Gå til innhold

Flyplass Bergen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor lang tid bruker man til/fra Bergen lufthavn til Bergen sentrum og er det kun en flyplass der?

Skal være på plass 16:00 på en fredag så er dermed litt nyskjerring på hvor mye tid man beregner til/fra.

Anonymkode: 9a2ad...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen? Vil gjerne høre andres erfaringer.

Anonymkode: 9a2ad...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en flyplass og det er Flesland. Du bruker i underkant av en halvtime med bil og omtrent det samme med banen. Husk at om du skal leie bil så tar det litt tid å ordne det med papirer og slikt, selv om du bestiller på forhånd. I tillegg kan det være forsinkelser med flyet. Om du skal være i sentrum kl 16, så ville jeg booket fly som var der senest kl 14. Da har du litt tid til å finne frem.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flesland er navnet på flyplassen i Bergen. Du kan ta flybussen til/fra, det tar omtrent 22 min, men hvis du skal reise midt i rushtrafikken ville jeg beregnet det dobbelte for sikkerhetsskyld.

Anonymkode: 95e98...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Flesland er navnet på flyplassen i Bergen. Du kan ta flybussen til/fra, det tar omtrent 22 min, men hvis du skal reise midt i rushtrafikken ville jeg beregnet det dobbelte for sikkerhetsskyld.

Anonymkode: 95e98...968

Eller ta banen som ikke påvirkes av rushet, og i tillegg er mye billigere enn flybussen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flesland, tar ca. 45 minutter med bybanen eller rundt 20 min med flybuss. Fredag ettermiddag bør du beregne mer tid med bussen. Som en annen her sa er forresten bybanen mye billigere.

Anonymkode: 1fcaa...0a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, cassio skrev:

Eller ta banen som ikke påvirkes av rushet, og i tillegg er mye billigere enn flybussen.

Banen går midt til sentrum? Hvor ligger universitetet? Sentralt?

Anonymkode: 9a2ad...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Banen går midt til sentrum? Hvor ligger universitetet? Sentralt?

Anonymkode: 9a2ad...017

Banen går helt til sentrum ja. Universitetet ligger på høyden, men fakultetene er litt spredt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Google Maps? 

Anonymkode: d318b...7f0

Synes det er bedre å høre andres erfaringer. Google maps gir ikk det..

Anonymkode: 9a2ad...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hvor er det du skal være på en fredag kl 16? Er det på Flesland eller er det i sentrum? 

Hvis det er i sentrum ville jeg tatt banen. Den bruker 45 minutter. Den har tre holdeplasser i sentrum pluss tre til som kan være relevant for enten høyskolen eller universitetet: Kronstad - for høyskolen, Nygård for fakultet/institutt beliggende på Nygårdshøyden sør, Bystasjonen for studentadministrasjon og/eller fakultet/institutt som ligger på Nygårdshøyden nord, og Florida for Høyteknologisenteret. Bystasjonen kan også være relevant for fakultet/institutt midt på Nygårdshøyden. Nonneseter er nærmest jernbanen, Byparken er endestopp i sentrum der du havner omtrent midt på Torgallmenningen / Festplassen når du går av.

Hvis du skal TIL flyplassen ville jeg også valgt bybanen med mindre du befinner deg direkte i nærheten av et flybuss stopp eller må ta annen buss for å komme til banen.

Fordelen med bybanen er at den går HELE tiden - selv om det kan være 10 minutter mellom avgangene.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...