Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har brukt Yasmin sammenhengende gjennom mange brett ved å hoppe over placebo tablettene hver gang. Idag ser jeg at jeg har fått utflod som er litt brunt. Slik som det minnes om rett før når man får mensen. Men jeg har jo tatt pillene kontinuerlig! Hva er det som gjør at "mensen" dukker opp igjen tross for kontinuerlig pillebruk? Noen som har erfart dette også?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Det er vanlig med småblødninger. Du burde ta en pause. Mange leger anbefaler en pause etter 2-4 brett for nettopp å unngå småblødninger.

(Forresten, sukkerpillene er ikke placebo-piller)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg definerer placebo som et medikament uten effekt :P

Gjest Anonymous
Skrevet

Hæææ? Hvis sukkerpillene ikke er nødvendige og ikke har noen som helst effekt så er de vel placebo-piller?

I medisinsk forskning gir de jo placebo-piller til kontrollgruppen og de inneholder som regel sukker..

Gjest Anonymous
Skrevet

Placebo er vel vanligvis definert som noe tar i den tro at det er miedisin, men som ikke er noe annet enn 'sukkerpiller'. Derfor kan man oppleve at pasienten blir bedre fordi vedkommende tror at pillene inneholder medisin, derav 'placebo-effekten'.

Det er vel ingen som tror at de pillene man tar den uka man har mens inneholder hormoner, og derfor ikke får mens som en placeboeffekt?

Gjest Cerise
Skrevet
Placebo er vel vanligvis definert som noe tar i den tro at det er miedisin, men som ikke er noe annet enn 'sukkerpiller'. Derfor kan man oppleve at pasienten blir bedre fordi vedkommende tror at pillene inneholder medisin, derav 'placebo-effekten'.

Det er vel ingen som tror at de pillene man tar den uka man har mens inneholder hormoner, og derfor ikke får mens som en placeboeffekt?

bra sagt, enig i dette! :enig_animasjon:

Skrevet
Hæææ? Hvis sukkerpillene ikke er nødvendige og ikke har noen som helst effekt så er de vel placebo-piller?

I medisinsk forskning gir de jo placebo-piller til kontrollgruppen og de inneholder som regel sukker..

I denne sammenhegen (Yasmin placebo), tar man placebo-pillene i en uke for å slippe å glemme når man sluttet å ta de ordentlige tablettene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...