B87C Skrevet 7. august 2019 #1 Skrevet 7. august 2019 Hvor lang tid tok d (antall dager) før vedtaket var godkjent til pengene var på konto? Står innen en uke i papirene, men så klarte de ikke holde seg innenfor 6ukers behandlings tid, og brukte 9, såe stoler ikke helt på de 🙄
GjestSiden2006 Skrevet 7. august 2019 #2 Skrevet 7. august 2019 Noen uker ja. I hvert fall ikke en uke. Ikke belag alt på de pengene, for det kan ta tid. Latterlig liten sum forresten. Hvem har regnet seg frem til den? Kjennes ut som å pante flasker når man skal på svenskehandel.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #3 Skrevet 8. august 2019 10 timer siden, GjestSiden2006 skrev: Noen uker ja. I hvert fall ikke en uke. Ikke belag alt på de pengene, for det kan ta tid. Latterlig liten sum forresten. Hvem har regnet seg frem til den? Kjennes ut som å pante flasker når man skal på svenskehandel. Hva er er grei sum da? Anonymkode: 500f1...e45
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #4 Skrevet 8. august 2019 Søkte på en fredag og fikk pengene på mandag, så det tok kun én virkedag for meg. Dette var for ett par år siden. Anonymkode: b5d2a...166
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #5 Skrevet 8. august 2019 10 timer siden, GjestSiden2006 skrev: Noen uker ja. I hvert fall ikke en uke. Ikke belag alt på de pengene, for det kan ta tid. Latterlig liten sum forresten. Hvem har regnet seg frem til den? Kjennes ut som å pante flasker når man skal på svenskehandel. Det er da virkelig en stor sum å få 83 140 kroner i gave fra staten uten å ha gjort noe som helst for dem. Anonymkode: e9df9...000 6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #6 Skrevet 8. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er da virkelig en stor sum å få 83 140 kroner i gave fra staten uten å ha gjort noe som helst for dem. Anonymkode: e9df9...000 Vet du hva engangssum er? Hva med foreldrepenger man får fra nav? Hva med trygd? En gjør ikke noe for å få kreft heller? Hvis du ikke tåler det, kan du flytte til USA Anonymkode: 24feb...6fa 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #7 Skrevet 8. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vet du hva engangssum er? Hva med foreldrepenger man får fra nav? Hva med trygd? En gjør ikke noe for å få kreft heller? Hvis du ikke tåler det, kan du flytte til USA Anonymkode: 24feb...6fa Så fordi vi er heldige å har gode velferdsordninger her i landet hvor vi som jobber sponser de som ikke gidder så er det greit for de som ikke gidder planlegge et svangerskap slik at de har tjent opp rett til foreldrepenger å klage på at staten ikke gir dem nok? Anonymkode: e9df9...000 2
Sinsiew Skrevet 8. august 2019 #8 Skrevet 8. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så fordi vi er heldige å har gode velferdsordninger her i landet hvor vi som jobber sponser de som ikke gidder så er det greit for de som ikke gidder planlegge et svangerskap slik at de har tjent opp rett til foreldrepenger å klage på at staten ikke gir dem nok? Anonymkode: e9df9...000 Det er da ikke slik at alle ikke gidder jobbe. Sist mistet jeg deltidsjobben 6 mnd før jenta kom, og var fulltidsstudent fra jenta var 6 uker. Det er ikke alltid man kan planlegge et svangerskap.. 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #9 Skrevet 8. august 2019 Søkte da jeg var 26+0, fødte 26+3 og hadde pengene på konto da barna var 4-5 dager gamle. I 2017 Anonymkode: 1176a...ee2
B87C Skrevet 8. august 2019 Forfatter #10 Skrevet 8. august 2019 Ok her var masse usaklig, takk for ordentlig svar til de få.. latterlig liten sum er d da virkelig ikke, for slike som meg som er uføretrygdet, (nei ikke ung ufør, og heller ikke ufør pga latskap!! ) så er dette en stor hjelp, 83000 kr er flere tusen ekstra i mnd hvis man fordeler det, og d kommer veldig godt med.. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #11 Skrevet 8. august 2019 1 time siden, Sinsiew skrev: Det er da ikke slik at alle ikke gidder jobbe. Sist mistet jeg deltidsjobben 6 mnd før jenta kom, og var fulltidsstudent fra jenta var 6 uker. Det er ikke alltid man kan planlegge et svangerskap.. Da fikk du jo over 83000 i tillegg til fødselsstipend fra lånekassen. Ikke mye grunn til å klage da synes jeg. Anonymkode: e9df9...000
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #12 Skrevet 8. august 2019 Jeg søkte i mai i fjor. Søkte en tirsdag kveld, vedtaket var klart på morgenen dagen etter, og på ettermiddagen var pengene inne. Stod til utbetaling dagen etter vedtaket ble innvilget, men fikk de allerede samme dag. Anonymkode: 67f6a...281
AnonymBruker Skrevet 8. august 2019 #13 Skrevet 8. august 2019 17 minutter siden, B87C skrev: Ok her var masse usaklig, takk for ordentlig svar til de få.. latterlig liten sum er d da virkelig ikke, for slike som meg som er uføretrygdet, (nei ikke ung ufør, og heller ikke ufør pga latskap!! ) så er dette en stor hjelp, 83000 kr er flere tusen ekstra i mnd hvis man fordeler det, og d kommer veldig godt med.. Får du engangsstønad i tillegg til uføretrygden? Jeg trodde engangsstønad var for dem som ikke hadde annen inntekt?? Anonymkode: 2f96b...a62
Sinsiew Skrevet 8. august 2019 #14 Skrevet 8. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da fikk du jo over 83000 i tillegg til fødselsstipend fra lånekassen. Ikke mye grunn til å klage da synes jeg. Anonymkode: e9df9...000 Jeg har ikke tatt ut stipend og jeg klager ikke, jeg gabare en kommentar til din "gidder ikke".
