Gå til innhold

Youtube - er det trygt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Usikker på om det er riktig forum, men kan gjerne flyttes om det er feil.

Jeg har en del hjemmevidoer. Små og store videosnutter, flere år gamle. Jeg har noen fridager fremover og lurer på om jeg skal rydde litt i dem og samle de sammen. Lage større videoer. Hele familien er nå spredt til alle kanter av landet. Så jeg vurderer å legge ut filmene på YT som ikke oppførte videoer, og sende linken til hele familien. Slik sett så kan man se på bilder både her og der. Så lenge disse ikke er oppførte så er det ingen som ser de utennom de som har linken. Så spørsmålet er om YT kan hackes slik at uvedkommende kan få tak i privat videoer (ingenting snusk) fra barna var små, gjennom barnehagen skolen osv. Bursdager og fest.

En annen ting. Har jo ikke sjekket så nøye, så kan man miste retten til sin egen video, hvis man legger ut på yt? Noen med erfaring. 

Anonymkode: c53ec...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom noen får tak i lenken så tar det kun noen minutter å laste ned video fra YT også laste opp igjen og dele med hele verden. Sånn at du vet det. Sjansen er nok liten, men den er der.

Alle som har fått lenkene kan få sine pcer hacket, epost kontoer overtatt, sende feil osv. Legger du på nett så er det å anta som fells for alle på jorde og alle for all framtid. Slik er internett.

 

Anonymkode: 4bde9...aa3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom noen får tak i lenken så tar det kun noen minutter å laste ned video fra YT også laste opp igjen og dele med hele verden. Sånn at du vet det. Sjansen er nok liten, men den er der.

Alle som har fått lenkene kan få sine pcer hacket, epost kontoer overtatt, sende feil osv. Legger du på nett så er det å anta som fells for alle på jorde og alle for all framtid. Slik er internett.

 

Anonymkode: 4bde9...aa3

OK, ser ut som det var det eneste svaret jeg trengte. Du tar frem poeng, jeg ikke hadde tenkt på en gang. Skal kanskje avvente dette. Vet du om andre muligheter for å dele? Eller minnebrikke er det eneste?

Anonymkode: c53ec...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg villle lastet de opp på youtube. Delt de en kort periode for deretter å deaktivert de igjen. Tror det er både sikkert og enkelt. 

Også hadde jeg hatt 2-faktor på min egen gmail/yt

 

Anonymkode: 4bde9...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Har enda et spm ang YouTube og sikkerhet. 

Hvis jeg laster opp private videoer og holder de private slik at kun jeg har tilgang til de, er de trygge da eller kan de fortsatt hackes??

Greie er at jeg ønsker de videoene tilgjengelig og ikke bortgjemt i en ekstern harddisk. Det er en større jobb å hente de derfra og koble inn harddisk. Osv osv. Hvis jeg legger de på YouTube så kan jeg logge inn på YT på tv, og se videoene derfra. 

Har dere et alternativ til dette å anbefale? 

Anonymkode: c53ec...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Har enda et spm ang YouTube og sikkerhet. 

Hvis jeg laster opp private videoer og holder de private slik at kun jeg har tilgang til de, er de trygge da eller kan de fortsatt hackes??

Greie er at jeg ønsker de videoene tilgjengelig og ikke bortgjemt i en ekstern harddisk. Det er en større jobb å hente de derfra og koble inn harddisk. Osv osv. Hvis jeg legger de på YouTube så kan jeg logge inn på YT på tv, og se videoene derfra. 

Har dere et alternativ til dette å anbefale? 

Anonymkode: c53ec...2a0

Jeg brente mine private filmer fra for eksempel russerevy på dvd, Liker ikke legge ut slikt på nett siden andre kan få tak i det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett om du sprer innholdet til andre slektninger via fysisk medium eller nett, så er hovedutfordringen din menneskene du deler med.

Sender du ut cd eller minnebrikke, så må du like fullt stole på at mottakere ikke selv synes det er gøy å laste opp gamle minner på nett og dele med andre, kanskje åpent for alle osv.

Minnebrikke, usb-stick osv kan bli borte i posten, mistes - og finnes av andre, lett å laste opp både lokalt og poste på nett utenfor din kontroll.

Sånn sett, så har du tross alt mer kontroll med å laste opp private videoer på youtube, dele linkene med de du ønsker, og deaktivere/slette etter ei stund. 

Ingenting er helt sikkert. 

 

Anonymkode: 2862f...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...