Gå til innhold

Jeg har vondt i hofta

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, er en mann på 30 som har jobbet mye hardt og bært tungt i løpet av årene.

Har veldig vondt i hofta når jeg går, og det er smerter på utsiden av låret ved leddet øverst, hva kan det være? Det knirker og knaker også.

Takk for svar

Anonymkode: 7c447...faf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig overbelastning, slimposebetennelse? Gå til kiropraktor så løser mye seg

Anonymkode: 57098...6ea

Skrevet

Høres ut som om du kan ha isjias. Isjiasnerva er den nerva som er størst blant alle nervene vi har i kroppen. Sier det fordi jeg har det selv etter prolaps i ryggen med påfølgende isjias.gå til lege og kiropraktor, der får du mye god informasjon om plagen din.

AnonymBruker
Skrevet

Ja må nok ta en tur til legen, har mange plager med ledd og muskler. Klarer ikke å jobbe så mye.

Klarer ikke å tjene mer en 5-6000 i måneden pga smerter.

Ts

Skrevet

Absolutt nødvendig med legesjekk.

Dette høres ut som en slitasje/overbelastning. Du skal derimot være reaktiv om du merker spredning til flere ledd uten at du utfører arbeid.

Dersom smerter forekommer i flere ledd, kan det være artose - dette kalles ofte for leddsvikt og rammer mange (om ikke alle) leddene. 

God bedring.

Skrevet

Hva med å gå til en lege? Vi har ikke lov til å leke leger her inne.

Skrevet

Du skal gå til lege, men ut fra beskrivelsen du gir, så høres det ut som en slimposebetennelse. 

AnonymBruker
Skrevet
På 8.8.2019 den 17.12, tussi680 skrev:

Høres ut som om du kan ha isjias. Isjiasnerva er den nerva som er størst blant alle nervene vi har i kroppen. Sier det fordi jeg har det selv etter prolaps i ryggen med påfølgende isjias.gå til lege og kiropraktor, der får du mye god informasjon om plagen din.

Man skal ALDRI gå til kiropraktor mtp prolaps!!! Rart din lege ikke informerte om det da det er meget omdiskutert. Man kan bli verre, og i verstefall lam.

Det heter heller ikke at man "har isjias". Det er isjiasnerven som kan bli liggende i klem. Dog bare på venstre side.

Anonymkode: 9b7f6...fc5

Skrevet (endret)

Vel, noen kan ikke gå til kiropraktor, andre kan gjøre det. Det kommer helt an på skaden. Jeg fikk beskjed av min lege om å gå til kiropraktor når jeg var klar for det, og legen undersøkte meg og så fikk jeg beskjed om å gå til en. Det er så forskjell på folk og meninger om akkurat dette at det er ikke til å tro.Jeg går fremdeles til kiropraktor. Man kan bli lam, det er sant, men en må samarbeide med legen, slik at ikke det skjer.

Endret av tussi680
Skrevet
På 8.8.2019 den 17.12, AnonymBruker skrev:

Ja må nok ta en tur til legen, har mange plager med ledd og muskler. Klarer ikke å jobbe så mye.

Klarer ikke å tjene mer en 5-6000 i måneden pga smerter.

Ts

Kanskje du har fibromyalgi?

Anonymkode: 96c1d...b6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...