Gå til innhold

Kjøpe billett til Flytoget med kontanter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en eldre slektning som kommer med fly langveisfra, og lurer egentlig bare på om det er mulig å betale billetter til Flytoget med kontanter? Går det an å betale kontant på billettautomatene? Jeg har prøvd å google litt, men fant ikke noe info. 

Setter pris på svar :) 

 

 

Anonymkode: d8c25...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er usikker. 

Men alternative løsning er at du kjøper via nett eller app. Dette er gyldig i 90 dager.  Og sender QR koden på papir.  Det er samme system som da personen skal boarde flyet, at QR kode legges ned på skjerm, så det bør jo gå fint. Eller be om hjelp fra hvem som helst i nærheten. 

Anonymkode: 21ad1...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Sitat

 

Billetter til Flytoget

Med Flytog-appen kan du se avganger i sanntid og kjøpe billetten din direkte i appen, så slipper du å bruke unødvendig tid på plattform før toget går. Appen kan lastes ned fra App Store eller Google Play.

Det er også mulig å reise «billettløst» med Flytoget. Bare dra kredittkortet i kortleseren på stasjonen før du går om bord. Vel fremme på Oslo Lufthavn drar du det samme kortet igjen for å passere sperringene.

Papirbilletter kan kjøpes i Flytogets billettautomater som finnes på alle stasjoner, også i ankomsthallene på Oslo Lufthavn. Automatene tar både kort og kontant betaling. 

 Nærmere informasjon om Flytogets billetter og betingelser finner du her. 

 

Kilde: https://oslo-s.no/praktisk-info/kjope-billett/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er usikker. 

Men alternative løsning er at du kjøper via nett eller app. Dette er gyldig i 90 dager.  Og sender QR koden på papir.  Det er samme system som da personen skal boarde flyet, at QR kode legges ned på skjerm, så det bør jo gå fint. Eller be om hjelp fra hvem som helst i nærheten. 

Anonymkode: 21ad1...4ad

Tusen takk for svar :) Jeg skal undersøke litt rundt dette med app, men slik jeg skjønte det så var det enklest for personen å betale med kontanter. Nå leste jeg over her at det går an å betale med cash 😄 

Anonymkode: d8c25...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om Gardemoen er det mye billigere å ta Lillehammer toget.

Anonymkode: 0258e...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det snakk om Gardemoen er det mye billigere å ta Lillehammer toget.

Anonymkode: 0258e...119

Flytoget går bare til Gardermoen. Om man reiser til/fra Drammen koster Flytoget faktisk 6 kroner mindre enn Vy. Til/fra Asker og de resterende stasjonene Flytoget betjener er det billigere å reise med Ruter (Vy). Både R10, R11 og L12 stopper på OSL.

Anonymkode: 8ac0a...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...