Gå til innhold

Brettspill for to spillere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er lei av å bare se tv/netflix på kveldene. Skulle gjerne hatt tips til gøye brettspill for to personer. 

Anonymkode: b25e3...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er lei av å bare se tv/netflix på kveldene. Skulle gjerne hatt tips til gøye brettspill for to personer. 

Anonymkode: b25e3...940

Azul! Veldig kjekt og enkelt. Passer bra for to! Ellers går det mye i Scrabble og Othello her hos oss 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullete rusk

Hvor kompleks skal det være...? Scythe er kjent for å være et av de beste spillene for 2 personer, men det er et noe kompleks spill. Memoir 44 og Arkham Horror: The Card Game skal også fungere bra for 2 spillere om jeg husker riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strategispill: https://www.worldofboardgames.com/strategispel/2_spelare/mest_salda
Selskapsspill: https://www.worldofboardgames.com/sallskapsspel/2_spelare/mest_salda
Familiespill: https://www.worldofboardgames.com/familjespel/2_spelare/mest_salda
Fine lister over ulike spill for 2 eller flere :) Er veldig mange spill som passer for to spillere, så er alt etter hva man selv synes er interessant. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg og kjæresten har blitt hekta på kortspill. Det går mest i Magic the Gathering og Pokémon. Det er veldig morsomt og det ender som regel med at vi sitter og spiller på kveldene istedet for å se på tv. Og så har du samleaspektet rundt det hele. Jeg elsker å kjøpe boostere og se om jeg får noe verdifult :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spill monopol med bare to spillere! Det blir det så dårlig stemning av her hjemme! Når du først skjønner at man kommer til å tape tar det så lang tid før det er over! Men ticket to ride er veldig bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjappe svar, alias, pandemic, black stories (anbefales), ca. alle quizspill, fantasi, charades(app på telefon eller nettbrett)

Anonymkode: 682f8...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 5 måneder senere...

Jeg ville anbefalt spillet "Quarto" - 

https://fancyfox.no/product/quarto-2/

Vinneren av priser over hele verden.

Quarto har blitt anerkjent som et av “toppspillet” de siste 30 årene.

Det er en enestående test av deduktiv resonnement.

Quarto er muligens det mest mentalt tøffet spillet i serien som krever fokus, konsentrasjon og et “pokerface”.

Reglene er veldig enkle å forstå:

Lag 4 stykker som har samme kjennetegn. (Mørk, lys, firkantet eller sirkel).

Utfordringen med spillet er at du velger brikkene som motstanderen din legger på brettet.

 

Anonymkode: 55e29...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lasox
På 6.8.2019 den 14.47, AnonymBruker skrev:

Er lei av å bare se tv/netflix på kveldene. Skulle gjerne hatt tips til gøye brettspill for to personer. 

Anonymkode: b25e3...940

Sjakk uten tvil. Selv om for utenforstående at det kan se kjedelig fordi man ikke kan spillet. Så er det ikke det når man kan å flytte på brikkene og begynner å forstå spillet. Det blir stadig mere interessant når man ser på video (teaching) og streaming av storspillere når du begynner å forstå hvordan storspillere tenker. Det er et spill som man nesten aldri kan bli lei av på grunn av at det er så mange muligheter! (Snakker av erfaring som har spilt det i snart fire år aktivt)!

Det har blant annet hjulpet meg med konsenstrasjonsnivået og har hjulpet meg betraktelig til å memorisere ting. Slik som enkle tallkombinasjoner og det som ble sakt sleit jeg med å huske før, men nå kan jeg lett se på et komplisert 15-20 tallkombinasjon (passord) og huske det på første forsøk, og ja huske det som blir fortalt mye bedre. Tankegangen ifra sjakken har også hjulpet meg med sudoku og andre strategiske spill med å planlegge.

Endret av Lasox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...