AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #1 Skrevet 6. august 2019 Tenker på at man skal jobbe til man er 67... Hsr opplevd å miste flere nære,både familie og venner. Kunne tenke meg å ha meir fritid,og ikke jobbe livet av seg. Ikke sikkert man lever til man når pensjonsalder,eller kanskje man ikke har god helse da...bare noen tanker. Anonymkode: 6d329...d63
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #2 Skrevet 6. august 2019 Tror ikke det er så mange pensjonister her inne 😉 Anonymkode: beabc...58a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #3 Skrevet 6. august 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke det er så mange pensjonister her inne 😉 Anonymkode: beabc...58a Hehe nei er nok ikke det:) eller de svarer sikkert ikke om de er her. Er ikke femti enda sjøl,men begynte bare tenke litt på dette. Anonymkode: 6d329...d63
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #4 Skrevet 6. august 2019 I en alder av 32. Ble uførepensjonist. Nå er dagene behagelige. Anonymkode: 32415...79b 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #5 Skrevet 6. august 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker på at man skal jobbe til man er 67... Hsr opplevd å miste flere nære,både familie og venner. Kunne tenke meg å ha meir fritid,og ikke jobbe livet av seg. Ikke sikkert man lever til man når pensjonsalder,eller kanskje man ikke har god helse da...bare noen tanker. Anonymkode: 6d329...d63 Jeg er ikke pensjonist (er i 40 årene), men tenker at det er først og fremst økonomi som avgjør. Hva skal du leve av som pensjonist i 50 årsalderen? - Skal en eventuell ektefelle forsørge deg? - Du får ikke noe fra staten før du er "ordentlig" pensjonist/67 år og utbetalingen avhenger vel også av hvor mange år du har betalt inn/vært i lønnet arbeid. - Er litt usikker på hvor tidlig det er mulig å begynne å ta ut fra innskuddspensjon/pensjonsfond, men det blir i alle fall ikke særlig "fett" om du begynner å ta ut mange år før det som er tenkt. Du har jo ikke rukket å sette inn så mye heller da. - Dersom du har stor privat formue, er det bare å pensjonere seg når du ønsker, men de færreste har vel det... Ellers er det jo andre aspektet med å jobbe. F.eks det å føle at man er til nytte i samfunnet, det sosiale med kollegaer, få utfordre seg selv osv. Klart man kan erstatte dette med hobby, frivillig arbeid, familie osv, men det er i alle fall noe å tenke gjennom det også. Anonymkode: b3aa1...ff6
Gjest Gagaen Skrevet 6. august 2019 #6 Skrevet 6. august 2019 (endret) .. Endret 6. august 2019 av Gagaen ..
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #7 Skrevet 6. august 2019 Man må ikke ha så stor formue for å pensjonere seg veldig tidlig hvis man holder forbruket lavt. Lever man som en minstepensjonist kan folk flest pensjonere seg i slutten av 40-årene eller begynnelsen av 50-årene. Anonymkode: e8589...2e7
Gjest Kritt Skrevet 6. august 2019 #8 Skrevet 6. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man må ikke ha så stor formue for å pensjonere seg veldig tidlig hvis man holder forbruket lavt. Lever man som en minstepensjonist kan folk flest pensjonere seg i slutten av 40-årene eller begynnelsen av 50-årene. Anonymkode: e8589...2e7 Ikke morsomt å være ung pensjonist på eksistensminimum, vel 😳. De fleste ser vel for seg å kunne reise litt og leve litt godt. Man trenger mer penger med fritid enn med jobb. Hovedregelen i dag er vel at man jobber til man er 70. Men man kan ta ut pensjon fra 67 år, eventuelt kan man gå av med AFP fra 62 år, om arbeidsgiver har slik ordning.
Gjest Kritt Skrevet 6. august 2019 #9 Skrevet 6. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker på at man skal jobbe til man er 67... Hsr opplevd å miste flere nære,både familie og venner. Kunne tenke meg å ha meir fritid,og ikke jobbe livet av seg. Ikke sikkert man lever til man når pensjonsalder,eller kanskje man ikke har god helse da...bare noen tanker. Anonymkode: 6d329...d63 Husk at gjennomsnittsalderen stadig stiger, i dag er den vel 84 år for kvinner. Og har man først blitt 50 eller 60, er sannsynligheten stor for at man blir eldre enn det. De aller fleste av oss får dermed en god del år som pensjonist.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #10 Skrevet 6. august 2019 4 minutter siden, Kritt skrev: Ikke morsomt å være ung pensjonist på eksistensminimum, vel 😳. De fleste ser vel for seg å kunne reise litt og leve litt godt. Man trenger mer penger med fritid enn med jobb. Hovedregelen i dag er vel at man jobber til man er 70. Men man kan ta ut pensjon fra 67 år, eventuelt kan man gå av med AFP fra 62 år, om arbeidsgiver har slik ordning. Det er ikke alle som ser som et mål å reise når man er pensjonist. Jeg reiser det jeg vil NÅ mens jeg er ung og har helse jeg. Har sett for mange som blir syke når de er pensjonist og får ikke gjort noe de hadde planlagt. Man må nyte livet mens man er ung og ikke utsette det. Anonymkode: 830ac...3d2
Gjest Kritt Skrevet 6. august 2019 #11 Skrevet 6. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke alle som ser som et mål å reise når man er pensjonist. Jeg reiser det jeg vil NÅ mens jeg er ung og har helse jeg. Har sett for mange som blir syke når de er pensjonist og får ikke gjort noe de hadde planlagt. Man må nyte livet mens man er ung og ikke utsette det. Anonymkode: 830ac...3d2 Ja takk begge deler 😂
WillieWright Skrevet 6. august 2019 #12 Skrevet 6. august 2019 The retiring age is 60. If you wanna get rid of your daily busy routine or you have enough money for food and family then you can take retirement at any time.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #13 Skrevet 6. august 2019 2 hours ago, Kritt said: Ikke morsomt å være ung pensjonist på eksistensminimum, vel 😳. De fleste ser vel for seg å kunne reise litt og leve litt godt. Man trenger mer penger med fritid enn med jobb. Man kan noen ganger få latterlig mye billigere flybilletter og hotellpriser når man reiser utenom helger og høysesonger, som man stort sett er nødt til å holde seg til når man er i jobb. Som TS er inne på er det ikke alle som er villig til å bruke praktisk talt hele livet sitt på å jobbe for å ha mulighet til å kaste penger ut av vinduet i de korte periodene man kan styre seg selv. Frihet til å kunne gå en tur eller stikke på stranda når som helst hvis det er fint vær har også verdi for mange. Anonymkode: e8589...2e7
Arabella Skrevet 6. august 2019 #14 Skrevet 6. august 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker på at man skal jobbe til man er 67... Hsr opplevd å miste flere nære,både familie og venner. Kunne tenke meg å ha meir fritid,og ikke jobbe livet av seg. Ikke sikkert man lever til man når pensjonsalder,eller kanskje man ikke har god helse da...bare noen tanker. Anonymkode: 6d329...d63 Bli yrkesmilitær eller politi. Pensjonister i full jobb - Aftenposten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå