AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #1 Skrevet 7. august 2019 Hei. Etter 10 år med prøving på vektnedgang har jeg nå startet prosessen mot slankeoperasjon. Var på kartleggingstime idag hos sykepleier og nå fått henvisning til både lege og ernæringsfysiolog siden sykepleieren syns absolutt slankeoperasjon var et godt alternativ. Jeg har en Bmi på 45. Jeg har fått med meg ark angående knekkebrødmetoden. Som jeg ble anbefalt å følge. Og at henvisningen til legen skulle bli sånn at jeg fikk den timen snarest for å få klar signal til operasjon. Bør jeg begynne på knekkebrød metoden og vise at jeg er psykisk motivert og sterk til hva som ventet meg? Vanlig er det jo et løp med 7 mnd med 7 forskjellig møter før man får møte lege, men siden hun absolutt så behovet så fikk jeg direkte henvisning. Men jeg aner ikke hvor nærme en operasjon kan være siden jeg allerede har hoppet over noen trinn og når jeg bør starte på den knekkebrødmetoden siden den har så lav kcal per dag og kanskje ikke helt ønskelig å gå på for lenge. Flere i samme situasjon og hvordan gikk dere frem? Anonymkode: 38651...35b
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #2 Skrevet 7. august 2019 Rart at du slipper og gå på det obligatoriske livsstilsendringskurset. Det er jo ikke en sykepleier som bestemmer om du får operasjon eller ikke. Det bestemmes av kirurg. Har aldri hørt om noen som får hjelp fra det offentlige uten det kurset. Du har heller ikke ekstremt høy BMI enn andre sykelige overvektige. For å få helsehjelp av det offentlige, må du ha BMI på minimum 35 hvis du har tilleggssykdommer. 40 hvis du ikke har det. Anonymkode: 9d582...aa0 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #3 Skrevet 7. august 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rart at du slipper og gå på det obligatoriske livsstilsendringskurset. Det er jo ikke en sykepleier som bestemmer om du får operasjon eller ikke. Det bestemmes av kirurg. Har aldri hørt om noen som får hjelp fra det offentlige uten det kurset. Du har heller ikke ekstremt høy BMI enn andre sykelige overvektige. For å få helsehjelp av det offentlige, må du ha BMI på minimum 35 hvis du har tilleggssykdommer. 40 hvis du ikke har det. Anonymkode: 9d582...aa0 Jeg har gått på tusenvis av forskjellig kurs via sykehuset de siste 10 årene. Anonymkode: 38651...35b
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #4 Skrevet 7. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått på tusenvis av forskjellig kurs via sykehuset de siste 10 årene. Anonymkode: 38651...35b Det burde du nevnt i HI sånn at man forsto det. Anonymkode: 9d582...aa0 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #5 Skrevet 8. august 2019 Fått time til lege for å vurdere operasjon Anonymkode: 38651...35b
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #6 Skrevet 8. august 2019 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har fått med meg ark angående knekkebrødmetoden. Som jeg ble anbefalt å følge. Bør jeg begynne på knekkebrød metoden og vise at jeg er psykisk motivert og sterk til hva som ventet meg? Anonymkode: 38651...35b De gir deg ikke et ark med oppfordring til spesialkur hvis de ikke mener alvor. Dette er din jobb å gjøre før de kan utføre sin jobb. Folk som kan noe om dette fordi de har gjennomgått det samme vet noe om sin egen situasjon, men ingenting om deg og din helse. Snakk med legen din hvis du er usikker på noe ang. din helse. Anonymkode: 22e7d...017
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #7 Skrevet 8. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De gir deg ikke et ark med oppfordring til spesialkur hvis de ikke mener alvor. Dette er din jobb å gjøre før de kan utføre sin jobb. Folk som kan noe om dette fordi de har gjennomgått det samme vet noe om sin egen situasjon, men ingenting om deg og din helse. Snakk med legen din hvis du er usikker på noe ang. din helse. Anonymkode: 22e7d...017 Når jeg snakket med dem idag fikk jeg beskjed å begynne på knekkebrødmetoden 1200 kcal frem til legetimen også er det opp til legen om det blir operasjon. Men sykepleieren syns operasjon var absolutt det beste i min situasjon og kan virke ut som det går den veien på tanke på at jeg har fått beskjed å starte på knekkebrødmetoden og fikk legetime 5-7 mnd før, den vanlig løpet er en besøkstime hos sykepleier osv en gang i mnd i 6 mnd før man får møte lege Anonymkode: 38651...35b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå