MorningStar Skrevet 10. mai 2005 #1 Skrevet 10. mai 2005 Jeg har brukt Yasmin sammenhengende gjennom mange brett ved å hoppe over placebo tablettene hver gang. Idag ser jeg at jeg har fått utflod som er litt brunt. Slik som det minnes om rett før når man får mensen. Men jeg har jo tatt pillene kontinuerlig! Hva er det som gjør at "mensen" dukker opp igjen tross for kontinuerlig pillebruk? Noen som har erfart dette også?
Gjest gjest1 Skrevet 10. mai 2005 #2 Skrevet 10. mai 2005 Det er vanlig med småblødninger. Du burde ta en pause. Mange leger anbefaler en pause etter 2-4 brett for nettopp å unngå småblødninger. (Forresten, sukkerpillene er ikke placebo-piller)
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2005 #3 Skrevet 10. mai 2005 Jeg definerer placebo som et medikament uten effekt
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2005 #5 Skrevet 10. mai 2005 Hæææ? Hvis sukkerpillene ikke er nødvendige og ikke har noen som helst effekt så er de vel placebo-piller? I medisinsk forskning gir de jo placebo-piller til kontrollgruppen og de inneholder som regel sukker..
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2005 #6 Skrevet 11. mai 2005 Placebo er vel vanligvis definert som noe tar i den tro at det er miedisin, men som ikke er noe annet enn 'sukkerpiller'. Derfor kan man oppleve at pasienten blir bedre fordi vedkommende tror at pillene inneholder medisin, derav 'placebo-effekten'. Det er vel ingen som tror at de pillene man tar den uka man har mens inneholder hormoner, og derfor ikke får mens som en placeboeffekt?
Gjest Cerise Skrevet 11. mai 2005 #7 Skrevet 11. mai 2005 Placebo er vel vanligvis definert som noe tar i den tro at det er miedisin, men som ikke er noe annet enn 'sukkerpiller'. Derfor kan man oppleve at pasienten blir bedre fordi vedkommende tror at pillene inneholder medisin, derav 'placebo-effekten'. Det er vel ingen som tror at de pillene man tar den uka man har mens inneholder hormoner, og derfor ikke får mens som en placeboeffekt? bra sagt, enig i dette! :enig_animasjon:
lillesky Skrevet 11. mai 2005 #8 Skrevet 11. mai 2005 Hæææ? Hvis sukkerpillene ikke er nødvendige og ikke har noen som helst effekt så er de vel placebo-piller? I medisinsk forskning gir de jo placebo-piller til kontrollgruppen og de inneholder som regel sukker.. I denne sammenhegen (Yasmin placebo), tar man placebo-pillene i en uke for å slippe å glemme når man sluttet å ta de ordentlige tablettene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå