Gå til innhold

til bruder som skal holde tale!

Anbefalte innlegg

Gjest Principessa
Skrevet

Til dere bruder som skal holde tale i bryllupet, hvordan gjør dere det egentlig?? Er det en tale til mannen din, eller er det til foreldre, forlovere og andre også?

Jeg lurer litt på hvem det er som skal takke de som har hjulpet til og sånn...hmmm...

noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker på å holde tale, og skal jeg gjøre det så kommer det til å være en tale til mannen min, mine foreldre, svigerforeldre, og evt andre. Men det kan hende jeg ender opp med en sang da...

Skrevet

Jeg fikk klar beskjed at dersom jeg venntet at han skulle holde tale, så måtte jeg det også...

Tror min tale hovedsakelig skal være til han, men kommer nok til å si noen ord til foreldre og svigerforeldre også. Kanskje.

Men jeg sliter veldig med å komme igang med denne talen da :(

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet
Jeg fikk klar beskjed at dersom jeg venntet at han skulle holde tale, så måtte jeg det også...

Tror min tale hovedsakelig skal være til han, men kommer nok til å si noen ord til foreldre og svigerforeldre også. Kanskje.

Men jeg sliter veldig med å komme igang med denne talen da :(

Signerer dette innlegget jeg :wink:

Skrevet

Jeg funderer på om jeg kanskje skal skrive et dikt til min kjære... :hjerte:

Men når jeg tenker meg om så hadde det også vært hyggelig å takke for at familien hans har tatt så godt vare på meg og inkludert meg fra første stund. Selv J's bestefar som er prest har sett på oss på lik linje som ektepar i flere år. Det er rørende synes jeg, med tanke på hva prester av den eldre garde tenker om samboerskap.

Skrevet

Jeg skal holde tale, og den kommer i hovedsak til å være til mannen min.

Kommer vel sannsynligvis til å takke de personene som opp igjennom livet mitt har betydd mye for meg, men kommer ikke til å bruke den anledningen til å takke gaveoppakkere, kakebakere og andre som har bidratt til bryllupet. Det gjøres i takkekort seinere.

Var i et bryllup engang hvor både bruden og gommen holdt sånne taler. Vi som gjester satt igjen med en liten følelse av at brudeparet egentlig ikke hadde noe pent å si on hverandre. Og det er jo ganske trist....

Gjest Principessa
Skrevet

..men dere som skal takke foreldrene deres pluss pluss, gjør dere dette i begynnelsen eller slutten av talen..eller midt i? Jeg har litt problemer med å finne ut hvor jeg skal flette inn all takken. Talen jeg skal holde skal jo først og fremst være til gubben min! :ler:

Skrevet

Jeg kommer til å ta det først..

Håper at jeg skal klare å skrive en følelsesladet tale, og den vil jeg avslutte med et "jeg elsker deg", og ikke et "også vil jeg selvfølgelig takke ......."

Skrevet

Jeg gjorde unna takkingen først i talen, og så var resten til min mann og om min mann og vårt forhold.

Et supert tips når det gjelder tale på en slik emosjonell dag, er å øve mye. Tenke seg gjennom talen, og finne ut av hvor det blir vanskelig å holde tårene unna. Hvis man er forberedt på det, er det lettere å ikke bli helt på grinern. Litt klump i halsen og skjelve i stemmen gjør ingenting, det bare viser at man er glad og rørt, men skikkelig tåreflom er jo greit å unngå :wink: Lykke til!

Gjest lmari
Skrevet

I det forrige bryllupet jeg var i, holdt bruden og brudgommen hver sin tale som kun var til hverandre.

Så holdt de en felles tale helt til slutt, hvor snakket litt om hverandre og takket foreldre/svigerforeldre og alle som hadde hjulpet til med festen. Det funket kjempebra, så det er kanskje noe som andre kan tenke på også?

Skrevet
Jeg skal holde tale, og den kommer i hovedsak til å være til mannen min.

Kommer vel sannsynligvis til å takke de personene som opp igjennom livet mitt har betydd mye for meg, men kommer ikke til å bruke den anledningen til å takke gaveoppakkere, kakebakere og andre som har bidratt til bryllupet. Det gjøres i takkekort seinere.

Var i et bryllup engang hvor både bruden og gommen holdt sånne taler. Vi som gjester satt igjen med en liten følelse av at brudeparet egentlig ikke hadde noe pent å si on hverandre. Og det er jo ganske trist....

Skriver under på denne!

Gjest Madam Felle
Skrevet

Kan man nevne svigermor uten å nevne svigerinne og svoger? Har omtrent ikke kontakt med min svigerinne, og ønsker ikke å si masse pent om henne den dagen, for det blir for falskt for meg. Svogeren min er grei nok, og vi har bedre kontakt i dag enn vi hadde for neon år siden. Men om jeg nevner han, så bør jeg jo nevne henne, og det ønsker jeg ikke.

Men ahr veldig lyst til å si noe til svigermor, for hun og jeg har hatt kjempe god kontakt fra dag en.

Skrevet

Si det du har lyst til til svigermor, dropp de andre!!

Ser ikke noe problem i det.

Jeg kommer ihvertfall ikke til å lire av meg masse høflighetsfraser i min tale! :sjarmor:

Gjest gjest1
Skrevet

Skal først takke mine foreldre og svigerforeldrene.

Så skal jeg takke min venninne som jeg møtte min kjære gjennom. Resten av talen skal handle om min kjære og skal avsluttes med Jeg elsker deg :hjerte:

Skrevet
Skal først takke mine foreldre og svigerforeldrene.

Så skal jeg takke min venninne som jeg møtte min kjære gjennom. Resten av talen skal handle om min kjære og skal avsluttes med Jeg elsker deg :hjerte:

Hørtes ut som om det var jeg som hadde skrevet dette. Jeg skal gjøre det på samme måten. Venninnen som introduserte meg og min kjære er min kommende svigerinne.

Skrevet

:Nikke: Jeg også, tror jeg.

Først takke foreldre/svigers, og så blir det i gang med det tårevåte til gutten min...

Hjeeelp! Hvordan skal dette gå... :ler:

Skrevet

Min tale var en hyllest til min kjære og det vi har sammen. Jeg tenkte først å ta med en takk til mine og hans foreldre, men når jeg skrev talen følte jeg ikke at det passet helt inn. Men om du føler du vil ha dette med, synes jeg absolutt du bør ta det i begynnelsen, og deretter kun ha fokus på din ektemann!

Lykke til! Det er en fantastisk følelse å dele sine innerste tanker og sine følelser for sin elskede med venner og familie. Helt spesielt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...