Gå til innhold

Den berømte magefølelsen, stemmer den alltid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ofte snakk om "magefølelsen", man er sikker på at man har kjemi med noen, nesten heeelt sikker på at den andre føler det samme og kjenner på den samme tiltrekningen. 

Man tar motet til seg og våger seg utpå isen,  der man flørter eller ber noen ut på date, eller rett og slett sier at man er betatt. 

Hva er deres erfaring? Stemmer magefølelsen som regel om gjensidig tiltrekning, eller har dere opplevd å ta HELT feil, der den andre personen bare er ett eneste spørsmålstegn?

Anonymkode: 17b68...59e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke jeg ville stolt på "magefølelsen" når det gjelder forelskelse. En kan ønske og håpe så sterkt, og se "tegn " osv som en tolker lite objektivt. Men intuisjon kan jo stemme.

Og det er jo det "magefølelse"er; bare at den forbindes med noe negativt eller å "være på vakt" Den tror jeg ofte stemmer. Vi får med oss utrolig nye ubevisst, så tror vi reagerer uten å (huske) eller få et klart bilde av noe konkret. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har den stemt.😊

Anonymkode: ad16d...182

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den sier "stopp", " nei", "noe er feil", så stemmer det.

En venninne prata med en fyr som var interessert i henne, jeg fikk store varselsbjeller. Hun visste at jeg har en god intuisjon, så hun kuttet kontakt med en sms. Samme kveld ble han arrestert for å kikke gjennom vinduet til en 14år gammel jente.

Det er bare en gang jeg ikke hørte på intuisjonen min, og endte opp med en fyr som sendte med inn i dyp depresjon. Tok alt for lang tid før jeg skjønte at forholdet var feil for meg. Etter denne opplevelsen har jeg enda større respekt for magefølelsen min

Anonymkode: b5ec2...2f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bommet så veldig på det nei, men har ved en anledning oppfattet at en var gjensidig interessert, men fyren takket nei til date, fordi han var forelsket i eksen, og håpet på gjenforening. Synes det sto respekt av at han var ærlig om det. Beklager menn, men tror mange hadde sagt ja for å ha to hester å spille på, istedenfor å si nei og kanskje ende opp uten "hest". Hvilket han gjorde. 

Han ba meg ut et år senere, så helt bom i magefølelsen tror jeg ikke at det var. Da var imidlertid jeg opptatt. 

Har også bommet i forhold til mann jeg absolutt ikke trodde var interessert. Trodde han bare flørtet på fleip og moro, så gjorde det samme tilbake. På fleip. Følte meg litt dum og treg da det gikk opp for meg at han var seriøs. 

Når det gjelder menns magefølelse har jeg ikke så stor tro. Eventuelt har jeg ufrivillig gitt helt feil signaler, uten at jeg gjorde feilen som nevnt over, ved å tulleflørte i god tro. Det er iallefall mange som har hevdet kjemi og magefølelse for oss to.

Jeg har mange ganger stått som et stort spørsmålstegn. Jeg har bare vært generelt vennlig, og så har de tolket det som noe mer. Til og med menn jeg egentlig ikke har hatt særlig sans for, men hvor jeg har forsøkt å opptre høflig og vennlig til tross for det. Om det å være smilende og svare høflig på direkte spørsmål er flørting så er jeg rå på flørting, helt uten å mene å flørte. :unsure:

Endret av Trolltunge
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt akkurat når det kommer til tiltrekning, men på andre ting har magefølelsen min som regel rett

Anonymkode: 42e74...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min bruker å stemme. Som tredveåring har jeg vesentlig mer trening i å gjenkjenne kroppsspråk og flørt enn feks da jeg var tjue.

Samme med røde flagg. Der pleier magefølelsen også å stemme. 

Anonymkode: 026b3...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hva magefølelser er engang - er ikke det bare et fancy ord for at vi heller mot det ene fremfor det andre i en situasjon der vi er ganske usikre? Jeg er aldri usikker når det kommer til tiltrekning, min erfaring er at det er veldig enkelt å tolke. 

Anonymkode: 0f469...a34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stemmer ja, har generelt en veldig god intuisjon. De siste 10 årene har jeg visst om interessen var gjensidig - og når den ikke var det. Har på forhånd visst hvem som kommer til å be meg ut igjen og hvem som ikke kom til å gjøre det.

Det jeg derimot er forundret over er hvor mange som ikke har hatt denne magefølelsen selv. Altså når jeg klart og tydelig ikke har vært interessert har de fremdeles prøvd å kysse meg og be meg ut, ikke tatt nei for et nei heller og mast om ny date. 

Anonymkode: 9cbcc...3a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har inntrykk av at den stemmer ofte.. Eller, det har den gjort hittil. Er selv i en situasjon nå der jeg tror en fyr er interessert i meg også, men jeg blir så usikker når han ikke inviterer meg ut. Intuisjonen sier for det meste at han liker meg, men så klarer jeg ikke ta det første steget. 

Anonymkode: 17b68...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefølelsen stemmer stort sett alltid, så lenge man selv er psykisk frisk, har noenlunde god selvfølelse og har gode relasjoner utenom. 

Min erfaring fra eget liv og fra venner og familiemedlemmers liv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefølelsen forteller meg hvem som er tiltrukket av meg, men klarer ikke å skille mellom han som kun er ute etter sex og han som er ute etter forhold. Begge er jo tiltrukket. Alt hadde vært så mye enklere hvis jeg hadde klart å skille mellom dem 😅

Anonymkode: 82ecb...75a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magefølelsen min har stålkontroll og jeg har med åra lært meg å stole på den i alle situasjoner det er mulig å gjøre det. Når jeg likevel ikke kan gjøre det, blir det alltid trøbbel eller krøll. 

Anonymkode: bfb21...cb4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er at magefølelsen alltid stemmer. 

Anonymkode: 9b91c...b46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...