AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #1 Skrevet 5. august 2019 Jeg er ei dame i 20 åra som nå veier 42,8 kg ( ikke om morgenen men kjøpte vekt i dag og veide meg på ettermidafen) Veide 1-2 kg mer i fjor. Var i et kort dårlig forhold tidligere i år hvor jeg følte meg dårlig i magen og følte at han forgiftet og forpestet meg med sin grusomme væremåte og at han var så ekkel og stygg. Når jeg satt på dosetet hans følte jeg at svetten og fettcellene hans omtrent klistret seg på kroppen min og han spiste bare dritt mat og oppførte seg som en dritt. vel Er 164 høy. Syns allikevel jeg ikke er helt slank. Jeg vet ikke. men jeg har hatt en vanskelig og hektisk tid og da har jeg blitt litt mer fokusert på trening og mat for å ha kontroll på en måte. Merker at jeg gruer meg til sosiale aktiviteter som innebærer at jeg MÅ innta et eller annet. Blir jo sulten underveis og da er ikke den konkrete maten jeg må ha tilgjengelig og jeg må velge noe annet. Og drikken i tillegg. Må passe på økonomien også nå siden jeg er i en litt ny livs situasjon. Det er vanskelig å finne mening i ting, selv om jeg er veldig rastløs og det er nok hovedårsaker til alt. Får tilbakemeldinger fra omgivelsene og de få jeg kjenner at jeg stråler om dagen og smiler mye på bilder jeg legger ut eller sender de etc. Har egentlig mye angst. Men er veldig glad og lykkelig samtidig Anonymkode: 60876...838
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #2 Skrevet 5. august 2019 Det høres ut som du har anoreksia.Å veie 42,5kg når du er 1.64 høy er lite.Regner med du har lite fett på kroppen.Håper du har kontakt med lege/psykolog som følger deg opp☺ Anonymkode: 1d3b0...514 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #3 Skrevet 5. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ei dame i 20 åra som nå veier 42,8 kg ( ikke om morgenen men kjøpte vekt i dag og veide meg på ettermidafen) Veide 1-2 kg mer i fjor. Var i et kort dårlig forhold tidligere i år hvor jeg følte meg dårlig i magen og følte at han forgiftet og forpestet meg med sin grusomme væremåte og at han var så ekkel og stygg. Når jeg satt på dosetet hans følte jeg at svetten og fettcellene hans omtrent klistret seg på kroppen min og han spiste bare dritt mat og oppførte seg som en dritt. vel Er 164 høy. Syns allikevel jeg ikke er helt slank. Jeg vet ikke. men jeg har hatt en vanskelig og hektisk tid og da har jeg blitt litt mer fokusert på trening og mat for å ha kontroll på en måte. Merker at jeg gruer meg til sosiale aktiviteter som innebærer at jeg MÅ innta et eller annet. Blir jo sulten underveis og da er ikke den konkrete maten jeg må ha tilgjengelig og jeg må velge noe annet. Og drikken i tillegg. Må passe på økonomien også nå siden jeg er i en litt ny livs situasjon. Det er vanskelig å finne mening i ting, selv om jeg er veldig rastløs og det er nok hovedårsaker til alt. Får tilbakemeldinger fra omgivelsene og de få jeg kjenner at jeg stråler om dagen og smiler mye på bilder jeg legger ut eller sender de etc. Har egentlig mye angst. Men er veldig glad og lykkelig samtidig Anonymkode: 60876...838 Beklager frøken men det kan være lurt å gå til fastlegen og be om en henvisning til psykolog for å prate om det forvrengte bildet du har av deg selv. Å veie 42,8kg med 164cm på en kvinne i 20årene er helt hårreisende og viser en BMI på alarmerende KMI ≤ 16: undervekt grad 3 Det er ikke bra! Du kan dø av hungersnød med matfatet foran deg! Våkn opp før du blir alvorlig syk!!!! Det er farlig for kroppen og hjertet!!! Ønsker deg lykke til og håper du tar dette med lege og siden psykolog. Psykolog er det mange mennesker som går til, selv dem som er fullt fungerende i dagliglivet men som gjerne har personlige ting de sliter med. Hilsen meg. Anonymkode: b3f90...e90 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #4 Skrevet 5. august 2019 Vekten din er farlig lav. Å veie under 50 for deg er i det hele tatt en svært dårlig idé. Anonymkode: e2876...32c 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2019 #5 Skrevet 5. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk oppfatter hverandre forskjellig. Ingen som har mistenkt noe sånt med meg heldigvis og jeg føler jeg må ha kontroll på en måte. Har bare fått positiv oppmerksomhet og ikke noe rettet mot utseende og ikke noe nytt for noen med hvordan jeg ser ut Anonymkode: 60876...838 At ingen kommenterer den lave vekten betyr ikke det samme som at ingen tenker sitt. De vil bare ikke såre deg det er det eneste. Anonymkode: b3f90...e90 4
