Gå til innhold

Hvordan takle at vi ikke kan ha sex mer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min kjære fikk en skade i ryggen for tre år siden som gjorde han permanent impotent. Han går på smertestillende og fungerer i hverdagen heldigvis. Men ingen medisin fungerer for potensen, alt er prøvd og operasjon er ikke mulig. Dette preger samlivet mer og mer spesielt for meg. Han kan selvfølgelig ikke noe for at han er impotent, men da han ikke rører meg sexuelt blir jeg etterhvert deprimert og sørger mye. Sex er ikke alt, men er viktig nærhet å ha/få gi. Vi elsker hverandre men jeg tror dette blir for sårt for meg i lengden dessverre. Har så dårlig samvittighet, andre i lignende situasjoner som vil dele erfaringer her eller på pm. Jeg har ikke vært utro, og kommer ikke til å være det. Men vondt å gi opp sexlivet midt i førtiårene. 

Anonymkode: 72d0d...84b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere bør jo forsøke å finne en måte å være intim på selv om han er impotent, kyssing, tafsing, leketøy osv. Tenkter det er viktig for forholdet deres, også for hans del.

Anonymkode: 6b419...e58

• Liker 14
Skrevet

Har du snakket med han om hvordan du opplever mangelen på nærhet/sex? Kan hans manglende interesse være påvirket av smertene eller opplever du at han bare ikke ønsker den kontakten? 

Har sexolog vært inne i bildet siden det er prøvd mye potensmiddel? Tenker sex/nærhet er så mye mere enn selve penetreringen at man sammen burde kunne funnet en løsning som fungerte for dere begge :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har foreslått sex hjelpemidler og oralsex ja, mange ganger, men han sier"det funker ikke slik". Han sier han elsker meg, han er en snill mann, men han forstår ikke hvor vondt dette er for meg. Han har mistet lysten også, men vil så inderlig få den stiv, d a hadde det blitt sex sier han, så jeg forstår ikke helt tankegangen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har foreslått sex hjelpemidler og oralsex ja, mange ganger, men han sier"det funker ikke slik". Han sier han elsker meg, han er en snill mann, men han forstår ikke hvor vondt dette er for meg. Han har mistet lysten også, men vil så inderlig få den stiv, d a hadde det blitt sex sier han, så jeg forstår ikke helt tankegangen. 

Han vil ikke til sexolog, men har snakket med mange leger 

Skrevet

Ryddet for latterliggjøring. 

Ninab82, mod

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet

TS: Jeg mener mannen din -på tross av egen sorg og smerte- burde sette seg inn i din situasjon.

Få ham med til sexolog, tving ham til nærhet.

Skrevet

Det er fort at han føler seg alene i dette. Du står på "utsiden" og er en av de som stiller krav. 

Tror det er viktig at dere er sammen om dette. "Dere" ble skadet og "dere" må komme dere videre.

Det virker som om evne og lyst blir blandet en del her. Han har mistet evne til en konkret ting, men har han mistet også lyst (til å ha lyst)? Når han har snakket med leger, så antar jeg det er for å få potensen tilbake. Men det er da egentlig ikke problemet, er det vel? Eller, i det minste, ikke den eneste løsningen. 

Å snakke med legen om et konkret lem, gjør jo at dere ikke får tatt overblikket sammen. Og det er ikke anerkjennende over ditt savn.... som ikke begrenser seg til et stivt lem.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Virker som han kun jobber for å få nytelse tilbake i sitt lem, men deg har han lite omtanke for. 

Dette burde du ta inn over deg. 

Anonymkode: 82dd7...203

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

De har fantastiske sexologer på Sunnaas. Få han til å søke seg inn på et gruppeopphold for folk med samme skade. Der er sexolog en del av opplegget. Jeg fikk en inkomplett ryggmargsskade etter ryggoperasjon. Klarte ikke få orgasme på flere år. Men har ved hjelp av sexologene der klart å få det igjen. Jeg er kvinne, men de har masse kunnskap og hjelp til menn også.

Anonymkode: d7b10...45e

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Men når han ikke vil, kommer jeg ingen vei, jeg kan ikke tvinge han til å gi meg orgasme.. Jeg kommer til å dra fra ham etterhvert.. For jeg finner meg ikke i dette.. 

• Liker 3
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men når han ikke vil, kommer jeg ingen vei, jeg kan ikke tvinge han til å gi meg orgasme.. Jeg kommer til å dra fra ham etterhvert.. For jeg finner meg ikke i dette.. 

Kommuniser dette til han på en god måte så kanskje han innser at han vil miste deg om han ikke tar tak i problemet. Aggresjon og anklager fører ingen vei. Det finnes så mange hjelpemidler dere kan bruke for at du skal bli tilfredsstilt. Nærhet og kos er også viktig for forholdet og er ikke avhengig av ereksjon.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Han er vel neppe impotent i tunga og fingrene .

Anonymkode: 921ac...399

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår situasjonen din TS.
Det kan muligens være verdt å sjekke ut tantrisk sex. Hvor det hevdes at menn ikke er nødt til å få ereksjon for å oppnå orgasme.

Anonymkode: d88f6...210

• Liker 3
Skrevet (endret)
På 6.8.2019 den 1.22, AnonymBruker skrev:

Min kjære fikk en skade i ryggen for tre år siden som gjorde han permanent impotent. Han går på smertestillende og fungerer i hverdagen heldigvis. Men ingen medisin fungerer for potensen, alt er prøvd og operasjon er ikke mulig. Dette preger samlivet mer og mer spesielt for meg. Han kan selvfølgelig ikke noe for at han er impotent, men da han ikke rører meg sexuelt blir jeg etterhvert deprimert og sørger mye. Sex er ikke alt, men er viktig nærhet å ha/få gi. Vi elsker hverandre men jeg tror dette blir for sårt for meg i lengden dessverre. Har så dårlig samvittighet, andre i lignende situasjoner som vil dele erfaringer her eller på pm. Jeg har ikke vært utro, og kommer ikke til å være det. Men vondt å gi opp sexlivet midt i førtiårene. 

Jeg mistenker at du har tatt opp dette flere ganger her og i andre fora? I så fall har du vært langt nede i lang tid.

Hvis du har prøvd alt og han ikke vil ha sex synes jeg du kan gå uten å klandre deg selv. Han kan jo ha sex og nærhet, bare ikke med penetrering. Det er hans valg å kutte det ut. Da har han også valgt å ikke ha et forhold.

Endret av Isambard
Utdypet litt
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering:legene gir han nå likevel en medisin de mener vil gi potensen tilbake, d kan gå noen mnd for å fp resultater, om ikke den virker så vil ham fp lang antibiotika kur, de har kommet frem til(for noen dager siden) at han har prostatritt. Jeg har også sagt at vi m å være intim pp andre mmåter om jeg skal fungere i dette ekteskapet. Han gråt og sa han forstod, og skal ta tak i det. Så fpr vel gi det litt mere tid.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes, i motsetning til mange andre her, at det er veldig synd på mannen din og at du virker lite empatisk. 

Anonymkode: abf07...2c6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes, i motsetning til mange andre her, at det er veldig synd på mannen din og at du virker lite empatisk. 

Klart jeg har sympati, de som kjenner meg vet at jeg bryr meg veldig mye om at andre har det bra, bruker mye tid i frivillig arbeid, familie og venner. Jeg er den alle kommer til med sine problemer 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 7.8.2019 den 10.33, AnonymBruker skrev:

Han er vel neppe impotent i tunga og fingrene .

Anonymkode: 921ac...399

Mannen har jo mistet lysten! Hadde du sagt til en dame som hadde mistet sexlysten at hun fikk bare spre beina så mannen fikk sex? 

Anonymkode: 6b4a2...0c0

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig synd på ham.

Det blir uansett feil å kreve av TS at hun skal være sammen med en mann som ikke ønsker et intimt forhold med henne, bare fordi det er synd på ham. Hva slags forhold er det?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...