Gå til innhold

Er feminisme en form for Misandri?


Kallis92

Anbefalte innlegg

Generelt vil jeg beskrive det mer som en jenteklubb. Men vil du si at det kan eller har utviklet et veldig misandri mentalitet i samfunnet? Hvis du ikke vet hva det er. Misandri betyr hat for menn

Har også en teori at dette kan være grunnen til hvorfor transseksualisme er så populært i dag. Hvis du skammer eller er overbevist å hate et kjønn... så kan man bare fjerne det bort. Problem løst. Og bli med i den gruppa som hater det kjønnet : 3

MtF er veldig populært av en grunn trossalt.

Edit: Men har forstått det bedre hvis de har prøvd å si at maskuline menn er skumle, men feminine er mindre skumle. Og gjort dem om til futa. Selv om det kan kanskje høres komiskt ut så kan jeg iallfall se det som et argument. Men ja X). Generelt føler jeg ikke for å tukle med kroppsfunksjoner som en smart ting

Endret av Kallis92
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, Kallis92 skrev:

Generelt vil jeg beskrive det mer som en jenteklubb. Men vil du si at det kan eller har utviklet et veldig misandri mentalitet i samfunnet? Hvis du ikke vet hva det er. Misandri betyr hat for menn

 

Bare gjør det du.

45 minutter siden, Kallis92 skrev:

 

Har også en teori at dette kan være grunnen til hvorfor transseksualisme er så populært i dag. Hvis du skammer eller er overbevist å hate et kjønn... så kan man bare fjerne det bort. Problem løst. Og bli med i den gruppa som hater det kjønnet : 3

 

Bare ha teorier du.

45 minutter siden, Kallis92 skrev:

 

MtF er veldig populært av en grunn trossalt.

 

Fordi det er det da ja.

46 minutter siden, Kallis92 skrev:

 

 

 

Edit: Men har forstått det bedre hvis de har prøvd å si at maskuline menn er skumle, men feminine er mindre skumle. Og gjort dem om til futa. Selv om det kan kanskje høres komiskt ut så kan jeg iallfall se det som et argument. Men ja X). Generelt føler jeg ikke for å tukle med kroppsfunksjoner som en smart ting

Vel, men hvorfor skal vi bry oss så hardt om hva du mener, føler og tenker? Hva gjør deg så spesiell liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, O.G. skrev:

Vel, men hvorfor skal vi bry oss så hardt om hva du mener, føler og tenker? Hva gjør deg så spesiell liksom?

når det kommer til MtF så høres det ut som tukling med kroppen. Om jeg sa at å fjerne klitten er bra fordi du føler bedre. Ville du vært enig? Og ville det vært fint om menn ble glad for slikt? Du skjønner litt hva jeg mener :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kallis92 skrev:

når det kommer til MtF så høres det ut som tukling med kroppen. Om jeg sa at å fjerne klitten er bra fordi du føler bedre. Ville du vært enig? Og ville det vært fint om menn ble glad for slikt? Du skjønner litt hva jeg mener :)

Hva har dette med feminisme å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Feminisme i dag er alt og ingenting. Det er de som "bare vil at alle skal ha det bra" og det er de som går i tog for å legge ned tilbudet til de prostituerte og tar til orde for omfattende diskriminering. 

For å forstå moderne feminisme bør en nok se på hva som skiller feministene fra befolkningen ellers. De aller fleste er for like rettigheter for kvinner og menn, samtidig som de aller færreste er feminister. Det sier oss at feministene skiller seg ut bla. ved å fokusere veldig på kjønn, ta til orde for diskriminering osv. 

Sitat

 

Feministene utgjør elleve prosent av befolkningen: fire prosent for menn, og 19 prosent for kvinner

https://www.dagbladet.no/kultur/feminismens-overdrevne-kroppsfokus/60211752

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke det.  Feminisme er en tanke om at alle mennesker er like mye verdt. Tradisjonelt har maskuline verdier og bidrag blitt høyere verdsatt. Derfor heter det feminisme, fordi man ønsker å heve statusen til feminine verdier opp til de maskulines nivå. 

Vi aksepterer at menn og kvinner er forskjellige, og at det er individuelle forskjeller innenfor kjønnene. 

Vi vil at myke verdier skal være like mye verdt som harde verdier. Det bør føre til lik lønn ikke bare for likt arbeid, men for likeverdig arbeid. Feks. bør en sykepleier ha like god lønn som en ingeniør. Man skal ikke tape på å velge myke yrker. Det er ingen gode grunner til det.

Det er viktig at kvinner er med å lede landet, kommunestyrene, og bedriftene. For de myke verdiene kvinner ofte (men ikke alltid) fronter, trengs i samfunnet på lik linje med de harde verdiene. Vi ønsker ikke at kvinnene skal ta over, men at de får delta på lik linje med menn. 

Det er vist at i samfunn som bygger på disse prinsippene, har de aller fleste det bedre. Både menn, kvinner og barn. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kalevala skrev:

Nei, det er ikke det.  Feminisme er en tanke om at alle mennesker er like mye verdt. Tradisjonelt har maskuline verdier og bidrag blitt høyere verdsatt. Derfor heter det feminisme, fordi man ønsker å heve statusen til feminine verdier opp til de maskulines nivå. 

Så hvorfor kalles det feminisme. Feminisme er en jente klubb der jenter bestemmer hva som likestilles. Så er nok mer ironisk bare. Vi har likestilling, det kalles likestilling for likens muligheter. Du kan studere hva du vil. Og jobbe med det.

Siden det kun finnes 2 kjønn enda. Skal ikke si noe for og imot om samfunnet endrer seg. Men jeg bare sier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kalevala skrev:

Det er viktig at kvinner er med å lede landet, kommunestyrene, og bedriftene. For de myke verdiene kvinner ofte (men ikke alltid) fronter, trengs i samfunnet på lik linje med de harde verdiene. Vi ønsker ikke at kvinnene skal ta over, men at de får delta på lik linje med menn. 

Du mener sånn 50/50 fordelinger i topp stillingen sikkert. Jeg kan se den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Kalevala skrev:

Vi vil at myke verdier skal være like mye verdt som harde verdier. Det bør føre til lik lønn ikke bare for likt arbeid, men for likeverdig arbeid. Feks. bør en sykepleier ha like god lønn som en ingeniør. Man skal ikke tape på å velge myke yrker. Det er ingen gode grunner til det.

Tror du burde lese litt om markedsøkonomi... for dette kunne du åpenbart ingen ting om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det finnes feminister som hater menn er det ingen tvil om, Man er ekstremt naiv om man tror at det ikke finnes.

Men feminisme i seg selv er ikke en form for misandri.

Selv om jeg mener man kan støtte like stilling uten å kalle seg feminist eller egalitær.

Om noen faktisk blir krenket av det jeg skrev nå. La meg gjøre det klart for deg. "Jeg bryr meg ikke om du ble krenket"

 

Mer har jeg ikke å si i denne tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både ja og nei. Feministisk teori har i utgangspunktet ikke noe med misandri å gjøre, men heller det og fremme kvinners rettigheter og autonomi slik at de blir likestilt mannen. Men så har du helt klart kvinner som hater menn, og som bruker feminisme som et verktøy til å legitimere dette hatet. Dessverre er enkelte av disse de mest høylytte og synlige, og de faktiske feministene (i ordets rette forstand) har i liten grad distansert seg fra disse. Ksnskje har de ikke blitt tatt seriøst og heller blitt bagatelisert i stillhet, noe som har gjort at mange forbinder feminisme med noe negativt i dag. 

Endret av HalldirV2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å si det sånn I norsk feminisme idag så er inter-seksjon feminisme størst som har en offerpyramide. Alle leder posisjoner har blitt erstattet av rad feminister siden 90 tallet. Den mest prominente feministen i Norge: Marie Simonsen tar å flirer over fra fall av gutter på skolen og ønsker å sidestille alle hvite menn i Amerika og Norge. Kvinnefronten er helt klart på mannehat til det punktet de ønsker å fjerne rettsikkerhet for gutter og menn. 

Svensk feminisme er direkte misandri, der man kan åpent snakke om å kastere menn, lage en konsentrasjon leir for menn og kutte ned populasjonen av menn til 90% i konferanser og det jeg vill tro åpent i klassen i Sverige.             

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 hours ago, Kalevala said:

Det er viktig at kvinner er med å lede landet, kommunestyrene, og bedriftene. For de myke verdiene kvinner ofte (men ikke alltid) fronter, trengs i samfunnet på lik linje med de harde verdiene. Vi ønsker ikke at kvinnene skal ta over, men at de får delta på lik linje med menn. 

Om du sjekker kvinnekvoten så har det ført til missiltitt av ledelse av arbeidstakere av både menn og kvinner bortsett ifra sykehusene der målt tillit har blitt mindre. Kravet at det "MÅ" være 40 % kvinner har ført til tap og til falske stillinger der ledelsene putter kvinner inn. Etter den gigantiske fiaskoen til dette kravet som AP feministene og de ekstreme feministene i 2005 så har de vært ekstremt stille om dette og heller fokusert på andre ting som sex-kjøpsloven og god hets signalisering. 

I 2013 så var det høring i stortinget om kvinnekvoten og det var ekstremt pinlig og nærmest skammelig hvordan dette hadde blitt implementert. Rasjonelle feminister som oss sa ifra at dette var en kalkun fra dag en, fikk rett.

Du kan ikke putte kvinner inn leder stillinger bare fordi de er kvinner, det er ikke en konspirasjon der menn ikke putter kvinner inn i leder stillinger. Det er ikke nok kvinner som ønsker jobben som er gjennomsnittlig 80 timer per uke på toppnivå. Det kommer aldri til å være nok kvinner som tar den jobben på 80 timer.

Enda være er mannlige rekrutteringen til sykepleien der fra fallet er høyt og enda høyere om du tar de som slutter som pleier over til noe annet. Dette er enda rad Feministisk kalkun.        

                

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, ElinX0Xpoliti said:

Om du sjekker kvinnekvoten så har det ført til missiltitt av ledelse av arbeidstakere av både menn og kvinner bortsett ifra sykehusene der målt tillit har blitt mindre. Kravet at det "MÅ" være 40 % kvinner har ført til tap og til falske stillinger der ledelsene putter kvinner inn. Etter den gigantiske fiaskoen til dette kravet som AP feministene og de ekstreme feministene i 2005 så har de vært ekstremt stille om dette og heller fokusert på andre ting som sex-kjøpsloven og god hets signalisering. 

I 2013 så var det høring i stortinget om kvinnekvoten og det var ekstremt pinlig og nærmest skammelig hvordan dette hadde blitt implementert. Rasjonelle feminister som oss sa ifra at dette var en kalkun fra dag en, fikk rett.

Du kan ikke putte kvinner inn leder stillinger bare fordi de er kvinner, det er ikke en konspirasjon der menn ikke putter kvinner inn i leder stillinger. Det er ikke nok kvinner som ønsker jobben som er gjennomsnittlig 80 timer per uke på toppnivå. Det kommer aldri til å være nok kvinner som tar den jobben på 80 timer.

Enda være er mannlige rekrutteringen til sykepleien der fra fallet er høyt og enda høyere om du tar de som slutter som pleier over til noe annet. Dette er enda rad Feministisk kalkun.        

                

Lederstillinger er uansett oppskrytt. Ja, en bitteliten prosent av menn er overrepresentert i lederstillinger. Men hva så? De få, få mennene jobber mye mer enn vanlige folk og tjener litt mer. Men menn er også overrepresentert i farlige, skitne drittjobber. Det snakkes aldri om. Skal vi først ha kvotering kan vi like gjerne ha kvotering inn i ALLE jobber. Så kan like mange kvinner kose seg med kloakk og dritt som menn har gjort i århundrer.

Anonymkode: 8b398...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2019 den 14.56, Kalevala skrev:

Nei, det er ikke det.  Feminisme er en tanke om at alle mennesker er like mye verdt. Tradisjonelt har maskuline verdier og bidrag blitt høyere verdsatt. Derfor heter det feminisme, fordi man ønsker å heve statusen til feminine verdier opp til de maskulines nivå. 

Vi aksepterer at menn og kvinner er forskjellige, og at det er individuelle forskjeller innenfor kjønnene. 

Vi vil at myke verdier skal være like mye verdt som harde verdier. Det bør føre til lik lønn ikke bare for likt arbeid, men for likeverdig arbeid. Feks. bør en sykepleier ha like god lønn som en ingeniør. Man skal ikke tape på å velge myke yrker. Det er ingen gode grunner til det.

Det er viktig at kvinner er med å lede landet, kommunestyrene, og bedriftene. For de myke verdiene kvinner ofte (men ikke alltid) fronter, trengs i samfunnet på lik linje med de harde verdiene. Vi ønsker ikke at kvinnene skal ta over, men at de får delta på lik linje med menn. 

Det er vist at i samfunn som bygger på disse prinsippene, har de aller fleste det bedre. Både menn, kvinner og barn. 
 

Det viser jo bare hvor lite feminister forstår av økonomi. 

Ellers vil jeg påstå at dagens feminister stort sett opptrer maskulint, og at de minst populære kvinnene er de feminine. 

Det er en utvisking av maskuline og feminine verdier, der menn skal være mer feminine og kvinner mer maskuline. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...