Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange tråder om menn som vil ha thai kone her. Er det pga dårlig kvinnesyn? De ønsker å bli degget for mens de selv gjør ingenting? Konen skal handle, lage mat, passe barna og vaske huset. Samt være seksuell frigjort med sin mann. Hva skal mannen gjøre? Kun sitte på stas og få alt servert? Finner slike menn seg høyere verdsatt enn kvinner?? Mannen skal kun gå på jobb og komme hjem til ferdig striglet hus og kone på kjøkkenet i kort kjole + høye hæler. Hvor er respekten for kvinnen som menneske her??

Jeg undres over dette. Er og blitt forlatt for ei thai. Min eks dro på guttetur og der var han så populær at ei falt for han og nå gjør hun alt for å bli konen hans. Merkelig fenomen heile greia! Her i Norge kjemper vi kvinner for likestilling og at menn får 10 uker pappaperm. Men innerst inne ønsker menn å gå på jobb, komme hjem og slenge seg på sofaen? Siden mange her og utenfor KG mener thai kone er svaret på alt. 

Anonymkode: dd57c...3e9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Shit. Om exen din dumpet deg for ei thaidame skjønner jeg du er litt bitter på thaidamer. 

Anonymkode: 010d8...625

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

De kan ikke få norske damer og thaidamer vil til Norge. Er jo vinn-vinn. Etter tre år kan damene skilles og er sikret😊

Anonymkode: 09804...b01

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

De fleste som finner seg kone i Thailand har vel ikke sjans på dame i Norge. Så da er det vel forståelig at de drar til utlandet. Men er kanskje ikke slik det var for mannen din. 

Anonymkode: ac3ca...77b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Shit. Om exen din dumpet deg for ei thaidame skjønner jeg du er litt bitter på thaidamer. 

Jeg er bitter på han. Ikke de. Men er irritert over dem om de kun går etter vestlige menn for å komme til pengene. Min eks er ikke fattig og det vet hun. God jobb og eier hus. Selvsagt sa hun at hun elsket han høyt etter 2 treff. Dette er ikke en tråd om dette. Jeg spør oppriktig hvorfor menn mener de kan få alt servert av ei fra asia enn de fra Norge?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste som finner seg kone i Thailand har vel ikke sjans på dame i Norge. Så da er det vel forståelig at de drar til utlandet. Men er kanskje ikke slik det var for mannen din. 

Ja og dette er litt trist. Hvorfor kaster de seg over vestlige menn på den måten? De vil jo ikke kalles billige eller lettsindige. Men min eks sa det var popstjerne tilfeller når de gitt ut blant thailandske kvinner. De overfalt mennene. Da ber de om det selv, og de blir kalt golddiggere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja. De jeg kjenner er hyggelige nok, men er for beskjedne til å sjekke opp norske damer, eller har et gammeldags kvinnesyn. 

Anonymkode: 3ff79...74c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle menn har dårlig kvinnesyn.

Anonymkode: 43556...bdd

• Liker 3
Skrevet

Prøver å forstå "hatet" som endel nordmenn viser når andre finner partnere fra andre land.

Det kan virke som menn skal/må finne en partner fra et land med et høyt bruttonasjonalprodukt. Hvis ikke er det utnytting, hushjelp og slave tendenser. Uansett en fæl mann!

Når damer finner seg menn fra andre religioner/land/kulturer veksler det mellom utnytting (ung Gambier/norsk matrone). Muslim, takk deg selv når ungene er kidnappet til Jemen og eller man havner på krisesenteret. Ba om det selv.

Velg norsk/vestlig eller bli fordømt er ihvertfall inntrykket jeg sitter igjen med.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er bitter på han. Ikke de. Men er irritert over dem om de kun går etter vestlige menn for å komme til pengene. Min eks er ikke fattig og det vet hun. God jobb og eier hus. Selvsagt sa hun at hun elsket han høyt etter 2 treff. Dette er ikke en tråd om dette. Jeg spør oppriktig hvorfor menn mener de kan få alt servert av ei fra asia enn de fra Norge?

Ok. Skjønner det.

Forøvrig vil jeg anbefale alle menn som trenger seg en liten selvtillitsboost og ønsker å leve som en popstjerne for en stund å ta seg en tur til Thailand. Utrolig mange damer der som ligger langflate etter deg. Og mange av de sprenger utseendeskalaen.. Og du får ligge med de. Med og uten betaling. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Skjønner det.

Forøvrig vil jeg anbefale alle menn som trenger seg en liten selvtillitsboost og ønsker å leve som en popstjerne for en stund å ta seg en tur til Thailand. Utrolig mange damer der som ligger langflate etter deg. Og mange av de sprenger utseendeskalaen.. Og du får ligge med de. Med og uten betaling. 

Dette er og trist. De gjør det kun for pengene. De vet vestlige menn har godt med penger. Mange er veldig operert pga operasjoner der er så billig. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Men min eks sa det var popstjerne tilfeller når de gitt ut blant thailandske kvinner. De overfalt mennene

Så disse mennene blir forakta og hånet av norske damer, og ingen vil ha noe med de å gjøre. Mens i Thailand blir de behandlet som popstjerner. Da er det vel ikke så rart de finner seg dame der 😂

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg har ikke noe imot at folk finner seg partner fra andre land, men det er jo ikke til å stikke under en stol at det er en del veldig spesielle menn som finner seg asiatisk kone.

Jeg har forståelse for at de som synes at sjekking og slikt er vanskelig, men en del menn med asiatiske koner er veldig spesielle.

Jeg har bodd i en bygd hvor ganske mange menn hadde asiatisk kone og felles for mange av dem var at de var litt rare, hadde gammeldagse holdninger eller var menn kvinner generelt ikke ville ta i med ildtang.

Jeg synes det er trist når noen av de kvinnene ender opp med alkoholikere eller menn med dårlige holdninger, men de velger det selv og jeg tviler på at forelskelsen stikker særlig dypt i de tilfellene.

Men så er det kanskje ikke det som er viktig i slike forhold. Mennene får seg pen og ung kone og kvinnene får seg et godt liv.

Anonymkode: 796ea...44f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tja, jeg har ikke noe imot at folk finner seg partner fra andre land, men det er jo ikke til å stikke under en stol at det er en del veldig spesielle menn som finner seg asiatisk kone.

Jeg har forståelse for at de som synes at sjekking og slikt er vanskelig, men en del menn med asiatiske koner er veldig spesielle.

Jeg har bodd i en bygd hvor ganske mange menn hadde asiatisk kone og felles for mange av dem var at de var litt rare, hadde gammeldagse holdninger eller var menn kvinner generelt ikke ville ta i med ildtang.

Jeg synes det er trist når noen av de kvinnene ender opp med alkoholikere eller menn med dårlige holdninger, men de velger det selv og jeg tviler på at forelskelsen stikker særlig dypt i de tilfellene.

Men så er det kanskje ikke det som er viktig i slike forhold. Mennene får seg pen og ung kone og kvinnene får seg et godt liv.

Det var slike som deg de rømte fra når de dro til Thailand for å finne seg kone. 

Anonymkode: fb8e0...218

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det var slike som deg de rømte fra når de dro til Thailand for å finne seg kone. 

Anonymkode: fb8e0...218

Ja, hvis jeg slipper unna de rare mennene med dårlige holdninger osv så er det helt greit for min del.

Det finnes nok av normale og snille menn i Norge så jeg er ikke bekymret.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forøvrig vil jeg anbefale alle menn som trenger seg en liten selvtillitsboost og ønsker å leve som en popstjerne for en stund å ta seg en tur til Thailand.

Men disse spirrevippene må ikke glemme at damene der som regel legger seg etter ALLE. Det er ingenting spesielt og fancy med mennene. Sannsynligheten er stor for at damene tidligere har vært bortpå en av de ekleste mennene i hjembyen til nordmennene.

Anonymkode: 7f02c...0cf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvor blir det av de vanlige beskyldningene om at damer er overflatiske, bare ute etter penger og er løse når det er snakk om thaidamer? 

Anonymkode: 3ff79...74c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja og dette er litt trist. Hvorfor kaster de seg over vestlige menn på den måten? De vil jo ikke kalles billige eller lettsindige. Men min eks sa det var popstjerne tilfeller når de gitt ut blant thailandske kvinner. De overfalt mennene. Da ber de om det selv, og de blir kalt golddiggere.

Jeg ble "utsatt" for oppmerksomhet fra ei dame fra midtøsten. Og det var utrolig uvant og ble litt vippet av pinnen. Måten hun behandlet meg på. Viste hun satte pris på meg. Markerte at jeg var hennes utvalgte ovenfor andre menn. Prioriterte meg og masserte egoet mitt på var veldig uvant. Hun fikk meg til å føle meg sett og verdsatt som jeg sjelden har opplevd.

Hun var feminin og sterk på samme tid. Krevde respekt og var ingen dørmatte. Mer tradisjonell i kjønnsrollen og krevde en mann skulle være mann, samtidig som hun krevde respekt.

Kan beskrive henne som en løvinne og var stolt av det, og hadde ingen ønske om å være en hannløve. 

Hun hadde klare forventninger til mannens rolle, det var mer krevende en med norske likestilte damer hvor kona tar styringen og menn ikke gidder fordi da blir dama sur. Ref happy wife happy life.

Vanskelig og sette ord på....

Anonymkode: 0bcc3...398

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner to menn som er gift med kvinner fra Thailand. Begge er hyggelige, kanskje litt sjenerte menn men godt kvinnesyn, og begge giftet seg med en thailandsk kvinne da de var rundt 30 år (ca. 28 og 33). Kvinnene er 2-4 år yngre enn dem, og de jobber i Norge. Den ene utdannet seg til sykepleier her. Begge parene har vært sammen i mange år (8+ år) og har det bra sammen.

Selvsagt finnes det også norske menn som er søppel, og som utnytter thailandske kvinner. Møtte selv ei som måtte flykte til krisesenter pga. fysisk, psykisk og seksuell mishandling. Blir kvalm og flau av slike menn.

Anonymkode: 6c8b3...d1c

• Liker 6
Gjest HarryDotter
Skrevet

Er jo helt andre kjønnsroller i Thailand. Der er det høystatus for kvinner å passe hjemmet og stelle for mannen sin. Bare fordi vi i Norge er vandt til likestilling, betyr ikke det at det er sannheten på hele kloden.

Det er jo litt vinn/vinn for begge parter er det ikke? Han får seg dame som steller for ham og hun blir økonomisk forsørget og tatt vare på. Hvorfor disse fordommene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...