Gå til innhold

Seksuelle problemer etter avsluttet antidepressiva.


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

M50 her. Sluttet på Cipralex for 4 mnd siden, etter ca 7 mnd bruk. Under medisinering mistet jeg mye av følelsen i penis, og hadde veldig vanskelig for å få orgasme.  Disse var heller ikke særlig kraftige. Nå i ettertid er jeg et sted midt i mellom den gamle meg, og den medisinerte utgaven.  Har lest at det etterhvert er et anerkjent problem, og noen til og med aldri får følelsen og lysten tilbake.  Jeg blir selvsagt bekymret, og legen sa jo aldri noe om sånne ting.  Er det noen som har erfaringer i denne retningen?  

https://www.psychologytoday.com/us/blog/side-effects/201906/post-ssri-sexual-dysfunction-recognized-medical-condition

Anonymkode: 9952e...5fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gi det litt tid. Er du helt frisk av depresjonen? Jeg mistet mye av sexlysten av depresjonen i seg selv, og det ble enda verre på antidepressiva. Men de fleste fungerer fint noen mnd etter nedtrapping. Husk at det tar tid før kroppen kommer i gjenge. 

Anonymkode: 3df49...4dc

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gi det litt tid. Er du helt frisk av depresjonen? Jeg mistet mye av sexlysten av depresjonen i seg selv, og det ble enda verre på antidepressiva. Men de fleste fungerer fint noen mnd etter nedtrapping. Husk at det tar tid før kroppen kommer i gjenge. 

Anonymkode: 3df49...4dc

Greia var at jeg ikke mistet hverken lysten eller følsomheten under depresjonen, det var tvertimot et av lyspunktene i livet. Når jeg leser at noen aldri blir den samme igjen, så er jo det til å bli deprimert av..

Anonymkode: 9952e...5fc

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leger selv vet ikke så mye om langtidseffektene av antidepressiva, det er fortsatt lite forskning på området. Noe som er dumt når det handler om piller som påvirker hjernen

Har ikke noe råd som hjelper. Jeg fikk voldsomme mageproblemer av antidepressiva og sliter med fatigue pga det, samt at jeg må alltid ha toalett lett tilgjengelig. Jeg gikk fra 110% jobb til å bli ufør, så antidepressiva har tatt fra meg livet. Jeg fikk heller ikke noen advarsler, heller ikke henvisning til psykolog. Gikk til fastlegen, sa jeg slet, vips piller 

Anonymkode: 0e2a8...1e1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde noe av det samme. Usikker på om det var det samme, men jeg fikk prøve noe av det samme. Problemet er at jeg er ganske kåt av meg. Depresjon eller ikke, kåtheten er der uansett. Men ja, jeg mistet også mer og mer følsomhet i penis. Til slutt ville den ikke opp en gang. Men kåtheten var like sterk, noe som var ganske frustrerende.

Nå fungerer ting noenlunde normalt, jeg seponerte de tablettene etter ganske kort periode (noen uker bare). Egentlig skal en gå to måneder, minimum, på anti-dep, for å få stabilisert effekten av de. Men huuuh, jeg hadde ingen lyst til å ha det problemet.

Problemet nå er at jeg går på noe A-preparater, som gjør at jeg har blitt ganske likegyldig. Kåtheten er borte. Det er heller ingen god følelse, for selv om kåtheten kan være litt mye, så er litt mye (litt, men ikke veldig) fortsatt bedre enn ingenting. Nå hjelper det ikke at ting fungerer, for kåtheten er jo ikke der. Lysten er ikke der.

De kaller det for "lykkepiller", men jeg er aldri blitt lykkelig av noen av de.

Anonymkode: 7f620...993

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...