AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #1 Skrevet 6. august 2019 Har den siste tiden (1-2 måneder) vært veldig plaget med mareritt, så å si hver eneste natt. Det er rett og slett grusomme og groteske drømmer med mye detaljer, og jeg husker de alltid når jeg våkner. Ofte innebærer det at noen forfølger meg, får tak i meg og torturerer meg før de dreper meg. Er sliten når jeg våkner fordi jeg drømmer så mye, og kan ligge i flere timer om kvelden før jeg får til å sovne, rett og slett fordi jeg er urolig og redd jeg skal ha mareritt. Det har virkelig begynt å gå utover hverdagen min nå, er konstant sliten. Føler ikke det er noe jeg kan oppsøke lege med heller. Hva kan dette komme av, og hvordan kan jeg bli kvitt det? Anonymkode: 9497e...157
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #2 Skrevet 6. august 2019 Bruker du noen medisiner? Anonymkode: c545b...a77
Gjest tranedatter Skrevet 6. august 2019 #3 Skrevet 6. august 2019 Medisiner kan i mareritt, som AB over skriver. Mange får mareritt ved stress, innen jeg gikk "i veggen" så hadde jeg også mareritt hver natt. Andre ubearbeidede traumer?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #4 Skrevet 6. august 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker du noen medisiner? Anonymkode: c545b...a77 Nei, bruker ingen slags medisiner. Anonymkode: 9497e...157
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #5 Skrevet 6. august 2019 Jeg plagdes med det samme i en periode i vinter da jeg møtte veggen. Jeg hadde jobbet veldig mye en lang periode i en stressende jobb som jeg ikke trivdes i. Da hadde jeg mareritt om krig og tortur hver eneste natt i månedsvis, noe som gjorde at jeg ble enda mer utslitt. Det gikk over idet jeg fikk en ny og roligere jobb jeg trives i og fikk senket skuldrene. Prøv å finn ut om du har et stressmoment i livet ditt, om det er noe du bekymrer deg for eller hva som helst, og se om du kan endre på det. Anonymkode: 5832c...e78
Silva Pluvialis Skrevet 6. august 2019 #6 Skrevet 6. august 2019 Har du opplevd noe i det virkelige liv som kan minne om det du drømmer? I såfall kan det være underbevisstheten som jobber med å bearbeide det som har skjedd.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #7 Skrevet 6. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg plagdes med det samme i en periode i vinter da jeg møtte veggen. Jeg hadde jobbet veldig mye en lang periode i en stressende jobb som jeg ikke trivdes i. Da hadde jeg mareritt om krig og tortur hver eneste natt i månedsvis, noe som gjorde at jeg ble enda mer utslitt. Det gikk over idet jeg fikk en ny og roligere jobb jeg trives i og fikk senket skuldrene. Prøv å finn ut om du har et stressmoment i livet ditt, om det er noe du bekymrer deg for eller hva som helst, og se om du kan endre på det. Anonymkode: 5832c...e78 Kjenner meg egentlig ganske igjen i det du skriver her.. Har en jobb som krever ganske mye av meg, både fysisk og psykisk. Den siste tiden har det vært mye ekstra, og jeg føler meg rett og slett helt utmattet. Har i tillegg foregått mye utenom jobb også. Er bare på jobb og hjemme, har ikke kapasitet til å gjøre noe annet for tiden. Blir bare verre og verre nå som jeg ikke får sove heller.. Anonymkode: 9497e...157
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #8 Skrevet 7. august 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjenner meg egentlig ganske igjen i det du skriver her.. Har en jobb som krever ganske mye av meg, både fysisk og psykisk. Den siste tiden har det vært mye ekstra, og jeg føler meg rett og slett helt utmattet. Har i tillegg foregått mye utenom jobb også. Er bare på jobb og hjemme, har ikke kapasitet til å gjøre noe annet for tiden. Blir bare verre og verre nå som jeg ikke får sove heller.. Anonymkode: 9497e...157 Hvis det ikke er aktuelt å bytte jobb, prøv å gjøre andre små endringer. Gå en kveldstur med musikk på øra og ta en varm dusj før du legger deg. Legg inn tid for litt selvpleie og hjemme-spa. Bestill deg en 15 minutters hodebunnsmassasje hos frisøren (undervurdert!). Ta en kaffe med en venninne. Og ikke ta på deg ekstravakter..;) Anonymkode: 5832c...e78
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #9 Skrevet 7. august 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: Kjenner meg egentlig ganske igjen i det du skriver her.. Har en jobb som krever ganske mye av meg, både fysisk og psykisk. Den siste tiden har det vært mye ekstra, og jeg føler meg rett og slett helt utmattet. Har i tillegg foregått mye utenom jobb også. Er bare på jobb og hjemme, har ikke kapasitet til å gjøre noe annet for tiden. Blir bare verre og verre nå som jeg ikke får sove heller.. Anonymkode: 9497e...157 Her er problemet, psyken sier fra at nok er nok. Jeg hadde også mareritt da jeg møtte veggen for noen år siden. Anonymkode: e2e39...16a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå