Gå til innhold

Hvordan være en bra passasjer på MC?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått kjæreste og han kjører MC. Jeg har knapt aldri sittet på med  MC og har aldri kjørt MC eller moped selv. Vi har vært på noen småturer og han vil gjerne ha meg med på langtur. Han sier jeg bør lene meg i svinger men hvordan gjør jeg det? Hvordan være en bra passasjer? Tips?

Anonymkode: a5e56...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler du blir medlem av Motorsykkelsiden på Facebook. Er den beste plassen for alt som har med MC å gjøre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man "Lener" seg ikke - man følger sjåføren, den beste måten å være en god passasjer på er å spørre den som kjører hva man kan gjøre bedre :) en god sjåfør kjører IKKE slik at passasjer må lene seg noe særlig.. 

Anonymkode: 7d318...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at jeg var god passasjer en gang. Det jeg gjør er at underkroppen "limes" fast i sykkelen, og om jeg må bevege på noe så er dra fra navelen opp.

Anonymkode: b0d21...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke len deg overdrevet mye, heller ikke gjør brå bevegelser, prøv og følg bevegelsene til sjåføren. Hold underkroppen i ro. 

Anonymkode: 9ff5d...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitt tett, skinn mot skinn, følg førers bevegelser, ikke overdriv og legg deg mer over enn fører! For all del ikke rett deg opp motsatt!

Anonymkode: 4f4f8...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whoisthere

hadde ikke turt og site på mc ass... PÅ en motorsykkel så er du  ikke så skade sikker som på en bil, stor sjanse for at du kan bli lam om dere krasjer eller treffer feil.. anbefaller deg og tenke 2 ganger før du hopper på en MC.. En kompis av meg ble lam fordi han ene MC sjåføren kjørte som en idiot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått kjæreste og han kjører MC. Jeg har knapt aldri sittet på med  MC og har aldri kjørt MC eller moped selv. Vi har vært på noen småturer og han vil gjerne ha meg med på langtur. Han sier jeg bør lene meg i svinger men hvordan gjør jeg det? Hvordan være en bra passasjer? Tips?

Anonymkode: a5e56...056

Vær med i bevegelsen når han tar svinger, dere velter ikke når det skjer. Hold rundt han i hvertfall når han akselrerer, for ellers vil du bli hengende litt bakover og komme framover igjen når han slipper gassen, og clutcher for å gire.

For å unngå at du blir redd i nedleggene gjennom svinger, se over den skulderen hans som er i innersving, se langt fram/gjennom svingen. Har hatt med passasjer som ikke var med i svingene, da var det tungt å styre😅 Til sist, er han en fornuftig sjåfør så spør han om du koser deg. Sier du nei da, så bør han ta et lite hint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...