Gå til innhold

Hårskum


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

OK, jeg maser videre (skal snart ta meg en bestillingsrunde hos LF)...

Jeg trenger et skum til å ha i håret de dagene jeg lar det lufttørke, men har liten erfaring med skum. Har brukt Thickefy Styler fra Body Double-serien til Sebastian, men synes det gjør håret litt matt, i tillegg til prisen...Forsøkte å bruke Fructis XXL, men takler ikke lukta.

Så noen forslag? Er Redken bra? L'Oreal? KMS? Paul Mitchell?

Jeg har relativt kort hår, og vil ha noe som gir litt hold, gjerne også glans. Er litt glad i rufs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Jeg bruker vanlig L `oreal i håndkletørt hår, i mitt halvlange hår. Funker alldeles utmerket. Billig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kerastase Volumactive Mousse har jeg veldig gode erfaringer med. Tynger og kleber ikke håret, noe som jeg synes de fleste hårskum har en tendens til å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Spør litt hva du vil oppnå. Jeg bruker Sebastian Switch Craft, den er på en måte en blanding av skum og spray. Gir hold og volum, og best av alt, den blir ikke klissete! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Spør litt hva du vil oppnå. Jeg bruker Sebastian Switch Craft, den er på en måte en blanding av skum og spray. Gir hold og volum, og best av alt, den blir ikke klissete! :-)

Jeg vil ha litt kontroll på håret, gjerne litt wet-look og hold. Kan den brukes i håndkletørt hår som skal lufttørkes? Jeg vil nemlig hvile håret litt fra føneren. Og hvordan lukter den? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har for langt hår til wet look, men vil tro at den fint kan brukes til det, står på at den kan det, en må bare spraye i mer. (Selvsagt). Fungerer også fint uten hårføner! Synes den er ganske super jeg, god hold. Lukten er vel litt "hårspray" i starten, men gir seg fort. Ellers ingen spesielt karakteristisk lukt synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Takk:) Jeg skal til byen en av dagene, så jeg skal høre hva frisøren min har å si, jeg går jo hos en Sebastian-frisør.

Håret mitt er relativt kort, men hele lengder, så en slik spray passer nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Rapport følger! Jeg var innom frisøren i morges, og forklarte saken. Hun påstod at Switch Craft var en normal hårspray, og at den kanskje ikke ville funke på håret mitt.

Resultatet ble at jeg gikk derfra med KMS Texture Blast, som er en slags spraygele; egentlig ment for å gi løft til fint hår, men kan også gi tekstur og hold. Jeg har såvidt prøvd, og den føles bra, men i morgen blir den virkelige testen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Spennende! Kanskje jeg kan prøve den etterpå.. Men er uenig i at den fra Sebastian er en vanlig spray.. Det får nå så være, håper du blir fornøyd!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Spennende! Kanskje jeg kan prøve den etterpå.. Men er uenig i at den fra Sebastian er en vanlig spray.. Det får nå så være' date=' håper du blir fornøyd!! :-)[/quote']

Jeg ble IKKE fornøyd! Den er altfor vannaktig, og gir lite hold. I så fall bør den kanskje brukes i tørt hår, og jeg ville ha noe til bruk rett etter vask. Og så sprer den sånn at jeg sprayer ned hele badet! I dag måtte jeg pusse speilet bak meg (har to speil på badet) etter bruk, for den sprutet sånn.

Kan du bruke Switch Craft rett i håndkletørt hår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Huffda! Det går an å bruke den uten føner ja.

Er det ikke mulig å få prøvd den hos frisør? Har aldri spurt om slikt, men synes det burde være en mulighet..

Den er som sagt en spray som skummer svakt = volum pluss hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Volumskummet fra Nicky Clarke er det BESTE hårskummet som finnes! Gir godt med hold, er lett å fordele i håret og lukter veldig godt. Gir wet-look hvis det får lufttørke i håret. Er helt avhengig av hårskum og har vel prøvd det meste som finnes...

Har anbefalt det til flere, og alle er like begeistret!

Fåes kjøpt på Cubus, og prisen er sympatiske kr 80,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...