Gå til innhold

Hvordan kan så mange leve av å være såkalt «influencer»?

NBA

Anbefalte innlegg

Gjest lillesnøfnugg
2 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

At inntektene ikke går ned av omfattende skriverier om bloggen her inne? Man kunne sikkert vist til de siste års ligningstall, jo mer oppmerksomhet her inne, jo høyere inntekt :)

Så du har ikke kilder? De fleste av toppbloggerne hadd inntektstap på mellom 1-1,5 million kroner ifjor. Størst tap hadde CBE og AR. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Så du har ikke kilder? De fleste av toppbloggerne hadd inntektstap på mellom 1-1,5 million kroner ifjor. Størst tap hadde CBE og AR. 

Hevdet jeg å ha kilder? Jeg la derimot inn forbehold siden jeg benyttet ordet «vel» :)

Men har du kilder på at CBE ble mer omtalt her inne i 2018 enn i 2017, siden du er så sikker på at det jeg antyder må være feil? :)

Endret av Hedersbrukeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
6 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Hevdet jeg å ha kilder? Jeg la derimot inn forbehold siden jeg benyttet ordet «vel» :)

Men har du kilder på at CBE ble mer omtalt her inne i 2018 enn i 2017, siden du er så sikker på at det jeg antyder må være feil? :)

Jeg antyder at det at KG generer klikk til bloggene ikke nødvendigvis stemmer og at de som holder ut hetsen nødvendigvis ikke går opp i inntekt.

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Jeg antyder at det at KG generer klikk til bloggene ikke nødvendigvis stemmer og at de som holder ut hetsen nødvendigvis ikke går opp i inntekt.

Vel, dersom det var mindre oppmerksomhet f.eks i 2018 enn i 2017, så vil altså det passe med det jeg skriver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hedersbrukeren skrev:

Vel, dersom det var mindre oppmerksomhet f.eks i 2018 enn i 2017, så vil altså det passe med det jeg skriver :)

Svaret på HI finnes i denne tråden, og i alle de andre trådene her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usikre unge jenter som gir dem nok klikk til at de kan leve av dette. De som klikker seg inn som er skyld i dette. Bloggen til hun seriekriminelle er fortsatt på topplisten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er skremmende er at folk sitter å ser på slikt, unnskyld uttrykket, "boss".

Det sier litt om hva som foregår på innsiden av mange. Folk er totalforvirret og har ikke egen integritet. Er jo som om man ikke kan være alene, man må holde hånden med andre hele tiden, redd for hva naboen sier etc. Et tomt skall av et liv man lever i.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg tenker at disse bloggene rett og slett er en naturlig arvtager etter "damebladene", og at dette sånn sett ikke er isolert til unge folk, men et "problem" som gjelder både gammel og ung. Når en kan tjene seg rik på å fortelle kvinner hvordan de skal kle seg osv. via blader ser jeg ingen grunn til at en skulle glare det over nett også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
På 7.8.2019 den 19.40, Veras123 skrev:

... Så det er bedre at de lever av å være på NAV?

Hva er galt med å leve av å være influencer ?

Mange av influencerne har en annen jobb i tillegg. Helene Drage har i allefall postet noe om at hun jobber på XXL.

Ja. De skader i alle fall ingen.

Såkalte influensere er det minst samfunnsnyttige "yrket" som finnes. Mer samfunnsnyttig å tigge på gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, herzeleid said:

Jeg tenker at disse bloggene rett og slett er en naturlig arvtager etter "damebladene", og at dette sånn sett ikke er isolert til unge folk, men et "problem" som gjelder både gammel og ung. Når en kan tjene seg rik på å fortelle kvinner hvordan de skal kle seg osv. via blader ser jeg ingen grunn til at en skulle glare det over nett også.

Der tidligere generasjoner av kvinner leste seg våte av kongefamilier, broderingsmønstre og syltetøyoppskrifter så leser dagens generasjon kvinner om influencere (dagens dekadente) og sminketrender (muligens det nærmeste man blant dagens kvinner kommer noe som ligner på husflid). 

Endret av Larsern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...