Gå til innhold

Hvorfor var/er du utro,med god samvittighet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri vært utro, men har vært den "andre kvinnen" Rett og slett bare fordi jeg kunne.

Vi møttes ikke så ofte, og det ble mer klining og klåing en sex. Han var ikke min type i det heltatt, men bare å vite at hans samboer skrøt av deres forhold, skrev ting som "3 år med verdens beste" "elsker denne kjekkasen" "han er bare min" osv på insta og face samtidig som han gikk bak hennes rygg med meg var priceless. Koste meg skikkelig når sånne innlegg fra henne kom opp i freeden min. 

Hun fant utav det da, og vi har nå kuttet all kontakt. Er ikke like spennende eller gøy når hun vet om det. Lurer på om hun vet at han avsluttet sitt forje forhold, og startet forholdet med henne, ved å være utro med meg 🤔

Anonymkode: 9b72d...187

Akkurat der saytte du ord på det : "Priceless" .....  Den herlige følelsen av "Hun/De skulle bare ha visst", er nesten en berusende maktfølelse.  + At han var en yngre hunk som utsrålte en sexy råskap, da sexlivet vårt begynte å skrante.

Anonymkode: ce673...1e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat der saytte du ord på det : "Priceless" .....  Den herlige følelsen av "Hun/De skulle bare ha visst", er nesten en berusende maktfølelse.  + At han var en yngre hunk som utsrålte en sexy råskap, da sexlivet vårt begynte å skrante.

Enig med dere, den maktfølelsen er helt ubetalelig. Berusende ja. Uansett hvor feil jeg vet det er og hvor mye jeg skulle ønske at jeg fikk dårlig samvittighet. Har prøvd å forklare det til folk som ikke har opplevd den samme følelsen selv og det er fånyttes. Det er vel egentlig ikke noe jeg har behov for at andre skal forstå heller.

Anonymkode: 10fb8...43a

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eksen var utro pga mangel på sex. Han unnskyldte, men hadde ikke dårlig samvittighet i noen særlig grad. Kan ikke si jeg klandret han så mye heller. Vi gikk hver til vårt uten så mye mer om og men.

Anonymkode: b17dc...1f5

Hvorfor hadde dere ikke sex? (Eventuelt hvor mye/lite hadde dere?)
Sex/intimitet er jo en ganske viktig del å ta vare på i et forhold. Forsøkte dere å gjøre noe med det før han var utro?
(Dømmer ingen av dere. Er bare nysgjerrig).

Anonymkode: b225b...23d

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Lalibita skrev:

Usssj. Ts sa h*n ikke er ute etter å dømme noen, men jeg er ikke ts og JEG dømmer deg. Dette sier så sykt mye om deg som person, og jeg håper du nyter livet med å være «den andre» ☺️☺️☺️

Er ikke min feil at mannen hennes ville ha meg. At hver gang han var alene hjemme sende han mld og sporte om jeg ville ha besøk, at han flørtet heftig på snap, at han sende meg blikk og smil hver gang vi møttes ute blant folk (selv når hun var tilstede) Jeg har aldri, og kommer aldri, til å være utro mot min egen partner. Hva folk gjør når de er i et forhold og jeg er singel er meg ravende likegyldig.

Anonymkode: 9b72d...187

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med dere, den maktfølelsen er helt ubetalelig. Berusende ja. Uansett hvor feil jeg vet det er og hvor mye jeg skulle ønske at jeg fikk dårlig samvittighet. Har prøvd å forklare det til folk som ikke har opplevd den samme følelsen selv og det er fånyttes. Det er vel egentlig ikke noe jeg har behov for at andre skal forstå heller.

Noen mennesker har ikke normalt utviklet empati, og da kan man oppleve at man blir glad og nærmest tenner på at andre lider. Det går ikke an å forklare til mennesker med normalt utviklet empatiske evner. 

Anonymkode: 9b89d...613

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor hadde dere ikke sex? (Eventuelt hvor mye/lite hadde dere?)
Sex/intimitet er jo en ganske viktig del å ta vare på i et forhold. Forsøkte dere å gjøre noe med det før han var utro?
(Dømmer ingen av dere. Er bare nysgjerrig).

Anonymkode: b225b...23d

Jeg ble ganske usikker av hans konstante kommentering av andre pene damer på byen, resturanter, tv og nett. Jeg turte ikke å ligge med han tilslutt. Jeg var umoden som ikke uttrykket min usikker og han var umoden som holdt på med denne kommenteringen. Da han var utro hadde jeg alllerede begynt å bli gira på andre selv. Ingen av oss tok tak i problemet, han var utro, jeg sa meg "enig" og vi begge har nå langt mer passende partnere😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen mennesker har ikke normalt utviklet empati, og da kan man oppleve at man blir glad og nærmest tenner på at andre lider. Det går ikke an å forklare til mennesker med normalt utviklet empatiske evner. 

Det virker jo som om du har forstått det :)

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det virker jo som om du har forstått det :)

Jeg forstår ikke hvordan noen kan synes det er berusende eller at det er en god følelse å se at andre blir lurt og har det vondt. Det er ikke normalt å føle det slik, da mangler man empati for andre rett og slett. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvordan noen kan synes det er berusende eller at det er en god følelse å se at andre blir lurt og har det vondt. Det er ikke normalt å føle det slik, da mangler man empati for andre rett og slett. 

