AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #61 Del Skrevet 16. august 2019 På 8.8.2019 den 19.12, AnonymBruker skrev: Merkelig. Jeg har reist i både USA og Australia med Helfo helsetrygdkort. Kjøpte ikke noen ekstra forsikring da jeg ikke er redd for tyveri og slikt. Da jeg ikke tar med meg noe dyre verdisaker. Anonymkode: 7320c...6c0 Ææææ.... Sjekker virkelig ikke folk opp dette før de drar? Helsetrygdekortet gjelder IKKE i USA og Australia. Anonymkode: a44be...513 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #62 Del Skrevet 16. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ææææ.... Sjekker virkelig ikke folk opp dette før de drar? Helsetrygdekortet gjelder IKKE i USA og Australia. Anonymkode: a44be...513 Godt poeng, er vel en grunn for at det heter EUROPEISK HELSETRYGDEKORT. Selv drar jeg aldri på ferie uten reiseforsikring! Anonymkode: c2523...028 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #63 Del Skrevet 16. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Staten er ikke din enorme pengepung som du kan bruke fritt. Du har all verdens mulighet til å ta ansvar for deg selv og som en voksen, myndig person så har du også ansvar for dine egne barn. Ikke staten, men du. Du. Du. Du. Om du driter deg ut så vil det også påvirke dine barn. Det er noe du må ta ansvar for og leve med. Anonymkode: a44be...513 Ja, det blir som å glemme forsikring på huset ditt, og etter at det brant ned forvente at staten bygger det opp igjen for deg. For hvor skal de stakkars barna dine bo nå? Mange ting må man faktisk klare å ta ansvar for selv som voksen, med mindre man helst ønsker seg en verge som kan passe på en i ett og alt. Anonymkode: c2451...f30 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antoinette Skrevet 16. august 2019 #64 Del Skrevet 16. august 2019 På 8.8.2019 den 18.32, AnonymBruker skrev: Hvis man glemmer reiseforsikring for en reise til Thailand og noe skjer med familien. F.eks hvis barna blir skadd i en trafikkulykke, og trenger ambulansefly hjem til Norge. Stiller norske myndigheter med fly for barna da? Anonymkode: f8289...381 Man glemmer ikke reiseforsikring! De som har havnet i ulykker har ikke glemt det, de har ikke hatt råd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 16. august 2019 #65 Del Skrevet 16. august 2019 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har spart mange tusen på å aldri kjøpe forsikring verken til meg selv eller familien. Reiser flere ganger i året. Mange flere tusen kommer til å bli spart i fremtiden Det er nettopp slike sparetiltak av den typen som gjør at vi har økonomi til å reise mye. Anonymkode: a27f4...733 Så blir en av dere påkjørt eller noe annet alvorlig som krever at dere må legges inn på sykehus...bom så bli de tusenlappene dere har spart til kostnader på flere hundretusener opp til millionbeløp og mulige gjeldsslaver. Endret 16. august 2019 av WhisperingWind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #66 Del Skrevet 16. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ææææ.... Sjekker virkelig ikke folk opp dette før de drar? Helsetrygdekortet gjelder IKKE i USA og Australia. Anonymkode: a44be...513 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Godt poeng, er vel en grunn for at det heter EUROPEISK HELSETRYGDEKORT. Selv drar jeg aldri på ferie uten reiseforsikring! Anonymkode: c2523...028 De har vel trykket rundt i blinde da de bestilte kortet, de første setningene man møter på nettsiden forklarer konsist hvor dette kortet gjelder. Det kan jo muligens tenkes at enkelte ikke har snøring på hva EØS eller EU omfatter, men da er man såpass uopplyst som voksen at man strengt tatt burde bli hjemme. Anonymkode: c2451...f30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #67 Del Skrevet 16. august 2019 De fleste får aldri bruk for forsikringen og kan være glade for det, men jeg skal love deg at den dagen ulykken er ute, bør du ha forsikringen i orden. Det gjelder også andre typer forsikringer. Husker en sak om mannen som glemte å betale innboforsikring, og så brant huset