Gå til innhold

Sophie Elise

Gjest Klaveret

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, metrogull skrev:

Nei hun har opprettet et AS hvor man må inn med 30 000 i aksjekapital. 

Det som er interessant her er jo SE sine tidligere påstander om at den inntekten som står i skattelisten ikke stemmer (den er alt for lav), og at hun kun tar ut en liten del av inntekten i lønn og sparer resten. Hun har jo kun hatt et enkelpersonsforetak, og det som står i skattelistene stemmer jo da til en viss grad så lenge man ikke har svært store renteutgifter og/eller realiserer tap i forbindelse med aksjer o.l. 

Hun har med andre ord ikke tjent så mye på bloggen tidligere som det hun har gitt uttrykk for. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cement
37 minutter siden, fullkornspasta skrev:

Klikket meg tilfeldig inn her, og ser ut som om hun nettopp kjøpte aksjer til 30.000?

http://www.proff.no/selskap/sophie-elise-as/oslo/-/IF5V91H0000/

SE har åpenbart etablert sitt eget aksjeselskap (AS), og ifølge loven må minst 30.000 kr skytes inn som aksjekapital ved etablering. Hun har altså ikke kjøpt aksjer av noen andre, bare betalt inn 30k til bedriftens (SE AS) bankkonto i forbindelse med etableringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest medeus
20 timer siden, Beccy87 skrev:

Etter å ha sett bloggerne (og tidligere andre tv opptak) så synes jeg det kommer ganske tydelig frem at SE er fryktelig usikker på seg selv. 
Det er nok derfor hun fremstår som sur og frekk, jeg ser det som en forsvarsmekanisme og kjenner igjen måten unge mennesker føler de må være for å 'tøffe' seg for andre. 
Jeg tror ikke hun er sånn hele tiden og spesielt ikke når kameraene ikke er der. 
Har et helt annet inntrykk av henne i de videoene hun legger ut sammen med Joakim, han virker å få fram det beste i henne. 

Kanskje du har rett. Dessverre har bildet av henne som en gretten, selvopptatt og ganske uintelligent pyntedukke festet seg grundig hos meg og sikkert mange andre. TV2 syns sikkert det er "god TV", i alle fall er det det SE refererer til selv, at hun lager "god TV". TV2 har vel aldri følt noe ansvar for å veilede henne bort fra dette bildet, det gir jo ikke "god TV" å se en normal dame ...

Jeg er litt spent på hvordan hun takler at Nytt på nytt kommenterte bloggingen hennes i forbindelse med at Støre inviterte bloggere til å være rådgivere (ungdom og psykisk helse). Hun kan vel ikke dra stakkars-meg-jeg-er-så-ung-kortet som 21-åring? 

Endret av medeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.3.2016 at 10.38, EiJente skrev:

Henne selv. Boka skal visst hete "Forbilde". Hun snakket om det på Torp, på nrk. 

Den minst passende tittelen ever?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.3.2016 at 11.27, nelipot skrev:

Man må ikke være voksen og fiks ferdig utlært for å være gammel nok til å vite bedre. Nettvett og mobbing er noe barn lærer om allerede på barneskolen. 

Ja, men en ungdom er fortsatt en ungdom. At en voksen maktkvinne slenger dritt om ungdommer på denne måten er forkastelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.3.2016 at 0.24, Mayoo skrev:

Ja, men hva er en 14-åring som skriver "sug meg din hore" til noen da?

Hvilken relevans har dette for det faktum at det er SE som er den voksne her?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 31.3.2016 at 7.22, Unagi skrev:

Gutten oppførte seg som en drittunge  på nett. Å si at han gjorde det er ikke slemt, det er bare fakta. Jeg synes virkelig det ikke var ille å si det, så jeg skjønner ikke hvorfor folk henger seg opp i det. Det er da mange verre beskrivelser som kunne blitt brukt enn drittunge.

Det er ingen som har sagt at tenåringens oppførsel er OK, men nå er det tross alt snakk om en tenåring, mens SE er en voksen og i tillegg en maktperson i samfunnet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30.3.2016 at 18.09, MinnaMilanda skrev:

Da er det jo midt i blinken at Jonas Gahr Støre bruker henne som rådgiver ifm utvikling av psykisk helsevern for unge og politikk som skal redusere antall unge som sliter. Det finnes sikkert flere mobbere han kan spørre.

http://www.tv2.no/underholdning/8171565/

Fy faen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jabx skrev:

Hvilken relevans har dette for det faktum at det er SE som er den voksne her?

Fordi faktumet er at han er en drittunge

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 31.3.2016 at 0.23, medeus skrev:

Hun vil jo i utgangspunktet ikke merke tydelig fordi det da «ser ut som om hun er kjøpt og betalt». Det har hun sagt i forbindelse med litt bruduljer rundt bloggere og manglende merking av annonser. Men, altså. Hva i himmelens navn er det som er så farlig med å vise hva det er man tjener penger på? Eller tror hun at leserne hennes har så lav IQ at de tror det venninnestoff bare merkingen er i 4 punkt? Leserne hennes gir jo blanke i hva hun tjener penger på, de forguder alt hun gjør og lengter etter å bli atten år så de kan bli som Sophie.

Hun er jo kjøpt og betalt. Det er det hun prøver å skjule. Der hun synes er farlig er at det blir veldig tydelig at hun er kjøpt og betalt, så selv de dummeste av saueflokkleserne hennes skjønner det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mayoo skrev:

Fordi faktumet er at han er en drittunge

Det kan du gjerne mene, men når man er voksen så har man faktisk et visst ansvar for å oppføre seg voksent. Å omtale et barn/ungdom på denne måten overfor foreldrene er forkastelig og kvalmende.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, jabx skrev:

Det kan du gjerne mene, men når man er voksen så har man faktisk et visst ansvar for å oppføre seg voksent. Å omtale et barn/ungdom på denne måten overfor foreldrene er forkastelig og kvalmende.

Han er 14 år gammel, det vil si at han maks er et år fra den kriminale lavalderen her i landet. Så det er kanskje på tide at foreldrene får vite at de har en drittunge, før det er for sent. 

Endret av Mayoo
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som ser en vesentlig forskjell i utsagnene "sønnen din er en drittunge på nett" og "sønnen din er en drittunge"? Det virker som mange tolker kommentaren til å bli mer lik sistnevnte.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden ryddet for spekulasjoner og brukerdebatt, samt svar til alt dette

Nordvesta, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, jabx skrev:

Ja, men en ungdom er fortsatt en ungdom. At en voksen maktkvinne slenger dritt om ungdommer på denne måten er forkastelig.

Så det er greit for deg at ungdommer lager kvalme, men ikke at en voksen kvinne gjør det? Selv om SE også oppførte seg dårlig, forandrer ikke det på det faktum at den gutten oppførte seg som en drittunge. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ryddet for spekulasjon og brukerdebatt, samt svar til alt dette

Nordvesta, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter at hun la ut bilde av dagens antrekk i dag ble jeg skikkelig usikker på dette med rumpe-operasjon igjen. Den buksa skal jo i tillegg gjøre rumpa større...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Llise skrev:

Etter at hun la ut bilde av dagens antrekk i dag ble jeg skikkelig usikker på dette med rumpe-operasjon igjen. Den buksa skal jo i tillegg gjøre rumpa større...

Operert eller ei, hun vil helt klart at alle skal spekulere i om hun har operert rumpa. Hun tar ofte rumpebilder og er jo en god grunn til det. Enten har hun operert den eller så er det photoshopa og /eller push up-truser hun har på seg.

Endret av LeilaS
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Llise skrev:

Enig. Tittet gjennom gamle innlegg av henne, det hvor hun forklarer baksiden av IG bilder - og på det rumpebildet så ser den ikke noe mindre ut enn den gjør nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå er Sophie Elise enda en gang i media. Årsak? Hun har skrevet et innlegg om solariumsex... Jeg lurer veldig på hvorfor Dagbladet velger å publisere dette på forsiden (!) sin. Går denne saken under hennes tittel som samfunnsdebattant?

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...