Du må huske på at de ikke kjenner på skadefryden alene. Skadefryden er blandet med lyst, begjær, spenning, suksess osv. De sitter ikke i situasjon KUN pga skadefryd. Mennesker er komplekse.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Mennesker uten empati er forferdelige å ha med å gjøre generelt, og burde strengt tatt bodd på ei øy der de kun traff likesinnede. De er en pest og en plage for samfunnet som helhet, og tilfører ærlig talt ikke noe godt til verden.

Anonymkode: f2871...b8f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må huske på at de ikke kjenner på skadefryden alene. Skadefryden er blandet med lyst, begjær, spenning, suksess osv. De sitter ikke i situasjon KUN pga skadefryd. Mennesker er komplekse.

Mange er nok forelsket i mannen også selv om de vet han er gift. Å blir jo ikke bedre av at mannen snakker ofte om at han er på vei til å flytte fra konen. 

Anonymkode: 5920a...b66

AnonymBruker
Skrevet

Mange er nok forelsket i mannen også selv om de vet han er gift. Å blir jo ikke bedre av at mannen snakker ofte om at han er på vei til å flytte fra konen. 

Blir jo et spill etterhvert. Å godte seg over at du vinner og andre taper anser jeg som en normal mennesklig reaksjon.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi de ikke har en samvittighet som skiller mellom rett og galt.

Anonymkode: c339a...e25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir jo et spill etterhvert. Å godte seg over at du vinner og andre taper anser jeg som en normal mennesklig reaksjon.

Nei som sagt så er de ofte forelsket å får masse lovnader av mannen om at han er på vei ut av ekteskapet. Selvsagt velger den som er forelsket å tro på det. Dessverre er det som oftest bare løgner for å holde hun varm.

AnonymBruker
Skrevet

Nei som sagt så er de ofte forelsket å får masse lovnader av mannen om at han er på vei ut av ekteskapet. Selvsagt velger den som er forelsket å tro på det. Dessverre er det som oftest bare løgner for å holde hun varm.

IRL har jeg bare sett eksempler på at han faktisk er på vei ut. Her på KG derimot ser jeg mange koner skrive at det bare er noe han sier.. dette har vi uansett ikke korrekte tall på😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her var det mange som kunne trengt en time eller to hos psykolog for å lære om hvordan ens egne handlinger kan påvirke andre mennesker.

det å få et kick ut av å være med og lure &såre en uskyldig person (ofte kona/barna), gir viktig informasjon om et skadet følelsesregister. Dere forstår det ikke selv, men dete trenger virkelig hjelp! 

Anonymkode: d0aa3...1c9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de ikke har en samvittighet som skiller mellom rett og galt.

Anonymkode: c339a...e25

Mannen jeg hadde sex med vinglet lenge mellom å å gjøre det som er rett og det han ønsker å gjøre. Det var helt tydlig at han hadde samvitighet som sa at ham burde holde seg unna meg,noe han lenge gjorde. Men så ble grensene stadig flyttet litt,å da ble det vel litt lettere å til slutt være utro.

AnonymBruker
Skrevet

IRL har jeg bare sett eksempler på at han faktisk er på vei ut. Her på KG derimot ser jeg mange koner skrive at det bare er noe han sier.. dette har vi uansett ikke korrekte tall på😊

Her sa han lenge at han var på vei ut han måtte bare skaffe leilighet først. Etter 4 mnder skjønte jeg jo at det bare var løgn for å holde meg varm. Leser om mange som opplever det samme.

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ute etter å dømme noen altså. Jeg var utro pga null sex i flere år. Jeg gjorde det slutt etterpå, hadde ikke barn sammen. 

Anonymkode: bb6db...9c7

Fordi ekteskapet var giftig, hun jeg var gift med hadde bare forakt til overs for meg og det fikk jeg høre flere ganger daglig. Etter noen år med psykisk og verbal vold dreit jeg ærlig talt i hennes følelser, for hun gjorde jo det samme med meg.

Vi hadde barn (som hun truet med å kidnappe ut av landet hvis jeg skilte meg) og veldig sammentvinnet økonomi, ellers skulle jeg gått lenge før jeg gjorde. Men jeg har altså ikke spesielt dårlig samvittighet over utroskapen. Det er mange måter å såre partneren sin på, og hvis du med viten og vilje trykker mannen/kona di ned, latterliggjør, truer, overser og manipulerer over lang tid, kan jeg ikke helt se at du fortjener så mye lojalitet. 

Anonymkode: dba11...f6b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Her var det mange som kunne trengt en time eller to hos psykolog for å lære om hvordan ens egne handlinger kan påvirke andre mennesker.

det å få et kick ut av å være med og lure &såre en uskyldig person (ofte kona/barna), gir viktig informasjon om et skadet følelsesregister. Dere forstår det ikke selv, men dete trenger virkelig hjelp! 

Anonymkode: d0aa3...1c9

Hva med mannen som er utro så fort sjansen byr seg,å som lyger masse til både konen og elskerinnen?? Er HAN som hadde trengt hjelp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...