ned. Han havnet helt på bar bakke. Og uansett hvor tragisk det er, så er det ikke norske myndigheters ansvar å rydde opp for alle. Folk må ta ansvar selv. Anonymkode: d052f...e88 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #68 Del Skrevet 16. august 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har spart mange tusen på å aldri kjøpe forsikring verken til meg selv eller familien. Reiser flere ganger i året. Mange flere tusen kommer til å bli spart i fremtiden Det er nettopp slike sparetiltak av den typen som gjør at vi har økonomi til å reise mye. Anonymkode: a27f4...733 Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha Dette er det morsomste jeg har lest på KG i hele min karriere her, som startet i 2012. Anonymkode: 80ec9...2d5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #69 Del Skrevet 16. august 2019 21 minutter siden, Antoinette skrev: Man glemmer ikke reiseforsikring! De som har havnet i ulykker har ikke glemt det, de har ikke hatt råd. Det kan nok skje iblant, hvis man f. eks. glemmer å legge inn betaling for den. Det er jo veldig kjipt å havne på bar bakke hvis man f. eks. glemmer å betale den, men det er nok en grunn til å ha forskringene på autogiro. Anonymkode: de448...672 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #70 Del Skrevet 16. august 2019 25 minutter siden, Antoinette skrev: Man glemmer ikke reiseforsikring! De som har havnet i ulykker har ikke glemt det, de har ikke hatt råd. Hvis du ikke har råd til reiseforsikring har du ikke råd til å reise. Anonymkode: 80ec9...2d5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #71 Del Skrevet 16. august 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har spart mange tusen på å aldri kjøpe forsikring verken til meg selv eller familien. Reiser flere ganger i året. Mange flere tusen kommer til å bli spart i fremtiden Det er nettopp slike sparetiltak av den typen som gjør at vi har økonomi til å reise mye. Anonymkode: a27f4...733 Jeg har også spart mange tusen kr. Forsikringsselskapene er noen gribber som tjener grovt med penger. Og ofte når folk får problemer og skal bruke forsikringen så er forsikringsselskapet smarte og finner frem noe med små skrift så de slipper å punge ut. Jeg har sikkert spart 30 K de siste 15 årene på å droppe reiseforsikring og innboforsikring. Det kan man reise mange sydenturer for. Folk er paranoide og hysteriske som på død og liv skal forsikre alt. Uansett om man blir dødelig syk og skadet så plikter alle leger i alle land å redde liv. Akkurat som sjømenn er pliktig til å redde andre i havsnød. Anonymkode: 7320c...6c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #72 Del Skrevet 16. august 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du bare reiser til Sverige og Danmark så er du trygg. At på til har de bedre helsevesen der enn vi har her. Anonymkode: 3dc30...e8c Hva er du trygg for? Spesifiser. Gjør du noe som gjør at du kommer i ansvar, så har du ikke rett på fri rettshjelp, du har ingen gyldige forsikringer og kan bli like ruinert i Sverige som i Tailand. En reiseforsikring dekker ikke bare sykdom. Blir du påkjørt og trenger syketransport til Norge så blir du liggende på sykehus til du har nok penger til å betale for syketransporten til Norge selv. Har du reiseforsikring så er ikke penger eller praktiske løsninger noe du trenger å tenke på. Da har du og rett på forsikringsutbetaling for skader du blir påført får du og, uten forsikring får du i beste fall bare en utbetaling fra Nav. Der er mye mye mer men det er skrevet tidligere i tråden og noe du enten ikke har lest eller ikke forstått. Uttalelser som denne er livsfarlig dersom andre tror det er slik du påstår. Anonymkode: 5fd13...664 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 16. august 2019 #73 Del Skrevet 16. august 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har spart mange tusen på å aldri kjøpe forsikring verken til meg selv eller familien. Reiser flere ganger i året. Mange flere tusen kommer til å bli spart i fremtiden Det er nettopp slike sparetiltak av den typen som gjør at vi har økonomi til å reise mye. Anonymkode: a27f4...733 Dette er jo en spøk. Det man sparer på å ikke ha reiseforsikring dekker ikke mer enn for eksempel noen få togturer lokalt i Osloområdet så det blir ikke rare utenlandsreisene av det. For ikke å snakke om den økonomiske katastrofen som kan bli konsekvensen av denne "sparingen". 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan nok skje iblant, hvis man f. eks. glemmer å legge inn betaling for den. Det er jo veldig kjipt å havne på bar bakke hvis man f. eks. glemmer å betale den, men det er nok en grunn til å ha forskringene på autogiro. Anonymkode: de448...672 Nei, det kan ikke skje. Akkurat som man sjekker at man har gyldig pass, penger og billetter så sjekker man at man har gyldig reiseforsikring før man reiser. I våre dager kan man med noen få tastetrykk logge seg inn hos forsikringsselskapet og sjekke når som helst på døgnet og evt. tegne en hvis det viser seg at man ikke har. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #74 Del Skrevet 16. august 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste får aldri bruk for forsikringen og kan være glade for det, men jeg skal love deg at den dagen ulykken er ute, bør du ha forsikringen i orden. Det gjelder også andre typer forsikringer. Husker en sak om mannen som glemte å betale innboforsikring, og så brant huset ned. Han havnet helt på bar bakke. Og uansett hvor tragisk det er, så er det ikke norske myndigheters ansvar å rydde opp for alle. Folk må ta ansvar selv. Anonymkode: d052f...e88 De fleste opplever ikke at huset deres brenner ned heller. Men de fleste har forsikrng fordi de ikke stoler på at krystallkulen kan fortelle dem fremtidens hendelser. Noen har prøvd å ikke betale forsikringer på husene sine og har stått frem som kronidioter etter at de har mistet alt og ikke har forsikring. Der ligger mennesker rundt om i verden på sykehus, uten forsikringer og uten muligheter for å oomme seg hjem til Norge. De ser vi på tv og i aviser. Forsikring er for å forsikre seg om at man får hjelp dersom man trenger hjelp. Vil man leve farlig og ta risiko for småpenger så er det valg man tar selv. Man må være både døv, blind og dum dersom man reiser utenfor Norges grenser med et Helfokort og uten reiseforsikring. Anonymkode: 5fd13...664 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #75 Del Skrevet 16. august 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også spart mange tusen kr. Forsikringsselskapene er noen gribber som tjener grovt med penger. Og ofte når folk får problemer og skal bruke forsikringen så er forsikringsselskapet smarte og finner frem noe med små skrift så de slipper å punge ut. Jeg har sikkert spart 30 K de siste 15 årene på å droppe reiseforsikring og innboforsikring. Det kan man reise mange sydenturer for. Folk er paranoide og hysteriske som på død og liv skal forsikre alt. Uansett om man blir dødelig syk og skadet så plikter alle leger i alle land å redde liv. Akkurat som sjømenn er pliktig til å redde andre i havsnød. Anonymkode: 7320c...6c0 Ja, og hvis du mister alle eiendelene dine i en brann, skal du bruke de 30.000 på å erstatte dem da, eller? Innboforsikringen min dekker også ting som at skjermen på telefonen knuser, tv-en/pcen (forutsatt at den er ny nok) blir ødelagt osv. De 30.000 du har spart ville vel gitt meg ny TV og ny PC èn gang på 15 år. Ikke så veldig lønnsomt spør du meg, all den tid jeg allerede har fått ny TV via forsikringen èn gang fordi katten rev den ned og reparasjon av mobiltelefon to ganger. Men hver sin smak. Tror muligens jeg ville foretrekke at legene ga f i å redde livet mitt, fremfor å overleve med masse gjeld for livredningen. Men så har jeg reiseforsikring, så dette er ikke noe problem. Anonymkode: f189f...9e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #76 Del Skrevet 16. august 2019 6 minutter siden, Leo skrev: Dette er jo en spøk. Det man sparer på å ikke ha reiseforsikring dekker ikke mer enn for eksempel noen få togturer lokalt i Osloområdet så det blir ikke rare utenlandsreisene av det. For ikke å snakke om den økonomiske katastrofen som kan bli konsekvensen av denne "sparingen". Nei, det kan ikke skje. Akkurat som man sjekker at man har gyldig pass, penger og billetter så sjekker man at man har gyldig reiseforsikring før man reiser. I våre dager kan man med noen få tastetrykk logge seg inn hos forsikringsselskapet og sjekke når som helst på døgnet og evt. tegne en hvis det viser seg at man ikke har. Nå snakker jeg på generelt grunnlag, ikke om et spesifikt individ. Jeg selv sjekker alltid før jeg drar og har også med meg utskrift av reiseforsikringsbeviset og helsetrygdkortet (for reiser i EU) i lommeboka bare sånn i tilfelle rottefelle, men på makronivå så hender det jo at folk f. eks. glemmer å legge inn betaling for en forsikring. Og da er det ikke sikkert den er gyldig, noe som da er kjipt hvis det skjer noe i perioden frem til man får lagt inn ny betaling. Anonymkode: de448...672 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 16. august 2019 #77 Del Skrevet 16. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå snakker jeg på generelt grunnlag, ikke om et spesifikt individ. Jeg selv sjekker alltid før jeg drar og har også med meg utskrift av reiseforsikringsbeviset og helsetrygdkortet (for reiser i EU) i lommeboka bare sånn i tilfelle rottefelle, men på makronivå så hender det jo at folk f. eks. glemmer å legge inn betaling for en forsikring. Og da er det ikke sikkert den er gyldig, noe som da er kjipt hvis det skjer noe i perioden frem til man får lagt inn ny betaling. Anonymkode: de448...672 Og jeg siterte deg på generelt grunnlag 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #78 Del Skrevet 16. august 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også spart mange tusen kr. Forsikringsselskapene er noen gribber som tjener grovt med penger. Og ofte når folk får problemer og skal bruke forsikringen så er forsikringsselskapet smarte og finner frem noe med små skrift så de slipper å punge ut. Jeg har sikkert spart 30 K de siste 15 årene på å droppe reiseforsikring og innboforsikring. Det kan man reise mange sydenturer for. Folk er paranoide og hysteriske som på død og liv skal forsikre alt. Uansett om man blir dødelig syk og skadet så plikter alle leger i alle land å redde liv. Akkurat som sjømenn er pliktig til å redde andre i havsnød. Anonymkode: 7320c...6c0 Det er dumt å droppe forsikring den dagen man får bruk for det. Nei, mange av oss er ikke paranoide og hysteriske som skal forsikre "alt", jeg kjøper for eksempel aldri mobilforsikring og forsikringer på rimeligere ting som leverandørene ønsker å prakke på deg. Men de viktige tingene i livet, som helse (reiseforsikring for eksempel) og veldig dyre eiendeler som bolig/innbo og eventuelt kaskoforsikring på bil utover pliktig ulykkesforskring hvis det er en dyr bil er det viktig å forsikre. Anonymkode: de448...672 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #79 Del Skrevet 16. august 2019 2 minutter siden, Leo skrev: Og jeg siterte deg på generelt grunnlag 😉 Mulig det, men du skrev at det kan ikke skje. Men vi ser jo at det skjer på makronivå, det er stadig vekk de som glemmer forsikring, enten de har glemt å fornye eller betale. Anonymkode: de448...672 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2019 #80 Del Skrevet 16. august 2019 Jeg vet om et tilfelle, en ung voksen som ble slått ned og var alvorlig skadet, og hadde ikke reiseforsikring i Russland. Sykehuset ville ikke starte nødvendig behandling en gang (han var bevisstløs) før foreldrene i Norge fakset (noen år siden dette) en slags bankgaranti på 200 000,-. Midt på natten. Foreldrene ringte banksjefen (midt på natten, er noen år siden dette ja), og fikk ordnet det etter noen timer. Ambassaden var involvert, og hjalp til med å tolke og sånn, men de kunne ikke gi noen garantier eller pengehjelp i situasjonen. Jeg tror muligens foreldrene fikk noe av regningen tilbake senere av høyskolen ungdommen reiste med, men der og da? Ingen hjelp å få. Anonymkode: 8391a...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå