Gå til innhold

Unisex-toalett overalt

Fremhevede innlegg

Skrevet
On 8/6/2019 at 3:07 PM, AnonymBruker said:

Absolutt ikke. At en minoritet sliter med kjønnsidentitet, blir ikke borte av å blande alle. Ville du hatt felles dusjer også kanskje. Forøvrig syns jeg ikke man skulle dusje nakne sammen heller, men ha eget avlukke, så man fikk vaske seg i fred.

Jeg kunne heller ikke tenke meg å ha en mann utenfor dodører som ble seksuelt opphisset av kvinnelige tisselyder gjennom dodøra. Hadde fått slike særinger inn på doene da ja. Nei takk.

Anonymkode: a2812...d66

Er det bedre med kvinner som blir opphisset av kvinnelige tisselyder? Er det forresten mange menn som blir opphisset av å høre damer tisse?

Når det gjelder dusjer synes jeg man skal ha egne avlukker, kjønnsdelte fellesdusjer og kjønnsblanede fellesdusjer. Da har man noe for enhver smak. De som bruker egne avlukker bør betale ekstra for det da det koster mer i arealkostnader, rengjøring o.s.v.

Anonymkode: 4d113...99c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 6.8.2019 den 15.07, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke. At en minoritet sliter med kjønnsidentitet, blir ikke borte av å blande alle. Ville du hatt felles dusjer også kanskje. Forøvrig syns jeg ikke man skulle dusje nakne sammen heller, men ha eget avlukke, så man fikk vaske seg i fred.

Jeg kunne heller ikke tenke meg å ha en mann utenfor dodører som ble seksuelt opphisset av kvinnelige tisselyder gjennom dodøra. Hadde fått slike særinger inn på doene da ja. Nei takk.

En kvinne kan og bli seksuelt opphisset av tisselyder🤷‍♀️

Anonymkode: bcf56...1f3

Skrevet
On 8/6/2019 at 3:17 PM, AnonymBruker said:

Nei, takk! Mannetoalettene er som regel mye mer grisete enn kvinnetoalettene.

Anonymkode: 45abe...38c

Hvordan vet du dette?

Min erfaring som rengjører er at hvis det er egne urinaler så er urinalene verst, deretter damedoene og best er herredoene. Hvis det ikke er urinaler så er det veldig avhengig av sted. På offentlige steder er ofte herredoene litt verre mens i firmaer er det ingen forskjell.

Ja det er en del menn som søler men det er det jammen mange damer som gjør også. Det er klart tissinga flest har problem med. 

Skrevet

ikke enig. Av den enkle grunn at menn er griser og de tisser overalt! 

Anonymkode: 89e4e...559

Skrevet
On 8/10/2019 at 6:23 PM, AnonymBruker said:

På Facebook kan man velge mellom 58 "sosiale kjønn":

Om det er sånn på Facebook så er jo det sant, for det er Facebook som definerer virkeligheten og sannheten? 

Anonymkode: a4181...610

• Liker 1
Skrevet
På 6.8.2019 den 15.09, AnonymBruker skrev:

Hva er forskjellen på kvinnelige og mannlige tisselyder?.

Anonymkode: 48ebb...d4a

Når en trekker fram det seksuelle i settingen. Da blir nok tisselyden en annen lyd. 

Skrevet
2 minutter siden, bjone said:

Når en trekker fram det seksuelle i settingen. Da blir nok tisselyden en annen lyd. 

Kan du forklare det? På jobben min er det egne herre og dametoaletter men isolasjonen er så dårlig at man kan høre tissing. Aldri hørt at noen har blitt opphisset av det.

• Liker 1
Skrevet
På 6.8.2019 den 15.02, AnonymBruker skrev:

Bort med separate dame- og herretoalett. Nå som det finnes over 70 kjønn ifølge leksikon skaper dette bare problemer. Ja til unisex-toaletter overalt. Enig?

Anonymkode: 9cd2b...fa4

Foreløpig kan du kreve adskilt toalett på arbeidsplassen:

https://www.arbeidstilsynet.no/tema/byggesak/veiledning-til-dokumentasjonskrav-ved-soknad-om-arbeidstilsynets-samtykke/krav-til-toaletter-pa-arbeidsplassen/

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du forklare det? På jobben min er det egne herre og dametoaletter men isolasjonen er så dårlig at man kan høre tissing. Aldri hørt at noen har blitt opphisset av det.

Det har da jeg heller aldri blitt men nå var det da en som mente noe annet. Blir bare oppgitt over at ting skal seksualiseres når det er snakk om unisex do o.l

Skrevet
På 6.8.2019 den 16.20, AnonymBruker skrev:

Stygg generalisering. Tenk om du hadde skrevet det samme om svarte hvis vi hadde hatt egne toaletter for hvite og fargede og du var i mot fellestoaletter. Stygt!

Anonymkode: 9cd2b...fa4

Hæh?! 

Menn er generelt mer grisete enn kvinner på do. Særlig de som skal stå å tisse. Da havner det lett tiss på doringen og på gulvet. Og vis meg den mannen som faktisk tørker opp tisset etter seg.

Jeg tar heller aldri i dørhåndtak på unisex toaletter, fordi mange menn lar vær å vaske hendene om de «bare» har tisset.

Anonymkode: 783ae...deb

Skrevet
På 6.8.2019 den 15.07, AnonymBruker skrev:

Jeg hater ekle avlukker. Alle har sett pikk før. Jeg gir litt faen i hvem jeg dusjer med, men kvinner i garderoben ville jo ikke gjort den værre. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Hæh?! 

Menn er generelt mer grisete enn kvinner på do. Særlig de som skal stå å tisse. Da havner det lett tiss på doringen og på gulvet. Og vis meg den mannen som faktisk tørker opp tisset etter seg.

Jeg tar heller aldri i dørhåndtak på unisex toaletter, fordi mange menn lar vær å vaske hendene om de «bare» har tisset.

Eg trur egentlig ein tiss med god hygiene er reinare enn dørhåndtaket. Og eg har vaska dassar ein sommar, fant brukte tamponger på gulvet, papir over alt. Til tross for at det var bossspann der. Herre dassen var og ekkel, tiss over alt. Men bosset traff spannet der altså. 

Skrevet

Jeg vaska offentlige toaletter i fem år og min erfaring er at herretoalettene er sånn rundt regna fem ganger så ekle som dametoalettene - minst. Det finnes griser blandt damene også, men det blir ikke jævlig på et dametoalett etter max ti minutter.  Det blir det på et herretoalett, nesten uten unntak. 

At fasilitetene blir jævlige fordi noen har vært alvorlig syk, slik det ble vist et eksempel på i videoen lenger opp, er omtrent jevnt fordelt mellom kjønnene. Og det sier i grunnen mest om ham som filmet og la det ut enn om dama som opplagt har vært skikkelig syk og kanskje ikke i stand til å vaske opp etter seg (om det i det hele tatt fantes utstyr til det). 

Anonymkode: 5cdbc...1c3

Skrevet

Jeg sier nei til unisex toaletter over alt. Ja, vi kan godt ha unisex toaletter noen steder (vet UiB har et par. Går stort sett greit på universiteter), men ikke over alt. På utesteder hvor de har unisex toaletter har jeg ikke vært noe imponert. Hvis menn ikke greier å ta opp toalettsetet og sikte godt nok, så kan de bare sitt å urinere som oss andre. Jeg ønsker ikke dele toalett med menn fordi mine tidligere erfaringer tilsier at det vil være piss på gulv og vegger. 

Jeg tenker at man ofte har unisex toaletter fordi som er trans eller har en annen kjønnsidentitet skal kunne gå på do uten å bekymre seg. Jeg hadde ikke brydd meg om en transkvinne eller noen som var "genderqueer" gikk inn på kvinnetoalettet, det er helt greit, men ønsker ikke dele med menn på utesteder, kino osv. 

Anonymkode: d5403...140

• Liker 3
Skrevet

Den dagen menn som gruppe klarer å gjøre sitt fornødne uten å søle tiss utenfor skålen, og vasker bort fartsstriper; den dagen kan vi diskutere unisex-toaletter. 

Jeg setter en knapp på at helvete fryser først.

Anonymkode: 4bc67...e5b

• Liker 2
Skrevet
På 6.8.2019 den 16.36, Lucius skrev:

Jeg vet nå ikke helt jeg. Da jeg gikk på UiO var det noen ganger damedoer som ikke lignet grisen. Det var doer som var dritet ned, med brukte bind og tamponger OPPI toalettskålen og gjerne litt yoghurt hevet oppi og. Lekkert. Så stinket det død og begravelse og. Trekke ned, hva er det? 🙄

Veldig rart. Jeg har gått på UiB i mange år, og aldri har det vært noe skittene toaletter. Det henger skilt at man må forlate doen som man finner den, så de har gjerne hatt problemer med bremsespor før, men jeg har ikke sett noe ekkelt. Det hender at bossbøttene ved vaskene er fulle i slutten av en dag, og det gjerne ligger noe papir på gulvet da, men aldri har jeg sett bind og tamponger i toalettet.

Anonymkode: d5403...140

Skrevet

UiB er vel kanskje litt annerledes enn UiO da 😌

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Hæh?! 

Du overdriver og har ikke noe seriøst grunnlag for dette. 

Anonymkode: 826bc...404

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...