Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2005 #1 Skrevet 10. mai 2005 noen som har oppskrift og fremgangsmåte på en sjokolade kake som er VELDIG LIK den spoon cake du får på deli de luca...? den er bløt og mørk og nam og god
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2005 #2 Skrevet 10. mai 2005 ååååååååååååååååååååååååååååååååååå, den er så god!!!! hvis noen har en oppskrift på den eller en veldig lik blir jeg også hoppende takknemlig
Nella Skrevet 17. mai 2005 #4 Skrevet 17. mai 2005 Mulig dette kan være noe tilsvarende i selve kaken ihvertfall. Ikke bakt den selv, skulle, men utsatt til helga igjen. En amerikansk kake ihvertfall som er ganske mørk. Devil food cake: 5 dl mel 8 ss kakao 1 ts salt 1 1/2 ts natron (evnt bakepulver) 8 ss smør (gjerne usaltet) 2 1/2 dl sukker 1 ts vaniljeessens 3 eggeplommer 3 dl kaldt vann 3 eggehviter 2 dl sukker bakes i 2* 22 cm former, smurte. bland kakao, mel,salt og natron (bakepulver) godt sammen. Ha fettet i en annen bolle og miks godt med en el mikser Ha i 2 1/2 dl sukker og vanilje og miks videre et par minutter. Tilsett en og en eggeplomme mens du pisker godt mellom hver. Ha i litt av melblandingen og vannet og miks, gjør det til alt er pisket godt sammen. Pisk eggehvitene i en annen bolle til de begynner å stivne, ha så i sukkeret litt og litt og pisk til alt er stivpisket. Skjær eggehvitene inn i kakedeigen. Fordel deigen i to former og stek på 170 grader i ca 35 minutter. Avkjøl på rist. Da har du to kaker som du igjen deler på to og legger du det oppå hverandre alt sammen med fyll i mellom får du en sånn kjempe amerikansk kake Glasur: 200 g kremost nøytral (philadelphia f.eks) 250 g smør (helst usaltet) 1/4 ts salt 1 1/2 ts vaniljeessens 300 g melis kakaopulver Pisk ost og smør luftig, ha i melis og pisk og tilslutt kakao etter smak
Gjest Anonymous Skrevet 17. mai 2005 #5 Skrevet 17. mai 2005 er det ost i fyllet til spoon cake??? kan man droppe osten? og evt erstatte det med annet?
Nella Skrevet 17. mai 2005 #6 Skrevet 17. mai 2005 Aldri smakt spoon-cake jeg. Tenkte mest på selve kaka uten fyll for den går igjen i mange oppskrifter i usa ihvertfall. All slags sjokokrem, annen krem, frukt kan erstatte ostekremen så får du din egen sjokoladekake. bildeav en slags devil food cake. et til Herer en med sjokoladepudding i mellom lagene Heter chocolate loving spoon cake.
Gjest Anonymous Skrevet 17. mai 2005 #7 Skrevet 17. mai 2005 Aldri smakt spoon-cake jeg. Tenkte mest på selve kaka uten fyll for den går igjen i mange oppskrifter i usa ihvertfall. All slags sjokokrem, annen krem, frukt kan erstatte ostekremen så får du din egen sjokoladekake. bildeav en slags devil food cake. et til Herer en med sjokoladepudding i mellom lagene Heter chocolate loving spoon cake. takk takk kjære deg
Gjest Anonymous Skrevet 17. mai 2005 #8 Skrevet 17. mai 2005 til trådstarter: de to siste bildene ligner jo veldig, særlig den med pudding...men det er da ikke pudding i D.D.L kaka,mer mousse på en måte Forslag til kremfyll?
Nella Skrevet 17. mai 2005 #9 Skrevet 17. mai 2005 takk takk kjære deg Bare hyggelig å kunne prøve å hjelpe. Håper det blir litt sånn som det skal bli. Er det mousse inni så kan man vel evnt lage sin egen mousse eller kjøpe en sånn halvferdig pakke og lage for å legge mellom lagene.
Gjest Kake Elsker Skrevet 6. februar 2009 #10 Skrevet 6. februar 2009 kan du ikke legge ut noen ordentlig oppskrift.. jeg vil ikke ha noe lignende.. men akkurat den samma.. det er mye sånn krem i den spoon kaken.. slags mousse.. har dere noen oppskrift til den?
Nausicaä Skrevet 7. februar 2009 #11 Skrevet 7. februar 2009 kan du ikke legge ut noen ordentlig oppskrift.. jeg vil ikke ha noe lignende.. men akkurat den samma.. det er mye sånn krem i den spoon kaken.. slags mousse.. har dere noen oppskrift til den? Nei, det er ingen som har oppskrift til akkurat den kaken du vil ha. Men de er så snille og prøver å finne kakeoppskrifter som ligner, slik at du blir glad. Men om du vil ha en "ordentlig" oppskrift kan du jo ringe de som produserer kaken for deli de luca (spør der hvem som gjør det). De har heeeelt sikkert lyst til å gi den til deg. Evt kan du finne ut ingrediensene (spør på ddl) og sette dem sammen selv. 2
Gjest sanna84 Skrevet 12. juni 2009 #13 Skrevet 12. juni 2009 gå inn og kikk på www.detsoteliv.no der er det nok av deilige kaker å velge i!!
Gjest Gjest_Presley_* Skrevet 15. februar 2010 #14 Skrevet 15. februar 2010 Jeg prøvde meg på den siste av disse tre oppskriftene http://answers.yahoo.com/question/index?qi...18145821AAB5TU4 Den ble veldig god.. men ikke i nærheten av Deli DeLuca kaken :-( Noen som har fått det til enda? husk å kom tilbake og fortell hva dere har prøvd... sammen kan vi finen ut av dette.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2011 #17 Skrevet 7. april 2011 BUMP BUMP! Ja nå får jeg jammen lyst til å svare og hjelpe, altså. 1
Gjest KittyMaru Skrevet 4. oktober 2012 #18 Skrevet 4. oktober 2012 Devils Food Cake og Chocolate spoon Cake er to forskjellige ting. Her er en spoon-cake: http://www.passionforbaking.com/blog/2010/12/03/chocolate-lovin-spoon-cake/
Nikkou Skrevet 13. november 2017 #19 Skrevet 13. november 2017 Denne tråden er eldgammel, men jeg fant ut hvem som lager den 😃 Danora har produksjonen, og på siden skriver de følgende: Chocolate Lovin Spoon Cake 1706 "A giant mouthful of chocolate pudding between two layers of dark, moist chocolate-drenched chocolate cake" En sjokoladekake for drevne sjokolade-kake-elskere! Mørk, rik og fyldig sjokoladekake som er fylt med sjokoladepudding og toppet med revet, mørk sjokolade. Et fantastisk blikkfang i disken – og en opplevelse for ganen! Kaken er delt i 14 porsjonsstykker. Kremen er altså ingen krem, men en pudding 😃 2
Sunshineyellow Skrevet 10. januar 2022 #20 Skrevet 10. januar 2022 Har noen oppskrift?:) Linken over fungerer ikke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå