Gå til innhold

Vurderer å avslutte kontakten

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg har «datet» en mann ca to mnd nå og vurderer sterkt å avslutte kontakten. Før jeg tar mitt endelige valg trenger jeg ulike synspunkter fra utenforstående, da vi som er i situasjonen ikke alltid tenker helt klart. Kanskje dere ser noe jeg ikke ser. 

Denne mannen tar kontakt hver dag på meldinger. Hvis jeg ikke svarer, så sender han ny melding noen timer senere. Praten mellom oss er hverdagslig og ikke særlig flørtende da vi tar ting veldig rolig. Men vi tekster med hverandre gjennom hele dagen. 

Jeg har spurt han ved to anledninger hva han syns om meg, og har fått svar som avslører at han ikke er så interessert i meg. Han sier han er blitt vant til meg og usikker på hvorfor han har kontakt med meg, men trenger mer tid på å bli bedre kjent. 

Problemet er at vi kommer aldri til å bli bedre kjent, fordi på disse to mnd så har vi truffet hverandre to ganger og snakket på tlf ca fem ganger. Han planlegger ikke nye treff med meg og tar lite intitiativ utenom det å kontakte meg mye daglig på meldinger. Så hvordan kan vi da bli bedre kjent. 

Jeg føler meg mer som et tidsfordriv og at han liker oppmerksomheten han får fra meg, men ikke selve meg som person. Det er hva min intuisjon forteller meg. 

Vi er begge i 30-årene. 

Anonymkode: f07f4...8fa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min interesse hadde dødd lynraskt ut av en sånn tørr respons og så lite interesse han kommer med. 

Anonymkode: 8e89c...051

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det nytter bare ikke å bli bedre kjent med å taste masse meldinger til hverandre. Jeg er også veldig opptatt på jobb akkurat nå. Men vil prioritere å treffe den damen jeg driver å treffer nå ved enhver anledning. Kan jeg ikke når hun foreslår et tidspunkt ville jeg kommet opp med et nytt et direkte. Vil bare treffe henne så mye som mulig for å bli mye bedre kjent.  Da nytter det ikke bare med meldinger og snap tullet. Treffes, gå turer, snakke sammen, etterhvert besøke hverandre hjemme og se om det er et grunnlag for et forhold. Fortell dette til han, at dette må han faktisk prioritere, om ikke er det som du sier bare "tidsfordriv" eller et behov for bekreftelse. Stol på din intuisjon, og press frem situasjoner som bekrefter den eller avkrefter den. Husk at en som virkelig liker deg og er forelsket gjør alt han kan for å faktisk treffe deg og være med deg.

Anonymkode: bab4e...9b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det nytter bare ikke å bli bedre kjent med å taste masse meldinger til hverandre. Jeg er også veldig opptatt på jobb akkurat nå. Men vil prioritere å treffe den damen jeg driver å treffer nå ved enhver anledning. Kan jeg ikke når hun foreslår et tidspunkt ville jeg kommet opp med et nytt et direkte. Vil bare treffe henne så mye som mulig for å bli mye bedre kjent.  Da nytter det ikke bare med meldinger og snap tullet. Treffes, gå turer, snakke sammen, etterhvert besøke hverandre hjemme og se om det er et grunnlag for et forhold. Fortell dette til han, at dette må han faktisk prioritere, om ikke er det som du sier bare "tidsfordriv" eller et behov for bekreftelse. Stol på din intuisjon, og press frem situasjoner som bekrefter den eller avkrefter den. Husk at en som virkelig liker deg og er forelsket gjør alt han kan for å faktisk treffe deg og være med deg.

Takk for et utfyllende svar. Er helt enig med alt du nevner i innlegget. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min interesse hadde dødd lynraskt ut av en sånn tørr respons og så lite interesse han kommer med. 

Enig. Og den damen virket ikke kjedelig men hun var faktisk meget kjedelig. 

Anonymkode: 25765...e5f

• Liker 1
Skrevet

nei takk tenker jeg - en potensiell partner har en genuin interesse for deg og det du beskriver er ikke det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Helt riktig. Når jeg er interessert i en mann gjør jeg de utroligste ting for å få til møte, og samme har jeg merket med menn som er interessert i meg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Enig. Og den damen virket ikke kjedelig men hun var faktisk meget kjedelig. 

Huh?

• Liker 1
Skrevet

Dette hadde jeg droppet, uten tvil. 

Sett bort fra mannen i seg sjøl, og at du kanskje ikke har følelser for han i den forstand. Likevel: Du risikerer å føle du har kasta bort enormt med tid og energi på han, uten å bli kjent, og jeg tror at uansett hvordan man er skrudd sammen, så kan man få seg en liten "knekk" av dette opplegget, når man enten finner ut at man var tidsfordriv, eller som fort viser seg å være en illusjon fordi at dere brukte alt for lang tid på å bli kjent.

Uansett hvor opptatt jeg er, så får jeg til å møtes litt oftere enn det der. Det gjør du og, det gjør alle. Handler ikke om å ta det rolig, syns jeg. Det finnes mange menn som faktisk er genuint interessert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Søgni skrev:

Dette hadde jeg droppet, uten tvil. 

Sett bort fra mannen i seg sjøl, og at du kanskje ikke har følelser for han i den forstand. Likevel: Du risikerer å føle du har kasta bort enormt med tid og energi på han, uten å bli kjent, og jeg tror at uansett hvordan man er skrudd sammen, så kan man få seg en liten "knekk" av dette opplegget, når man enten finner ut at man var tidsfordriv, eller som fort viser seg å være en illusjon fordi at dere brukte alt for lang tid på å bli kjent.

Uansett hvor opptatt jeg er, så får jeg til å møtes litt oftere enn det der. Det gjør du og, det gjør alle. Handler ikke om å ta det rolig, syns jeg. Det finnes mange menn som faktisk er genuint interessert.

Helt enig. Jeg kunne hatt tid til å treffes opp til flere ganger i uken. Det handler om prioriteringer. Jeg ønsker ikke å kaste bort tiden min, og tenker også at det finnes andre menn der ute som kan passe bedre for meg.

Ts

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Jeg kunne hatt tid til å treffes opp til flere ganger i uken. Det handler om prioriteringer. Jeg ønsker ikke å kaste bort tiden min, og tenker også at det finnes andre menn der ute som kan passe bedre for meg.

Ts

Dette høres ut som en god plan. Det handler litt om integritet og stolthet og, eller? For meg hadde det gjort det, iallefall. Hvem tror han at han er, og hvordan ser han på deg som skal sitte der og vente på at han "gidder noe som helst"? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huh?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Søgni skrev:

Dette høres ut som en god plan. Det handler litt om integritet og stolthet og, eller? For meg hadde det gjort det, iallefall. Hvem tror han at han er, og hvordan ser han på deg som skal sitte der og vente på at han "gidder noe som helst"? 

Det handler absolutt om integritet og stolthet. Føler jeg ga dette tid til å se hvordan det utviklet seg, men dette passer bare ikke for meg. 

Skrevet

Han er usikker på hvorfor han har kontakt med deg?  Ok. Syns ikke at du skal kaste bort mer tid på ham. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...