Gå til innhold

Forelska i "hetero" venninne

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så stuck og søker råd. 

Møtte ei fantastisk jente for halvannet år siden og falt pladask. På den tiden har vi blitt gode venninner og funnet på masse sammen (både aleine og med andre venner). Problemet er at når hun er edru snakker hun om mannfolka og dater kun menn. Med en gang hun drikker, så snakker hun om damer, hun kysser meg og snakker som om hun kan se for seg en fremtid med meg. Vi har veldig mye til felles og jeg kan virkelig se oss ha et trygt, flott og bra samliv. Det er så frustrerende at hun ikke ser dette!

Jeg er gay og helt ute av skapet. Vi var ute på byen da vi begge var single, og var helt fortapt i hverandre. Fremmede folk tror vi er et par. Det har vært folk som har kommet bort og spurt om vi er kjærester og venninnen min sier: "Ja, det er vi. Er hun ikke helt fantastisk?" Til og med moren hennes trodde vi datet og spurte meg om det en gang. Og hun blir sjalu når hun ser meg prate med andre damer. Hun spør meg hva jeg ser i dem osv. 

Da hun alltid BARE har snakket om gutter i edru tilstand, er det vanskelig for meg å være ærlig om mine følelser. Hun er i et forhold nå med en mann hun stort sett bare klager på. Jeg ser hun ikke har det bra, men hun sier ting snart blir bedre om hun bare blir bedre kjent med ham osv. 

Det hører med til historien at jeg har prøvd å ligge usedvanlig lavt de siste 8 mnd og datet ei super dame. Da jeg var sammen med dama mi, klarte jeg å holde følelsene mine for venninna mi unna, men forholdet føltes feil, så jeg måtte bryte opp. 

Jeg tenker på venninnen min hele døgnet i perioder. Vi har helt sinnsyk kjemi og kan skrævle inn i de sene timer. Og jeg VEIT at vi har seksuell kjemi også. Hun har sagt at jeg er den beste hun noengang har kysset! 

Noen tips til veien videre? 🙂 

Anonymkode: 2d881...9f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Aragorn ll Elessar
AnonymBruker
Skrevet

Ingen tips til veien videre. 

Anonymkode: cb26c...e30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som at enten klarer hun ikke å komme ut av skapet, eller så blir hun biseksuell i fylla (veldig mange blir det). 

Anonymkode: 27e72...43b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres litt ut som hvordan jeg har det. I edru tilstand er jeg kun interessert i menn og kunne ikke sett for meg et forhold men en dame, men i fylla har jeg vært veldig tiltrukket av en bekjent. Vi har rotet masse og jeg har kjent meg betatt av henne, men når jeg er edru igjen så er ikke tiltrekningen der lenger. Venninnen din er vel kanskje biseksuell, men ikke bifil.

Anonymkode: e8c1e...fac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde samme nysgjerrighet for en venninne. Kyssing og tafsing var utrolig digg, men jeg vet jeg aldri hadde hatt sex med henne. Akuratt det at dere har seksuell kjemi vet du ikke før dere har hatt sex. Jeg tror det handler om nysgjerrighet og at hun ikke er fornøyd med typen. 

Anonymkode: 9909a...3ba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som hun er kulturelt bundet. Vil leve et straight liv som hetero. Men hennes passion er å slikke mus...

Anonymkode: d520a...70c

AnonymBruker
Skrevet

Det er så frustrerende, for hun hinter hele tiden til at hun er interessert i meg. Hun vil finne på ting hele tiden, bare oss to, hun står veldig nær og virker interessert, men hun prater så mye om disse manfolka at jeg blir gal... Kroppsspråket matcher ikke det hun sier!

Er flere som møter henne som tenker hun er gay, men jeg kan jo ikke presse henne. Hun må jo finne ut av det selv først. Kan selvfølgelig hende hun er som flere av dere som blir nysgjerrig i fylla. Uff, må virkelig få følelsene mine på avstand. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen annen løsning enn å være klokkeklare på følelsene dine. Gjerne etter et glass vin første gangen, og så når dere er klink edru andre gangen. Og du, hun her trenger drahjelp ut av skapet. Den overdrevne "ja, er hun ikke fantastisk!" tolker jeg som et tegn på at hun synes det er ganske sprøtt å skulle være offentlig med en annen dame. Men jeg tolker det også som at det er det hun vil innerst inne.

Jeg er lesbisk selv og tolker situasjonen utfra mine erfaringer med folk på vei ut. Men mer generelt kan jeg jo si at det ikke er sånn at vi blir helt andre mennesker når vi drikker. Det er mer sånn at alkoholen får oss til å vise frem sider av oss som er der hele tiden, bak lag på lag av skam, selvbevisst, sjenanse, you name it.

Dama vil ha deg. Lykke til! 😍

Anonymkode: 14a0b...790

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

...glemte én ting. Pratingen om mannfolk tenker jeg at kan være en forsvarsmekanisme. Har sett det før med folk på vei ut, ikke at de faker interesse for motsatt kjønn, men at de rent faktisk får en oppsving i interessen for menn når hodet er fullt av forvirrende tanker om skal/skal ikke...for ingenting ville vært bedre enn en mann som tok dem tilbake på trygg grunn og fjernet alle de forvirrede tankene en gang for alle.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk 😊 Ja, jeg husker selv min kamp ut av skapet. Den var lang og vond og full av skam, så kan jo relatere 💕 Da skal jeg være klokkeklar, og se responsen. Hun har bedt meg med på "dates" en god del ganger og hun bytter om på jobbtidene sine for å se meg, istedet for å bare si at det ikke passer hvis jeg ber henne med, så er ganske sikker på at hun liker å henge i alle fall 😊😎

• Liker 1
Skrevet

Vel, ta dere en ordentlig romantisk date. Kanskje en hjemmedate med middag og litt lys og romantisk musikk. Ikke gi opp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det fort blir kleint med romantisk date. Ingen av oss er helt der nå, men jeg har bestemt meg for å snakke med henne face to gave og legge følelsene mine på bordet. Spørre hva hun har ment med alle tvetydige signaler og flørting og se hva som skjer. Avviser hun meg da, er det en helt ærlig sak, men da har jeg gjort mitt og kan gå videre med livet 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det fort blir kleint med romantisk date. Ingen av oss er helt der nå, men jeg har bestemt meg for å snakke med henne face to gave og legge følelsene mine på bordet. Spørre hva hun har ment med alle tvetydige signaler og flørting og se hva som skjer. Avviser hun meg da, er det en helt ærlig sak, men da har jeg gjort mitt og kan gå videre med livet 😊

Jeg er sikkert alt for pragmatisk og alt for lite etisk, men ut fra det jeg har skrevet hadde jeg absolutt tatt den første samtalen når hun er i "humør" (litt brisen?), når dere er i en setting der hun flørter og oppfører seg som kjæresten din. De tingene hun sier da kan du spille videre på neste gang dere snakker om det når hun kanskje ikke er i det humøret (edru?). 

AnonymBruker
Skrevet

Hun er i et forhold nå da, så hun oppfører seg ikke sånn mot meg lenger.. Da vi begge var single gjorde hun det, men det er over 6 mnd siden. Nå unngår hun bare kjæresten sin på fester vi er på, men prater, ler og danser med meg. Får se hvordan ting utspiller seg og når det er best å snakke om ting. Hun er på ferie med typen nå, men sender melding til meg hver dag. Bilder av det hun ser, opplever og tenker, og jeg føler nesten jeg er der med dem.. Hun har ikke nevnt et ord om de har det bra sammen på tur, men hun viser frem alt hun setter pris på med tur (som hun veit jeg også liker), som kunst, kultur og arkitektur. 

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg var som venninna di for noen år tilbake, og kan kanskje forstå oppførselen hennes. Jeg trodde jeg var hetero helt til jeg møtte henne, og klarte derfor ikke å forstå eller akseptere følelsene jeg hadde. Selv om vi holdt hender, kyssa og kalte oss kjærester på fylla, skjønte jeg ikke at jeg var forelska og at hun var det tilbake. Skrev navnet hennes på mobilen med hjerter og lagde en Spotify-liste om henne men turte likevel ikke å gjøre noe, og datet gutter istedenfor fordi det føltes trygt. Nå har hun type (vi er begge bi) og fortalte meg at hun var forelska i meg før og jeg sa det samme, men at det er for sent nå. Fremmede tror vi er et par når vi går sammen selv om vi ikke kysser en gang, så følelsene er fortsatt der, så jeg vil alltid angre på at jeg ikke gjorde noe. Anbefaler deg å gi henne litt tid og kanskje åpne deg litt om følelsene dine (edru), og se hvordan hun reagerer på det. Det er skikkelig vondt å ha følelser for en venninne som har type, så jeg skjønner hvordan det føles... men er hun i et dårlig forhold så ser jeg ikke hvorfor det er noe galt i at du forteller hva du føler, man lever bare en gang😊

Anonymkode: 1daca...347

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror kanskje denne jenta er såkalt «bi curious», eller så er hun en av de flere jeg kjenner som kan være betatt av andre jenter på et seksuelt og delvis romantisk nivå, men ikke ser for seg livet uten en mann. For eksempel kan det hende seg at hun har en viss visjon om at livet hennes skal inneholde en mann som gir henne barn og et pent hus, for mange er det vanskelig å bryte ut av en slik forestilling av eget liv.

Nå har det seg også slik at utrolig mange kvinner er på spekteret og ikke rent hetero eller homo, men langt de fleste er seksuelt interessert, og kan ha det moro med jenter, men har «valgt» at det er menn de vil ha i forhold. Eller kanskje det bare er biologien som fungerer slik den skal at den driver henne til å ønske forhold med menn. Biologi henger litt bak våre moderne forestillinger om forhold.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode svar! Dere er supre😊 Ønsker å fortelle om følelsene mine, men tror vi begge trenger tid av forskjellige grunner. Er en stor sjanse for avvisning, men har lite å tape. Jeg tror hun tåler å høre det, selv om følelsene ikke nødvendigvis blir gjengjeld. 

• Liker 3
  • 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Hvordan har dette gått? 😊

Endret av Rexina
Skrevet

Det er så frustrerende, dette! Vi sender meldinger til hverandre hver dag (hun sender ofte først). Hun er oppriktig interessert i meg og slekta mi på en måte som ingen andre venninner er. Hun har flere ganger invitert seg selv på middag hos foreldra mine, men så har det kommet noe i veien og i går hilste hun på foreldra mine for første gang (litt tilfeldig) og det var full klaff! De bare digger hverandre 😊

Hun har også den senere tid vært tydelig på at det ikke går så bra i forholdet hun er i, noe jeg har sett lenge. Prøver å være en støttende venn, men alt jeg vil er å være hennes kjæreste.. Er så vondt! 

La også merke til at sist hun, jeg og typen hennes hang sammen en kveld på byen, så var hun mer opptatt av meg enn av ham. Hun lente seg helt inn, langt forbi intimsonen min, ser stadig på leppene mine når jeg prater (selv når det er stille nok til å høre hva jeg sier) og hun drar meg med vekk fra han for å prate bare oss to osv. 

Kjenner det kommer til et punkt hvor jeg enten må være ærlig med henne eller trekke meg unna for en periode. Kjenner det er for vanskelig å forholde meg som en venn..

Har forresten invitert henne til litt skeive aktiviteter og fester, men da sier hun bare: "Blir ikke det rart når er jeg hetero da? 🙈Men jeg skal tenke på det altså"

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...