Gå til innhold

Flaut å bli spurt om leg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 29 år og blir fremdeles spurt om leg hvis jeg ikke handler en plass hvor folk kjenner meg. Jeg syns det er litt flaut. Jeg skal jo begynne å jobbe på en videregående skole snart. :flau:

Anonymkode: d149b...5b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 33 og blir spurt om leg. Jeg synes ikke at det er flaut. 

Anonymkode: b6b6d...44f

• Liker 1
Skrevet

Du er for ung hvis du synes det er flaut å bli spurt om leg, ta det heller som et kompliment.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er 29 år og blir fremdeles spurt om leg hvis jeg ikke handler en plass hvor folk kjenner meg. Jeg syns det er litt flaut. Jeg skal jo begynne å jobbe på en videregående skole snart. :flau:

Har lagt merke til at en del på KG "klager" at de blir tatt for å være yngre. Forstår overhodet ikke hva som kan være flaut med det og tolker det som en dårlig sjult måte å skryte over hvor ung man ser ut :roll:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke flaut i det hele tatt, litt teit av den som spør bare, men noen ganger så må de bare gjøre det, for å dekke sin egen rygg.

"Ja, her, vær så god", sier jeg og rekker over enten førerkortet eller annen id som inneholder bilde og fødselsdato.

Litt det samme som jeg ville gjort om jeg ble stoppet i en butikk og ble bedt om å vise frem handleposene mine. Ikke noe problem, her, vær så god.

Anonymkode: 3a340...f63

AnonymBruker
Skrevet

For en kvinne er det jo et kompliment at man ser ung ut? For menn er det vel motsatt 🤭

Anonymkode: 75231...608

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 40 og ble spurt om legitimasjon senest i dag. Tar det ikke som et kompliment, men tenker heller at det er noe «barnslig» med meg...

Anonymkode: dd765...20f

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Sist jeg ble spurt om leg, var jeg vel 29-30...syns det var litt rart jeg så ikke ut som jeg var under 18.

Skrevet

Med tanke på at jeg har hellskjegg så hadde jeg synes det var litt rart om jeg hadde blitt spurt om legitimasjon. Men jeg hadde ikke brydd meg så mye om det. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er lovpålagt å spørre om leg.

Anonymkode: 5e49c...a9b

Skrevet

Jeg er 33 og synes ikke det er flaut å bli spurt om å vise ID. 
Jeg ser heller på det som at den aktuelle butikken/polet/utestedet faktisk er nøye på aldersgrenser og heller spør en gang for mye enn å selge til mindreårige. 

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Fiskegrateng skrev:

Har lagt merke til at en del på KG "klager" at de blir tatt for å være yngre. Forstår overhodet ikke hva som kan være flaut med det og tolker det som en dårlig sjult måte å skryte over hvor ung man ser ut :roll:

Jeg skryter ikke. :fnise:  Har du noen gang opplevd å gå inn i et klasserom med ungdommer for å undervise og fått kommentaren "Hæ? Er du læreren?" Første gang jeg var i praksis (alder 22,) fikk jeg kjeft av en lærer på ungdomsskolen fordi jeg var i gangen når det ikke var friminutt. .

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Fiskegrateng skrev:

Enig. Jeg er snart 31 år, og kan bli spurt om leg på polet fra tid til annen enda. Og det er da selvsagt ingenting flaut eller irriterende med det, jeg syns: 

1: det er bra de er nøye i jobben sin! 

2: utrolig hyggelig å falle innunder legplikt alder! 😁

Anonymkode: e3c4d...2d7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også 29 år og blir spurt om leg. Jeg synes ikke det er flaut. Hvorfor er det flaut egentlig? 

Anonymkode: eb6cf...2b1

Skrevet

I sommer ble jeg opplyst om at de har barnebillett så det ble litt billigere for meg, på et sted hvor barnebilett er 15 år eller yngre. 

Det var litt flaut. 

Å bli spurt om leg på byen bryr meg ikke. 

Skrevet

Ble spurt om leg idag. 27 år, og kjøpte en cider på kiwi 😂 tar det som et kompliment jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...