Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk melding fra sjefen i dag. "Hei, NN vi har sykdom kan du jobbe fra kl X til X?"

Svarte. "Hei. Siden du har klart deg uten meg hele sommeren så regner jeg med du klarer å fikse den vakten uten hjelp fra meg. Du kan jo spørre din sønn/nevø som du har gitt vakter gjennom hele sommeren."

Fikk ikke noe svar på den meldingen.

Anonymkode: 1199e...257

Ja, det var jo en ryddig og profesjonell måte å svare på..

Anonymkode: 18b6c...8ce

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som min tidligere arbeidsplass. Jeg er meget glad for at jeg ikke jobber der lengre. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk melding fra sjefen i dag. "Hei, NN vi har sykdom kan du jobbe fra kl X til X?"

Svarte. "Hei. Siden du har klart deg uten meg hele sommeren så regner jeg med du klarer å fikse den vakten uten hjelp fra meg. Du kan jo spørre din sønn/nevø som du har gitt vakter gjennom hele sommeren."

Jeg er for å stå opp for seg selv og si ifra når man blir behandlet dårlig, men dette synes jeg var en bitter og barnslig måte å svare sjefen på. 

Anonymkode: db317...8d6

• Liker 5
Skrevet

Mulig det var en bitter og barnslig måte å svare på, men Gud så deilig det var å få sagt i fra.

Skrevet
On 8/14/2019 at 5:33 AM, AnonymBruker said:

Kjempefin måte å svare på, for å sørge for at man definitivt ikke blir spurt mer om vakter... 

Skrevet

Det er altfor mange arbeidsgivere som oppfører seg som din TS. Skjedde med meg også, fikk færre til ingen vakter. Jeg troppet opp til butikken og sa opp for jeg så ingen poeng i å være ansatt der. De gav meg ingen vakter videre så det var som jeg hadde sluttet for lenge siden..

Anonymkode: 8759c...5df

Skrevet
På 5.8.2019 den 6.20, AnonymBruker skrev:

Jobber i butikk som ekstrahjelp. Har jobbet i der i over 5 år ved siden av skole og studier. De siste årene har alle som er over fått færre timer enn vi vanligvis fikk. Forklaringen til sjefen er at det ikke er behov for så mange på jobb, Så setter hun inn folk som er på arbeidstrening fra NAV. Det i seg selv er jeg ikke negativ til, men hun bruker dem istedenfor ringevikarer og ekstrahjelper. I tillegg setter hun inn familiemedlemmer som sin nevø og datter istedenfor ekstrahjelper. 

Hun spurte i mars når vi ekstrahelper kunne jobbe. Jeg ga beskjed om når jeg var på ferie, men at jeg var ledig og ville jobbe etter det. Fikk ikke noe svar. Etter ferien reagerte jeg på at jeg ikke fikk tilsendt timeplanen (vi får den alltid på mail). Sjefen sa hun ikke ville plage meg mens jeg var på ferie, enda hun hadde full oversikt over når jeg var hjemme igjen. Fikk en kollega til å sende meg timeplanen for de ukene jeg ikke var satt opp etter ferien. Det viste seg at sjefen hadde satt opp flere fra NAV og familiemedlemmer....

Kan jeg si opp jobben og skrive til sjefen at "Siden du ikke hadde behov for meg under ferieavviklingen antar jeg du klarere deg uten meg. Takk for meg."|

Du må følge lover og regler. Du kan følgelig ikke opptre sommen snurt venninne overfor sjefen din. 

Begynn med å fortelle oss hva som står på arbeidskontrakten din. Det er nemlig papiret og avtalen som regulerer ditt forhold til sjefen din og til å avslutte forholdet til sjefen din. 

Anonymkode: 09e70...783

Skrevet
6 timer siden, _popcorn_ skrev:

Kjempefin måte å svare på, for å sørge for at man definitivt ikke blir spurt mer om vakter... 

Jeg vil jo ikke ha flere vakter der.

Skrevet

Du kan også klage inn arbeidsplassen. Det er ulovlig å bruke de fra nav som ordinære arbeidstakere, de skal være i tillegg til de nødvendige ansatte. 

Anonymkode: 0091a...3d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...