B87C Skrevet 8. august 2019 Forfatter #15 Skrevet 8. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Får du engangsstønad i tillegg til uføretrygden? Jeg trodde engangsstønad var for dem som ikke hadde annen inntekt?? Anonymkode: 2f96b...a62 Ja d gjør man jo selvsagt,uføretrygden er jo inntekten min, og engangsstønaden er noe alle kan velge, hvis d er d som lønner seg i forhold til din inntekt osv, men som regel så lønner d seg jo med vanlig permisjon for de som har rett til den løsningen..men noen grupper faller ikke inn under retten til vanlig permisjon og da er engangsstønaden ett flott tilbud. Og bare så d er sagt så er d ikke bare å bli gravid og få utbetalt masse penger slik som d høres ut som enkelte mener her, pengene er jo til barnet og d utstyret barnet måtte trenge...
B87C Skrevet 8. august 2019 Forfatter #16 Skrevet 8. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg søkte i mai i fjor. Søkte en tirsdag kveld, vedtaket var klart på morgenen dagen etter, og på ettermiddagen var pengene inne. Stod til utbetaling dagen etter vedtaket ble innvilget, men fikk de allerede samme dag. Anonymkode: 67f6a...281 Oy, d var raskt 👍 håper de kommer inn innen en uke så eg rekker handle inn div nødvendigheter til bebis før han kommer 😂🙈 hehe..
GjestSiden2006 Skrevet 12. august 2019 #17 Skrevet 12. august 2019 Jeg fikk så vidt over 40 000kr. Det var så innmari surt. Fikk frikort i 1992 og har jobbet fulltid å fått skattekort så fort jeg var gammel nok til det. Fikk ett barn i 2014. Tok ut forlenget fødselspermisjon, i tilfelle vi ikke fikk flere barn. Så jo da, der kommer baby nummer to deisende i denne ulønnede permisjonen. Fytti katta. Det overlappet bare noen måneder.... etter å jobbet i alle skoleferier og tatt fulltidsarbeid siden 90-tallet... noen usle måneder... surt! Burde vært annet system som fanget opp på en anderledes måte. Heldighvis er jeg ikke vokst opp med mye cash, og skjønte brennkvikt at jeg måtte endre livsstil en stund.
GjestSiden2006 Skrevet 12. august 2019 #18 Skrevet 12. august 2019 På 8.8.2019 den 6.52, AnonymBruker skrev: Det er da virkelig en stor sum å få 83 140 kroner i gave fra staten uten å ha gjort noe som helst for dem. Anonymkode: e9df9...000 Kommer nok, som du lan lese ovenfor, veldig an på situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2019 #19 Skrevet 12. august 2019 På 8.8.2019 den 15.17, B87C skrev: Ja d gjør man jo selvsagt,uføretrygden er jo inntekten min, og engangsstønaden er noe alle kan velge, hvis d er d som lønner seg i forhold til din inntekt osv, men som regel så lønner d seg jo med vanlig permisjon for de som har rett til den løsningen..men noen grupper faller ikke inn under retten til vanlig permisjon og da er engangsstønaden ett flott tilbud. Og bare så d er sagt så er d ikke bare å bli gravid og få utbetalt masse penger slik som d høres ut som enkelte mener her, pengene er jo til barnet og d utstyret barnet måtte trenge... Jeg vet jo at pengene er til barnet, og at barnet trencer diverse. Men de som jobber får jo vanlig inntekt i permisjonstiden. Og de som er uføre får jo utbetalt trygden sin som vanlig etter å ha fått barn. Så da får de jo på en måte dobbelt opp om de får både uføretrygd og engangsstønad. Anonymkode: 2f96b...a62 1
B87C Skrevet 15. august 2019 Forfatter #20 Skrevet 15. august 2019 På 12.8.2019 den 14.40, AnonymBruker skrev: Jeg vet jo at pengene er til barnet, og at barnet trencer diverse. Men de som jobber får jo vanlig inntekt i permisjonstiden. Og de som er uføre får jo utbetalt trygden sin som vanlig etter å ha fått barn. Så da får de jo på en måte dobbelt opp om de får både uføretrygd og engangsstønad. Anonymkode: 2f96b...a62 Skjønner at d kan framstille som om man får ekstra, men hvis du legger opp regnestykket så ser du at min trygd pluss engangsstønad ikke akkurat når opp inntekstmessig i forhold til en som er i jobb, og får permisjon.. har vært i begge situasjoner, og man "vinner" absolutt på å få vanlig permisjon kontra engangsstønad.. jeg har valgt og legge vekk pengene etter alt av utstyr er kjøpt inn,og gi meg selv noen kr ekstra i mnd så lenge pengene varer, for å kunne kompensere for bleier og div nødvendigheter som ellers ikke har vært med i mitt mnds budsjett..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå