Gå til innhold

Nakenmobbing

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hører om så mange som er redd for å dusje/bli sett nakne av redsel for å bli mobbet og heller dusjer i undertøy/badetøy.

Siden man mener tøyet gjør en forskjell så kan ikke dette gå på om man er tykk eller har store eller små pupper siden det kan man se også med undertøy/badetøy. Er det noen som faktisk har blitt mobbet for hva de har under undertøyet og hva ble dere mobbet for? Barbering? Store eller små kjønnslepper? Hvor gamle var dere/mobberne?

Hører også noen påstå at gutter er verre til  å kritisere jenter som er nakne enn det andre jenter gjør. Jeg har motsatt inntrykk. Dere som faktisk ble mobbet, var det av samme kjønn eller motsatt kjønn? (Vil gjerne ha fakta og ikke spekulasjoner.)

Anonymkode: 0cace...e9e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke selv opplevd dette, da jeg er for gammel til at det var så voldsomt kroppspress i garderobene... Men ja- interessant å høre om noens opplevelser her. Hva består denne mobbingen i? (Kan imidlertid huske at søsteren min, som var tidlig utviklet med store bryster) gråt og fortalte om blikking og fnising blant de andre jentene etter gymen). 

Synes dette er så trist og tragisk, et helt uspiselig kroppsfokus de unge vokser opp med i dag. Jeg har selv tenåringsdøtre og har i alle fall i oppveksten deres forsøkt å ikke skjule kroppen min for dem, sånn at de vet hvordan en helt normal mammakropp med litt slapp mage og cellulitter ser ut.. 

Anonymkode: 77b4c...5cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir mobbet og himlet med øynene til MED klær, så kan du tenke deg hvordan det er uten klær. I oppveksten ble jeg mobbet for tidlig utvikling og for kjønnshår, siden har jeg fått kommentar på valker, strekkmerker og at magen gjør at jeg ser gravid ut. Foretrekker faktisk den lille dekningen badedrakten gir fremfor å stå naken i fellesdusj. Nå bader jeg helst i friluft og ikke i badeanlegg, og det er det en grunn til. 

At du ikke forstår kompleksene folk har rundt å vise seg naken etter år med kommentarere betyr ikke at det ikke er reelt. At du ikke forstår det handler mest om liten evne til innsikt hos deg. Når folk omtaler det som et problem så er det et problem, og det kan enklest løses med båser i dusjanlegg. 

Anonymkode: e315e...6c0

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

At du ikke forstår kompleksene folk har rundt å vise seg naken etter år med kommentarere betyr ikke at det ikke er reelt. At du ikke forstår det handler mest om liten evne til innsikt hos deg. Når folk omtaler det som et problem så er det et problem, og det kan enklest løses med båser i dusjanlegg. 

Anonymkode: e315e...6c0

Spørsmålet var hva slags kommentarer man får og fra hvem. Det er kun et spørsmål og det behøver ikke ligge noe benektelse eller annet i det slik du velger å tolke det som.

Anonymkode: f3611...843

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...