aiba Skrevet 6. august 2019 #6 Skrevet 6. august 2019 Jeg fikk kommentarer hver dag, særlig i dusjen på skolen
aiba Skrevet 6. august 2019 #7 Skrevet 6. august 2019 Jeg ble meldt til helsesøster av klassevenninner
Djungelvrål Skrevet 6. august 2019 #8 Skrevet 6. august 2019 Har rapportert, Du vil ikke kunne få hjelpen du så sårt trenger her. Moddene vil henvise deg til hjelp. 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #9 Skrevet 6. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ei dame i 20 åra som nå veier 42,8 kg ( ikke om morgenen men kjøpte vekt i dag og veide meg på ettermidafen) Veide 1-2 kg mer i fjor. Var i et kort dårlig forhold tidligere i år hvor jeg følte meg dårlig i magen og følte at han forgiftet og forpestet meg med sin grusomme væremåte og at han var så ekkel og stygg. Når jeg satt på dosetet hans følte jeg at svetten og fettcellene hans omtrent klistret seg på kroppen min og han spiste bare dritt mat og oppførte seg som en dritt. vel Er 164 høy. Syns allikevel jeg ikke er helt slank. Jeg vet ikke. men jeg har hatt en vanskelig og hektisk tid og da har jeg blitt litt mer fokusert på trening og mat for å ha kontroll på en måte. Merker at jeg gruer meg til sosiale aktiviteter som innebærer at jeg MÅ innta et eller annet. Blir jo sulten underveis og da er ikke den konkrete maten jeg må ha tilgjengelig og jeg må velge noe annet. Og drikken i tillegg. Må passe på økonomien også nå siden jeg er i en litt ny livs situasjon. Det er vanskelig å finne mening i ting, selv om jeg er veldig rastløs og det er nok hovedårsaker til alt. Får tilbakemeldinger fra omgivelsene og de få jeg kjenner at jeg stråler om dagen og smiler mye på bilder jeg legger ut eller sender de etc. Har egentlig mye angst. Men er veldig glad og lykkelig samtidig Anonymkode: 60876...838 Det virker som om det ikke bare er spiseforstyrrelser du sliter med. Sånne tanker som du hadde da du satt på dosetet hørtes merkelig ut. Du synes ikke du er slank og du veier 42 kg! Jeg er like høy som deg og hadde det på samme måte da jeg var nede i 50 kg, følte aldri jeg ble tynn nok. Jeg greide å ta kontroll på spiseforstyrrelser før det gikk lenger. Bakgrunnen var en vanskelig situasjon i familien som gjorde at jeg følte behov for kontroll. Egentlig var jeg full av angst og frykt. Det er ingen skam å gå til fastlegen og bli henvist til psykolog. Mange med angst utvikler spiseforstyrrelser. Det er en måte å kontrollere angsten på. Anonymkode: 309b4...0f1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #10 Skrevet 6. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men er veldig glad og lykkelig samtidig Du er glad og høy på livet pga at kroppen går på konstant adrenalin fordi du sulter kroppen. Det er vanlig for anorektikere. Anonymkode: 309b4...0f1 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #12 Skrevet 6. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er glad og høy på livet pga at kroppen går på konstant adrenalin fordi du sulter kroppen. Det er vanlig for anorektikere. Anonymkode: 309b4...0f1 Tøv! Har selv levd med anoreksi i over 20 år,så hat mye kunnskap om sykdommen og har møtt mange andre med anoreksi og vi er langt i fra glade og høy på livet,heller tvert om. Og jeg er ingen anorektiker jeg har anoreksi Anonymkode: c7402...2d8
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #13 Skrevet 6. august 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tøv! Har selv levd med anoreksi i over 20 år,så hat mye kunnskap om sykdommen og har møtt mange andre med anoreksi og vi er langt i fra glade og høy på livet,heller tvert om. Og jeg er ingen anorektiker jeg har anoreksi Anonymkode: c7402...2d8 Dette er hva jeg fikk høre av ei som har slitt med anoreksi lenge men det er sikkert forskjellig fra person til person. Anonymkode: 309b4...0f1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2019 #14 Skrevet 6. august 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er hva jeg fikk høre av ei som har slitt med anoreksi lenge men det er sikkert forskjellig fra person til person. Anonymkode: 309b4...0f1 Det er mange med anoreksi som ikke vil fortelle andre hvor jævlig ting egentlig er ,men tro meg mange år med anoreksi og sult fører til depresjoner osv og man blir ikke glad og høy på livet Anonymkode: c7402...2d8
Christina82 Skrevet 6. august 2019 #15 Skrevet 6. august 2019 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Med vennlig hilsen Ninab82, mod
Fremhevede innlegg