Sleepy Skrevet 10. mai 2005 #1 Skrevet 10. mai 2005 Både i år og i fjor vår har jeg hatt en del småplager (såre øyne og hals, tett i nesa, forkjølelsessymptomer mm) som min allergiske samboer mener er symptomer på pollenallergi. Jeg merker jo at jeg reagerer mer når jeg oppholder meg enkelte steder enn andre, så det kan jo være noe i det. Men jeg har da så vidt jeg vet aldri reagert på pollen før?? Kan man utvikle pollenallergi i voksen alder, altså? Og kan jeg plutselig en dag begynne å reagere på hundene våre også?
Gjest Spacegirl Skrevet 10. mai 2005 #2 Skrevet 10. mai 2005 Søsteren min utviklet pollenallergi da hun var 20 år, så det går nok an . Hun hadde aldri hatt noen sånne plager tidligere, og det kom ganske så plutselig
Hilde Skrevet 10. mai 2005 #3 Skrevet 10. mai 2005 Da jeg var 16 spiste jeg et grønt eple, noe jeg hadde gjort sikkert tusen ganger før, og plutselig var jeg allergisk. Etter det har det gått slag i slag, og nå, etter seks år, tåler jeg ikke noen frukter med stener i, gresspollen, burotpollen og bjørkepollen, hassel og or, hasselnøtter og valnøtter, rå gulrøtter og poteter. :-?
-Fisken- Skrevet 10. mai 2005 #4 Skrevet 10. mai 2005 Jeg fikk kraftig pollenallergi i fjor vår i en alder av 16, med pusteanfall og greier :-?
Elze Skrevet 10. mai 2005 #5 Skrevet 10. mai 2005 Jeg var over 30 da jeg begynte å bli allergisk mot bjørkepollen, så ja, det er fullt mulig! Atssjooo!
Sleepy Skrevet 10. mai 2005 Forfatter #6 Skrevet 10. mai 2005 Det er tydeligvis mulig, da. Jeg hadde vel håpet at dere skulle svare "Neida, du er nok bare forkjølet" eller noe sånt... Men tusen takk for svar!
Gjest gjest1 Skrevet 10. mai 2005 #7 Skrevet 10. mai 2005 Allergi er jo noe man opparbeider seg, så....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå