringsloven og vær varsom-plakaten. Jeg er imidlertid enig i at det dessverre er langt mer slett journalistikk i disse kjendisavdelingene, ofte med fullstendig fravær av kildekritikk. Content marketing har også hatt sitt inntog i de tradisjonelle mediene for å redde flest mulig arbeidsplasser. Jeg savner den gode, gammeldagse gravejournalistikken som det sjelden er tid til lenger.

Endret av Ultiva
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns SE er intelligent - kanskje ikke i Mensa - forstand, men det har hun vel heller aldri påstått? Hun er smart på den måten at hun skjønner hva slags mekanismer som er i sving når det kommer til "hva som selger". Hun skjønte tidlig hvordan hun skulle bli lagt merke til, kjørte på med pupp og lår til hun kom seg i posisjon, og kunne tone seg (litt) ned. Hun forstår hva som holder bloggen hennes på toppen, og holder på interessen ved å vise hud i ny og ne, provosere med litt politikk, og som hun selv har sagt, vinner leserne tilbake etter stormer med nære og personlige innlegg der hun viser sin sårbare side. Alt dette er en en del av en bevisst strategi, og hun lykkes bedre med den enn andre i sin sjanger, som utelukkende blir sett på som hjernedøde bimboer.

SE har aldri lagt skjul på hva slags ambisjoner hun har hatt som blogger. Nå har hun endret både stil og omgangskrets, noe hun antagelig også ser på som et skritt i riktig retning mot å bli en anerkjent mediepersonlighet. Nå som rosablogging begynner å bli litt avlegs og småkleint, tror jeg hun sikter mot andre markeder, fortrinnsvis innen tv - og hun er jo på god vei!

Så kan man jo diskutere om skrittene hun har tatt på veien dit hun er, er så smarte, mtp hva hun har utlevert av personlige struggles og intime kroppsdeler - men til forskjell fra andre "barbier" har hun klart å beholde en viss integritet (begynner vel å bli litt tynnslitt, kanskje, men..hun har hatt den så langt, syns jeg i alle fall) 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, WalkerTexas skrev:

Jeg syns SE er intelligent - kanskje ikke i Mensa - forstand, men det har hun vel heller aldri påstått? Hun er smart på den måten at hun skjønner hva slags mekanismer som er i sving når det kommer til "hva som selger". Hun skjønte tidlig hvordan hun skulle bli lagt merke til, kjørte på med pupp og lår til hun kom seg i posisjon, og kunne tone seg (litt) ned. Hun forstår hva som holder bloggen hennes på toppen, og holder på interessen ved å vise hud i ny og ne, provosere med litt politikk, og som hun selv har sagt, vinner leserne tilbake etter stormer med nære og personlige innlegg der hun viser sin sårbare side. Alt dette er en en del av en bevisst strategi, og hun lykkes bedre med den enn andre i sin sjanger, som utelukkende blir sett på som hjernedøde bimboer.

SE har aldri lagt skjul på hva slags ambisjoner hun har hatt som blogger. Nå har hun endret både stil og omgangskrets, noe hun antagelig også ser på som et skritt i riktig retning mot å bli en anerkjent mediepersonlighet. Nå som rosablogging begynner å bli litt avlegs og småkleint, tror jeg hun sikter mot andre markeder, fortrinnsvis innen tv - og hun er jo på god vei!

Så kan man jo diskutere om skrittene hun har tatt på veien dit hun er, er så smarte, mtp hva hun har utlevert av personlige struggles og intime kroppsdeler - men til forskjell fra andre "barbier" har hun klart å beholde en viss integritet (begynner vel å bli litt tynnslitt, kanskje, men..hun har hatt den så langt, syns jeg i alle fall) 

Det ville ikke jeg kalt intilligens, men derimot erfaring og å lære av feil i yrket sitt! Jeg synes fortsatt ikke hu er et godt forbilde for unge jenter - og det innlegget ang operasjoner for å skjule sin egen - det tok for meg kaka! Men absolutt, hu har lykkes med det jeg tror hu har villet siden hu var 15-16 og startet bloggen = å bli et kjent fjes!  Men jeg synes ikke noe om framgangsmåten hennes...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, WalkerTexas skrev:

Flott oppsummering! Som du peker på så har SE manøvrert seg inn i de kule kretser, et utmerket valg for å forlenge sin relevans og popularitet. Andre toppbloggere klarer ikke å skjule at omgangskretsen deres har enorme huller med tanke på springbrett videre.

Edit: angående kjæresteriet med Henrik Thodesen så er jo det et sjakktrekk for hennes popularitet i de kule kretser. Ekte eller arrangert? Hvem vet. Mange vennetjenester ute og går, folk som klør hverandres rygger osv. @Lysestake mener jeg hadde mye interessant å si om alle disse koblingene. 

Endret av Ultiva
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste nytt: SE skriver om hvor trist det er med helikopterulykken, og avslutter innlegget med et lettkledd bilde. Nå ble jeg kvalm.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, WalkerTexas skrev:

Gode argumenter! Inntrykket man får av en blogger lager visse forvetninger hos leserne. SE er en dyktig skribent som klarer å vekke følelser hos mange. Evnen hun har til å engasjere og få andre med seg er av beundringsverdig. Å inspirer andre skjer ikke av tilfeldigheter, det er taktiske valg som krever korrekt metode og timing for å lykkes og det er noe SE er klar over. 

Endret av Tapas
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som anonym bruker skrev og det stemmer jo. Hvem blogger en gammel mann på 60 år for å slenge dritt om hvor ekkel han er i det han bokstavelig talt ligger på sykeleiet og skal dø? Eier du ikke vett eller? Du burde bli tatt av hele bloggsamfunnet. I fengsel har du sittet og. Hva slags forbild mener noen du egentlig skal være, Sofie elise er jo bare skikkelig slem. Ikke har hun sansen for mote og ikke kan hun skrive, men å slenge dritt er virkelig noe hun kan. Også helt umotivert til en på 60 år? Hvor faen er samvittigheten din? Det er da ingen som er interessert i dildoer og luxushair i fra sofie elise i en begravelse. Sorry ass. 

Endret av michaeline__07
la til noen ord.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest medeus

Hun har i alle fall klart å komme seg inn blant det lavere sjikt av mediakjendiser, det skal hun ha. Men, at hun skriver intelligent er å overdrive, kanskje har hun heller et snev av det man kaller street-smart, det vil si evne til å dra nytte av både positive og negative erfaringer. For eksempel er hennes adferd i Bloggerne langt fra det man vanligvis tenker som intelligent oppførsel ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt jeg skriver i denne tråden blir jo slettet, så nå skal jeg ikke skrive noe som helst - bare linke til dette bildet og la folk trekke sine egne konklusjoner. Denne tightsen sitter som limt på, og det er vanskelig å skjule en underbukse med innlegg under den:

http://sophieelise.blogg.no/1462022391_whats_cooler_than_bei.html

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke sånn kim kardashian-rumpe av pinglete hjemmetrening for å si det sånn. Og i tillegg får man ikke sånn rumpe uten større lår, med mindre man opererer seg og pumper fett inn i rumpen da...

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...